Jump to content

S max problem z akumulatorem


amciek
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Pacjent s max z silnikiem 1,6 tdci. Parę razy zapalil mi się komunikat rozładowany akumulator. Auto nie zostało zostawione na światłach bo ma automat, regularnie robi trasy po 200-300km więc nie jeździ tylko po mieście. Komunikat pojawił się pierwszy raz wiosna jak było chłodniej, a ostatnio kilka razy jak były upały. Auto normalnie zapala, nie czuć żeby rzezilo.

Oznacza to, że szukać Aku przed zimą czy cos można poradzić (olać ten komunikat skoro zapala).

Aku pewnie jest od nowości. Rocznik 2013 więc ma 5 lat. Jak kupować to jaka pojemność? Przyznaje się, że nie zaglądałem nawet pod maskę jaki jest teraz ale zakładam, że oryginał.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem powinieneś zacząć od zamontowania nowego akumulatora. Te nowe układy ladowania są tak robione, że cuda potrafią robic i sygnalizowac gdy akumulator zaczyna się kończyć.

Ja miałem zagawostke po zakupie renuara. Akumulator mial 2 lata. Napięcie ladowania ponad 15V. No to jasne było że regulator szleje. Ponieważ nowy mądry regulator kosztował prawie 200 zł zmieniłem w starym szczotki i naladowalem akumulator. Przez kilka dni bylo pięknie. 14,2V i cacy. Po tygodniu zająknął się przy odpalaniu. Napiecie ładowania prawie 16V. No to kupilem ten cholerny regulator. Zamontowałem i znowu po uruchomieniu 14,2V. Po tygodniu znowu foch i prawie 16V. Kupilem nowy akumulator jenoxa i od tamtej pory brak jakiegokolwiek problemu z prądem.

Teraz wiem, że najpierw trzeba sprawdzić akumulator, bo nowy to nowy a czasami bywa tańszy jak naprawa sprawnych alternatorow i regulatorów.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz prostownik to go wytargaj i malym pradem podladuj. Sprawdzilbym tez czy na postosju czegos nie je baterii. A jak masz assistance to chocby nie wiem jaki aku bys mial to na kablu odpala i pojedziesz prosto do sklepu po nowy. Na zapas bym nie wymienial. Nigdy nie kupowalem w necie. Zawsze w sklepie i taki sam jak fabryczny czasem sie trafi o wiekszym pradzie rozruchu.

Edited by wujekcybul
Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się że po załadowaniu akumulatora musisz zrobić reset BMS, u mnie w focusie mk3 jest taka procedura. Nie wiem czy u Ciebie będzie tak samo.

For a reset of the BMS:
1. Switch on ignition (do not start engine)
2. Switch on dipped beam
3. Press 5x the rear fog light button (do not switch 5x on and off the rear fog light)
4. Press 3x hazard lights button (do not switch 3x on and off hazard lights)
5. Then the battery symbol in the speedometer should flash 3x quickly.
If it does not flash immediately, wait 20 seconds.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Też trochę walczyłem z akumulatorem. Sprawdź napięcie ładowania podczas jazdy. Mialem 12,5V. Po resecie bms sensora ładowanie wróciło do normy. Przed resetem warto naładować akumulator

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.