Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w wyborze auta


Broki

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jako, że powoli zbliża się czas zmiany auta na coś odrobinę nowszego, to chciałabym prosić o pomoc co kupić.  

 

Od ostatniego mojego zakupu minęło już ładnych parę lat i przez ten czas zupelnie wypadlem z rynku samochodowego.

 

Zależy mi przede wszystkim na aucie, które będzie tanie w eksploatacji i bardziej chodzi mi tu o serwis niż zużycie paliwa.  Moje roczne przebiegi zamykają się w 10000 km więc nie muszę aż tak bardzo patrzeć na to ile auto pali.

 

Chciałbym, żeby było to auto  z wolnossącym silnikiem benzynowym, może być  LPG ale nie koniecznie. Diesle odpadają bezpowrotnie.

Nadwozie nie ma dla mnie znaczenia: sedan, hatchback, kombi, van, segment C wzwyż 

Nie zależy mi na żadnym wypasie, jedyne co auto musi posiadać to klimatyzacja (nie musi być automatyczna).

 Żadnych DPF-ów, turbin i drogich części, gdzie naprawa mogłaby przekroczyć wartość auta.

Budżet - 25000 zł 

 

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie, każdą opcję wezmę pod uwagę,  jeśli spełni moje wymagania 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu to skupic sie na klasie B. BTW te auta sa koszmarnie drogie :hehe: 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-fiesta-ford-fiesta-mk7-lift-2014-krajowy-niski-przebieg-bezwypadkowy-ID6AC2u7.html#c76ffc79e9

https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet-aveo-chevrolet-aveo-salon-polska-pierwszy-wlasciciel-ID6AvW1d.html#6a8bfc8d5a

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-rio-m-2011r-salon-polska-ID6ApIF6.html#90d0c48af7

 

Jak chcesz segment C to beda juz stare auta. 6-8 letnie... 

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed-salon-polska-1-wlasciciel-comfort-plus-ID6zQ9zs.html#66d30f95ed

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-focus-pierwszy-wlasciciel-ID6ACvXD.html#b0d39e8a4d

https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet-cruze-salon-polska-serwisowany-klimatyzacja-gwarancja-ID6A1mpC.html#e608530f00

 

Przy przefitrowaniu kraj pochodzenia Polska, bezwypadkowy to przy segmencie C bedzie przebieg kolo 120kkm i wyzej. Silnik wolnossacy to jak sie panewki nie obroca to bedzie jezdzic ale cala reszta juz niekoniecznie. Dolozylbym kolo 4k wtedy jest szansa na ceeda 2, focusa 3 w dobrym stanie czy hultaja i30 2. Albo astre J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, wujekcybul napisał:

Dolozylbym kolo 4k wtedy jest szansa na ceeda 2, focusa 3 w dobrym stanie czy hultaja i30 2. Albo astre J.

 

I wtedy zacznie patrzeć na te auta i stwierdzi, że warto dołożyć 4-5k i będą młodsze i z mniejszym przebiegiem, jak popatrzy na te drozsze, to znowu stwierdzi, że po dołożeniu kilku kpln można szukać nowszego modelu....

 

Moim zdaniem, jak budżet to 25kpln, to szukać do max 22 i resztę na pakiet startowy albo iść do salonu z kasą jako pierwszą wpłatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ghost2255 napisał:

 

I wtedy zacznie patrzeć na te auta i stwierdzi, że warto dołożyć 4-5k i będą młodsze i z mniejszym przebiegiem, jak popatrzy na te drozsze, to znowu stwierdzi, że po dołożeniu kilku kpln można szukać nowszego modelu....

 

Moim zdaniem, jak budżet to 25kpln, to szukać do max 22 i resztę na pakiet startowy albo iść do salonu z kasą jako pierwszą wpłatą.

Ja bym pakietow nie robil. Jezdzic az przegladu nie przejdzie. Bo doprowadzenie do stanu perfekt bedzie drogie. To juz bym wolal wplacic te 25k i wziac dacie albo tipo w salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, wujekcybul napisał:

Ja bym pakietow nie robil. Jezdzic az przegladu nie przejdzie. Bo doprowadzenie do stanu perfekt bedzie drogie. To juz bym wolal wplacic te 25k i wziac dacie albo tipo w salonie.

