Skocz do zawartości

diesel do miasta ?


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu szukam auta wstępnie bravo 1.4 benzyna 150KM ceny są w granicach 20 do 25k.

czasem nie kliknie mi się filtr na olx czy innym alledrogo  i widzę ropniaki fiatowskie ( podobne bardzo dobre ) w cenach prawie 10k taniej...( swoją drogą masakra było kupić parę lat temu drożej diesla od benzyny a teraz sprzedać go za grosze)

 

No i chodzi mi po głowie czy może by takiego nie kupić?

do pracy mam tylko 4km, na siłownie 6km, w weekendy oczywiście zdążają się dłuższe trasy

 

czy diesel ma tu sens? za jakiś czas będzie zakaz wjazdu do miasta dieslem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi chodzi po głowie Bravo II, ale celować będę raczej w benzynę. Posiadam fiatowskiego diesla użytkowanego na krótkich odcinkach i powiem tyle - 120 konne, 8 zaworowe Multijety nie przepadają za taką jazdą. Mają wrażliwy EGR, a zimą silnik nagrzewa się bardzo długo, co przy okazji jazdy typowo miejskiej tylko spotęguje szybsze zanieczyszczanie się tego zaworu. O wersjach z DPF już nawet nie wspominam... Są też przypadki kiedy problemów z dieslem użytkowanym w mieście nie było. Mam znajomego, który posiada salonowe Stilo w JTD. Przejechane w mieście 170 tys. km. Zero poważnych problemów łącznie z EGR.

Jakbyś się decydował, to konieczna diagnostyka komputerowa przed zakupem, czyli sprawdzenie korekt wtryskiwaczy i wszystkich parametrów związanych z przepływomierzem, doładowaniem itp itd. 10 letni diesel to bardziej skarbonka niż oszczędności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, bochumil napisał:

Też mi chodzi po głowie Bravo II, ale celować będę raczej w benzynę. Posiadam fiatowskiego diesla użytkowanego na krótkich odcinkach i powiem tyle - 120 konne, 8 zaworowe Multijety nie przepadają za taką jazdą. Mają wrażliwy EGR, a zimą silnik nagrzewa się bardzo długo, co przy okazji jazdy typowo miejskiej tylko spotęguje szybsze zanieczyszczanie się tego zaworu. O wersjach z DPF już nawet nie wspominam... Są też przypadki kiedy problemów z dieslem użytkowanym w mieście nie było. Mam znajomego, który posiada salonowe Stilo w JTD. Przejechane w mieście 170 tys. km. Zero poważnych problemów łącznie z EGR. 

Jakbyś się decydował, to konieczna diagnostyka komputerowa przed zakupem, czyli sprawdzenie korekty wtryskiwaczy i wszystkich parametrów związanych z przepływomierzem, doładowaniem itp itd. 10 letni diesel to bardziej skarbonka niż oszczędności. 

czyli jednak lepiej brać t-jeta mimo że na dzien dobry jest prawie 10k droższy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bochumil napisał:

Też mi chodzi po głowie Bravo II, ale celować będę raczej w benzynę. Posiadam fiatowskiego diesla użytkowanego na krótkich odcinkach i powiem tyle - 120 konne, 8 zaworowe Multijety nie przepadają za taką jazdą. Mają wrażliwy EGR, a zimą silnik nagrzewa się bardzo długo, co przy okazji jazdy typowo miejskiej tylko spotęguje szybsze zanieczyszczanie się tego zaworu....

.

.

.

Jakbyś się decydował, to konieczna diagnostyka komputerowa przed zakupem, czyli sprawdzenie korekty wtryskiwaczy i wszystkich parametrów związanych z przepływomierzem, doładowaniem itp itd. 10 letni diesel to bardziej skarbonka niż oszczędności. 

Ja posiadałam Bravo 1.9 150KM od przebiegu 130 000 do 220 000 z dieslowskich rzeczy zrobić musiałem poduszki pod silnikiem i potem turbo przy 200 000 km. U mnie auto przejechało około 70 000 km z programem na 178KM i 400Nm. Do pracy miałem 10km w jedna stronę. Raczej wszystko zależy od konkretnego egzemplarza trzeba dobrze sprawdzić i jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem diesla mało problemowego - 2.0HDI 90KM - słaby, ale pozbawiony fap, dwumasy, zmiennej geo w turbinie. Jeździ się dobrze, spala w mieście ~8L/100 (malkontentom od razu powiem, że 1.4 75KM w 306-tce paliło w tych samych warunkach 3L więcej, Laguna 1.8 95KM - jeszcze +1L).

