Jump to content

Kupiłem e39 528i...


Recommended Posts

Chciałem się trochę pochwalić starym gratem i może porównać do okulara którego ujezdzalem przez 70kkm.

 

Generalnie nie chciałem benzyny tylko diesla, bo miałem 3.2cdi i jakos nie wyobrażałem sobie brak nm z dołu. Obejrzałem e39 za 12-15-17k i werdykt jest jeden - znaleźć 3.0d które nie ma pol banki w pamięci i nie jest trupem to bardzo ciężki temat. A jak wymyślisz sobie lifta, mpak i guziki to 25k moze być mało. Dwa z tych które oglądałem miały automat w stanie angonalnym...a takich które miały wymieniana skrzynie przy rozmowie tel to już nie zliczę. Dobra policzyłem pomyślałem...zf do benzyny kosztuje 600zl gm do 3.0d 2500k wzwyż. Wydam więcej na paliwo, będę miał mniejszy przebieg, może trochę to pojeździ. No i stało się. Bestia stała w moim mieście. Rok temu przyjechała od Niemry, wszystkie kluczki, książeczki, latareczką, zapinki pod maska, gumeczki, pierdolki - mowie chce to i już bo jest oryginalna i nigdy nie była rozbierana przez żadnego druciarza. Ogólnie nie byłem przekonany bo nie jechała wcale...myśle kurka no miałem 3.2cdi może przesadzam ale z dołu to jedzie gorzej niż combo 1.4🤔

Dobra ryzykuje, może przepływka, czujnik położenia walka, może świece stare, zbiłem cenę ile się da i wio do domku, a w zasadzie 20km dalej.

 

Na nastepny dzień diagnoza komputerkiem - tak jak myślałem czujnik położenia wałka rozrządu. Fajki na świecach rozpadaly się w ręce...1997rok wybity. Świece z 10lat nie wymieniane., a iskra to tak po nich skakała ze szkoda gadać. Czesci wymienione, pierwsza jazda, jest banan na buzi😁. Nie ma tego kopnięcia z dołu ale jest fajna reakcja na gaz no i tak od 4K rpm zaczyna się robić fajnie. W ogóle to jestem zszokowany przełożeniem skrzyni i mostu. Kiedys kłóciłem się tu jakimś forumowiczem ze nie wierze w takiej starej benzynie w 2900rpm przy 160km/h....ale faktycznie tak jest i to w 5biegowym automacie. To większe obroty miałem w swoim dieslu mimo ponad 3l pojemności i tez 5b automatu.

 

Wrażenia z jazdy super. Jest bardziej zwarta, czuć ze ma mniejszy przebieg, brakuje trochę jej mocy na ostatnim biegu jak się przyspiesza na ćwierć gazu ale wystarczy zbić do 4 i już 100-160 idzie sprawnie. Dźwięk świetny, skrzynia bardziej agresywna niż mercedes ale nieco wolniejsza....teraz najważniejsze - blacha. Drugi lakier klapa, błotnik i jedne drzwi. Reszta oryginał. Jeden raczek na progu, jeden na błotniku i jeden na dole drzwi. To jest dla mnie szok po Mercedesie, w którym rdza potrafiła sobie wyjść na środku dachu. Od spodu wszystko aluminiowe, wiec wyglada jak nowe. W ogóle są tu ciekawe rozwiązania w porywaniu z mercedesem. Tylny zawias to jakiś wynalazek, wał łączony z mostem przegubem, przekladnia kierownicza ukryta tak ze trzeba by silnik podnieść żeby wymienic...no nic będzie dużo zabawy.

 

Teraz najciekawszy temat spalanie- ja byłem pewny ze to wciągnie 14-16l i nie ma mowy żeby było inaczej. Żeby było śmiesznie to średnie z 2k km mam 1l większe niż miałem w 3.2cdi. Jak się jedzie normalnie w trasie to spokojnie zamknie się w 8l. Jak zgodnie z przepisami to litr mniej. A jak się dusi to pali 10 benzyny. W korkach to wiadomo ze nie ma fantazji, ale ten duzy diesel jak startował zimny przez zakorkowane miasto to tez potrafił 14 wciągnąć. Średnio 11,4 - Ok. Jest tu pare [kurza twarz] które muszę naprawić, ej ej auto ma 21lat ;). Jest pare gadżetów które nie wiem jak użyć. Jest tez pare rzeczy które chce wywalić, ale nie mam pomysłu co zrobić w zamian jak np. Ori radio z dużym komputerem, które gra tragicznie i nie ma aux...ehhh ciężkie życie bmkowicza, ale i tak zaczelo mi się podobać😄. Mam tylko nadzieje ze to będzie jeździć, bo poprzedni wynalazek to trochę tak - od lakiernika - do mechanika(czyli do mnie heheh)

 

ps1. Niby gnijący okular, stary wielki diesel, brzydal, niby temat nie do sprzedania, kto by to chciał....3dni - 11telefonow, jeden konkretny gość, pierwszy oglądający..12k pln i pojechał z nim w swiat😊

 

ps2. Łamane komforty w e39, nawet na tle dzisiejszych foteli w klasie premium to majstersztyk jeśli chodzi o poziom komfortu.

Edited by atlantic
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Gratuluje zakupu/ wyboru. 

Miałem kiedyś e39 530i, w maksymalnej wersji wyposażenia (ale takiej max max, włącznie z M Audio, elektryczną roletką itd.)

Bardzo miło wspominam ten wóz, w sedanie to była kwintesencja BMW. 