 

Coraz więcej takich tekstów słyszę od ludzi. Kupowanie używki to coraz większe ryzyko w cebulandzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaruga napisał:

 

Coraz więcej takich tekstów słyszę od ludzi. Kupowanie używki to coraz większe ryzyko w cebulandzie...

Ale tak jest na całym świecie-po prostu ceny uslug samochodowych są wysokie..Pewnie i w PL niedługo będzie to samo.Mialem sąsiada Portugalczyka-co roku kupował stare auto z 12-miesięcznym przeglądem i jeżdził nim rok[chyba ze przeszlo następny przegląd].Następnie złom i kolejne auto.Nic w tych autach nie robil-jesli powiedzmy zlapał kapcia i w rezultacie opona była do zmiany to zmienial auto a nie oponę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na Fiesty, bedzie mloda i stylistycznie swiezo wygladajaca. Ewentualnie Chevrolet Cruze, bedzie to najmlodszy kompakt a z silnikiem 1,8 mocy bedzie mial pod dostatkiem a i opcja lpg wchodzi w gre. Duzo bedzie krajowych z historia, przyzwoicie wyposazonych. Cruze to pod blacha Astra J, wiec czesci sa dostepne.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

Zerknij na Fiesty, bedzie mloda i stylistycznie swiezo wygladajaca. Ewentualnie Chevrolet Cruze, bedzie to najmlodszy kompakt a z silnikiem 1,8 mocy bedzie mial pod dostatkiem a i opcja lpg wchodzi w gre. Duzo bedzie krajowych z historia, przyzwoicie wyposazonych. Cruze to pod blacha Astra J, wiec czesci sa dostepne.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
 

Fiesty beda przed FL a Cruze 1.6 w tym budzecie ale ja tez to polecilem :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.07.2018 o 00:39, Broki napisał:

Witajcie. Jako, że powoli zbliża się czas zmiany auta na coś odrobinę nowszego, to chciałabym prosić o pomoc co kupić.  

 

Od ostatniego mojego zakupu minęło już ładnych parę lat i przez ten czas zupelnie wypadlem z rynku samochodowego.

 

Zależy mi przede wszystkim na aucie, które będzie tanie w eksploatacji i bardziej chodzi mi tu o serwis niż zużycie paliwa.  Moje roczne przebiegi zamykają się w 10000 km więc nie muszę aż tak bardzo patrzeć na to ile auto pali.

 

Chciałbym, żeby było to auto  z wolnossącym silnikiem benzynowym, może być  LPG ale nie koniecznie. Diesle odpadają bezpowrotnie.

Nadwozie nie ma dla mnie znaczenia: sedan, hatchback, kombi, van, segment C wzwyż 

Nie zależy mi na żadnym wypasie, jedyne co auto musi posiadać to klimatyzacja (nie musi być automatyczna).

 Żadnych DPF-ów, turbin i drogich części, gdzie naprawa mogłaby przekroczyć wartość auta.

Budżet - 25000 zł 

 

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie, każdą opcję wezmę pod uwagę,  jeśli spełni moje wymagania 

Powiem Ci tak, jeśli nie masz jakiś kosmicznych wymagań, w zasadzie obojętna marka, wyposażenie też nie full wypas, to w pierwszej kolejności rozejrzyj się po znajomych, rodzinie czy nie można kupić jakiegoś pewnego auta. A nuż ktoś chce zmienić 5-cio letnie auto na nowe? W tej cenie kupisz już rozsądny wóz.

Jako użytkownik Fiata 1.4 16V 95KM oraz Forda 1.2 82 KM powiem Ci, że są to przyzwoite silniki, w Punto mam 166kkm (140 na LPG), w Fieście żony 90kkm i z samymi silnikami nic się nie dzieje. Pewnie z innymi wolnossącymi benzynami też nie będzie problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, wujekcybul napisał:

Przy takim przebiegu to skupic sie na klasie B. BTW te auta sa koszmarnie drogie :hehe: 

 

 

Przy przefitrowaniu kraj pochodzenia Polska, bezwypadkowy to przy segmencie C bedzie przebieg kolo 120kkm i wyzej. Silnik wolnossacy to jak sie panewki nie obroca to bedzie jezdzic ale cala reszta juz niekoniecznie. Dolozylbym kolo 4k wtedy jest szansa na ceeda 2, focusa 3 w dobrym stanie czy hultaja i30 2. Albo astre J.

