iwik Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Są jakieś przepisy określające czy montaż haka może wykonać tylko jakiś konkretny warsztat z uprawnieniami? Czy może mi to zrobić pan Miecio bez FV i wystarczy, że zrobię przegląd dodatkowy? Mogę kupić używaną część fabryczną (oryginał VW, ale używkę, nie nowy z FV) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Szwagier że 3 miechy temu sam zakładał. Hak nowy z allegro, montaz, potem SKP, wpis w DR i jazda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 A są jakieś uprawnienia na montaż haków Skoro silnik, amortyzator, wahacze i wszystko inne mogę wymienić sam i nie muszę nawet zaraz po tym jechać na przegląd to i z hakiem nie powinno być tak źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 10 minut temu, ZUBERTO napisał: potem SKP, wpis w DR i jazda. Koszt przeglądu w SKP 30 zł. Trzeba pamiętać że udając się do do urzędu dokonać wpis do dowodu, zabrać kartę pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stemplu Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Co do używki to zwrócić trzeba uwagę na tabliczkę znamionową haka. Ma być czytelna. Kula musi być demontowalna. Instalacja gniazda podpięta jak należy. Nie potrzebujesz faktur, paragonów czy innych papierów zakupu. Reszta jak wcześniej pisali. Po montażu: Przegląd na SKP koszt chyba 30-35zł. Niektórzy diagności pytają jak montowane. Chodzi im o zastosowane śruby wzmocnione itp. U mnie odczytał tylko wagę z haka a instalacje kazał sprawdzać przy kazdym podpinaniu przyczepy. Sam nic nie sprawdził. Potem do wydziału komunikacji: Dowód+karta pojazdu+papier z przegladu. I jazda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Nie potrzeba żadnych faktur , kwitów itp. z zakupu ani montażu haka . hak może być używany ale musi mieć czytelna tabliczkę znamionową. Po montażu haka jedziesz na stacje kontroli na wykonanie tzw innych czynności za 35 pln . z zaświadczeniem ze stacji do wydz komunikacji z karta pojazdu i DR po wpis do DR . brak wpisu HAK w DR skutkuje wynikiem N na najbliższym badaniu technicznym . Lepiej zamontować hak sporo przed terminem badania okresowego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Godzinę temu, iwik napisał: Są jakieś przepisy określające czy montaż haka może wykonać tylko jakiś konkretny warsztat z uprawnieniami? Czy może mi to zrobić pan Miecio bez FV i wystarczy, że zrobię przegląd dodatkowy? Mogę kupić używaną część fabryczną (oryginał VW, ale używkę, nie nowy z FV) ? W SCII oraz w S-Maxie sam sobie zamontowałem hak oraz moduły sterujące (w fordzie nawet 2 naraz). Pojechałem na stację kontroli pojazdów, zaświadczenie, potem WK, wpis do dowodu i finito. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Jaki koszt w WK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stemplu Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 22 minuty temu, HARDTECHNO napisał: Jaki koszt w WK? WK za friko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Mnie montował ktoś. Potem tylko przegląd. Ważna jest tabliczka znamionowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Dobrze wiedzieć. Budowa hacjendy się zbliża stilolota trzeba przerobić na wozigrata. Te 330Nm muszę przerobić na konie konie zaprzegowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 2 minuty temu, HARDTECHNO napisał: Dobrze wiedzieć. Budowa hacjendy się zbliża stilolota trzeba przerobić na wozigrata. Te 330Nm muszę przerobić na konie konie zaprzegowe Ciągnąłem przyczepkę zwykłym wolnossącym 1.6. głównie podczas wykończania. Na budowę wszystko przywozili z hurtowni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Moje Seicento nawet 1.200 kg utargalo a silnik klasyczne 900 i górki były nie straszne. Pomimo że 700kg max mogę targać. Hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 Teraz, HARDTECHNO napisał: Moje Seicento nawet 1.200 kg utargalo a silnik klasyczne 900 i górki były nie straszne. Pomimo że 700kg max mogę targać. Hehe Gorzej jak przyczepa zaczyna sterować autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw Napisano 20 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2018 15 minut temu, HARDTECHNO napisał: Moje Seicento nawet 1.200 kg utargalo a silnik klasyczne 900 i górki były nie straszne. Pomimo że 700kg max mogę targać. Hehe Utargać utarga, gorzej zahamować, albo opanować w niebezpiecznej sytuacji np. na jakimś łuku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 21 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2018 Ja założyłem sam, na SKP sprawdzili elektryke, sposób montażu śrub, wydali papier za 30PLN, potem do urzędu z dowodem rejestracyjnym i karta pojazdu i wpis w WK za darmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 21 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2018 3 godziny temu, AstraC napisał: na SKP ... wydali papier za 30PLN, 35 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2018 Dużo zależy od humoru diagnosty, jak sam zamontowałem hak-a podjechałem do skp gdzie zawsze robię przeglady w 4 autach. Diagnosta zapytał się mnie o fakturę montażu uprawnionego zakładu. Zastrzeliłem go wzrokiem, zaczął mi tłumaczyć że to jakakolwiek zmiana ingerencja w pojazd nawet dołożenie dziennych powinno być wykonywane przez uprawnione zakłady i itp. Po tym wszystkim zapytałem się go "będzie coś z tego"? A on na to "dej Pan dowód" nawet nie sprawdził gniazda haka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 21 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2018 38 minut temu, steyr napisał: Dużo zależy od humoru diagnosty, jak sam zamontowałem hak-a podjechałem do skp gdzie zawsze robię przeglady w 4 autach. Diagnosta zapytał się mnie o fakturę montażu uprawnionego zakładu. Zastrzeliłem go wzrokiem, zaczął mi tłumaczyć że to jakakolwiek zmiana ingerencja w pojazd nawet dołożenie dziennych powinno być wykonywane przez uprawnione zakłady i itp. Po tym wszystkim zapytałem się go "będzie coś z tego"? A on na to "dej Pan dowód" nawet nie sprawdził gniazda haka Bo wiedział, że to tylko jego wymysł. Było prosić o podstawę prawną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.