Ori radio, można wymienić na coś zastępczego, albo jeśli nie masz DSP to dokupić pudełeczko które obsłuży ci współczesne formaty (wpinane zamiast zmieniarki)

Sprawdź dokładnie mocowania tylnego wózka, bo e39 lubiły gnić w tamtych miejscach. Podobnie dolne ranty drzwi. 

Silnik 2,8 jest praktycznie nie do zabicia - gadałem kiedyś z taryfiarzem, który remont robił dopiero przy 700 tys km

 

Link to post
Share on other sites
Dnia 22.07.2018 o 11:43, atlantic napisał:

W ogóle to jestem zszokowany przełożeniem skrzyni i mostu. Kiedys kłóciłem się tu jakimś forumowiczem ze nie wierze w takiej starej benzynie w 2900rpm przy 160km/h....ale faktycznie tak jest i to w 5biegowym automacie. To większe obroty miałem w swoim dieslu mimo ponad 3l pojemności i tez 5b automatu.

 

 

Teraz najciekawszy temat spalanie- ja byłem pewny ze to wciągnie 14-16l i nie ma mowy żeby było inaczej. Żeby było śmiesznie to średnie z 2k km mam 1l większe niż miałem w 3.2cdi. Jak się jedzie normalnie w trasie to spokojnie zamknie się w 8l. Jak zgodnie z przepisami to litr mniej. A jak się dusi to pali 10 benzyny.

 

Dnia 22.07.2018 o 11:43, atlantic napisał:

ps2. Łamane komforty w e39, nawet na tle dzisiejszych foteli w klasie premium to majstersztyk jeśli chodzi o poziom komfortu.

 

No tak, ze mną między innymi się kłóciłeś. Masz M52B28 czy M52B28TU? Ja miałem ten drugi i szedł dużo lepiej z dołu niż ten bez dwóch vanosów. 

Kurde, kupiłem w sobotę nową Astrę, która ma osiągi identyczne jak 528i, a i tak Ci zazdroszczę.

 

Auto jest niesamowicie oszczędne jak na swój wiek i starą skrzynię, na długiej trasie nocą, zgodnie z przepisami po autostradach czeskich i austriackich auto spaliło poniżej 9 litrów gazu.

Mocno deptane nigdy nie wzięło więcej niż 14 litrów gazu. 

 

A jeśli chodzi o fotele - jeszcze nigdy nie siedziałem w fotelach wygodniejszych od łamanych komfortów z E39. 

 

Jaki masz rocznik tego auta? Nie powinieneś mieć dużego kompa, były dopiero w poliftach, a 2.8 do polifta już nie wkładali. Masz dwa wyjścia - albo wywalasz centralną jednostkę i wrzucasz zwykłe radio plus ramkę, gra dobrze, ale wygląda jak kupa. 

Druga opcja - kupujesz chińczyka na alliexpress, wygląda jak oryginał a masz wszystkie funkcje z androida. Chyba że masz DSP, to nie zadziała.

 

Jakie gadżety sprawiają Ci problem?

Link to post
Share on other sites

97r. to silnik M52 na jednym Vanosie. Dopiero od września 98r. weszły double. W rozwijaniu mocy nie ma różnicy, ponieważ M52 ma regulację wałka ssącego, a to on odpowiada za zwiększenie momentu, w M52TU dołożyli regulację wałka wydechowego, która robiła za EGR, przez co jeszcze zmniejszyli spalanie i czystość spalin. Jednak w M52TU jest zawór DISA, który wydłuża dolot na niskich obrotach i to daje lepszy dół. Dopiero M54 ma mocny dół pomimo takiej samej głowicy jak M52TU, ale zmienionemu i odchudzonemu układowi korbowemu. 

Zalety silnika M52, to zwykła przepustnica na linkę bez mechatroniki, tańszy termostat i chłodnica wody, prosty układ wydechowy z katalizatorami pod autem, w niektórych przypadkach tylko dwie sondy lambda.

Dnia 22.07.2018 o 11:43, atlantic napisał:

Tylny zawias to jakiś wynalazek, wał łączony z mostem przegubem, przekladnia kierownicza ukryta tak ze trzeba by silnik podnieść żeby wymienic...no nic będzie dużo zabawy.

 

Tam się odkręca jedną nakrętkę od poduszki silnika i lekko dyga lewarkiem do góry.

Dnia 22.07.2018 o 11:43, atlantic napisał:

W ogóle to jestem zszokowany przełożeniem skrzyni i mostu. Kiedys kłóciłem się tu jakimś forumowiczem ze nie wierze w takiej starej benzynie w 2900rpm przy 160km/h....ale faktycznie tak jest i to w 5biegowym automacie. To większe obroty miałem w swoim dieslu mimo ponad 3l pojemności i tez 5b automatu.

 

Dźwięk świetny, skrzynia bardziej agresywna niż mercedes ale nieco wolniejsza...

Ze mną się kłóciłeś ;)

Apropos skrzyni, nie wiem, jak w 97r, ale w 98r już była skrzynia adaptacyjna. Jeśli masz steptronic, to powinna dostosować się do Twojej jazdy.

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, kaczorek79 napisał:

97r. to silnik M52 na jednym Vanosie. Dopiero od września 98r. weszły double. W rozwijaniu mocy nie ma różnicy, ponieważ M52 ma regulację wałka ssącego, a to on odpowiada za zwiększenie momentu, w M52TU dołożyli regulację wałka wydechowego, która robiła za EGR, przez co jeszcze zmniejszyli spalanie i czystość spalin. Jednak w M52TU jest zawór DISA, który wydłuża dolot na niskich obrotach i to daje lepszy dół. Dopiero M54 ma mocny dół pomimo takiej samej głowicy jak M52TU, ale zmienionemu i odchudzonemu układowi korbowemu. 