Paradoksalnie - jeździ mi się lepiej niż wymienionymi benzyniakami. Auto ma elektryczną grzałkę w obudowie nagrzewnicy, więc w środku dużo szybciej robi się ciepło zimą.

Tylko ten silnik wypadł w 2005r. z gamy dostępnych, więc auto z nim, będzie po prostu stare. Można szukać 1.6HDi 90KM w nowszych modelach. Te też często nie miały fap i dwumasy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, kenickie napisał:

Auto ma elektryczną grzałkę w obudowie nagrzewnicy, więc w środku dużo szybciej robi się ciepło zimą.

Podobne grzałki (PTC) posiadam w Stilo. Na krótkich dystansach potrafią nieco zrujnować akumulator ponieważ Fiat przyoszczędził na altku i dał tylko 90A zamiast 120 jak w poprzednich rocznikach.

 

50 minut temu, Kris88 napisał:

czyli jednak lepiej brać t-jeta mimo że na dzien dobry jest prawie 10k droższy?

Ciężko powiedzieć. Tak jak pisałem wcześniej, znajomy miał salonowe Stilo i większych problemów nie miał. Do dziś serwisuje je w ASO. Jeśli trafisz na dobrze utrzymany egzemplarz Fiata ze zdrowym układem wtryskowym oraz zdrową turbiną to może problemów unikniesz. To jest loteria.

Ostatnio pod firmą jakiś handlarz postawił 115 konnego Hyundai'a I30. To jest ponoć (niech mnie ktoś zweryfikuje) fajna opcja - bez dwumasy, bez zmiennej geometrii i bez DPF. Jeśli faktycznie tak jest, wszystkie koszmary posiadacza diesla już na starcie wyeliminowane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj zadbanego 2.0 165km. Znajomy robi trasy Tychy ktw i Tychy bb plus poruszanie się przez 8h po tych miastach i tylko egr czyscil nic więcej. Chciałem kupić bravolota ale uparcie niechve sprzedać. Olej leje tylko selenie. 

Przebieg już 260.000 i silnik dalej ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem BravoII z 1.9 8V, zaślepiony EGR. Jeździłem nim 9 lat/110 km, najczęściej pokonując jednorazowo 3 km. Przez ten czas robiłem jeden wtrysk, po czym zacząłem dolewać do paliwa olej 2T i problem już nie powrócił. Poza marznięciem w zimie, to takie użytkowanie było spoko, choć jako świadomy użytkownik samochodu, to serce bolało patrząc na takie męczenie diesla, więc następny kupiłem na benzynę ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kartonik napisał:

Miałem BravoII z 1.9 8V, zaślepiony EGR. Jeździłem nim 9 lat/110 km, najczęściej pokonując jednorazowo 3 km. Przez ten czas robiłem jeden wtrysk, po czym zacząłem dolewać do paliwa olej 2T i problem już nie powrócił. Poza marznięciem w zimie, to takie użytkowanie było spoko, choć jako świadomy użytkownik samochodu, to serce bolało patrząc na takie męczenie diesla, więc następny kupiłem na benzynę ;]

ale rozumiem że od czasu do czasu były dłuższe trasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kris88 napisał:

Od jakiegoś czasu szukam auta wstępnie bravo 1.4 benzyna 150KM ceny są w granicach 20 do 25k.

czasem nie kliknie mi się filtr na olx czy innym alledrogo  i widzę ropniaki fiatowskie ( podobne bardzo dobre ) w cenach prawie 10k taniej...( swoją drogą masakra było kupić parę lat temu drożej diesla od benzyny a teraz sprzedać go za grosze)

 

Ile tych EGRów za 10k wymienisz? Dopiero jak trafisz kumulację - turbo, dpf, egr i wtryski - to przeskoczysz przez różnicę w cenie...

 

Cytuj

czy diesel ma tu sens? za jakiś czas będzie zakaz wjazdu do miasta dieslem?