 

Segment B raczej odpada, trochę za małe autka jak dla mnie

 

Nie ma opcji dołożenia kolejnych 4-5 tysięcy.  25 koła i tego musze się trzymać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wujekcybul napisał:

Ja bym pakietow nie robil. Jezdzic az przegladu nie przejdzie. Bo doprowadzenie do stanu perfekt bedzie drogie. To juz bym wolal wplacic te 25k i wziac dacie albo tipo w salonie.

Niestery,  rozwiązanie z z zakupem nowego z pierwszą wplatą nie wchodzi w grę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, spad napisał:

Ewentualnie Chevrolet Cruze, bedzie to najmlodszy kompakt a z silnikiem 1,8 mocy bedzie mial pod dostatkiem a i opcja lpg wchodzi w gre. Duzo bedzie krajowych z historia, przyzwoicie wyposazonych. Cruze to pod blacha Astra J, wiec czesci sa dostepne.

 

Biorę pod uwagę tą opcję. Autko wydaje się rozsądne choć jeżeli już to będę rozglądać się pewnie za sedanem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, technix napisał:

jak ja miałbym 25k to tak jak wyżej -  na pierwszą wpłatę,  resztę na raty  i wyjeżdżasz nowym Tipo z 1.4 95KM i masz spokój na dłuuuugo 

Pomysł super, ale dla mnie możliwy do zrealizowania nie wcześniej jak za parę lat. Niestety nie mogę sobie pozwolić na raty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na utrzymanie tego co chcesz wydasz nie wiele mniej,  a za parę lat to Tipo sprzedasz za ok.  8-12 tysięcy,  a to co  teraz kupisz to sprzedasz za tysiąc. 

Nie liczę nerwów przy ciągłym bieganiu po mechanikach. 

Chcesz powiedzieć,  że jakbyś miał ratę na poziomie 300zl (8 lat)  to mniej  Twoim zdaniem wydasz na serwisy? 

Nie sądzę,  chyba że nie musisz mieć w aucie wszystko sprawne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Broki napisał:

 

Biorę pod uwagę tą opcję. Autko wydaje się rozsądne choć jeżeli już to będę rozglądać się pewnie za sedanem 

tak tak,  bierz,  a będziesz szybko tęsknił za myślą że mogłeś płacić co miesiąc 300 i mieć spokój 

Same KZFR to 2kzl,  potem chlodniczka spalin,  cewki,  ect.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic II jak najmlodszy (czyli chyba 2009) z 2l benzyna. Czesto maja juz gaz a jak nie to i tak Ci na porzadna instalke zostanie. Bedziesz mial bardzo praktyczne, dobrze wyposazone i niedrogie w utrzymaniu auto. Powinno spokojnie zostac jeszcze na drugi komplet opon i serwis pozakupowy w tym budzecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bielaPL napisał:

Laguna brzydko sie zestarzala wyyglada jak auto z innej epoki. Vectra ladna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujekcybul napisał:

Laguna brzydko sie zestarzala wyyglada jak auto z innej epoki. Vectra ladna.

plusy to zwykłe silniki

vectra patrząc na 15 letni egzemplarz znajomego dosyć trwałe auto i ładnie się trzyma

plusy laguny to rocznik, w środku świerzsza niż vectra, jakościowo raczej gorsza, ale też bez przesady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, technix napisał:

na utrzymanie tego co chcesz wydasz nie wiele mniej,  a za parę lat to Tipo sprzedasz za ok.  8-12 tysięcy,  a to co  teraz kupisz to sprzedasz za tysiąc. 

Nie liczę nerwów przy ciągłym bieganiu po mechanikach. 

Chcesz powiedzieć,  że jakbyś miał ratę na poziomie 300zl (8 lat)  to mniej  Twoim zdaniem wydasz na serwisy? 

Nie sądzę,  chyba że nie musisz mieć w aucie wszystko sprawne. 

 

Pewnie masz rację,  ale tak jak pisałem - taka opcja nie wchodzi w grę.  Mogę na auto przeznaczyć 25 tys. i nie ma mowy o żadnym kredycie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, technix napisał:

na utrzymanie tego co chcesz wydasz nie wiele mniej,  a za parę lat to Tipo sprzedasz za ok.  8-12 tysięcy,  a to co  teraz kupisz to sprzedasz za tysiąc. 

Nie liczę nerwów przy ciągłym bieganiu po mechanikach. 

Chcesz powiedzieć,  że jakbyś miał ratę na poziomie 300zl (8 lat)  to mniej  Twoim zdaniem wydasz na serwisy? 