Zalety silnika M52, to zwykła przepustnica na linkę bez mechatroniki, tańszy termostat i chłodnica wody, prosty układ wydechowy z katalizatorami pod autem, w niektórych przypadkach tylko dwie sondy lambda.

Tam się odkręca jedną nakrętkę od poduszki silnika i lekko dyga lewarkiem do góry.

Ze mną się kłóciłeś ;)

Apropos skrzyni, nie wiem, jak w 97r, ale w 98r już była skrzynia adaptacyjna. Jeśli masz steptronic, to powinna dostosować się do Twojej jazdy.

 

Dostosowuje się i to nawet bez "resetowania". W pierwszej e39 530d znajomy resetował skrzynię i ustawiała się pode mnie od początku, w drugim przypadku na początku nie miałem czasu tego zrobić, ale zauważyłem że skrzynia sama się "uczy" mojego stylu jazdy.

Do dzisiaj to najlepsze auto jakim miałem okazję jeździć. Na bank kiedyś wróci.

Link to post
Share on other sites
Dnia 23.07.2018 o 20:25, kaczorek79 napisał:

97r. to silnik M52 na jednym Vanosie. Dopiero od września 98r. weszły double. W rozwijaniu mocy nie ma różnicy, ponieważ M52 ma regulację wałka ssącego, a to on odpowiada za zwiększenie momentu, w M52TU dołożyli regulację wałka wydechowego, która robiła za EGR, przez co jeszcze zmniejszyli spalanie i czystość spalin. Jednak w M52TU jest zawór DISA, który wydłuża dolot na niskich obrotach i to daje lepszy dół. Dopiero M54 ma mocny dół pomimo takiej samej głowicy jak M52TU, ale zmienionemu i odchudzonemu układowi korbowemu. 

Zalety silnika M52, to zwykła przepustnica na linkę bez mechatroniki, tańszy termostat i chłodnica wody, prosty układ wydechowy z katalizatorami pod autem, w niektórych przypadkach tylko dwie sondy lambda.

Tam się odkręca jedną nakrętkę od poduszki silnika i lekko dyga lewarkiem do góry.

Ze mną się kłóciłeś ;)

Apropos skrzyni, nie wiem, jak w 97r, ale w 98r już była skrzynia adaptacyjna. Jeśli masz steptronic, to powinna dostosować się do Twojej jazdy.

Największa przewaga M52TU nad M52 to aluminiowy blok z stalowymi tulejami. M52 ma nikasil który jest niestety delikatniejszy.

 

 

PS. 

Ja od dłuższeog czasu nie potrafię się uwolnić od e39 :P

Miałem 528i a obecnie posiadam 540i no i żona ma 530d.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, CCinek napisał:

Największa przewaga M52TU nad M52 to aluminiowy blok z stalowymi tulejami. M52 ma nikasil który jest niestety delikatniejszy.

 

 

PS. 

Ja od dłuższeog czasu nie potrafię się uwolnić od e39 :P

Miałem 528i a obecnie posiadam 540i no i żona ma 530d.

No tak, ale M52 też był aluminiowy, tylko tuleje są pokryte nikasilem. Trzeba uważać na paliwo, bo z tego co wiem, to duża zawartość siarki niszczy nikasil.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, kaczorek79 napisał:

No tak, ale M52 też był aluminiowy, tylko tuleje są pokryte nikasilem. Trzeba uważać na paliwo, bo z tego co wiem, to duża zawartość siarki niszczy nikasil.

Zgadza się oba bloki są aluminiowe. tylko, że w jednym tuleje są aluminiowe chemicznie utwardzane, a w drugim stalowe. Ale osobiście M52 uważam za serię silników najbardziej idiotoodpornych. Fakt M50 były jeszcze bardziej pancerne ale z racji wieku coraz trudniej o zdrowy egzemplarz. No i występował on tylko w e36 i e34.

Link to post
Share on other sites

Racja, bez fot się nie liczy, a ja dużo ostatnio pracuje i mało tu zaglądam...😞

 

@bizz Jesli chodzi o gadżety to wiem, ze jak ja kupiłem przy otwieraniu drzwi jechała kierownica do góry i chyba fotel do tylu, jak ustawiłem pamięć pod siebie to przestało🤔 dodatkowo nie wiem jak ustawić prawe lusterko - przy cofaniu opuszcza się i nie wiem jak ustawić jego pozycje na opuszczeniu. Resztę jakos już opanowałem😊

 

Panowie doradźcie mi coś odnośnie radia...mam dosyć wysoki model blaupunkta który kiedys kosztował kupę kasy. Wiem ze te głośniki odżyją gdy go dostaną, ale stracę wtedy komputer pokładowy(dobrze myśle?) mam oryginalne radio zintegrowane z kompem i nad nim panel na CD. Nazywa się to wersja business. 

 

Pytanie do @kaczorek79 - czy w bmw wał napędowy trzeba wyważać? Pracuje przy mercedesach i tam wał ma zawsze znaki. Tutaj jak robiłem sobie podporę to pol godziny jak głupek się gapiłem na ten wał i nie znalazłem żadnej strzałki...

00D4B643-E805-4E94-95B9-55E80255A3E3.jpeg

11654D13-0059-4332-9F8B-618B73457719.jpeg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, atlantic napisał:

Pytanie do @kaczorek79 - czy w bmw wał napędowy trzeba wyważać? Pracuje przy mercedesach i tam wał ma zawsze znaki. Tutaj jak robiłem sobie podporę to pol godziny jak głupek się gapiłem na ten wał i nie znalazłem żadnej strzałki...

