Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mogę okazyjnie kupić mosty zwolnicowe do Uaza ale zastanawiam się czy to dobry pomysł do auta wyprawowo-kamperowego jakim będzie moje 452. Wiadomo że szmer-bajer i prześwit ale z drugiej strony krótsze przełożenie i ponoć są głośniejsze i mają większe opory toczenia. Nie wiem czy to dobry pomysł, ma ktoś może doświadczenie z Afganami?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, koNik napisał:

Mogę okazyjnie kupić mosty zwolnicowe do Uaza


Jak okazyjnie, to kup i niech czekają na inny projekt. Do "Buchanki" bym tego nie pchał. W Twoim przypadku przerost formy nad treścią.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bravus napisał:


Jak okazyjnie, to kup i niech czekają na inny projekt. Do "Buchanki" bym tego nie pchał. W Twoim przypadku przerost formy nad treścią.

 

2300 za komplet to chyba dobra cena?

Jedyne co mnie kusi to wieksza wytrzymałość bo myślę czy 170KM z turbodiesla nie umieli serii

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, koNik napisał:

2300 za komplet to chyba dobra cena?


Nie umiem Ci odpowiedzieć na to pytanie, na olx`ie są jakieś za 4k lub po 2k za sztukę. Wierząc, że to ich realna wartość,  2.3k wydaje się być dobrą ceną. Pozostaje kwestia ich rewizji, łożyska luzy itd.
Wytrzymałość to oczywisty plus, trzeba by policzyć czy V przelotowa nie wyjdzie za niska.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Bravus napisał:


Nie umiem Ci odpowiedzieć na to pytanie, na olx`ie są jakieś za 4k lub po 2k za sztukę. Wierząc, że to ich realna wartość,  2.3k wydaje się być dobrą ceną. Pozostaje kwestia ich rewizji, łożyska luzy itd.
Wytrzymałość to oczywisty plus, trzeba by policzyć czy V przelotowa nie wyjdzie za niska.

 

dla 31x10.5x15" wychodzi mi na seryjnych mostach 100km/h przy 2373obr/min a dla afganów 2656obr/min

uważam że całkiem nieźle, skrzynia Mercedesa ma dość długi nadbieg 0,79. Zakładam przelotową w okolicach 100-110km/h więc powinno być przyzwoicie (dla 110 odpowiednio  2650 i 2966)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pytałem mechanika od vitar.

afgany podobno sà z gównolitu .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.07.2018 o 22:00, mati1.6dohc napisał:

Pytałem mechanika od vitar.

afgany podobno sà z gównolitu .


Mati, przykro mi, ale nie zgadzam się absolutnie z opinią Twojego znajomego mechanika.
"Afgany" to mosty portalowe ze zwolnicami. Są one dużo bardziej wytrzymałe, w porównaniu choćby do mostów z Vitary. Dźwigają koła 35" bez problemów, a przy tym są dużo bardziej kompaktowe niż np. mosty od Parchatego, które też nie mają problemu z 35". Dodając do tego konstrukcję opartą na zwolnicach, dzięki której prześwit od podłoża do "gruszki" dyfrów jest odpowiednio większy, wytrzymałość jest większa,  pamiętając że mają one wolniejsze przełożenia, zwiększające dzielność auta w terenie, powoduje to, że nie potrafię zgodzić się z opinią, że są one z "gównolitu" 😛
Kolejnym ich plusem, jest to że pasują podobno P&P do aut wschodnich, w których seryjnie były mosty takie jak w UAZ`ie 569.

@koNik
300 rpm, to jest wartość nijaka. Jest to dużo i nie dużo. ~2650 na pewno mniej męczy akustycznie niż ~2950, ciekawe jak to się przekłada na spalanie. Strzelam w ciemno, że conajmniej litr do dwóch, na 100 przejechanych kilometrów z zakładaną prędkością przelotową. Już kiedyś wspominałem, że "Buchanka" raczej do cichych nie będzie należała.
Jak by nie było, czekam z niecierpliwością na efekt końcowy. Kciuki mam zaciśnięte mocno :oki:


 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.07.2018 o 22:00, mati1.6dohc napisał:

Pytałem mechanika od vitar.

afgany podobno sà z gównolitu .

 

To nie tak. Teraz czasami zdarzają się kiepskie wyremontowane na Ukrainie Afgany ukraińskim gownolitem. Na te trzeba uważać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Bravus ku, wiem co to afgany 😜

 

były próby  zakładania ich do vitar .

worek z kasą, a potem powrót do serii lub też inne modyfikacje. Fakt, że to pojedyńcze sztuki.

A co do mechanika, to gość remontuje i ściga się od wielu lat- dlatego pozwoliłem sobie na zamieszczenie takiej opinii.

 

mosty portalowe montują też do patroli koledzy Ozi. Z jakichś powodów, nie przeszły do EU. Pomijam koszt 40 tys pln, bo są goście ładujący w patrole mnóstwo kasy.

 

tak cz siak, pytanie o sens w kamperze 😂

nie znam założeń @koNik a. Czy przypadkiem nie jest tak, że będą mijać go Łady z RWD? 

Jeżeli nie, to można spróbować. Zwłaszcza przy niewielkim koszcie zakupu. 

Najwyżej będzie miał dwie kotwice do wyjazdu na ryby 😁

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.