Skocz do zawartości

[J] Sprawdź ESP, czujnik ABS, walnieta piasta


exen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

....się zaświeciło akurat przed urlopem C0040-18 oraz U0415-00 [sprawdź ESP na wyświetlaczu].
Ja niedoświadczony wymieniłem czujnik z przewodem ale się zdziwiłem, gdyż błędy nie ustąpiły.
Podczas jazdy na kompie prawy przedni czujnik gubi sygnały... jakby zanikał na sekundę w stosunku do pozostałych - a one idą równo.


Nie byłem pewien, czy wiązka dalej, czy piasta i przedłużyłem przewód prawego czujnika i podłączyłem się do prawej piasty.
Błędów brak dla tego obwodu, a co za tym idzie, piasta padła.


Co się tam mogło stać nie wiem. Raczej jest ona nierozbieralna....?
Wymiana na oryginał, czy możecie polecić godny zamiennik? a może pominąłem coś w diagnozie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że wpiąłeś się lewym czujnikiem w obwód prawego ;).

Jako ostatnie sprawdzenie przed wymianą, możesz wyjąć półoś z piasty i obejrzeć uszczelniacz łożyska, czy nie ma na nim jakiegoś metalowego syfu.

Czujnik czyta pole magnetyczne z uszczelniacza, więc bez specjalnej folii, nie będziesz w stanie sprawdzić jakości drugiej piasty. Okaże się dopiero po montażu.

Piasta jest nierozbieralna. Z nowych: SKF, FAG, INA, SNR, NTN, Febi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz oba posty ;). Exen podłączył się lewą piastą (a nie jak napisał prawą) w obwód prawego czujnika, żeby wykluczyć problem w prawej wiązce.

Teoretycznie może się tak zdarzyć, że nowy czujnik jest uszkodzony, ale to można sprawdzić, montując go w miejsce lewego.

Tak sobie teraz myślę, że na upartego można też sprawdzić piastę. Np: na allegro kupić ferrofluid, wymontować piastę, położyć na uszczelniaczu folię i polać fluidem. Jeśli piasta jest dobra, to ciecz ułoży się w prążki zgodnie z liniami pola magnetycznego. Można też - zamiast ferrofluidu - zastosować opiłki metalowe, ale muszą być bardzo drobne.

Acha, może też być korozja w otworze czujnika, która odpycha go od piasty - zbyt duża szczelina powoduje zaniki sygnału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na test z folią bym nie wpadł...
Zaglądałem przez otwór czujnika świecąc latarką, obracałem piastą a nawet dmuchałem sprężonym powietrzem. Nie miało to wpływu na wystąpienie tej awarii.
Zrobiłem test jak pisałem wyżej z przedłużeniem przewodu i na tym zakończyłem.
Myślałem jeszcze o wykerszerowaniu piasty od wewnętrznej strony, gdyż w myślach gdzieś dopuszczałem, że może coś po drodze się przykleiło [bardzo drobne opiłki magnetyczne lub metalowe] lecz do tego już nie doszło z braku czasu.

Wszyło trochę dziwnie... zamówiłem piastę i w międzyczasie pojechałem z błędami na krótki urlop.
Generalnie jeździłem z awarią tego układu około tygodnia, robiąc przy tym jakieś 300km.
Wracając z urlopu w deszczowej aurze błędy ABS/ESP do końca nie odpuszczały ale ja też nie wyłączałem silnika przez całą podróż powrotną.
Zaliczyłem przy tym kilka dużych kałuż.
Następnego dnia po tej podróży system się uspokoił i może za wcześnie na ostateczne wnioski ale działa...

Może jeszcze uda mnie się zwrócić tą piastę... zobaczymy...

 

 

ps.
tak wygląda koronka magnetyczna N/S w naszej piaście:

Piasta Astra J.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.