 

 

Nic mi o tym nie wiadomo. Wał się rozkłada i składa w dowolnym miejscu, ale dobra zasada mówi, żeby zrobić markerem punkty i złożyć tak samo. Nigdy nie słyszałem o wibracjach wału w BMW.

Fajna bryka, kumpel sprzedał dwa tygodnie temu 528iA w sedanie 98r. na kołach 19" za niecałe 10 kzł. Miał już silnik M52TU, ale przebieg z czwórką z przodu.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

To ile trzeba położyć na stół, żeby kupić zadbaną benzynę? Zadbaną w sensie, że nie bierze to oleju, nie trzeba zaraz robić remontu zawieszenia przód/tył, czy robić UPG :hmm:  Ogólnie widzę, że ten model to już drożeje.

Edited by analyzer64
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, analyzer64 napisał:

To ile trzeba położyć na stół, żeby kupić zadbaną benzynę? Zadbaną w sensie, że nie bierze to oleju, nie trzeba zaraz robić remontu zawieszenia przód/tył, czy robić UPG :hmm:  Ogólnie widzę, że ten model to już drożeje.

Tu nie o kasę chodzi. Wielu wystawia za wyższą kwotę, żeby jelenia złapać na pseudo "perełkę". Widzisz, ta e39, co mój kumpel sprzedał była całkiem w porządku, mechanicznie na tip top, on pracuje w hurtowni motoryzacyjnej, więc części ma za śmieszne pieniądze, do tego wszystko sam przy niej robił. Tam nie było niedociągnięć, czy rzeczy, które by nie działały. Co prawda przebieg 410, ale kondycja silnika i asb w bdb stanie, w ogóle oleju nie brał, skrzynia chodziła wzorowo. Były elementy z korozją, ale do zrobienia za 1000-1500 zł, wiem, że wcześniej progi były wymieniane, ogólnie lakier (czarny) w idealnym stanie, częste konserwacje powłoki itp.

Inny kumpel handluje tylko BMW, głównie e39, e46, e36. Potrafi znaleźć sztukę za 10-12 tys, która naprawdę niewiele wymaga, włoży w auto 1000 zł i sprzedaje później z zyskiem kolejnego tysiąca.

Przy e39 jest sporo rzeczy do sprawdzenia i to sprawdzenie jest najważniejsze, bo później może dużo kosztować. Najlepiej oglądać z kimś, kto zna te auta, gdyż w BMW są mocno zunifikowane części i podzespoły. Generalnie wszystkie modele jednej dekady miały te same silniki, skrzynie biegów, bardzo zbliżone układy kierownicze i zawieszenie. Jak ktoś to zna, to wie gdzie zajrzeć, inny, nawet mechanik, jeśli mało przy marce grzebał, to będzie patrzył tam, gdzie nie trzeba.

Jeśli chodzi o serwis, tu inżynierowie się dobrze spisali, każdy element jest w miarę łatwy do demontażu, widać, że pracowali nad prostotą serwisu. Nawet takie rzeczy, jak sworznie, które w innych autach się wybija, tu wystarczy odkręcić i wyjąć, bo konstrukcja pływających stożków na to pozwala. Nie wspominając o śrubach w podwoziu, wszystkie są pokryte dziwnym szaro/białym kolorem i odkręcają się po 20 latach lepiej niż we Francuzach po 3.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, analyzer64 napisał:

To ile trzeba położyć na stół, żeby kupić zadbaną benzynę? Zadbaną w sensie, że nie bierze to oleju, nie trzeba zaraz robić remontu zawieszenia przód/tył, czy robić UPG :hmm:  Ogólnie widzę, że ten model to już drożeje.

Ja zapłciłem 10k i uważam, ze to bardzo rozsądna cena. Guzików tez ma akurat tyle ile trzeba, bo są komforsitze w pluszowym welurze z pełna pamięcią, duzy obc, tempomat, chromeline, xenon, parktronik tyl, roletki boczne i tylna(to jest fantastyczna sprawa!!). Do zrobienia było - jeden czujnik parkowania, czujnik położenia walka rozrządu, uszczelka pokrywy zaworów, klocki tył i podpora wału. Groszowe sprawy, a na te chwile to jest auto na zasadzie wsiadasz, jedziesz i nic Cię nie wkurza, bo wszystko działa, nic nie stuka, nie ściąga i nie rzuca. Po tych wszystkich książeczkach, zwartości i ogólnym stanie zachowania jestem w stanie uwierzyć, ze tu jest oryginalny przebieg. Zrobiłem tez podstawowy serwis układu chłodzenia - nowy termostat i pompa wody. Były jeszcze oryginalne🤔. Podpora tez była oryginał, most i skrzynia nie ma żadnego wycieku, aż jestem w szoku ze tak stare auto może tak fajnie wyglądać od spodu.

