exen Napisano 6 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 Witam. ....się zaświeciło akurat przed urlopem C0040-18 oraz U0415-00 [sprawdź ESP na wyświetlaczu]. Ja niedoświadczony wymieniłem czujnik z przewodem ale się zdziwiłem, gdyż błędy nie ustąpiły. Podczas jazdy na kompie prawy przedni czujnik gubi sygnały... jakby zanikał na sekundę w stosunku do pozostałych - a one idą równo. Nie byłem pewien, czy wiązka dalej, czy piasta i przedłużyłem przewód prawego czujnika i podłączyłem się do prawej piasty. Błędów brak dla tego obwodu, a co za tym idzie, piasta padła. Co się tam mogło stać nie wiem. Raczej jest ona nierozbieralna....? Wymiana na oryginał, czy możecie polecić godny zamiennik? a może pominąłem coś w diagnozie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2018 Zakładam, że wpiąłeś się lewym czujnikiem w obwód prawego . Jako ostatnie sprawdzenie przed wymianą, możesz wyjąć półoś z piasty i obejrzeć uszczelniacz łożyska, czy nie ma na nim jakiegoś metalowego syfu. Czujnik czyta pole magnetyczne z uszczelniacza, więc bez specjalnej folii, nie będziesz w stanie sprawdzić jakości drugiej piasty. Okaże się dopiero po montażu. Piasta jest nierozbieralna. Z nowych: SKF, FAG, INA, SNR, NTN, Febi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 9 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2018 @Orochimaru sygnał jest tylko z lewego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 9 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2018 Przeczytaj jeszcze raz oba posty . Exen podłączył się lewą piastą (a nie jak napisał prawą) w obwód prawego czujnika, żeby wykluczyć problem w prawej wiązce. Teoretycznie może się tak zdarzyć, że nowy czujnik jest uszkodzony, ale to można sprawdzić, montując go w miejsce lewego. Tak sobie teraz myślę, że na upartego można też sprawdzić piastę. Np: na allegro kupić ferrofluid, wymontować piastę, położyć na uszczelniaczu folię i polać fluidem. Jeśli piasta jest dobra, to ciecz ułoży się w prążki zgodnie z liniami pola magnetycznego. Można też - zamiast ferrofluidu - zastosować opiłki metalowe, ale muszą być bardzo drobne. Acha, może też być korozja w otworze czujnika, która odpycha go od piasty - zbyt duża szczelina powoduje zaniki sygnału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 18 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Na test z folią bym nie wpadł... Zaglądałem przez otwór czujnika świecąc latarką, obracałem piastą a nawet dmuchałem sprężonym powietrzem. Nie miało to wpływu na wystąpienie tej awarii. Zrobiłem test jak pisałem wyżej z przedłużeniem przewodu i na tym zakończyłem. Myślałem jeszcze o wykerszerowaniu piasty od wewnętrznej strony, gdyż w myślach gdzieś dopuszczałem, że może coś po drodze się przykleiło [bardzo drobne opiłki magnetyczne lub metalowe] lecz do tego już nie doszło z braku czasu. Wszyło trochę dziwnie... zamówiłem piastę i w międzyczasie pojechałem z błędami na krótki urlop. Generalnie jeździłem z awarią tego układu około tygodnia, robiąc przy tym jakieś 300km. Wracając z urlopu w deszczowej aurze błędy ABS/ESP do końca nie odpuszczały ale ja też nie wyłączałem silnika przez całą podróż powrotną. Zaliczyłem przy tym kilka dużych kałuż. Następnego dnia po tej podróży system się uspokoił i może za wcześnie na ostateczne wnioski ale działa... Może jeszcze uda mnie się zwrócić tą piastę... zobaczymy... ps. tak wygląda koronka magnetyczna N/S w naszej piaście: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.