Skocz do zawartości

Astra 1.4 turbo LPG


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

@wawo @spad @Maciej__ i inni użytkownicy:

 

jadę w poniedziałek do salonu wybrać konkretne auto, na co zwrócić uwagę, co jest pomocne a czego być nie powinno?

Będę wybierał z max rocznych używek po pracownikach, mniej więcej od marca do grudnia 2017, cena praktycznie do 60 tyś

 

Pytam, bo za 1000 zł więcej mogę mieć upgrade II (czyli m.in. automatyczna klima - chcę) kolejny 1000 zł więcej mogę mieć np. podgrzewane fotele (i to też chcę), kolejna kasa do góry to np. elektryczny ręczny, radio cd600 zamiast cd400, LEDy do jazdy dzienniej - jest tych aut w zasadzie kilkadziesiąt, więc mogę przebierać. 

 

Na co zwrócić uwagę (czy były jakieś akcje serwisowe które już macie za sobą i mogę sprawdzić?), czy mam dopłacać w salonie do kompletu kół czy komplet opon wystarczy a felgi sobie dokupić osobno (pytam, bo wiem że są jakieś jaja z czujnikami), czy wykupywać dodatkową gwarancję? Na jaki jest okres i ile kosztuje wiecie? W poniedziałek dopytam, ale chcę się max przygotować.

 

Dzięki chłopaki:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bizz napisał:

@wawo @spad @Maciej__ i inni użytkownicy:

 

jadę w poniedziałek do salonu wybrać konkretne auto, na co zwrócić uwagę, co jest pomocne a czego być nie powinno?

Będę wybierał z max rocznych używek po pracownikach, mniej więcej od marca do grudnia 2017, cena praktycznie do 60 tyś

 

Pytam, bo za 1000 zł więcej mogę mieć upgrade II (czyli m.in. automatyczna klima - chcę) kolejny 1000 zł więcej mogę mieć np. podgrzewane fotele (i to też chcę), kolejna kasa do góry to np. elektryczny ręczny, radio cd600 zamiast cd400, LEDy do jazdy dzienniej - jest tych aut w zasadzie kilkadziesiąt, więc mogę przebierać. 

 

Na co zwrócić uwagę (czy były jakieś akcje serwisowe które już macie za sobą i mogę sprawdzić?), czy mam dopłacać w salonie do kompletu kół czy komplet opon wystarczy a felgi sobie dokupić osobno (pytam, bo wiem że są jakieś jaja z czujnikami), czy wykupywać dodatkową gwarancję? Na jaki jest okres i ile kosztuje wiecie? W poniedziałek dopytam, ale chcę się max przygotować.

 

Dzięki chłopaki:)

 

 

U mnie poki co 25kkm i zadnych akcji serwisowych czy problemow nie bylo. Auto jezdzi tak samo jak po wyjezdzie z salonu.

Z tego co wiem jakies akcje byly, ale zwiazane stricte z LPG. Tu pewnie spad czy wawo pomoga.

Ledy do jazdy dziennej wg mnie nic nie wnosza, elektrycznego recznego nie lubie wiec ja bym za to nie doplacal. 

Z kolami jest taki problem, ze auto zapamietuje jedynie jeden komplet czujnikow :facepalm: Wiec nawet jak wezmiesz drugi komplet z czujnikami, to trzeba za kazdym razem je parowac z autem.

Da sie to ogaranac jakims urzadzeniem z aliexpress za troche ponad 100PLN ale nadal troche upierdliwe...

Ja u siebie poki co zmieniam opony co sezon, a jak zuzyje oba komplety to wrzucam caloroczne.

Mam tez podgrzewane fotele i kierownice, ale praktycznie nie uzywam na codzien, bo wyjezdzam z cieplego garazu w wiekszosci przypadkow.

Dodatkowa gwarancje dokupilem do 5 lat i 150kkm za ok 2,2kPLN...

Ogolnie po 18 miesiacach nie zaluje i nadal uwazam, ze za 60kPLN ciezko kupic cos lepszego niz Astra J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

U mnie poki co 25kkm i zadnych akcji serwisowych czy problemow nie bylo. Auto jezdzi tak samo jak po wyjezdzie z salonu.

Z tego co wiem jakies akcje byly, ale zwiazane stricte z LPG. Tu pewnie spad czy wawo pomoga.

Ledy do jazdy dziennej wg mnie nic nie wnosza, elektrycznego recznego nie lubie wiec ja bym za to nie doplacal. 

Z kolami jest taki problem, ze auto zapamietuje jedynie jeden komplet czujnikow :facepalm: Wiec nawet jak wezmiesz drugi komplet z czujnikami, to trzeba za kazdym razem je parowac z autem.

Da sie to ogaranac jakims urzadzeniem z aliexpress za troche ponad 100PLN ale nadal troche upierdliwe...

Ja u siebie poki co zmieniam opony co sezon, a jak zuzyje oba komplety to wrzucam caloroczne.

Mam tez podgrzewane fotele i kierownice, ale praktycznie nie uzywam na codzien, bo wyjezdzam z cieplego garazu w wiekszosci przypadkow.

Dodatkowa gwarancje dokupilem do 5 lat i 150kkm za ok 2,2kPLN...

Ogolnie po 18 miesiacach nie zaluje i nadal uwazam, ze za 60kPLN ciezko kupic cos lepszego niz Astra J.

