Skocz do zawartości

Co będzie szybsze D5 czy ecoboost?


Tilok

Rekomendowane odpowiedzi

Co będzie szybsze ze startu zatrzymanego do prędkości około 180km/h: Volvo 2,4 D5 215KM czy Ford 2,0 EB 243 KM?

Oba auta to suvy, 4x4, automaty. W volvo max. moment to 440 Nm przy 1500-3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 8,1s,

Ford max. moment to 366 Nm przy 3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 7,4s.

Wiadomo są to dane teoretyczne, ale może da się określić co powinno być szybsze :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jaruga napisał:

Trudno zgadnąć. Tutaj dużo może zależeć od skrzyni. Z manualem szybszy był by ford

W volvo nie wiem co siedzi, w fordzie 6-biegowy zwykły hydraulik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Top speed:

238 km/h / 148 mph

(theor. without speed governor)

 

Accelerations:

 

0-80 km/h (sec):

4.5

0-100 km/h (sec):

6.9

0-160 km/h (sec):

17.3

0-200 km/h (sec):

33.1

0-300 km/h (sec):

 

http://www.automobile-catalog.com/car/2016/1596785/ford_fusion_2_0l_ecoboost_awd.html

A volvo to sobie sam znajdz :phi: 

 

IMO Ford szybszy one troszku parametrow nie trzymaja przydalby sie wiekszy IC i program wtedy bedzie jakies 260KM. A jak SUV to sobie wyszukaj na stronce alvo dodaj z 10% za bude.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tilok napisał:

Co będzie szybsze ze startu zatrzymanego do prędkości około 180km/h: Volvo 2,4 D5 215KM czy Ford 2,0 EB 243 KM?

Oba auta to suvy, 4x4, automaty. W volvo max. moment to 440 Nm przy 1500-3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 8,1s,

Ford max. moment to 366 Nm przy 3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 7,4s.

Wiadomo są to dane teoretyczne, ale może da się określić co powinno być szybsze :phi:

 

Wróżenie z fusów na AK to tak, ale oficjalne dane już ble?! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tilok napisał:

Co będzie szybsze ze startu zatrzymanego do prędkości około 180km/h: Volvo 2,4 D5 215KM czy Ford 2,0 EB 243 KM?

Oba auta to suvy, 4x4, automaty. W volvo max. moment to 440 Nm przy 1500-3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 8,1s,

Ford max. moment to 366 Nm przy 3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 7,4s.

Wiadomo są to dane teoretyczne, ale może da się określić co powinno być szybsze :phi:

Wystarczy podzielić moc przez wagę auta i na podstawie współczynnika określić które będzie szybsze. A przynajmniej te, które wygra. 

 

Ogólnie jest tak, że hmm podam taki mój łopatologiczny przykład. Mamy 2 auta o identycznej bryle/lini nadwozia -  jedno waży 1000kg i ma moc 100KM a drugie wazy 2000kg i ma 200KM niech będzie że te lżejsze ma podobny przebieg momentu w granicach np 200Nm a drugi 400Nm. Obydwa mają ten sam współczynnik 0.1KM/kg czyli będą przyspieszać identycznie do punktu w którym zaczną rosnąć mocno opory powietrza i odjedzie dalej (wygra) ten któremu zostanie więcej mocy)momentu do dyspozycji w tym przypadku te cięższe.

 

Często tak jest że małe lekkie auta są szybkie powiedzmy do tych150-180km/h bo mają lepszy współczynnik mocy do masy ale za chwilę te duże kolosy mające podobny współczynnik mają jednak tej mocy i momentu więcej co widać właśnie przy wysokich prędkościach. 

 

A opór powietrza będzie jednakowy bo są identyczne linie nadwozia więc waga nie ma tu znaczenia aż tak dużego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tilok napisał:

Co będzie szybsze ze startu zatrzymanego do prędkości około 180km/h: Volvo 2,4 D5 215KM czy Ford 2,0 EB 243 KM?

Oba auta to suvy, 4x4, automaty. W volvo max. moment to 440 Nm przy 1500-3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 8,1s,

Ford max. moment to 366 Nm przy 3000 obr/min, przyspieszenie 0-100 km/h - 7,4s.

Wiadomo są to dane teoretyczne, ale może da się określić co powinno być szybsze :phi:

Przyjedz to sprawdzimy, ale stawiam na Forda :)

Nie napisałeś jakie Volvo, ale zwykle to ciężkie auta, mój waży 1,8t.

Mam dokładnie 215KM, ale rakietą te auto nie jest, AFAIR producent deklarował coś deko poniżej 9s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sherif napisał:

Przyjedz to sprawdzimy, ale stawiam na Forda :)

Nie napisałeś jakie Volvo, ale zwykle to ciężkie auta, mój waży 1,8t.

Mam dokładnie 215KM, ale rakietą te auto nie jest, AFAIR producent deklarował coś deko poniżej 9s

XC 60 2014 rok. Mam się z kim sprawdzić bo kumpel właśnie takie zakupił i zaproponował żeby przetestować i nie wiem czy przygotowywać się na ewentualną porażkę czy wygraną ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tilok napisał:

XC 60 2014 rok. Mam się z kim sprawdzić bo kumpel właśnie takie zakupił i zaproponował żeby przetestować i nie wiem czy przygotowywać się na ewentualną porażkę czy wygraną ;]

Ma ok 8.3s do setki, ile ma twój ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I koniecznie opisz warunki, w jakich się ścigaliście. Moim zdaniem najwięcej będzie zależeć od tego, jakie miejsce sobie znajdziecie do tego ścigania: tor, ulicę, autostradę itp? I co to będzie za wyścig: 0-100, 0-Vmax, 60-Vmax? Gdzie wy takie miejsce znajdziecie do takich wyścigów?

relacja z kamerki mile widziana 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Bartłomiej napisał:

I koniecznie opisz warunki, w jakich się ścigaliście. Moim zdaniem najwięcej będzie zależeć od tego, jakie miejsce sobie znajdziecie do tego ścigania: tor, ulicę, autostradę itp? I co to będzie za wyścig: 0-100, 0-Vmax, 60-Vmax? Gdzie wy takie miejsce znajdziecie do takich wyścigów?

relacja z kamerki mile widziana 😉

Mamy w pobliżu Moto Park Ułęż i tam wstępnie planowany jest wyścig bo dodatkowo chciałbym się trochę podszkolić i pobawić autem :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.