 

Zakazy wjazdu będą - ale wg konkretnej normy Euro, a nie rodzaju paliwa. Wpierw zabronią wjazdu pojazdom tylko z Euro3 albo Euro4, póżniej Euro5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujek kupił Cromę 1.9 120KM jeździ dokładnie jak Ty odcinki 4-10km oraz co 3-4 tygodnie trasy po 300-400km, autko przy zakupie miała realny 140kkm przebieg - po 2 miesiącach jazdy DPF kaput... jego sąsiad w tym samym czasie kupił C5 z FAPem tylko, że ta C5 jeździ odcinki - sklep 1km, działka 4km, znajome dziadki garażowe 2km - 0 problemów z filtrem tylko dolewał płynu w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, grogi napisał:

 

Ile tych EGRów za 10k wymienisz? Dopiero jak trafisz kumulację - turbo, dpf, egr i wtryski - to przeskoczysz przez różnicę w cenie...

 

Tylko, że w JTD to co napisałeś wyjdzie sporo taniej niż 10 bo dwumasa+sprzęgło to jakieś 1300-1500zł, regeneracja turbo 1000zł, dpf/egr wywalenie 1000... wtryski tu strzelam 200/300zł szt regeneracja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, slawek_l_83 napisał:

Tylko, że w JTD to co napisałeś wyjdzie sporo taniej niż 10 bo dwumasa+sprzęgło to jakieś 1300-1500zł, regeneracja turbo 1000zł, dpf/egr wywalenie 1000... wtryski tu strzelam 200/300zł szt regeneracja?

 

Zatem nie tylko, a tym bardziej 😄

 

EGR by osobiście nie zaślepiał, tylko po prostu wymienił jak już padnie - z powodu społecznej odpowiedzialności. Wiem, że inni mają w dupie - co nie daje mi prawa robić tak samo... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób na EGR prosty - czujesz że zaczyna mulić na niskich obrotów - wyciągasz i myjesz w benzynie. Maks godzina roboty za pierwszym razem - potem szybciej bedzie szło
Ori EGR do JTD 380 zł, wymiana 15 minut i spokój na 4-5 lat, szkoda życia na czyszczenie...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, kartonik napisał:

Baardzo od czasu do czasu. Norma to raz w roku wyprawa nad Bałtyk, a tak to raczej sporadyczne kilkukilometrowe jazdy.

A ile taki diesel może palić na takiej trasie 4km ( miasto korki czasem itp )

zmieszcze się w 7l ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2018 o 11:40, Kris88 napisał:

Od jakiegoś czasu szukam auta wstępnie bravo 1.4 benzyna 150KM ceny są w granicach 20 do 25k.

czasem nie kliknie mi się filtr na olx czy innym alledrogo  i widzę ropniaki fiatowskie ( podobne bardzo dobre ) w cenach prawie 10k taniej...( swoją drogą masakra było kupić parę lat temu drożej diesla od benzyny a teraz sprzedać go za grosze)

 

No i chodzi mi po głowie czy może by takiego nie kupić?

do pracy mam tylko 4km, na siłownie 6km, w weekendy oczywiście zdążają się dłuższe trasy

 

czy diesel ma tu sens? za jakiś czas będzie zakaz wjazdu do miasta dieslem?

 

Mam do pracy też 4km i jednym z powodów zmiany diesla na benzynę była temperatura zimą (mimo garażu). A jak kupisz z DPF to raz dwa zapchasz. 

Jeśli w ciągu tych 4km też masz tak ja, cały czas start, stop, to nie zmieścisz się w 7 litrach, chyba że weźmiesz 1.3. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kris88 napisał:

A ile taki diesel może palić na takiej trasie 4km ( miasto korki czasem itp )

zmieszcze się w 7l ?

IMO bliżej 8l-tak mi paliły 1,9TDI na takim dystansie.