 

elektryczny ręczny - raczej w celu łatwiejszego ruszania pod górkę, ale w sumie chyba niewart dopłaty 1000 zł

LEDy - też tak myślałem, pytanie czy w nocy jednak jest trochę jaśniej czy nie.. sporo jeżdżę nocami, do tej pory kupowałem auta z ksenonami, ale taka Astra to już pod 75-78kpln

opony - czyli poproszę o zimówki i będę zmieniał, a później całoroczne, nasz klimat zniechęca ostatnio do wymian opon co sezon - opony trzeba zmieniać w ASO?

podgrzewane fotele - muszę mieć, to jest must have małżonki, stosowany ciągle... w zasadzie jak temperatura na zewnątrz spada poniżej 17 stopni to ta już grzeje tyłek, a na nartach jest to nieoceniony gadżet

jak gwarancja do 5 lat będzie za 2200 to się ani sekundy nie zastanowię, tylko biorę!

 

Moim zdaniem też jest najlepszym wyborem - szwagier kupuje za 70 kpln nowego SsangYonga XLV, jak bym brał z nim to mam za 68, fabryczny gaz, klima, tempomat, 5 lat gwarancji w cenie... ale co ja z tym zrobię za 5 lat, to raz, dwa, że SUV jest mi kompletnie niepotrzebny i tylko będzie generował opory powietrza na autostradzie.

Jedyny minus to sedan, muszę się pogodzić z boxem na wyjazdy.

dzięki za informacje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bizz napisał:

elektryczny ręczny - raczej w celu łatwiejszego ruszania pod górkę, ale w sumie chyba niewart dopłaty 1000 zł

 

Nie wiem, jak w Astrze, ale Hiil Hold jest realizowany przez podstawowy układ hamulcowy.

Ja mam zwykły ręczny i HH :Ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Nie wiem, jak w Astrze, ale Hiil Hold jest realizowany przez podstawowy układ hamulcowy.

Ja mam zwykły ręczny i HH :Ok:

 

 

w Astrze J jest to nierozłączne - przynajmniej tak twierdzi jedno z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o LEDy to one sa tylko w dziennych, lampy nadal masz H7, wiec raczej bez wplywu na widzenie w nocy.

Zwlaszcza, ze wlaczysz mijania to one sie przelaczaja na pozycyjne i przygasaja...

Ja sie przesiadlem do Astry z C4 z bixenonem skretnym i jakos mi to nie doskwiera, ale ja malo jezdze w nocy a jak juz to glownie po drogach typu A czy S.

Mozesz jeszcze zerknac na podlokitenik, bo tego nie ma standardize a jednak sie przydaje :)

No i upewnij sie ze jest bluteooth jesli uzywasz bo najzwyklejsze radio nie ma a przycisk ze sluchawka na kierownicy jest, co moze zmylic).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rwIcIk napisał:

Nie wiem, jak w Astrze, ale Hiil Hold jest realizowany przez podstawowy układ hamulcowy.

Ja mam zwykły ręczny i HH :Ok:

 

 

Tez tak mam w Fiacie 500, ale w Astrze jak masz zwykly reczny to nie dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Mozesz jeszcze zerknac na podlokitenik, bo tego nie ma standardize a jednak sie przydaje :)

No i upewnij sie ze jest bluteooth jesli uzywasz bo najzwyklejsze radio nie ma a przycisk ze sluchawka na kierownicy jest, co moze zmylic).

 

 

Podłokietnik to podstawa - musi być.

bluetooth tez dobrze żeby był - tak samo gniazdo USB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli akceptujesz cenę po dodaniu wszystkiego co wymieniłeś to ja bym brał wszystko. Nie mam podgrzewanch foteli i nawigacji, i chciałbym mieć gdybym mógł. Mam ledy do jazdy w dzień. Różnica w zasadzie taka, że dzienny jest wyraźniejszy i mocniejszy w led od zwykłej żarówki i ładniej auto się prezentuje.

 

Nie wiem czy bieżesz z lpg czy nie, ale jak tak to polecam. Miałem w sumie dwie głupie nazwę to awarie lpg, pierwsza to za krótka wiązka w instalacji i była akcja serwisowa, drugie to coś z reduktorem, chyba stracił szczelność bo znikał płyn chłodniczy. Aha i raz listwę wtryskową mi czyścili. Z tych trzech awarii w dwóch przypadkach musiałem kontynuować jazdę na benzynie i tyle. Ale na co dzień Astra spala mi 10 litrów gazu w mieście, w trasie niecałe 9 litrów w opcji, że jak trzeba to jedziesz nawet 160 km\h. 

 

O cenie przedłużonej gwarancji pisał już Maciek, teraz też jest opcja wykupienia pakietu serwisowego i dosyć ciekawie to wygląda cenowo. Co do drugich felg na zimę to olałem temat, wymieniam tylko opony. 

 

Ja mam już natłuczone 46 kkm i poza tym co napisałem z lpg nic się nie działo. Serwisy olejowe co 15 kkm za 230 zł na gotowo, przegląd roczny bez wymiany oleju jakieś 360 zł. Fajne auto na trasy z długą skrzynią, więc prędkości autostradowe przy niskich obrotach dają ekonomiczną jazdę.

 

Tak mi teraz przyszło do głowy, że jakby była opcja czujników z przodu to bym chyba chciał, ale nie jako must have.

