Jump to content
Micoo

zamiana silnika SC i Punto

Recommended Posts

Jeśli robocizna cie nie kosztuje bo robisz sam to ja bym nie kombinował tylko zrobił remont silnika z punto na nowych częsciach. Robiłem taki manewr w tym roku i o ile dobrze pamietam to koszty wygladaja tak:

Pierścienie ok 35 pln/ tłok czyli 140 kpl jak kupowałem polskie primy

uszczelniacze wału mały i duży ok 50pln 

panewki głowne cos 80pln 

panewki korbowodowe tez cos 70pln

uszczelka pod głowice 40pln elring

do tego jakis silikon do miski itp ze 20pln

dodatkowo jeśli głowica jest zajechana przydała by sie regeneracja lub jeśli jest OK to tylko planowanie  w zalezności od zakładu u mnie 80pln

czyli podsumowując za około 500 pln masz praktycznie nowy silnik który znów polata 200tys km decyzja nalezy do ciebie

Ja zdecydowałem sie zrobic kapitalke przy przebiegu 310tys bo silnik miałem od nowości i pił olej jakies 0,5l co każde tankowanie teraz od wymiany zrobiłem prawie 5 tys i nie dolałem grama.

Montowanie całego silnika z sc wydaje mi sie bez sensu bo trzeba przerobic instalacje a poza tym bedzie to auto dla emeryta . Osiągi znacznie spadną  i wzrośnie spalanie z uagi na to ze bedzie cały czas męczony bo punto ma wieksza mase. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam stawiam że uszczelniacz kiepskiej jakości albo źle zamontowany Na tym nie oszczędzaj tylko kupuj porządny. Miałem podobnie jak mi wymieniali na wałku rozrządu po wymianie kilka tys km i znów ciekło  Kupiłem elringa sam wymieniłem i miałem spokój z 50 tys km i pewnie dalej by smigal ale robiłem kapitalke silnika wiec wszystkie uszczelniacze wymieniałem na nowe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.