Skocz do zawartości

Montaż haka - przepisy


iwik

Rekomendowane odpowiedzi

Są jakieś przepisy określające czy montaż haka może wykonać tylko jakiś konkretny warsztat z uprawnieniami? Czy może mi to zrobić pan Miecio bez FV i wystarczy, że zrobię przegląd dodatkowy?

Mogę kupić używaną część fabryczną (oryginał VW, ale używkę, nie nowy z FV) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ZUBERTO napisał:

 potem SKP, wpis w DR i jazda.

Koszt przeglądu  w SKP 30 zł. Trzeba pamiętać że udając się do do urzędu dokonać wpis do dowodu, zabrać  kartę pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do używki to zwrócić trzeba uwagę na tabliczkę znamionową haka. Ma być czytelna.

Kula musi być demontowalna.

Instalacja gniazda podpięta jak należy.

Nie potrzebujesz faktur, paragonów czy innych papierów zakupu.

Reszta jak wcześniej pisali.

Po montażu:

Przegląd na SKP koszt chyba 30-35zł. Niektórzy diagności pytają jak montowane. Chodzi im o zastosowane śruby wzmocnione itp.

U mnie odczytał tylko wagę z haka a instalacje kazał sprawdzać przy kazdym podpinaniu przyczepy. Sam nic nie sprawdził.

Potem do wydziału komunikacji: Dowód+karta pojazdu+papier z przegladu.

I jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba żadnych faktur , kwitów itp. z zakupu ani montażu haka . hak może być używany ale musi mieć czytelna tabliczkę znamionową. Po montażu haka jedziesz na stacje kontroli na wykonanie tzw innych czynności za 35 pln . z zaświadczeniem ze stacji do wydz komunikacji z karta pojazdu i DR po wpis do DR . brak wpisu HAK w DR skutkuje wynikiem N  na najbliższym badaniu technicznym . Lepiej zamontować hak sporo przed terminem badania okresowego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Są jakieś przepisy określające czy montaż haka może wykonać tylko jakiś konkretny warsztat z uprawnieniami? Czy może mi to zrobić pan Miecio bez FV i wystarczy, że zrobię przegląd dodatkowy?

Mogę kupić używaną część fabryczną (oryginał VW, ale używkę, nie nowy z FV) ?

 

W SCII oraz w S-Maxie sam sobie zamontowałem hak oraz moduły sterujące (w fordzie nawet 2 naraz). Pojechałem na stację kontroli pojazdów, zaświadczenie, potem WK, wpis do dowodu i finito.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

Dobrze wiedzieć. Budowa hacjendy się zbliża stilolota trzeba przerobić na wozigrata. Te 330Nm muszę przerobić 😞 na konie konie zaprzegowe

Ciągnąłem przyczepkę zwykłym wolnossącym 1.6. głównie podczas wykończania. Na budowę wszystko przywozili z hurtowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, HARDTECHNO napisał:

Moje Seicento nawet 1.200 kg utargalo a silnik klasyczne 900 i górki były nie straszne. Pomimo że 700kg max mogę targać. Hehe

Gorzej jak przyczepa zaczyna sterować autem ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Moje Seicento nawet 1.200 kg utargalo a silnik klasyczne 900 i górki były nie straszne. Pomimo że 700kg max mogę targać. Hehe

Utargać utarga, gorzej zahamować, albo opanować w niebezpiecznej sytuacji np. na jakimś łuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem sam, na SKP sprawdzili elektryke, sposób montażu śrub, wydali papier za 30PLN, potem do urzędu z dowodem rejestracyjnym i karta pojazdu i wpis w WK za darmo. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od humoru diagnosty, jak sam zamontowałem hak-a podjechałem do skp gdzie zawsze robię przeglady w 4 autach. Diagnosta zapytał się mnie o fakturę montażu uprawnionego zakładu. Zastrzeliłem go wzrokiem, zaczął mi tłumaczyć że to jakakolwiek zmiana ingerencja w pojazd nawet dołożenie dziennych powinno być wykonywane przez uprawnione zakłady i itp. Po tym wszystkim zapytałem się go "będzie coś z tego"? A on na to "dej Pan dowód" nawet nie sprawdził gniazda haka:palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, steyr napisał:

Dużo zależy od humoru diagnosty, jak sam zamontowałem hak-a podjechałem do skp gdzie zawsze robię przeglady w 4 autach. Diagnosta zapytał się mnie o fakturę montażu uprawnionego zakładu. Zastrzeliłem go wzrokiem, zaczął mi tłumaczyć że to jakakolwiek zmiana ingerencja w pojazd nawet dołożenie dziennych powinno być wykonywane przez uprawnione zakłady i itp. Po tym wszystkim zapytałem się go "będzie coś z tego"? A on na to "dej Pan dowód" nawet nie sprawdził gniazda haka:palacz:

Bo wiedział, że to tylko jego wymysł. Było prosić o podstawę prawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.