 

Aha, Wawo ma chyba jakąś inną wersję, gdzie nie ma zagłówka na środku tylnej kanapy.  Ja mam, zerknij sobie na to. Wiem też, że jest opcja pakietu zimowego i w nim też jest nadmuch na tył. No i kolejny pakiet do czytania, że pasażerowie z tyłu mają swoje lampki nad głową. Na ile to potrzebne to wg własnego uznania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, bizz napisał:

 

Podłokietnik to podstawa - musi być.

bluetooth tez dobrze żeby był - tak samo gniazdo USB

 

Podłokietnik jest fajny bo ma wysuwany do przodu ten blat pod rękę. Ale on chyba jest w upgrade II, razem z podłokietnikiem z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

Jeżeli akceptujesz cenę po dodaniu wszystkiego co wymieniłeś to ja bym brał wszystko. Nie mam podgrzewanch foteli i nawigacji, i chciałbym mieć gdybym mógł. Mam ledy do jazdy w dzień. Różnica w zasadzie taka, że dzienny jest wyraźniejszy i mocniejszy w led od zwykłej żarówki i ładniej auto się prezentuje.

 

Nie wiem czy bieżesz z lpg czy nie, ale jak tak to polecam. Miałem w sumie dwie głupie nazwę to awarie lpg, pierwsza to za krótka wiązka w instalacji i była akcja serwisowa, drugie to coś z reduktorem, chyba stracił szczelność bo znikał płyn chłodniczy. Aha i raz listwę wtryskową mi czyścili. Z tych trzech awarii w dwóch przypadkach musiałem kontynuować jazdę na benzynie i tyle. Ale na co dzień Astra spala mi 10 litrów gazu w mieście, w trasie niecałe 9 litrów w opcji, że jak trzeba to jedziesz nawet 160 km\h. 

 

O cenie przedłużonej gwarancji pisał już Maciek, teraz też jest opcja wykupienia pakietu serwisowego i dosyć ciekawie to wygląda cenowo. Co do drugich felg na zimę to olałem temat, wymieniam tylko opony. 

 

Ja mam już natłuczone 46 kkm i poza tym co napisałem z lpg nic się nie działo. Serwisy olejowe co 15 kkm za 230 zł na gotowo, przegląd roczny bez wymiany oleju jakieś 360 zł. Fajne auto na trasy z długą skrzynią, więc prędkości autostradowe przy niskich obrotach dają ekonomiczną jazdę.

 

Tak mi teraz przyszło do głowy, że jakby była opcja czujników z przodu to bym chyba chciał, ale nie jako must have.

 

Aha, Wawo ma chyba jakąś inną wersję, gdzie nie ma zagłówka na środku tylnej kanapy.  Ja mam, zerknij sobie na to. Wiem też, że jest opcja pakietu zimowego i w nim też jest nadmuch na tył. No i kolejny pakiet do czytania, że pasażerowie z tyłu mają swoje lampki nad głową. Na ile to potrzebne to wg własnego uznania. 

 

 

Dzięki!

 

Tak, biorę LPG.

Pakiet zimowy musi być, nawigacji nie chcę bo raz że i tak korzystam z google maps, dwa że nie lubię dużych ekranów, w nocy przeszkadzają. 

Auto głównie na trasy, codzienny dojazd do pracy 120 km w większości autostradą, plus wypady wakacyjne, około 35-40 tyś rocznie.

Dlaczego przegląd roczny bez wymiany oleju? Wymieniasz poza ASO?

Pakiety sobie obejrzę, niestety nigdzie na stronie ich nie widzę. Znalazłem gdzieś na forum że do 5 lat i 200 tyś km kosztuje 2700 - wezmę. 

 

Czujniki z przodu ma tylko jedna, bo już pytałem ale jest bladoniebieska, trochę mnie razi ten kolor. W miarę możliwości będę chciał czarną.

 

O zagłówku dobra uwaga!

 

Ty chyba jeździsz z dzieciakami, nie masz problemu z brakiem miejsca? Bo już dwa wpisy widziałem że jak siedzi ktoś między 175-180 cm za kierownicą, to dziecko powyżej 6 lat już nie ma miejsca za nim... trochę to dziwne dla mnie, a nie bardzo mam jak z dzieciakiem podskoczyć do salonu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, spad napisał:

 

Podłokietnik jest fajny bo ma wysuwany do przodu ten blat pod rękę. Ale on chyba jest w upgrade II, razem z podłokietnikiem z tyłu.

 

upgrade 2 to najniższa wersja jaką rozważam bo ma automatyczną klimę, a mi zależy baaaardzo na osobnej temperaturze dla mnie i małżonki - ja mam zawsze 21 stopni,żona 26 :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, spad napisał:

 

 

O cenie przedłużonej gwarancji pisał już Maciek, teraz też jest opcja wykupienia pakietu serwisowego i dosyć ciekawie to wygląda cenowo. Co do drugich felg na zimę to olałem temat, wymieniam tylko opony. 

 

 

 

Dobra, znalazłem, ceny kosmos:

5 lat i 200 tyś km - z obsługą okresową - 7199 PLN, z częściami eksploatacyjnymi 13999 PLN.

Samo przedłużenie na 5 lat i 200 tyś km - 2699 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

 

Podłokietnik jest fajny bo ma wysuwany do przodu ten blat pod rękę. Ale on chyba jest w upgrade II, razem z podłokietnikiem z tyłu.

 

Mozna bylo dolozyc jako osobne akcesorium, bo ja mam podlokietnik tylko z przodu a nie mam upgrade II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzięki!

 

Tak, biorę LPG.

Pakiet zimowy musi być, nawigacji nie chcę bo raz że i tak korzystam z google maps, dwa że nie lubię dużych ekranów, w nocy przeszkadzają. 