Z kolei 2,0CRDI hyundai'a 9l a 2,2 Nissana blisko 10l.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, cesarz napisał:

Sposób na EGR prosty - czujesz że zaczyna mulić na niskich obrotów - wyciągasz i myjesz w benzynie. Maks godzina roboty za pierwszym razem - potem szybciej bedzie szło ;)

W przypadku EGR do wersji 120 konnej w Bravo jak i pozostałych modelach Fiata z tym silnikiem standardowe mycie w benzynie z reguły nie przynosi pożądanych efektów, a wręcz odwrotnie - lekkie szarpanie zamieni się w konkretną turbodziurę. Tak było również w moim przypadku. Skuteczne czyszczenie elektrozaworu Pierburga to oprócz standardowego mycia wykonanie otworu technologicznego w korpusie cewki, wybicie trzpienia i jego wypolerowanie. To w większości wżery i brud na trzpieniu odpowiadają za poszarpywanie silnika w trakcie przyspieszania. Fiat świadom krótkiej żywotności zaworów EGR w Multijetach wypuścił poprawkę serwisową w postaci specjalnej podkładki ograniczającej przepływ spalin przez zawór. Podkładka dostępna była dla EGR zarówno do wersji 120 jak i 150  konnej. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, slawek_l_83 napisał:

Tylko, że w JTD to co napisałeś wyjdzie sporo taniej niż 10 bo dwumasa+sprzęgło to jakieś 1300-1500zł, regeneracja turbo 1000zł, dpf/egr wywalenie 1000... wtryski tu strzelam 200/300zł szt regeneracja?

Wymiana sprzęgła, dwumasy, a przy okazji wysprzęglika oraz uszczelniacza wału to w tym aucie wydatek rzędu 2500-3000 zł. Koszt pełnej regeneracji wtryskiwaczy wraz z nadaniem nowych kodów IMA to ok. 600 zł za sztukę. Pamiętajmy, że wtryski należy również zdemontować i zamontować ponownie - to też są koszty. Pełna regeneracja turbosprężarki na częściach Meletta, połączona z wymianą oleju, uszczelek kolektora oraz demontażem i montażem na aucie to koszt 1500 zł. Nowy, oryginalny EGR to cena ok 400 zł. Regeneracja DPF (np. w Gładysek Bosch Service) to koszt ok. 500 zł + koszty demontażu i montażu. Wymiana przepływomierza Bosch na nowy to wydatek rzędu 500 zł. Podsumowując, przy maksymalnym pechu reanimacja fiatowskiego diesla może pochłonąć ponad 7 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kris88 napisał:

A ile taki diesel może palić na takiej trasie 4km ( miasto korki czasem itp )

zmieszcze się w 7l ?

Raczej powyżej 7l a w zimie zdecydowanie więcej. Mi się czasami udawało mieścić w 7l ale jazda płynna bez korków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2018 o 11:40, Kris88 napisał:

Od jakiegoś czasu szukam auta wstępnie bravo 1.4 benzyna 150KM ceny są w granicach 20 do 25k.

czasem nie kliknie mi się filtr na olx czy innym alledrogo  i widzę ropniaki fiatowskie ( podobne bardzo dobre ) w cenach prawie 10k taniej...( swoją drogą masakra było kupić parę lat temu drożej diesla od benzyny a teraz sprzedać go za grosze)

przejaskrawiłeś te wyszukiwanie

pewnie patrzysz 1.4 150KM i to jeszcze sporta, czyli najwyższy pakiet, poza tym 1.4 150 mało poszło i ludzie sobie trochę windują ceny

Masz za 17k 150KM

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-bravo-fiat-bravo-ii-1-4-t-jet-150km-2007r-ID6AuG8p.html#28e5ad75ae

 

diesla za 10 tys nie znajdziesz, od 13 się zaczynają dopiero i to raczej trupki do roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, rostex napisał:

Ja zauważyłem pewną tendencję w spalaniu na swoich autach czy to diesel czy benzyna. Spalanie na bardzo krótkich odcinkach w zimie to x2 spalania w normalnej trasie.

Potwierdzam.

Może nie 2x, ale też obserwuję znaczący wzrost spalania na krótkich odcinkach, szczególnie zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, rwIcIk napisał:

Potwierdzam.

Może nie 2x, ale też obserwuję znaczący wzrost spalania na krótkich odcinkach, szczególnie zimą.

Mondeo 1.6 TDCI trasa >6 L/100KM, miasto k.odcinki 12 L

Zafira 1.8 140KM, trasa 7L/100KM, miasto k.odcinki 14 L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rostex napisał:

Mondeo 1.6 TDCI trasa >6 L/100KM, miasto k.odcinki 12 L

Zafira 1.8 140KM, trasa 7L/100KM, miasto k.odcinki 14 L.