 

Polecam Ci szukac automat, jest dużo większa szansa na znalezienie auta nie ruszanego przez rzeźników. No i 2.8 przy automacie to jest naprawdę minimum jeśli chodzi o jakaś przyjemność z jazdy i to najlepiej z 2x vanos. To jest takie najbardzej optymalne zestawienie jeśli chodzi o spalanie, jakieś tam osiągi i koszty serwisu. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja to tam na dodatki nie jestem łasy, aby była klimatyzacja, szyby elektryczne, co bym chciał to szyberdach, miałem w jednym aucie i byłem bardzo zadowolony z tego :ok:

Rozważę to auto, już chcę odpocząć od niskiego i twardego zawieszenia :ok: 

Link to post
Share on other sites
Dnia 3.08.2018 o 19:18, atlantic napisał:

dodatkowo nie wiem jak ustawić prawe lusterko - przy cofaniu opuszcza się i nie wiem jak ustawić jego pozycje na opuszczeniu. Resztę jakos już opanowałem😊

 

Panowie doradźcie mi coś odnośnie radia...mam dosyć wysoki model blaupunkta który kiedys kosztował kupę kasy. Wiem ze te głośniki odżyją gdy go dostaną, ale stracę wtedy komputer pokładowy(dobrze myśle?) mam oryginalne radio zinegrowane z kompem i nad nim panel na CD. Nazywa się to wersja business. 

 

Pytanie do @kaczorek79 - czy w bmw wał napędowy trzeba wyważać? Pracuje przy mercedesach i tam wał ma zawsze znaki. Tutaj jak robiłem sobie podporę to pol godziny jak głupek się gapiłem na ten wał i nie znalazłem żadnej strzałki...

 

Opadanie prawego lusterka blokuje się przełącznikiem prawe-lewe lusterko. Jeśli jest ustawiony w lewo to podczas wrzucania wstecznego będzie ono opadało. Jeśli natomiast przełącznik będzie w prawo to lusterko nie będzie nam opadać podczas cofania.

 

Co do wału to warto sprawdzić w jakim stanie jest krzyżak.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Planuje zmienić dyfer z 2.93 na 3.64(taki jak ma 2.0) co myślicie o tym zabiegu? Jednak to fabryczne przełożenie jest maksymalnie skopane. Niby w trasie fajnie, bo niskie obroty, ale elastyczność na biegach 4 i 5 jest masakrycznie słaba. W mieście 2bieg tez jest patologiczny, bo przy wejściu w zakręt i rozpędzaniu od 30kmh mamy właśnie 2-kę, która od 2krpm ma takiego muła ze brak słów. Dopiero powyżej 4K rpm jakos zaczyna żyć o ile wisko się nie załączy bo wtedy nadal jest słabo. Myślicie ze taki zabieg ma sens? Widziałem na yt ze ludzie tak robią i wtedy nawet ładnie się ten automat napędza.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No i zrobiłem. Teraz siedzi most 3.46 z 2.2pb. Najlepsza rzecz jaka można zrobić dla tego samochodu. 3bieg nareszcie żyje tak jak w bmw z manualem😊

Jedynka wkręca się pięknie. Jestem ciekawy jaka różnica by była na 2x vanos.

Dziwie się, ze tak głupio to zrobili fabrycznie. Za to widze, ze poprawili się w m54b30 bo tam jest właśnie 3.46.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Dnia ‎2018‎-‎07‎-‎22 o 11:43, atlantic napisał:

Generalnie nie chciałem benzyny tylko diesla, bo miałem 3.2cdi i jakos nie wyobrażałem sobie brak nm z dołu. Obejrzałem e39 za 12-15-17k i werdykt jest jeden - znaleźć 3.0d

Ja pitole, nie wierze. Zmieniles najlepszego mercedesa, okulara z superdieslem, na bmw w benzynie a automacie, ktore nie jedzie .... Dalej nie moge uwierzyc :hehe:

 

Dnia ‎2018‎-‎09‎-‎04 o 22:05, atlantic napisał:

No i zrobiłem. Teraz siedzi most 3.46 z 2.2pb

I jakie teraz obroty przy 160km/h

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Dnia 5.11.2018 o 12:48, gregoryj napisał:

Ja pitole, nie wierze. Zmieniles najlepszego mercedesa, okulara z superdieslem, na bmw w benzynie a automacie, ktore nie jedzie .... Dalej nie moge uwierzyc :hehe:

 

I jakie teraz obroty przy 160km/h

A co masz do automatów? BMW robi dobre automaty i to moim zdaniem zaleta a nie wada ;)

Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2018‎-‎11‎-‎13 o 22:50, adi_wawa napisał:

A co masz do automatów? BMW robi dobre automaty i to moim zdaniem zaleta a nie wada ;)

Nic a nic nie mam. Wiem, ze maja dobre automaty. Gratuluje autorowi ze wymienil smierdziucha diesla z okularami na porzadne BMW w benzynie. Skrzynia to rzecz drugorzedna. ;]

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Dnia 24.11.2018 o 21:20, Karczeq napisał:

A ja tam jestem fanem automatów i od kąd mam w atuomacie już nie chce manuala, więc to kwestia gustu 😄

No ja to samo, ale przecież to kwestia gustu. Znam osoby co pojeździły automatem i wróciły do manuala. Chociaż ja sobie tego nie wyobrazam 😄

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Dnia 5.11.2018 o 12:48, gregoryj napisał:

Ja pitole, nie wierze. Zmieniles najlepszego mercedesa, okulara z superdieslem, na bmw w benzynie a automacie, ktore nie jedzie .... Dalej nie moge uwierzyc :hehe:

 

I jakie teraz obroty przy 160km/h

 

Dnia 16.11.2018 o 10:19, gregoryj napisał:

Nic a nic nie mam. Wiem, ze maja dobre automaty. Gratuluje autorowi ze wymienil smierdziucha diesla z okularami na porzadne BMW w benzynie. Skrzynia to rzecz drugorzedna. ;]

No wyobraź sobie ze ta wspaniała

benzyna została już dawno sprzedana..🤣

Jak to zawsze bywa - to co mamy aktualnie jest najlepsze na świecie. Dopiero kiedy zaczyna nas coś mega drażnić pojawiaja się głos rozsądku, a ja szanuje swoje pieniądze.