Auto głównie na trasy, codzienny dojazd do pracy 120 km w większości autostradą, plus wypady wakacyjne, około 35-40 tyś rocznie.

Dlaczego przegląd roczny bez wymiany oleju? Wymieniasz poza ASO?

Pakiety sobie obejrzę, niestety nigdzie na stronie ich nie widzę. Znalazłem gdzieś na forum że do 5 lat i 200 tyś km kosztuje 2700 - wezmę. 

 

Czujniki z przodu ma tylko jedna, bo już pytałem ale jest bladoniebieska, trochę mnie razi ten kolor. W miarę możliwości będę chciał czarną.

 

O zagłówku dobra uwaga!

 

Ty chyba jeździsz z dzieciakami, nie masz problemu z brakiem miejsca? Bo już dwa wpisy widziałem że jak siedzi ktoś między 175-180 cm za kierownicą, to dziecko powyżej 6 lat już nie ma miejsca za nim... trochę to dziwne dla mnie, a nie bardzo mam jak z dzieciakiem podskoczyć do salonu...

Przeglad roczny robie bez oleju bo po prostu rozjechaly mi sie przeglady olejowe i roczne. Olejowe robie co 15kkm wraz z przegladem lpg.

 

Co do miejsca z tylu to tak, dzieciaki kazdego dnia jada do szkoly i spokojnie maja miejsce jezeli ja prowadze. Ja mam 189 cm wzrostu, za mna siedzi syn w foteliku majacy 149 cm wzrostu. Oczywiscie nogi na noge nie przelozy, ale tez nigdy nie mówi, ze mu ciasno. Ponizej trzy fotki tylnej kanapy i przestrzeni na nogi, gdzie fotel ustawiony jest pode mnie. Zmierzylem jaka jest przestrzen miedzy kanapa a fotelem kierowcy i jest to szerokosc zeszytu A5, ale tak na luzno, nie na styk, moze nawet ciut wiecej bo mlody wozi jakas ksiazke w kieszeni fotela. :) Pierwsze dwie fotki to fotel kierowcy, na drugiej fotce siedze za fotelem kierowcy ustawionym pode mnie. Trzecia fotka to ustawienie fotela pasazera tez jest pode mnie, z tylu miejsce dla mlodszej corki.

 

Na syf nie patrz, dzieciaki maja 9 i 7 lat a mi juz przeszlo przecieranie auta, zeby lsnilo kazdego dnia. default_smile.gif

 

fd2014167ec2b3f64ba0da02acd2ebe7.jpg&key=4eeaf51e33286bf708af62b61428272c56b99ba0ffdb668d96686fd5fb0b7729e553fb749fadfa2037be2837ee552eca.jpg&key=4cd76da86d833e35f567e656d2d9d006e75bd763ee6c8145caf4464f134bc48f864c70399e2ae10f941ce8cb4a48db31.jpg&key=8e6776444538494f3f13b63ba7fe407c8d3ac1e93423c32d08dc6e526f6e5eee

 

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala. U zony w robocie tez jest Astra J, chyba na full wypasie i tam sa jakies mega niewygodne fotele. Zatem dobrze sie rozsiadz i zrob jazde probna zeby sprawdzic, czy te ktore chcesz sa okej.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, spad napisał:

Aha, jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala. U zony w robocie tez jest Astra J, chyba na full wypasie i tam sa jakies mega niewygodne fotele. Zatem dobrze sie rozsiadz i zrob jazde probna zeby sprawdzic, czy te ktore chcesz sa okej.

 

Z ktorego roku ta Astra?

Bo obecnie masz do wyboru chyba tylko te co my mamy, albo doplata do fotela AGR, ktory wg mnie jest naprawde genialny.

Ale watpie, ze jest szansa na znalezienie tych AGR w tych popracowniczych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bizz napisał:

jadę w poniedziałek do salonu wybrać konkretne auto, na co zwrócić uwagę, co jest pomocne a czego być nie powinno?

 

WW: tylny zagłówek dla 3 osoby (upgrade 1 nie ma, upgrade 2 ma - ale sprawdz), wyprowadzenie portu USB na tył (wazne dla smartfonow dzieci), nizej masz zdjecia, gdzie tego nie ma wlasnie. 

Weż sobie z neta instrukcje ASTRY, w b. zaawansowanych wersjach masz ustawienia silnika, zawieszenia, cuda kije na wianku albo na odwrót - sprawdz se co mają te auta na stocku ;]

18 godzin temu, bizz napisał:

Będę wybierał z max rocznych używek po pracownikach, mniej więcej od marca do grudnia 2017, cena praktycznie do 60 tyś

 

Pytam, bo za 1000 zł więcej mogę mieć upgrade II (czyli m.in. automatyczna klima - chcę) kolejny 1000 zł więcej mogę mieć np. podgrzewane fotele (i to też chcę), kolejna kasa do góry to np. elektryczny ręczny, radio cd600 zamiast cd400

 

 

CD 400 jest ok 

 

, LEDy do jazdy dzienniej - jest tych aut w zasadzie kilkadziesiąt, więc mogę przebierać. 