Jeśli robi po 2-3 km, to tak może być :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bielaPL napisał:

przejaskrawiłeś te wyszukiwanie

pewnie patrzysz 1.4 150KM i to jeszcze sporta, czyli najwyższy pakiet, poza tym 1.4 150 mało poszło i ludzie sobie trochę windują ceny

Masz za 17k 150KM

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-bravo-fiat-bravo-ii-1-4-t-jet-150km-2007r-ID6AuG8p.html#28e5ad75ae

 

diesla za 10 tys nie znajdziesz, od 13 się zaczynają dopiero i to raczej trupki do roboty

tak tak patrze na sporta dlatego napisałem prawie 10k :P

ropnioki sa juz od 15k

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.07.2018 o 00:09, bochumil napisał:

Podsumowując, przy maksymalnym pechu reanimacja fiatowskiego diesla może pochłonąć ponad 7 tys. zł.

A jak to sie ma w tjet? I skrzyni M32 oraz pękających korpusów turbo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, adamm_mk1 napisał:

A jak to sie ma w tjet? I skrzyni M32 oraz pękających korpusów turbo ?

Nie wiem, nie miałem T-Jeta. Piszę na podstawie własnych doświadczeń związanych z dieslem. Jak ktoś ma wiedzę dotyczącą kosztów eksploatacji T-jeta może się nią tutaj pochwalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2018 o 12:57, kenickie napisał:

Ja szukałem diesla mało problemowego - 2.0HDI 90KM - słaby, ale pozbawiony fap, dwumasy, zmiennej geo w turbinie. Jeździ się dobrze, spala w mieście ~8L/100 (malkontentom od razu powiem, że 1.4 75KM w 306-tce paliło w tych samych warunkach 3L więcej, Laguna 1.8 95KM - jeszcze +1L).

Paradoksalnie - jeździ mi się lepiej niż wymienionymi benzyniakami. Auto ma elektryczną grzałkę w obudowie nagrzewnicy, więc w środku dużo szybciej robi się ciepło zimą.

Tylko ten silnik wypadł w 2005r. z gamy dostępnych, więc auto z nim, będzie po prostu stare. Można szukać 1.6HDi 90KM w nowszych modelach. Te też często nie miały fap i dwumasy.

 

 

Moja małżonka jeździ xsarą z 2002 właśnie z takim silnikiem. Do pacy ma 6 km, latem to pali 6,5 litry, aczkolwiek silnik wrażliwy na słabe paliwo dlatego tankuję tylko szlachetne, dynamika całkiem okej aczkolwiek bez szaleństw, ostatnio nie miał mocy ale przeczyścili jakiś zawór w pompie wysokiego ciśnienia i jeździ, przebieg ma oryginalny 210 kkm ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.07.2018 o 09:37, rostex napisał:

Mondeo 1.6 TDCI trasa >6 L/100KM, miasto k.odcinki 12 L

Zafira 1.8 140KM, trasa 7L/100KM, miasto k.odcinki 14 L.

 

Widzę że moje 13/100 w ciężkiej Alfie 159 i z dieslem 2.4 200KM nie było wcale takie złe ;]

I faktycznie wychodzi 2x tyle co w trasie, bo tam szło 6-7/100

 

Alfa 159 z tym silnikiem waży tyle co duży SUV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2018 o 13:16, bochumil napisał:

Podobne grzałki (PTC) posiadam w Stilo. Na krótkich dystansach potrafią nieco zrujnować akumulator ponieważ Fiat przyoszczędził na altku i dał tylko 90A zamiast 120 jak w poprzednich rocznikach.

 

 

Z mojego doświadczenia powiem że PTC nie rujnuje akumulatora. Możliwe że masz jakieś problemy z altkiem lub gdzieś upływa Ci prąd. Ja mam akumulator od 2011 roku i póki co nie odmówił posłuszeństwa. Prądu w aucie nie oszczędzam. Zimą praktycznie cały czas na ogrzewaniu szyb i lusterek jeżdzę. Dystanse głównie do 12km rano i popołudniu + później wkoło komina. Średnio raz w miesiącu trasa 90km i powrót nastęnego dnia. Spalanie o ile w trasie średnio 5,8 L/100km (wg dystrybutora) to w mieście niestety 7,5 -8L /100km. Z drugiej strony lato na szerokich gumach 225/45/17 zima na 205/55/16 i trochę ciężką noge czasami mam ;) Roczne średnie spalanie jest na poziomie ok 7.2L/100km (wg dystrybutora). Rocznie ok 12-15kkm przejechanych.