Mogę podsumować to auto krótko- przy codziennym użytkowaniu nie jadący pożeracz paliwa. Krótszy most poprawił elastyczność na niskich obrotach ale i tak żeby to zaczęło jechać trzeba było kręcić, a kręcenie owocowało spalaniem rzędu 20l w mieście. Jak nie klepnales to 2l diesle robiły z tobą co chciałeś. Średnio paliła 15-16l. Normalna jazda, bez szaleństw, bez dziadowania. Dla mnie masakra, bo przez te pol roku jazdy dieslem miałbym kilka tysiecy w kieszeni😵. Jedyny plus, ze kompletnie nic tam się nie zepsuło w czasie mojej eksploatacji. Obroty przy 160kmh były 3500rpm. Nadal względnie niskie. Spalanie w trasie imo bez zmian. Jak się jechało autostrada do 160 to wciągała z 13l. Ale można tez było jechać stówka to by niecałe 8l spaliła. Niestety nie przywykłem do tego. 

 

Na szczęście ten epizod już za mna i kupilem ukochanego gnojownika o słusznej pojemność 3l. Póki co z mojego doświadczenia wynika ze nie ma alternatywy dla diesla. Elastyczność w mieście bije na głowę pb chyba nie trzeba tego tłumaczyć. Auto oczywiście od Niemca bo Polacy za 20 tysiecy wystawiają E39 z dziurami w podłodze😂

05717006-DDD7-4C2E-AB14-61B2DC3FB533.jpeg

5EC089D9-EAB3-4915-A64D-3F3E95AC03E1.jpeg

Edited by atlantic
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, atlantic napisał:

Mogę podsumować to auto krótko- przy codziennym użytkowaniu nie jadący pożeracz paliwa. Krótszy most poprawił elastyczność na niskich obrotach ale i tak żeby to zaczęło jechać trzeba było kręcić, a kręcenie owocowało spalaniem rzędu 20l w mieście. Jak nie klepnales to 2l diesle robiły z tobą co chciałeś. Średnio paliła 15-16l. Normalna jazda, bez szaleństw, bez dziadowania. Dla mnie masakra, bo przez te pol roku jazdy dieslem miałbym kilka tysiecy w kieszeni😵. Jedyny plus, ze kompletnie nic tam się nie zepsuło w czasie mojej eksploatacji. Obroty przy 160kmh były 3500rpm. Nadal względnie niskie. Spalanie w trasie imo bez zmian. Jak się jechało autostrada do 160 to wciągała z 13l. Ale można tez było jechać stówka to by niecałe 8l spaliła. Niestety nie przywykłem do tego. 

Nie wiem, czy zmiana mostu była dobrym kierunkiem. Przy dużej benzynie (i planowanym pojeżdżeniu autem jakiś czas) to jeż lepiej je dobrze zagazować. Lepiej chyba jak auto wciągnie 16-18 LPG niż 15-16 noPB... 

 

8 godzin temu, atlantic napisał:

Na szczęście ten epizod już za mna i kupilem ukochanego gnojownika o słusznej pojemność 3l. Póki co z mojego doświadczenia wynika ze nie ma alternatywy dla diesla. Elastyczność w mieście bije na głowę pb chyba nie trzeba tego tłumaczyć. Auto oczywiście od Niemca bo Polacy za 20 tysiecy wystawiają E39 z dziurami w podłodze

M57 w sedanie z pewnością miał lżej niż w turasie. Ten silnik przy odrobinie troski długo podziała. I ta równa, wyważona praca. Swojej e46 330d się nie pozbywam. :)

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, atlantic napisał:

 

No wyobraź sobie ze ta wspaniała

benzyna została już dawno sprzedana..🤣

Jak to zawsze bywa - to co mamy aktualnie jest najlepsze na świecie. Dopiero kiedy zaczyna nas coś mega drażnić pojawiaja się głos rozsądku, a ja szanuje swoje pieniądze.

Mogę podsumować to auto krótko- przy codziennym użytkowaniu nie jadący pożeracz paliwa. Krótszy most poprawił elastyczność na niskich obrotach ale i tak żeby to zaczęło jechać trzeba było kręcić, a kręcenie owocowało spalaniem rzędu 20l w mieście. Jak nie klepnales to 2l diesle robiły z tobą co chciałeś. Średnio paliła 15-16l. Normalna jazda, bez szaleństw, bez dziadowania.  

 

Takie same zdanie miałem o E46 M54B25 👍

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, borbet napisał:

Nie wiem, czy zmiana mostu była dobrym kierunkiem. Przy dużej benzynie (i planowanym pojeżdżeniu autem jakiś czas) to jeż lepiej je dobrze zagazować. Lepiej chyba jak auto wciągnie 16-18 LPG niż 15-16 noPB... 

 

M57 w sedanie z pewnością miał lżej niż w turasie. Ten silnik przy odrobinie troski długo podziała. I ta równa, wyważona praca. Swojej e46 330d się nie pozbywam. :)

Ten most to była najlepsza rzecz jaka zrobiłem w tym aucie, bo przyspieszenie do 100 po liczniku spadło o ponad sekundę. No powiedzcie czy czulibyście zatysfskcje mając 200koni i 9s do setki, gdzie manual robi ja w 7,5s? Mnie to wkurzalo. Krotszy most bardzo poprawił osiągi. Oczywiście mówmy o pełnym gwizdku z wirem w baku, bo ja pozostaje przy swoim zdaniu ze jeśli benzyna nie ma 5l pojemności to z dołu w ogole nie jedzie.