 

Na co zwrócić uwagę (czy były jakieś akcje serwisowe które już macie za sobą i mogę sprawdzić?),

 

SPAD pisał o LPG - u mnie prawie to samo, masz mój wątek o Astrze J, zerknij na mój wątek Asatra J a  Audi 3 - Vorsprung durch Technik

 

czy mam dopłacać w salonie do kompletu kół czy komplet opon wystarczy a felgi sobie dokupić osobno (pytam, bo wiem że są jakieś jaja z czujnikami),

 

JAJ z czujnikami nie ma: TIP: felga w tym samym miejscu musi być, więc zwykła zamian opon, masz drugi zestaw felg (dla zimówek) = programowanie

 

 

czy wykupywać dodatkową gwarancję? Na jaki jest okres i ile kosztuje wiecie? W poniedziałek dopytam, ale chcę się max przygotować.

dla nówki koło 2 kPLN, ja wykupiłem.  Cena za olej to 199, przelga kolo 500 (inny dealer), jak łączysz przegąd z czymś, to drożej wychodzi. ;]

18 godzin temu, bizz napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.07.2018 o 15:53, spad napisał:

Aha, Wawo ma chyba jakąś inną wersję, gdzie nie ma zagłówka na środku tylnej kanapy. 

upgrade 1 - pisałem, na tylny zagłówek zwróc uwagę, raz na ruski rok sie przydaje 

Mam 39 kkm, z usterek tylko te sprawy z lpg, reszta w tych mój dwóch wątkach. Coś mi tam jeszcze postukuje w prowadnicy fotela ;]

I jeszcze jedno: zestaw naprawycz sprzedałem za 200 i kupiłem za 200 koło zapasowe wraz z podnośnikiem etc (wciśniete w styropian), ogranicza to miesjce w bagazniku, na zimę mam box, więc nie ma problemu z objętością bagażnika

Aha, czujnik parkowania przy tych gabarytach to konieczność, aczkolwiek Zonie nawet przy czujniku udało się [...] przerysować zderzak. 

 

:nono:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Z ktorego roku ta Astra?

Bo obecnie masz do wyboru chyba tylko te co my mamy, albo doplata do fotela AGR, ktory wg mnie jest naprawde genialny.

Ale watpie, ze jest szansa na znalezienie tych AGR w tych popracowniczych

 

 

Coś około 2014/2015 jak dobrze pamiętam. Fotele są tak niewygodne, że żona wstępnie odrzucała zakup Astry bo kojarzyła, że jest strasznie niewygodna. Dopiero jazda próbna spowodowała zmianę zdania. Kiedyś miałem okazję przejechać się tą Astrą i faktycznie koszmarnie niewygodne fotele, robiłem niewielką podróż po mieście a poziom zmęczenia tyłka i nóg jakbym cały dzień w trasie spędził. Nie był to AGR, jeszcze coś innego, ale z tego co pamiętam to tapicerka była w taką kratkę profilowana, coś jak gofr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

 

Coś około 2014/2015 jak dobrze pamiętam. Fotele są tak niewygodne, że żona wstępnie odrzucała zakup Astry bo kojarzyła, że jest strasznie niewygodna. Dopiero jazda próbna spowodowała zmianę zdania. Kiedyś miałem okazję przejechać się tą Astrą i faktycznie koszmarnie niewygodne fotele, robiłem niewielką podróż po mieście a poziom zmęczenia tyłka i nóg jakbym cały dzień w trasie spędził. Nie był to AGR, jeszcze coś innego, ale z tego co pamiętam to tapicerka była w taką kratkę profilowana, coś jak gofr.

 

To byly chyba fotele z wersji Cosmo/GTC i juz ktos na nie tez narzekal, ze mega niewygodne...

Ale z tego co kojarze przestali je wkladac jak wycofali z oferty HTB i Kombi i zostal jedynie sedan z jedna wersja wyposazenia i pakietami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To byly chyba fotele z wersji Cosmo/GTC i juz ktos na nie tez narzekal, ze mega niewygodne...

Ale z tego co kojarze przestali je wkladac jak wycofali z oferty HTB i Kombi i zostal jedynie sedan z jedna wersja wyposazenia i pakietami.

 

A to możliwe bo ta służbówka to HTB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bizz napisał:

w Astrze J jest to nierozłączne - przynajmniej tak twierdzi jedno z ASO

Nieprawda, HH to jedno, a elektryczny ręczny to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, format napisał:

Nieprawda, HH to jedno, a elektryczny ręczny to drugie.

 

W Astrze J sedan elektryczny reczny idzie w parze z hill holderem i nie da sie go zamowic osobno. Wyceniaja to na 750PLN.

 

Cytuj

Hamulec postojowy sterowany elektrycznie.

Zawiera: konsolę centralną z przesuwanym podłokietnikiem i zamykanym schowkiem oraz układ

wspomagania ruszania pod górę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.07.2018 o 08:44, spad napisał:

@bizz i co kupiłeś tym razem, czy po drodze do dealera trafiłeś na 20-letnią bm-kę w świetnym stanie i kupiłeś znowu starego dziada? ;]

 

@Maciej__ @spad @wawo

 

Dziś odebrany. Zrobiona traska 240 km, pierwsze spostrzeżenia:

- radio będzie mnie wkurzało w nocy, bo już teraz w trasie na pozycji głośności 1 jest trochę za głośno (może da się wyregulować)

- żonie brakuje lusterka w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy (da się dokupić z bogatszej wersji, czy nigdy nie było?)

- jaki macie uchwyt na telefon, bo ja zawsze miałem montowany w kratkach wentylacyjnych magnes, a tutaj się nie da...