Nie sądzę,  chyba że nie musisz mieć w aucie wszystko sprawne. 

 

Kupi nudne auto i będzie 8 lat się męczył, bo kredyt. Przez 8 lat dojdą serwisy i obowiązkowe  ubezpieczenie AC,  bo kredyt. Zmienią się plany, sytuacja rodzinna, a auto trzeba trzymać i spłacać, bo kredyt. Pytanie jeszcze, gdzie takiego Mikołaja znaleźć, który da auto za 300 zł/m-c na 8 lat, do tego zapłaci za serwis i ubezpieczenie. W przypadku sztywnej kwoty 25 kzł i wyboru rozsądnego auta, korzystniej wyjdzie używka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, technix napisał:

tak tak,  bierz,  a będziesz szybko tęsknił za myślą że mogłeś płacić co miesiąc 300 i mieć spokój 

Same KZFR to 2kzl,  potem chlodniczka spalin,  cewki,  ect.. 

 

 

Przecież nie napisałem,  że kupię tylko że biorę go pod uwagę - tak jak wiele innych marek i modeli na ten moment. Po to poprosiłem o pomoc, żeby poznać Wasze zdanie na temat tego co wybrać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie ten budżet. W tym budżecie jedne z rozsądniejszych samochodów to Megane III kombi 1.4 TCE albo 1.6 można rozsądne sztuki z polskiego salonu z przebiegiem do 140 000 wyrwać z początku produkcji jak się trochę poczeka.
Silniki bezawaryjne, tanie w naprawie, sam samochód całkiem przyjazny.

 A Scenic III? Ktoś ma jakieś doświadczenia?  


Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Spajdi napisał:

Zdecydowanie nie ten budżet. W tym budżecie jedne z rozsądniejszych samochodów to Megane III kombi 1.4 TCE albo 1.6 można rozsądne sztuki z polskiego salonu z przebiegiem do 140 000 wyrwać z początku produkcji jak się trochę poczeka.
Silniki bezawaryjne, tanie w naprawie, sam samochód całkiem przyjazny.

 


Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
 

W 1,4 TCe (130KM) trzeba uważać na uszczelkę pod głowicą i sprawdzić przy zakupie czy nie przepuszcza płynu, jeśli się to zaniedba może dojść do pęknięcia bloku. Ale jak sie trafi dobry, to auto z tym silnikiem będzie fajnie jeździć, i dodatkowo można w nim zamontować LPG. W megane III ten silnik jest dużo lepszy niż 1,6 który z kolei jest głośny i średnio przyśpiesza a pali podobnie do 1,4. 1,4 spala nam ok 8,5 Benzyny albo ok. 9,5 l gazu po mieście. Autorowi chyba bym polecił bardziej 1,6 będzie potrzebował mniej uwagi (moce od 101 do 110 KM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do autora? 

czy na nowy nabytek wykupisz AC? Pytam bo jak budżet tak sztywny i nic więcej to AC ja bym NAPEWNO wykupił,  po prostu odnoszę wrażenie,  że dla autora to kupa  kasy (dla mnie też),  wiec nie wyobrażam sobie kupić fury za tyle  bez  AC,  a w przypadku dzwona czy kradzieży  pozostaje płacz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, technix napisał:

pytanie do autora? 

czy na nowy nabytek wykupisz AC? Pytam bo jak budżet tak sztywny i nic więcej to AC ja bym NAPEWNO wykupił,  po prostu odnoszę wrażenie,  że dla autora to kupa  kasy (dla mnie też),  wiec nie wyobrażam sobie kupić fury za tyle  bez  AC,  a w przypadku dzwona czy kradzieży  pozostaje płacz 

 

Na pewno AC od kradzieży,  bo fakt - to dla mnie sporo pieniędzy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Filipfm napisał:

Civic ufo. Wersja od sport w górę. Silnik 1.8 jest pancerny, dobrze znosi LPG. 

Moze tez byc wersja sedan jak ktoś woli. 

 

Ceny tych Civicow sa tak absurdalne, ze za 25kPLN to bedzie pewnie jeden z pierwszych rocznikow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2018 o 09:13, technix napisał:

na utrzymanie tego co chcesz wydasz nie wiele mniej,  a za parę lat to Tipo sprzedasz za ok.  8-12 tysięcy,  a to co  teraz kupisz to sprzedasz za tysiąc. 

