Skocz do zawartości

Giulietta w benzynie, która lepsza?


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

[mention=189995]bochumil[/mention]czyli szukales jakies 2 lata bialego kruka bez skazy a finalnie i tak kupiles dosc podstawowa wersje z "defektami" default_zlosnik.gif
Wg mnie najwiekszy minus to brak xenonow, jednak zarowki H7 to przezytek i dosc upierdliwe w uzytkowaniu.
Do tego modelu przydalyby sie tez troche wieksze felgi
Tak czy owak, najwazniejsze, ze jestes zadowolony default_ok.gif


Kupiłem taką wersję żeby "mali" ludzie mogli się powyżywać na forach
A już poważnie, chciałem stosunkowo najmłodszy rocznik, do tego auto zadbane oraz z ubezpieczeniem GetHelp. Auta dla oświetlenia nie kupuję. Bardzo mało jeżdżę po nocach, do tego jeżdżę w 90 procentach po dobrze oświetlonym mieście. Zamierzenie było jedno, wyposażenie ma być nie gorsze niż w obecnym aucie. Auto kupiłem w momencie kiedy było to dla mnie wygodne, kiedy byłem po remontach domu, po postawieniu na nogi schorowanego rodzica, a nie dla jakiegoś kpiarza z internetów, który aut używanych nie kupuje. Od dwóch lat się autem interesuję, a nie poszukuję. Ot, taka drobna różnica. Konkretne poszukiwania zacząłem wiosną, a jak wiemy pandemia nie wpłynęła korzystnie na i tak skomplikowany rynek aut używanych w Polsce. Tyle w temacie auta, które kupiłem dla siebie, za swoje i wtedy kiedy uważałem to za słuszne.
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bochumil napisał:

 

 

 

1. Według mnie i żony też po przesiadce ze Stilo Julka jakby ciaśniejsza w środku.

3. Światła faktycznie nie należą do najlepszych ale w nocy często nie jeżdżę.

4. Drgania  na biegu jałowym u mnie też występowały od nowości. Udawanie dizla.

Celowo napisałem że występowały bo aktualnie wolne obroty dość często oscylują u mnie około 1000 obr/min i jest to mało odczuwalne.

Znam przyczynę podwyższonych obrotów ale nic z tym nie robię, na razie.

6. Tu może być celowa  reakcja samochodu  przy ruszaniu bez dodawania gazu. Puszczając 

sprzęgło sterowniki celowo podnoszą troszkę obroty więc takie mogą być odczucia akustyczne.

 

Na koniec gratulacje z zakupu, niech służy i cieszy  jak najlepiej. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są felgi 16?

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Tak, 16 cali. Chyba najwięcej Julek zjeżdżało z taśmy na takich alufelgach. Większych nie potrzebuję, bo wiem że odbije się to na komforcie jazdy po nierównej nawierzchni. Najładniejsze felgi do tego auta to moim zdaniem 18 calowe podkowy, takie jak na zdjęciu poniżej. Może kiedyś...

5e8ee72ed2365ef5d7a8187c9712beff.jpg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bochumil napisał:

Tak, 16 cali. Chyba najwięcej Julek zjeżdżało z taśmy na takich alufelgach. Większych nie potrzebuję, bo wiem że odbije się to na komforcie jazdy po nierównej nawierzchni. Najładniejsze felgi do tego auta to moim zdaniem 18 calowe podkowy, takie jak na zdjęciu poniżej. Może kiedyś...

5e8ee72ed2365ef5d7a8187c9712beff.jpg

Mam takie znaczy się podobne 16 na letnich.

Zima też alu takie  jak ma twoja Julka.

Kupiłem komplet używanych alu na zimę za 800 zł gdzie za 1 stalową ori serwis zawołał 350 zł.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie znaczy się podobne 16 na letnich.
Zima też alu takie  jak ma twoja Julka.
Kupiłem komplet używanych alu na zimę za 800 zł gdzie za 1 stalową ori serwis zawołał 350 zł.
Ja kupiłem komplet oryginalnych 16 calowych stalowych felg za 200 zł na OLX. W sobotę montaż. Mam nadzieję, że będą proste

Co do wibracji... Czytałem o dwóch ewentualnych przyczynach:

1. Poduszka główna silnika. Wtedy dodatkowym objawem jest mocno zauważalna wibracja lusterka pasażera

2. Koło pasowe gumowo-metalowe, które po lekkim rozwulkanizowaniu daje wibracje, które w konsekwencji mogą doprowadzić do ścięcia klina na kole rozrządu, do którego przykręcone jest to właśnie koło pasowe.