 

9 godzin temu, borbet napisał:

Nie wiem, czy zmiana mostu była dobrym kierunkiem. Przy dużej benzynie (i planowanym pojeżdżeniu autem jakiś czas) to jeż lepiej je dobrze zagazować. Lepiej chyba jak auto wciągnie 16-18 LPG niż 15-16 noPB... 

 

M57 w sedanie z pewnością miał lżej niż w turasie. Ten silnik przy odrobinie troski długo podziała. I ta równa, wyważona praca. Swojej e46 330d się nie pozbywam. :)

Lepiej, ale ja nie lubię drutu ani gazu. No i zasięg mały...

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, atlantic napisał:

Oczywiście mówmy o pełnym gwizdku z wirem w baku, bo ja pozostaje przy swoim zdaniu ze jeśli benzyna nie ma 5l pojemności to z dołu w ogole nie jedzie.

Ale dlaczego porównujesz turbodiesle z wolnossącymi benzynami ;) Jak w nowoczesnym benzyniaku jest turbo to moim zdaniem jeździ się dużo lepiej niż dieslem, jest płaski przebieg momentu obrotowego w przedziale np. 1600-4500 obr. 

No ale rozumiem.. rozmawiamy o starych BMW i tam nie ma innego wyboru, więc faktycznie diesle są jedynym słusznym wyborem jeśli auto ma głównie jeździć a nie stać w garażu.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, kubajg napisał:

Ale dlaczego porównujesz turbodiesle z wolnossącymi benzynami ;) Jak w nowoczesnym benzyniaku jest turbo to moim zdaniem jeździ się dużo lepiej niż dieslem, jest płaski przebieg momentu obrotowego w przedziale np. 1600-4500 obr. 

No ale rozumiem.. rozmawiamy o starych BMW i tam nie ma innego wyboru, więc faktycznie diesle są jedynym słusznym wyborem jeśli auto ma głównie jeździć a nie stać w garażu.

Bo jak słusznie zauważyłeś w tamtym okresie bmw nie robiło turbo benzyn. Wiem o co chodzi. Brat ma tiguana 2.0tsi i faktycznie z dołu jedzie jak diesle. Tylko śmieszna ta góra jest. Hałas i nic się nie dzieje😂

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, atlantic napisał:

Bo jak słusznie zauważyłeś w tamtym okresie bmw nie robiło turbo benzyn. Wiem o co chodzi. Brat ma tiguana 2.0tsi i faktycznie z dołu jedzie jak diesle. Tylko śmieszna ta góra jest. Hałas i nic się nie dzieje😂

Nawet jeśli na górze nie dzieje się wiele, to pamiętaj, że niewątpliwym plusem jest to że ta góra w ogóle jest... w przeciwieństwie do diesla gdzie trzeba już zmienić bieg lub chwilkę zaczekać na jego zmianę ;]

Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2019‎-‎02‎-‎10 o 23:41, atlantic napisał:

No wyobraź sobie ze ta wspaniała

benzyna została już dawno sprzedana..

No a ja myslalem ze zwariowales ;] a Ty specjalnie kupiles benzyne zeby przekonac sie, ze diesel lepszy ;] Ja to bym zagazowal taka piekna bryke. Butla w kolo 63 litry i 350-500 km zasiegu. Starczyloby.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, atlantic napisał:

Ten most to była najlepsza rzecz jaka zrobiłem w tym aucie, bo przyspieszenie do 100 po liczniku spadło o ponad sekundę. No powiedzcie czy czulibyście zatysfskcje mając 200koni i 9s do setki, gdzie manual robi ja w 7,5s? Mnie to wkurzalo. Krotszy most bardzo poprawił osiągi. Oczywiście mówmy o pełnym gwizdku z wirem w baku, bo ja pozostaje przy swoim zdaniu ze jeśli benzyna nie ma 5l pojemności to z dołu w ogole nie jedzie.

No ale spalanie chyba wzrosło... :hmm:

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, gregoryj napisał:

No a ja myslalem ze zwariowales ;] a Ty specjalnie kupiles benzyne zeby przekonac sie, ze diesel lepszy ;] Ja to bym zagazowal taka piekna bryke. Butla w kolo 63 litry i 350-500 km zasiegu. Starczyloby.

Sam sobie zadaje to pytanie😂 do gazu idealne auto ale jak się nie lubi to nie ma alternatywy...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, borbet napisał:

No ale spalanie chyba wzrosło... :hmm:

Szczerze mówiąc to moim zdaniem spadło bo w mieście dużo lżej się napędzał. W trasie może się minimalnie podniosło, ale w końcowym rozrachunku było bardzo podobne. Na zbiorniku niecałe 400km robił. W trasie 600km.

Link to post
Share on other sites

A ja ze swojego M54B30 jestem bardzo zadowolony, właściwie to obje z żoną, ona też uwielbia nim jeździć do tego stopnia że ostatnio wolimy jechać w trasę E39 niż żony E61 w 3.0 dieslu zrobionym na 275KM/570Nm. W ostatnich 2 tygodniach zrobiliśmy 3 długie trasy w sumie ponad 3tys km, prędkości przelotowe 140-170, spalanie 10-10,5. Żony autem prędkości ze 20 km większe zazwyczaj a spalanie 2L mniejsze, ale i tak wolimy jechać starszą No uwielbiam ten wóz

pozdr

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, leszcz napisał:

No uwielbiam ten wóz emoji41.png
 

Ja również wspominam to auto z łezką w oku. też mialem m54b30, teżw e39, w wypas wersji.