Nie liczę nerwów przy ciągłym bieganiu po mechanikach. 

Chcesz powiedzieć,  że jakbyś miał ratę na poziomie 300zl (8 lat)  to mniej  Twoim zdaniem wydasz na serwisy? 

Nie sądzę,  chyba że nie musisz mieć w aucie wszystko sprawne. 

 

Tak na szybko licząc, przy racie 300zł i oprocentowaniu rzędu 8% (w skali roku), kredyt w wysokości 25000 spłacany będzie 10 lat.

Pożyczymy 25000 a spłacimy 36000 ;)

 Z resztą sprawdziłem jeszcze w kalkulatorze mBanku - 25000, nowe auto, 120 miesięcy - rata 289 zł, oprocentowanie 5,39%, RRSO 7,11%

Owszem, co nowe to nowe, ale też ubezpieczyć trzeba auto o wartości 50000 a nie 25000 i zamiast dodatkowych 300 zł miesięcznie robi się 400 miesiąc w miesiąc. Czasem tych 400 zł to bardzo dużo w budżecie domowym. A 300 czy 400 zł miesięcznie to nie wydaję na serwisowanie 11-to już letniego Grande Punto, a 9-cio letnia Fiesta żony poza olejami, klockami i pękniętą sprężyną nic nie miała robione. Wróć, jeszcze świece raz wymieniłem.

Jeśli autor nie ma specjalnych wymagań o do wyposażenia, czy też wersji, to niech poszuka jakiegoś sedana po emerycie , który robił 3000kkm rocznie - na działkę i na wakacje do Ciechocinka czy Hajduszoboszlo :P Z resztą, niekoniecznie emerycie, znam wiele osób które robią poniżej 10kkm rocznie - wystarczy że do pracy nie dojeżdżają po kilkanaście/dziesiąt kilometrów dziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Broki napisał:

 

Na pewno AC od kradzieży,  bo fakt - to dla mnie sporo pieniędzy 

Tym badzej Scenic, ktorego polecam, bedzie ok bo i na pelny pakiet ubzpieczeniowy powinno starczyc po zakupie zeby sie w 25 zmiecic :skromny:

 

Ze Sceniciem III nie mam doswiadczen wiec nie pomoge, w szczegolnosci czy tam nadal byly silniki dobre pod LPG. Ale jesli dla Ciebie to nie jest szczegolnie istotne, to warto sie zainteresowac ale moze braknac na cos sensownego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ceny tych Civicow sa tak absurdalne, ze za 25kPLN to bedzie pewnie jeden z pierwszych rocznikow...

 

Wartość auta używanego nie bierze się z kosmosu ;) 

skoro mniej tracą na wartości to może coś w tym jest. Ale faktycznie, większość to przedlifty czyli 2006-2008. Chociaz przed napisaniem pierwszego posta wyskoczyl mi jakis sedan z 2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Majkiel napisał:

 Z resztą, niekoniecznie emerycie, znam wiele osób które robią poniżej 10kkm rocznie - wystarczy że do pracy nie dojeżdżają po kilkanaście/dziesiąt kilometrów dziennie.

 

No właśnie ja zaliczam się do tych osób,  rok temu zmieniłem prace, teraz do pracy mam spacerkiem 5 minut wiec grzechem byłoby odpalać co rano auto. 

 

Tak jak pisałeś,  nie zależy mi specjalnie na marce. Ważne, żeby był tani w utrzymaniu i jak najmłodszy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dwa lata temu rodzce szukali samochodu z podobnymi wymaganiami znalazłemem im 4 letnigo Fluence za 27 tys z przebiegiem 80 tys. Samochód bezproblemowy do dzisiaj rodzice bardzo zadowoleni. Tylko trzeba trochę cierpliwości i kupić od wlasciciela a nie od handlarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Subaraq napisał:

Witam

Dwa lata temu rodzce szukali samochodu z podobnymi wymaganiami znalazłemem im 4 letnigo Fluence za 27 tys z przebiegiem 80 tys. Samochód bezproblemowy do dzisiaj rodzice bardzo zadowoleni. Tylko trzeba trochę cierpliwości i kupić od wlasciciela a nie od handlarza.

 

Też tak kupiłem 3.5 letnią 308kę parę lat temu. Ale teraz nie ma takich cen za młode auta z niskim przebiegiem, nawet za francuzy :cfaniak:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.