 

Poza tym wszystko ok, spalanie gazu wg. kompa 7.5 litra, trasa z prędkościami 70-100, choć były momenty po 150-170 ale incydentalne. Dobrze wyciszony, fajna skrzynka z dość precyzyjnymi przełożeniami, na minus bardzo lekko chodzące wspomaganie, aż się prosi o przycisk sport i zmniejszenie wrażliwości wspomagania..,

 

Póki co tyle, będę się zgłaszał po rady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, bizz napisał:

 

@Maciej__ @spad @wawo

 

Dziś odebrany. Zrobiona traska 240 km, pierwsze spostrzeżenia:

- radio będzie mnie wkurzało w nocy, bo już teraz w trasie na pozycji głośności 1 jest trochę za głośno (może da się wyregulować)

Silnik przecież słychać, to stukanie a la diesel (to nie osprzęt lpg), mnie to irytuje

20 minut temu, bizz napisał:

- żonie brakuje lusterka w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy (da się dokupić z bogatszej wersji, czy nigdy nie było?)

u mnie jest 

20 minut temu, bizz napisał:

- jaki macie uchwyt na telefon, bo ja zawsze miałem montowany w kratkach wentylacyjnych magnes, a tutaj się nie da...

w ręku, smartfona w tej dziurze w panelu - spraw jak działa Ci blutooth (wieczny problem sczyta czy nie listy rozmów). problemy z komaptybilnoscią

20 minut temu, bizz napisał:

 

Poza tym wszystko ok, spalanie gazu wg. kompa 7.5 litra, trasa z prędkościami 70-100, choć były momenty po 150-170 ale incydentalne. Dobrze wyciszony,

Insignia wyrażnie lepiej

20 minut temu, bizz napisał:

 

fajna skrzynka z dość precyzyjnymi przełożeniami, na minus bardzo lekko chodzące wspomaganie, aż się prosi o przycisk sport i zmniejszenie wrażliwości wspomagania..,

Mam wrażenie nadsterowności, dla mnie astra jest "nerwowa"

20 minut temu, bizz napisał:

 

Póki co tyle, będę się zgłaszał po rady:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wawo napisał:

Silnik przecież słychać, to stukanie a la diesel (to nie osprzęt lpg), mnie to irytuje

 

Z tym cykaniem to moze chodzic o zaworek par paliwa. Cholerstwo bardzo halasuje i jest blisko grodzi. Z poczatku myslalem ze to ktorys wtrysk niedomaga i zalewalem siuwaksy na ich oczyszczenie. Na szybko owinalem ten zaworek taka gąbkową matą i troche pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wawo napisał:

Silnik przecież słychać, to stukanie a la diesel (to nie osprzęt lpg), mnie to irytuje

u mnie jest 

w ręku, smartfona w tej dziurze w panelu - spraw jak działa Ci blutooth (wieczny problem sczyta czy nie listy rozmów). problemy z komaptybilnoscią

Insignia wyrażnie lepiej

Mam wrażenie nadsterowności, dla mnie astra jest "nerwowa"

 

 

U mnie stukania a la diesel nie słychać, co dziwne, bo dwa lata temu na jeździe próbnej wyraźnie mnie drażnił... może coś zmienili...

 

smartfon mi się nie mieści do tej dziury, poza tym korzystam z google maps na smarku, więc muszę go mieć widocznego - z kolei na szybę tych uchwytów nie lubię

 

właśnie bluetooth mnie zdziwił, bo połączył się ładnie z oboma telefonami, strumieniowanie muzyki działa, ale wybiera tylko ostatnie połączenie i się wiesza na wyborze "czy pokazać liste ostatnich połączen" czy coś takiego - możesz wybrać tylko TAK, nie ruszysz dalej 

jest na to jakiś sposób?

 

Insignia to inna klasa, logiczne że jest lepiej, ale porównując do innych z tego segmentu jest bardzo dobrze

 

Jest nerwowa, zdecydowanie nie nadaje się do szybkiej agresywnej jazdy, no ale nie do tego jest stworzona. Żona zadowolona bo się szybko zbiera i te przelotowe 160-180 trzyma na luzie. Zobaczymy jak spalanie przy jej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PAWELwaw84 napisał:

Z tym cykaniem to moze chodzic o zaworek par paliwa. Cholerstwo bardzo halasuje i jest blisko grodzi. Z poczatku myslalem ze to ktorys wtrysk niedomaga i zalewalem siuwaksy na ich oczyszczenie. Na szybko owinalem ten zaworek taka gąbkową matą i troche pomoglo.

 

Możesz wrzucić zdjęcie, ktore to jest? Mam jakieś resztki welny (izolacja kominka), może to coś da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bizz napisał:

Jest nerwowa, zdecydowanie nie nadaje się do szybkiej agresywnej jazdy, no ale nie do tego jest stworzona. Żona zadowolona bo się szybko zbiera i te przelotowe 160-180 trzyma na luzie. Zobaczymy jak spalanie przy jej jeździe.

 

Wg mnie powyzej 150 to juz jest mocno nieprzyjemnie i glosno... Da sie jechac, ale z komfortem to wiele wspolnego nie ma ;)

Ja wlasnie wrocilem z weekendu z rowerami na dachu i na trasie 400km, srednio z kompa pokazalo 6,1 :) Dawaj znac jak sie sprawuje :)

NIe do konca rozumiem o co chodzi z ta nerowoscia, moze to kwestia opon/cisnienia ale ja nie narzekam a przesiadlem sie z dosc twardego C4 VTS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie powyzej 150 to juz jest mocno nieprzyjemnie i glosno... Da sie jechac, ale z komfortem to wiele wspolnego nie ma ;)

Ja wlasnie wrocilem z weekendu z rowerami na dachu i na trasie 400km, srednio z kompa pokazalo 6,1 :) Dawaj znac jak sie sprawuje :)

NIe do konca rozumiem o co chodzi z ta nerowoscia, moze to kwestia opon/cisnienia ale ja nie narzekam a przesiadlem sie z dosc twardego C4 VTS.