Niestety mimo PTC grzanie w dieslu to nie to samo co w benzynie. Co prawda dzięki PTC po ok 500m leci letnie powietrze o tyle czasami (w zależności czy jadę na zialonej fali czy stoję oraz stylu jazdy) to czasem te 12km potrzeba na to aby wskazówka stanęła w pionie. Czasem już po 8km stanie ale to zależy od jazdy jak wspomniałem.

Co przemawia na korzyść benzyny to kultura pracy diesla - mimo wszystko w benzynie jest ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, PiQ napisał:

Z mojego doświadczenia powiem że PTC nie rujnuje akumulatora. Możliwe że masz jakieś problemy z altkiem lub gdzieś upływa Ci prąd. Ja mam akumulator od 2011 roku i póki co nie odmówił posłuszeństwa. Prądu w aucie nie oszczędzam. Zimą praktycznie cały czas na ogrzewaniu szyb i lusterek jeżdzę. Dystanse głównie do 12km rano i popołudniu + później wkoło komina.

Pytanie zasadnicze. Jaki masz amperaż na alternatorze? Skoro Fiat po ok. półrocznej produkcji  na przełomie 2005/2006 wycofał się z 90 amperowych alternatorów w Stilo zastępując je alternatorem o mocy 105A to znaczy, że coś było na rzeczy. Pobór prądu sprawdziłem. Nic prądu nie kradnie. 

Druga rzecz - pokonywane odcinki. U mnie jest to równe 4 km w jedną stronę. 3 x mniej niż w Twoim przypadku. Bezwględnie ma to znaczenie i w moim przypadku będzie to skutkować ujemnym bilansem energetycznym - przynajmniej zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje wg epera z fabtyki wyszedł 120A z tym że w drugin roku mojego użytkowania padł altek i był wymieniany....... był wsadzony oryginał tylko pytanie czy obecnie jest tam 90 czy 120A ...... przy okazji muszę zerknąć czy da się odczytać parametry z niego lub chociaż numer części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Stilo standardowo pakowano Denso, od góry powinna być widoczna naklejka znamionowa. Mój kuzyn posiada benzynowego Punciaka 2012 z silnikiem o pojemności 1.2, bez klimatyzacji (!!!), bez czujników parkowania, bez tempomatu itp. Fabryczny alternator to 105A. Gdzie to się ma do diesla gdzie prąd na rozruch idzie sporo większy, gdzie zimą dochodzi podgrzewanie świec żarowych, gdzie obecne są grzałki PTC (opcjonalnie), czujniki parkowania, ABS/ASR/ESP oraz tempomat. Na brytyjskim forum czytałem, że Fiat przy okazji Stilo z przełomu 2005/2006 nieco w kwestii alternatorów przyjanuszował. Biorąc pod uwagę fakt, że przez model Stilo koncern z Turynu omal nie splajtował, wydaje się to całkiem logiczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.07.2018 o 20:40, rwIcIk napisał:

Które ?

Daj spokój i tankuj to co wszyscy czyli to co najlepiej schodzi. Jakoś nie słyszę by do ciężarówek ktos lał jakieś premiumy a auta są często więcej warte niż kilka nowych dupowozów, nie mówiąc juz o samym skomplikowaniu silnika (wysoka czystość spalin np.) i robią miliony kilometrów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
Dnia 16.07.2018 o 21:35, Kris88 napisał:

no to szukam tjeta + lpg aktualnie w stilo mimo krótkich tras szybko się przełącza  a tak jak wspomniałem są jeszcze weekendy i urlopy 

 Diesel tak duzy do miasta to porazka. Ja chetnie bym na  Tjeta sie przesiadl z LPG. No ale moj diesel wroclaw to ok 8, z czego kawalek obwodnicy wiec miestowe korki jakos  mnie nie dotykaja jakos bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoim przykładzie napiszę, że spalanie w dieslu 1.9 na krótkich odcinkach mam mniejsze niż w benzynie 1.6 16V. Diesel 8/100, benzyna 11/100. Oczywiście zimą silnik permanentnie niedogrzany. Nowoczesny, ekologiczny diesel na miasto nie ma sensu. Prędzej czy później, a właściwie prędzej przy okazji miejskiej eksploatacji odezwie się EGR i DPF.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.