Skocz do zawartości

B14NET - poszarpywanie na zimnym


piotr1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pytanie do kącikowych "wróżbitów" :phi:

na zimnym silniku ostatnimi czasy zauważyłem że podczas ruszania na 1 coś jakby miał skłonność do delikatnego poszarpywania.

Na ciepłym silniku i przy wyższych obrotach objawów brak.

błędów w postaci "check engine" nie wywala.

co sprawdzić :hmm:

cewka?

przepustnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotr1982 napisał:

Witam,

pytanie do kącikowych "wróżbitów" :phi:

na zimnym silniku ostatnimi czasy zauważyłem że podczas ruszania na 1 coś jakby miał skłonność do delikatnego poszarpywania.

Na ciepłym silniku i przy wyższych obrotach objawów brak.

błędów w postaci "check engine" nie wywala.

co sprawdzić :hmm:

cewka?

przepustnica?

 

Świece nie mają za dużego nalotu [powyżej 60 tys km]?

Obudowa filtra powietrza po zmianie filtra dobrze poskładana?

Auto jeździ po mieście czy była jakaś traska?

 

Miałem podobne objawy z wypluciem P1001 - ale wyłącznie na ciepłym silniku na obrotach biegu jałowego.

Na zimnym "ssanie" trzymało obroty dębowo.

 

Objawy na razie ucichły po:

- zmianie stacji benzynowej

- dolaniu uszlachetniacza do benzyny

- przegonieniu auta 2000 km po autostradach.

 

Przy kolejnej zmianie oleju zerknę na przepustnicę.

Ponoć zawsze jest oblepiona oparami olejowymi...

A'propos czyszczenia przepustnicy: większość ankietowanych przeze mnie majstrów zaleca jej demontaż i czyszczenie "na stole".

Majstry też polecają zwrócić uwagę na ostrożny demontaż wężyka do zbiornika wyrównawczego, który biegnie nad przepustnicą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, lessero napisał:

Świece nie mają za dużego nalotu [powyżej 60 tys km]?

Obudowa filtra powietrza po zmianie filtra dobrze poskładana?

Auto jeździ po mieście czy była jakaś traska?

świece względnie nowe bo chyba z 5 - 10 tys temu wymieniane

obudowa chyba też dobrze siedzi

auto ma mieszaną jazdę ale raczej na obrotach nie oszczędzam :phi:

a tą benzyną to dałeś mi do myślenia bo auto jak się nagrzeje (a teraz to nie trwa długo) to przełączy się na gaz i jak by efekt żabki znika :hmm:

a ta przepustnica na gazie to tak samo się zasyfia? :hmm: przy nalocie 115tys ruszać profilaktycznie czy zacząć od paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, piotr1982 napisał:

a ta przepustnica na gazie to tak samo się zasyfia? :hmm: przy nalocie 115tys ruszać profilaktycznie czy zacząć od paliwa?

 

Proponuję zacząć od rzeczy najprostszych - od paliwa. W kilku miejscach w Internecie pojawiają się opinie na temat wrażliwości tego silnika na paliwo.

Zalać coś z uszlachetniaczami, kupić buteleczkę jakiegoś siuwaxu do benzyn i po 2 zbiornikach obserwować.

 

Przepustnicę brudzi układ recyrkulacji oparów olejowych odpowietrzenia skrzyni korbowej. Bez znaczenia rodzaj paliwa.

 

Ponoć sama przepustnica trzyma się na 4 torxach i 2 opaskach, ale przewody układu chłodzenia zawadzają w dojściu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.