fred77 Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Na Elektrodzie ktoś wspomniał, że gdzieś tam słyszał, że przyczepy SAM czyli takie nie posiadające homologacji będą musiały przechodzić coroczne przeglądy. Słyszał ktoś o tym coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 Nie słyszałem nTo by było fajne. Ile zadymy bylo ze 3-4 lata temu jak zabronili robić samy. Chodziło oczywiscie o opłacalność bo homologacja rzeczoznawca. A właśnie jakby zrobili coroczne przeglądy to mialo by sens. Parę zł zaplacic i niech diagnosta sprawdzi czy taki sam nie rozpada się. Wtedy sam osobiscie taką przyczepę bym zrobił. Ps. Znalazłem jakis artykuł co z sensem to opisuje. http://www.dlid.pl/home/3-prawo/183-stanowisko-w-sprawie-pojazdu-marki-sam Tak to powinno działać moim zdaniem. Robiąc przyczepę lekką sam jestem producentem. Więc jak nie chcę robić corocznie przeglądu powinienem uzyskać homologację na tą przyczepę. Natomiast nie mając homologacji powinienem miec prawo do zarejestrowanua jej ale warunkiem jest coroczny przegląd techniczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 14 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2018 To ma wejść razem z resztą zmian PORD i rozporządzenia o warunkach technicznych. Na ten moment SAM-y lekkie są bezterminowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 15 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Dnia 14.07.2018 o 09:57, Lato8 napisał: To ma wejść razem z resztą zmian PORD i rozporządzenia o warunkach technicznych. Na ten moment SAM-y lekkie są bezterminowe. Ale co ma wejść? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 1 minutę temu, fred77 napisał: Ale co ma wejść? Tego to jeszcze nie wiadomo ale jak wejdzie to pewnie zainteresowani się dowiedzą Podobnie było z likwidacją bezterminowych przeglądów dla motorowerów w 2009 czy 2010 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 15 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Jak dla mnie to nie powinno być dopuszczenia jednostkowego, które wymaga dodatkowo badania homologacyjnego. Przez to padła spora część rynku związana z popytem na części do przyczep lekkich oraz zmusza niektórych do kombinowania z zarejestrowaniem. Przed dopuszczeniem do ruchu przyczepy SAM powinna być zwykła opinia rzeczoznawcy oraz badanie na stacji diagnostycznej. To wszystko. Potem coroczne badania za śmieszne pieniądze, oraz zwykłe kontrole Policji, po to by wyeliminować coś takiego jak na zdjęciu, które przypadkowo zrobiłem parę lat temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 Zająć powinni się, ale budowlańcami targającymi agregaty/pompy do betonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 15 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 7 godzin temu, lukash21 napisał: Zająć powinni się, ale budowlańcami targającymi agregaty/pompy do betonu. Dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 15 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2018 18 minut temu, fred77 napisał: Dlaczego? Bo w większości nie mają zarejestrowanych tych przyczepek, mimo dużej wagi zapinają do obojętnego samochodu. Strach za takim wynalazkiem jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.