 

Mam jakieś fatalne zimówki na niej, ale już zamówiłem Dunlop Bluresponse, może się trakcja poprawi. Ona ma strasznie wysokie opony w standardzie, 205/60R16. Na przyszły rok coś pokombinuję, teraz wpadną nowe letnie i koniec inwestycji.

Spalanie z dystrybutora dzisiaj wyszło 8.8 gazu, z 240 km gdzie były i korki i jazda 160 przez 20 minut, i przyspieszanie do 170 od zera - więc luz.

W czwartek jadę nią do Budapesztu to zobaczę jak w trasie.

Generalnie jestem bardzo zadowolony z zakupu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@spad @Maciej__ @wawo

 

Zrobione pierwsze 2 tysiące, utwierdziłem się w przekonaniu że to był dobry wybór. 

Cokolwiek by mnie nie drażniło, to spalanie pozwala zapomnieć o każdej wadzie. Gdyby mi ktoś obcy to wciskał, to bym się zaśmiał pod nosem i poszedł do domu, ale:

Na trasie 400 km, jadąc z Rybnika do Budapesztu przez Żylinę, tankowanie w Gyor, cały czas zgodnie z ograniczeniami prędkości, na autostradzie tempomat, samochód spalił 

7.25 litra gazu/100 km. Komp pokazał 6.6, więc oszukuje ponad pół litra, ale liczyłem z baku. Wynik powtarzalny, z powrotem leciałem już trochę szybciej przy czym po PL celem sprawdzenia dobiłem do 190 (nadal na zimówkach, dopiero w sobotę zmieniam), spalił 8.2 litra. M A S A K R A

 

Wady - bezsensowne czujniki parkowania, drą się jak głupie pół metra od ściany, da się to wyregulować jakoś?

 

Koniec irytujących wad. Czasem przy szybkiej redukcji dwójka nie wchodzi precyzyjnie, w ogóle skrzynia jest daleko w tyle za choćby skrzynią z 13 letniej Avensis, ale całe auto w tych pieniądzach to najlepszy deal na rynku.

Szwagier nadal buja się z zakupem SsangYonga XLV, (dealer chciał przyrobić na kredycie), więc porównania jeszcze nie będzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bizz napisał:

@spad @Maciej__ @wawo

z Rybnika do Budapesztu przez Żylinę, tankowanie w Gyor, cały czas zgodnie z ograniczeniami prędkości, na autostradzie tempomat, samochód spalił 

7.25 litra gazu/100 km. Komp pokazał 6.6, więc oszukuje ponad pół litra, ale liczyłem z baku. Wynik powtarzalny, z powrotem leciałem już trochę szybciej przy czym po PL celem sprawdzenia dobiłem do 190 (nadal na zimówkach, dopiero w sobotę zmieniam), spalił 8.2 litra. M A S A K R A

 

Koniec irytujących wad. Czasem przy szybkiej redukcji dwójka nie wchodzi precyzyjnie...

 

Spalanie b. ładne IMO. W lacetti 1.6 na trasach autostradowych ciężko było zejść poniżej 10litrów LPG.

Przycinającą dwójkę pamiętam w oplach i 'oplowatych' od zawsze (astra 1, nexia, lanos, lacetti - stare i całkiem nowe auta - wszędzie to samo) widać, że nie nauczyli się robić skrzyń przez 30lat. :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bizz napisał:

@spad @Maciej__ @wawo

 

Zrobione pierwsze 2 tysiące, utwierdziłem się w przekonaniu że to był dobry wybór. 

Cokolwiek by mnie nie drażniło, to spalanie pozwala zapomnieć o każdej wadzie. Gdyby mi ktoś obcy to wciskał, to bym się zaśmiał pod nosem i poszedł do domu, ale:

Na trasie 400 km, jadąc z Rybnika do Budapesztu przez Żylinę, tankowanie w Gyor, cały czas zgodnie z ograniczeniami prędkości, na autostradzie tempomat, samochód spalił 

7.25 litra gazu/100 km. Komp pokazał 6.6, więc oszukuje ponad pół litra, ale liczyłem z baku. Wynik powtarzalny, z powrotem leciałem już trochę szybciej przy czym po PL celem sprawdzenia dobiłem do 190 (nadal na zimówkach, dopiero w sobotę zmieniam), spalił 8.2 litra. M A S A K R A

 

Wady - bezsensowne czujniki parkowania, drą się jak głupie pół metra od ściany, da się to wyregulować jakoś?

 

Koniec irytujących wad. Czasem przy szybkiej redukcji dwójka nie wchodzi precyzyjnie, w ogóle skrzynia jest daleko w tyle za choćby skrzynią z 13 letniej Avensis, ale całe auto w tych pieniądzach to najlepszy deal na rynku.