Mam wrażenie, że to było ostatnie prawdziwe bmw, ale ja nie o tym

Mamy podobne odczucia z jazdy zchipowanym 3.0d - u mnie coś koło 250 koni w e83 w manualu i tym autem się po prostu trudno jeździ - moc jest okrutna i w dodatku przekazywana dość mało liniowo.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, leszcz napisał:

A ja ze swojego M54B30 jestem bardzo zadowolony, właściwie to obje z żoną, ona też uwielbia nim jeździć emoji106.png do tego stopnia że ostatnio wolimy jechać w trasę E39 niż żony E61 w 3.0 dieslu zrobionym na 275KM/570Nm. W ostatnich 2 tygodniach zrobiliśmy 3 długie trasy w sumie ponad 3tys km, prędkości przelotowe 140-170, spalanie 10-10,5. Żony autem prędkości ze 20 km większe zazwyczaj a spalanie 2L mniejsze, ale i tak wolimy jechać starszą emoji16.png No uwielbiam ten wóz emoji41.png

pozdr

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka
 

Masz super egzemplarz w super konfigu🙈 chyba tez bym wolał jechać takim e39 niż e60 kombi👌 A spalanie no cóż...jednemu pali tyle drugiemu tyle, sprawa indywidualna. Tak z ciekawości jak się sprawuje to m54? Były jakieś problemy?

Link to post
Share on other sites
Masz super egzemplarz w super konfigu chyba tez bym wolał jechać takim e39 niż e60 kombi A spalanie no cóż...jednemu pali tyle drugiemu tyle, sprawa indywidualna. Tak z ciekawości jak się sprawuje to m54? Były jakieś problemy?
Na początek wymieniłem termostat, uszczelkę pod podstawa filtra, pod misą olejowa i odmę z wszystkimi przewodami. I tyle, filtry i płyny to oczywistość. Od tego czasu zrobiłem może 5kkm i nawet grama oleju nie dolałem miałem kiedyś compacta z M54B25 i tam już bym z litra, jak nie dwa dolał.

pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

,,,,przypadkowo zakupiłem, wersja "turas" przedliftowa z jednym vanosem. Faktycznie od dołu jest dramat. Skrzynia dziwnie zestopniowana (automat), i tu bym się bardziej doszukiwał słabego dołu niż w przełożeniu. Dziwnie działający tip. Na razie się oswajam. Aaaa spalanie ...tyle to paliło moje A8 z 4,7 litrowym motorem także ten teges nie powala :)

Link to post
Share on other sites

Jakbyś zapakował krótszy most to zobaczyłbyś kolosalna różnice. Właściwie to w kwestii osiągow wszystko przed Tobą, bo najgorzej jechała w upale kiedy klima chodziła na full i do tego zasprzeglone wisko😬...a lato coraz bliżej. Miałem wtedy wrażenie ze seicento by mnie porobiło🙃

Tak czy owak gratuluje zakupu. Sam silnik jest fajny tylko trzeba go kupić w manualu albo trochę podtunigowac skrzynie. Jak masz 1vanos to pewnie rocznik 96-97 tam były najgorsze możliwe przełożenia. Podwójny vanos miał z tego co pamietam 3.23 to już jechalo odrobine lepiej.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

A ja wlasnie dobijam targu na 528i. Za tydzien, moze dwa bedzie stala pod domem. Do zrobienia pompa abs na dzien dobry. Ciekawy jestem jakie spalanie bede mial. V70 2.3t w manualu palilo 10.5, civic 1.8 zre 8.4, a citroen c5 2.0hdi ssał 9-11 bez roznicy czy automat czy manual. Jeszcze e38 tez 2.8 w manualu 16 gazu. Tutaj benzyna manual. Nie moge sie doczekac. 

Link to post
Share on other sites

Przejeżdżam przez praktycznie całe miasto 300 tys. i przed założeniem instalacji miałem spalanie 12-13l/100km PB, w przypadku gazu wacha się 15-16l/100km.

E46 328 w manualu.

Także przy e38 w automacie te 16l gazu to takie chyba 50/50% miasto/trasa mi się wydaje.

 

Edit: kumpel ma e46 330 w automacie - tak z 17l LPG mu bierze.

Edited by kamien
Link to post
Share on other sites

E38 to 2.8 w manualu właśnie miałem. Teraz E39 z tym samym silnikiem i skrzynią będzie. Dlatego licze na te 11.5/100. E39 2.0 w manualu żarła 12 i tłumacze sobie uparcie, ze musialem ją deptać zeby jechac, a przy wiekszym silniku nie bede musiał. No nic. Kupie i za miesiąc zdam raport czy auto do sprzedania bedzie znowu.

Link to post
Share on other sites
Dnia 9.06.2019 o 07:06, Podjarany napisał:

E38 to 2.8 w manualu właśnie miałem. Teraz E39 z tym samym silnikiem i skrzynią będzie. Dlatego licze na te 11.5/100. E39 2.0 w manualu żarła 12 i tłumacze sobie uparcie, ze musialem ją deptać zeby jechac, a przy wiekszym silniku nie bede musiał. No nic. Kupie i za miesiąc zdam raport czy auto do sprzedania bedzie znowu.

 

Cudów się nie spodziewaj, ja miałem Touringa z 2.8, z automatem co prawda. Ale tam kolorowo nie było, od 15-16, do 18-19, sporadycznie w trasie udawało się mniej wykręcić.

 

https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/38895

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.