amciek Napisano 10 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 Witam, Pacjent s max z silnikiem 1,6 tdci. Parę razy zapalil mi się komunikat rozładowany akumulator. Auto nie zostało zostawione na światłach bo ma automat, regularnie robi trasy po 200-300km więc nie jeździ tylko po mieście. Komunikat pojawił się pierwszy raz wiosna jak było chłodniej, a ostatnio kilka razy jak były upały. Auto normalnie zapala, nie czuć żeby rzezilo. Oznacza to, że szukać Aku przed zimą czy cos można poradzić (olać ten komunikat skoro zapala). Aku pewnie jest od nowości. Rocznik 2013 więc ma 5 lat. Jak kupować to jaka pojemność? Przyznaje się, że nie zaglądałem nawet pod maskę jaki jest teraz ale zakładam, że oryginał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 11 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 Moim zdaniem powinieneś zacząć od zamontowania nowego akumulatora. Te nowe układy ladowania są tak robione, że cuda potrafią robic i sygnalizowac gdy akumulator zaczyna się kończyć. Ja miałem zagawostke po zakupie renuara. Akumulator mial 2 lata. Napięcie ladowania ponad 15V. No to jasne było że regulator szleje. Ponieważ nowy mądry regulator kosztował prawie 200 zł zmieniłem w starym szczotki i naladowalem akumulator. Przez kilka dni bylo pięknie. 14,2V i cacy. Po tygodniu zająknął się przy odpalaniu. Napiecie ładowania prawie 16V. No to kupilem ten cholerny regulator. Zamontowałem i znowu po uruchomieniu 14,2V. Po tygodniu znowu foch i prawie 16V. Kupilem nowy akumulator jenoxa i od tamtej pory brak jakiegokolwiek problemu z prądem. Teraz wiem, że najpierw trzeba sprawdzić akumulator, bo nowy to nowy a czasami bywa tańszy jak naprawa sprawnych alternatorow i regulatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Jak masz prostownik to go wytargaj i malym pradem podladuj. Sprawdzilbym tez czy na postosju czegos nie je baterii. A jak masz assistance to chocby nie wiem jaki aku bys mial to na kablu odpala i pojedziesz prosto do sklepu po nowy. Na zapas bym nie wymienial. Nigdy nie kupowalem w necie. Zawsze w sklepie i taki sam jak fabryczny czasem sie trafi o wiekszym pradzie rozruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamk Napisano 13 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 Wydaje mi się że po załadowaniu akumulatora musisz zrobić reset BMS, u mnie w focusie mk3 jest taka procedura. Nie wiem czy u Ciebie będzie tak samo. For a reset of the BMS: 1. Switch on ignition (do not start engine) 2. Switch on dipped beam 3. Press 5x the rear fog light button (do not switch 5x on and off the rear fog light) 4. Press 3x hazard lights button (do not switch 3x on and off hazard lights) 5. Then the battery symbol in the speedometer should flash 3x quickly. If it does not flash immediately, wait 20 seconds. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 4 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2018 Też trochę walczyłem z akumulatorem. Sprawdź napięcie ładowania podczas jazdy. Mialem 12,5V. Po resecie bms sensora ładowanie wróciło do normy. Przed resetem warto naładować akumulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pieczarz Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Kup miernik napięcia i zobacz jak ładuje sie ten akumulator. Może tu jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adi_wawa Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Powinno być co najmniej 13,5 Volta a najlepiej to wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.