Szwagier nadal buja się z zakupem SsangYonga XLV, (dealer chciał przyrobić na kredycie), więc porównania jeszcze nie będzie:)

 

Tez jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem, ja mam z 26kkm spalanie 6.9 noPB liczone z dystrybutora :)

Jak na 140KM i 1,5 tony to wynik IMHO naprawde bardzo OK :ok:

Skrzynia niestety taka jest i u mnie nadal potrafi przyhaczyc przy zmianie z 1 na 2, ale po jest duzo lepiej niz na poczatku.

Wiec moze u Ciebie z czasem tez sie cos tam pouklada ;)

No i sper, ze jestes zadowolony :ok:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2018 o 22:34, bizz napisał:

 na minus bardzo lekko chodzące wspomaganie, aż się prosi o przycisk sport i zmniejszenie wrażliwości wspomagania..,

 

Póki co tyle, będę się zgłaszał po rady:)

 

Jak się przesiadłem ze stilo, gdzie jeździłem raczej z wyłączonym trybem "city",

to pierwsze co poleciałem sprawdzić to zbieżność, bo w/g mnie, za nerwowo się prowadził.

 

Kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bizz napisał:

7.25 litra gazu/100 km. Komp pokazał 6.6, więc oszukuje ponad pół litra, ale liczyłem z baku. Wynik powtarzalny, z powrotem leciałem już trochę szybciej przy czym po PL celem sprawdzenia dobiłem do 190 (nadal na zimówkach, dopiero w sobotę zmieniam), spalił 8.2 litra. M A S A K R A

 

Wady - bezsensowne czujniki parkowania, drą się jak głupie pół metra od ściany, da się to wyregulować jakoś?

 

Koniec irytujących wad. Czasem przy szybkiej redukcji dwójka nie wchodzi precyzyjni

Coś podejrzenie niskie spalanie, co najwyżej ruch nieautostradowy (jakby noPb zgoła, kontrola LPG się palila???). Mnie pali przy jeździe z tempomatem na ca. 138 km/h czyli koło 130-132 plus przyspieszanie i hamowanie koło 9 l LPG. 

W ruchu miejskim spala 10-10,5 lpg. 

Da się zejść do okolic 4 litrow LPG, jadąc na 6 biegu ca 70-80 km/h. ;]

Dzwięk ciągły to bodaj 20 cm od przeszkody, uruchamiaja się natomiast koło 0,5 metra, dla mnie ok. 

Problemów z precyzją dwójki nie zauważyłem. Rzadko używam, mnie z 3 na 6 wchodzi precyzyjnie, wyprzedzam na dk z reguły  na 3. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, wawo napisał:

Coś podejrzenie niskie spalanie, co najwyżej ruch nieautostradowy (jakby noPb zgoła, kontrola LPG się palila???). Mnie pali przy jeździe z tempomatem na ca. 138 km/h czyli koło 130-132 plus przyspieszanie i hamowanie koło 9 l LPG. 

W ruchu miejskim spala 10-10,5 lpg. 

Da się zejść do okolic 4 litrow LPG, jadąc na 6 biegu ca 70-80 km/h. ;]

Dzwięk ciągły to bodaj 20 cm od przeszkody, uruchamiaja się natomiast koło 0,5 metra, dla mnie ok. 

Problemów z precyzją dwójki nie zauważyłem. Rzadko używam, mnie z 3 na 6 wchodzi precyzyjnie, wyprzedzam na dk z reguły  na 3. 

 

Mierzone z dystrybutora, ale jazda najpierw krajówkami połowa drogi, potem autostradą z tempomatem zapiętym na 130 licznikowe.

U mnie ciągły jest 40-50 cm od przeszkody. Dupa.

Haczy najbardziej przy redukcji z 3 na 2. Natomiast bardzo ładnie idzie jazda tak jak piszesz, 1,2,3 ogień i 6 i już spokojnie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, lessero napisał:

 

Jak się przesiadłem ze stilo, gdzie jeździłem raczej z wyłączonym trybem "city",

to pierwsze co poleciałem sprawdzić to zbieżność, bo w/g mnie, za nerwowo się prowadził.

 

Kwestia przyzwyczajenia.

 

Zrobiłem przegląd opon i kupiłem IMO najlepsze na rynku, Dunlopy Bluresponse, ale z braku czasu dopiero w sobotę je założę i od razu test z Katowic do Rybnika A4/A1

Jak dalej będzie nerwowy to schodzę z profilem i wrzucam 17stki, bo ja jednak lubię dynamiczną jazdę, a w zakrętach nie czułem się pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Tez jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem, ja mam z 26kkm spalanie 6.9 noPB liczone z dystrybutora :)

Jak na 140KM i 1,5 tony to wynik IMHO naprawde bardzo OK :ok:

Skrzynia niestety taka jest i u mnie nadal potrafi przyhaczyc przy zmianie z 1 na 2, ale po jest duzo lepiej niz na poczatku.

Wiec moze u Ciebie z czasem tez sie cos tam pouklada ;)

No i sper, ze jestes zadowolony :ok:

 

 

 

 

Dla mnie spalanie jest niepojęte, serio, wyśmiałbym rozmówcę. Auto jest ciężkie, dobrze wyciszone, silnik nie najbardziej dychawiczny, a pali 7-8 gazu. Szok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bizz napisał:

 

 

Jak dalej będzie nerwowy to schodzę z profilem i wrzucam 17stki, bo ja jednak lubię dynamiczną jazdę, a w zakrętach nie czułem się pewnie.

Mam 17" 215 Uniroyal Rainsport. Głośniejsze niż 205, które miałem w stilo.. Mam na 2,8 Bar. Twardo. Trzymają b. dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.