fanlan Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 Witajcie, Przypadek niby ale zapytam. Otoz w dzien wyjazdu nad morze, zapakowany na maxa, rowery, box i....swist, pada na waz gomowy od intercoolera do dolotu, tym razem dolny. Ujechalem ze 30-40 km auto bez mocy, spalanie 10 no i po 20- min jazdy wlaczyl sie CHECK auto zmulone na maxa. Podjechalem do lokalnego warsztatu na "latanie" rury co zrobili ale podpieli kompa i pokazalo blad 1206. Macher w serwisie Bosch, zapisal blad, taka opcja w kompie, po czym skasowal. jazda probna, rura szczelna ale wywala blad. Zapchanie filtra bylo ok 35% Oczywiscie tryb awaryjny, autem wrocilem do domu, wzialem inne i na wakacje. Machery mowili, z ekonieczne jest wypalanie serwisowe ale jak, skoro zapchanie pod domem mialem 45%? Wstepne ogledziny wydechu, rurek nic nie daly/ Czy to przypadek, czy moze konsekwencja jazdy S5 z roszczelnionym dolotem? Nadmienie, ze DPF zawsze wypala mi sie co 900-1200 km, dbam o niego, sprawdzam, nigdy nie przerywam wypalania i zawsze jade jakas obwodnica by wywolac wypalanie i zakonczyc. Dzieki za ew sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 18 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 Sprawdź przewody ciśnieniowe które są podłączone do czujników przed i za DPF, mogły sparcieć i komputer błędnie odczytuje stan zapchania filtra. Lub któryś czujnik głupieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 19 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 17 godzin temu, Kazu napisał: Sprawdź przewody ciśnieniowe które są podłączone do czujników przed i za DPF, mogły sparcieć i komputer błędnie odczytuje stan zapchania filtra. Lub któryś czujnik głupieje. Hej, wstepne ogledziny nie wykazaly uszkodzen, ale moze byc mikro dziurka. Jeden czujnik na sciance grodziowej, a drugiego gdzie szukac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 19 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2018 Był nawet taki temat już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 29 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2018 Przeczytalem caly watek no i posprawdzalem w FESie Przy 50% zapchania mam na jalowym ok 30mbar, przy 2000 rpm ok 130, jak depne na postoju pod 4000+ to i nawet dobija do 600mbr ale w garazu bledu nie wywali. Dzis jechalem obwodnica i niestety po ok 1-1,5 km blad, odciecie mocy. pbrpty tak ok 3000rpm, na pokladzie ok 169 kg lacznie Wczoraj spokojniej ok 3000 km i bledu brak. Wtryski na jalowym czwarty +2,1, Dziwne bo stalo sie to po rozszczelnbonej rurze dolnej za intercoolerem i proba jazdy ok 10-20km/. Na dniach wz mechanikiem polookam pod autem , moze jakis gryzon posmakowal to i owo, bo autyo jakos cugu nie ma. Wiemm to tylko 120KM a i masa niemala ale wolalbym by lepiej to sie krecilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 W tym watku wyżej problem dotyczył kolektora. Może u ciebie też w tym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 4 godziny temu, HARDTECHNO napisał: W tym watku wyżej problem dotyczył kolektora. Może u ciebie też w tym problem? Ja dalem linka do tego bo tam bylo o czujnikach dpf. A kolektor u kolegi pewnie winny nie jest, bo ma 8v a tam klap wirowych nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2018 Dnia 31.07.2018 o 14:47, Kazu napisał: Ja dalem linka do tego bo tam bylo o czujnikach dpf. A kolektor u kolegi pewnie winny nie jest, bo ma 8v a tam klap wirowych nie ma. Temat opanowany. Poczytalem, podumalem i droga dedukcji doszedlem do wniosku, ze czujniki dobre i... Po rozszczelnionym dolocie spada moc, auto dymi, sadzy garsciami pcha wiec zapycha DPFa ponadnormatywnie. % zapchania to wyliczenia wg formuly ile odpalen, jaka predkosc, czas pracy silnika i takie tam. Komp pokazywal 50% wiec wg niego nie mozna podjac proby wypalania, filtr zapchany na maxa, ale auto jeszcze odpalalo, jakos jechalo bez obciazenia. Juz pomysl na serwisowke ale jak wymusic skoro jest 50%? Zaryzykowalem i kupilem k2DPF cleaner, 60zl, chwila w kanale, potem wg instrukcji i jazda pol h S-ka, Bledu brak nawet przy obciazeniu i kreceniu pod 4k. Zatem wniosek warto raz na jakis czas mimo wszystko zerknac na przewody gumowe w juz 8-12 letnich cromkach. Poczekam teraz na zapchanie zeby normalnie wypalic DPF-a Dotychczas DPF w miescie wypalal mi sie co ok 800-9-- km, w trasie nawet pod 1900km jak autostratowo wiec uznaje ze jest w stanie dobrym i nie mysle o wycince. Jesli moj przypadek komus pomoze swietnie. Temat zamykam poki co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 3 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2018 Dnia 31.07.2018 o 09:48, HARDTECHNO napisał: W tym watku wyżej problem dotyczył kolektora. Może u ciebie też w tym problem? Tak mam 8V wiec spokoj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.