Josyp Napisano 10 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 Co jakiś czas odkręca mi się tłumik początkowy od kolektora wydechowego (mocowany na 2 śrubach). Jedna śruba sukcesywnie się wykręca mimo zastosowania podkładek sprężynujących i mocnego skręcenia. Są jakieś kleje do gwintów wytrzymujące takie temperatury, albo jakiś inny patent? Bo ostatnio co 100km trzeba dziada dokręcać konkretnie. Kolektor z gwintem na śrubę (nie przechodzi przelotowo), tłumik mocowany obejmą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 10 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 Jedź do gościa który ci to montował, nich cyknie migomatem i z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 A złącze elastyczne tam jest i wszystko z nim ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 10 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 1 godzinę temu, Josyp napisał: Co jakiś czas odkręca mi się tłumik początkowy od kolektora wydechowego (mocowany na 2 śrubach). Jedna śruba sukcesywnie się wykręca mimo zastosowania podkładek sprężynujących i mocnego skręcenia. Są jakieś kleje do gwintów wytrzymujące takie temperatury, albo jakiś inny patent? Bo ostatnio co 100km trzeba dziada dokręcać konkretnie. Kolektor z gwintem na śrubę (nie przechodzi przelotowo), tłumik mocowany obejmą. Nie ma możliwości zastosowania zaginanej podkładki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 11 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 W każdym motoryzacyjnym kupisz pastę, a myślę że silicon wysoko temp. też da radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 11 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 moim zdaniem coś za duże drgania idą na tłumik, coś jest na sztywno zespawane, no przecież cały tłumik jest na wieszakach gumowych i może sobie swobodnie dyndać, a dalej jest łącznik elastyczny który tez tłumi drgania, ja się pytam czy w tym aucie jest łącznik elastyczny? czy ktoś poszedł po taniości i zamiast łącznika wstawił rurkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 11 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 Wydech sam montowałem, złącze elastyczne jest dalej, ten początkowy jest przykręcony jeszcze w jednym miejscu sztywno do nadwozia (stary wydech nie miał tego łączenia, ale gwint jest fabryczny, więc pewnie jest to przewidziane). Pytania - co to jest zaginana podkładka? I o jaką pastę chodzi? Taką do wydechów to mam, ale na niej się raczej nie utrzyma śruba (no chyba, że jednak?) Migomat też mam, ale to ostateczność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 11 minut temu, Josyp napisał: Wydech sam montowałem, złącze elastyczne jest dalej, ten początkowy jest przykręcony jeszcze w jednym miejscu sztywno do nadwozia (stary wydech nie miał tego łączenia, ale gwint jest fabryczny, więc pewnie jest to przewidziane). Czyli masz silnik-to felerne łączenie-przykręcenie rury na sztywno do nadwozia i dopiero łącznik elastyczny? Jeśli tak to coś puścić musi-przecież silnik się ''wygina'' w czasie pracy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 11 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 aby zrobić zabezpieczenie z blachy aby się nie odkręcała nakrętka potrzebujemy kawałek blachy 1mm lub 1,5 mm, jeśli np. nakrętka która się odkręca to M10 to z blachy wycinamy pasek o np.wymiarach 20mm X 30mm, po środku tego płaskownika wiercimy otwór 11mm i zakładamy ten płaskownik pod nakrętkę, następie dokręcamy nakrętkę mocno, gdy to uczyniliśmy jeden koniec wystającego płaskownika zaginamy np . o kołnierz tłumika a drugi koniec zaginamy na nakrętkę( inaczej jeden koniec do dołu drugi do góry) i oklepujemy tak płaskownik aby dolegał chociaż do 2 ścianek nakrętki, trochę to zawile brzmi ale wykonanie to prosta czynność ps ja bym na próbę wywalił ten łącznik co przykręciłeś do karoserji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 12 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2018 Dnia 11.07.2018 o 19:30, Waldek40 napisał: aby zrobić zabezpieczenie z blachy aby się nie odkręcała nakrętka potrzebujemy kawałek blachy 1mm lub 1,5 mm, jeśli np. nakrętka która się odkręca to M10 to z blachy wycinamy pasek o np.wymiarach 20mm X 30mm, po środku tego płaskownika wiercimy otwór 11mm i zakładamy ten płaskownik pod nakrętkę, następie dokręcamy nakrętkę mocno, gdy to uczyniliśmy jeden koniec wystającego płaskownika zaginamy np . o kołnierz tłumika a drugi koniec zaginamy na nakrętkę( inaczej jeden koniec do dołu drugi do góry) i oklepujemy tak płaskownik aby dolegał chociaż do 2 ścianek nakrętki, trochę to zawile brzmi ale wykonanie to prosta czynność ps ja bym na próbę wywalił ten łącznik co przykręciłeś do karoserji Zdjęcie przykładowe zabezpieczenia kosza sprzęgłowego w motorynce http://lantis.pl/towar.3285.podkładka.zabezp.kosza.sprzęgła.romet.motorynka.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 5 godzin temu, Igorek napisał: Zdjęcie przykładowe zabezpieczenia kosza sprzęgłowego w motorynce http://lantis.pl/towar.3285.podkładka.zabezp.kosza.sprzęgła.romet.motorynka.html no coś w ten deseń,z tymże raczej ten jeden wąs w tej podkładce nie zdałby egzaminu aby mógł on zaczepić się o kołnierz albo i o dwa kołnierze rury wydechowej,wydaje mi się że jest za krótki aby kolega mógł go zastosować do tłumika, ale ogólny zarys już daje jakiś obraz jak to powinno wyglądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Podkładki nord lock, albo/i śruby o wyższej klasie wytrzymałości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Dnia 11.07.2018 o 17:47, Josyp napisał: Wydech sam montowałem, złącze elastyczne jest dalej, ten początkowy jest przykręcony jeszcze w jednym miejscu sztywno do nadwozia (stary wydech nie miał tego łączenia, ale gwint jest fabryczny, więc pewnie jest to przewidziane). Odkręć to i problem zniknie. Jeśli nie odkręcisz a zabezpieczysz śruby złącza przed odkręcaniem to skończy się prawdopodobnie na pęknięciu kołnierza wydechu lub nawet kolektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 14 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Na próbę wywaliłem dwie podkładki ze śruby, co nieco zwiększyło jej zakres, w którym jest wkręcona i przy dokręcaniu wyraźnie poczułem, że doszła do końca, póki co przejechane 150km i cisza, w tym dzidowanie po autostradzie, po którym poprzednio zawsze się odkręcało szczególnie - jak na dłuższą metę nie zadziała, zastosuję Wasze porady, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 może być kwestia innej rozszerzalności cieplnej elementów, np dałeś nierdzewną, ocynkowaną, albo zwykła zamiast miedzianej nakrętkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.