Są też opinie, że te auta tak mają.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam deltę III z tym silnikiem o nominalnej mocy 120 KM. Na hamowni zmierzono 133 i zrobiono na 151. 310 Nm bodajże. Jeździ przyjemnie. 

Jeżeli chodzi o wibracje na jalowym, to niestety czuć je. Poduszka pod silnikiem od strony rozrządu zmieniona. Wymieniłem również koło dwumasowe przy okazji sprzęgła. Zabiegi te znacznie zmniejszyły wibracje, niemniej dalej są odczuwalne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 24.11.2021 o 20:57, bochumil napisał:

4. Silnik ok. ale...
- są delikatne drgania na jałowym - też tak mieliście?

Kolega Wojtas pisał, że auto nie jest warte swojej ceny. 

 

Jaki przebieg i cena?

W bravo z 2007 roku nie miałem drgań na jałowym ale potem ten silnik zmieniali (soft) i max moment przesunęli dużo wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bohumil trochę Ci zeszło
Ja miałem ostatnio przygodę tygodniowa z Giulietta, tyle że 2.0 150 KM w dieslu. Po 2 dniach radochy z mocy, przyspieszenia i prowadzenia, zatęskniłem za swoim Jeepem. Pokochałem go po raz drugi, bo szlak mnie trafiał z wadami ARG. Nie, to auto nie jest dla mnie.
A co do kwestii wartości do ceny, to pisałem o nowym aucie, z używanymi jest trochę inaczej.

Tak czy inaczej gratuluję!

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bohumil trochę Ci zeszło
Ja miałem ostatnio przygodę tygodniowa z Giulietta, tyle że 2.0 150 KM w dieslu. Po 2 dniach radochy z mocy, przyspieszenia i prowadzenia, zatęskniłem za swoim Jeepem. Pokochałem go po raz drugi, bo szlak mnie trafiał z wadami ARG. Nie, to auto nie jest dla mnie.
A co do kwestii wartości do ceny, to pisałem o nowym aucie, z używanymi jest trochę inaczej.

Tak czy inaczej gratuluję!

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


Bo ARG autem idealnym nie jest. Jest faktycznie ciasna, chyba ciaśniejsza niż Stilo, czego po lekko spuchniętym nadwoziu Julki chyba nikt by się nie spodziewał. Miałem jako alternatywę wybór Peugeota 3008 HDI 163KM z automatyczną skrzynią, ale chęć posiadania ciasnej Włoszki zwyciężyła .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vl38 ogarnąłem w własnym zakresie włącznie z wymiana i IC. W sumie wyszło mnie to 3kpln z strojeniem.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka


Wkurza fakt, że te turbosprężarki IHI nagminnie pękajo... Ponoć tjet generuje wysokie egt i stąd pękające kolektory wydechowe oraz turbosprężarki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozmianowe kolektory nie pękają, ja sie nie spotkałem z takim przypadkiem. IHI to standard, moja VL39 po 100kkm na LPG też była pęknięta a nie było żadnych objawów. Przy wymianie na VL38 zauważyłem.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2021 o 18:28, bochumil napisał:

Mam już ofertę z Cinsoftu. Tani nie są. Intercooler FMIC, turbosprężarka VL38, montaż, strojenie to ok. 4700 zł emoji3064.png

Jak regenerowane turbo albo hybryda to nie polecam. W aucie na codzien wyjatkowo upierdliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinek raczej wie co włożyć i itp, ale jakoś hybrydom też nie ufam. Znajomy w Tipo 1.4tjet na takiej hybrydzie wyciągnął 190km ale po pewnym czasie turbo zaczęło puszczać olej. Osobiście kupiłem używkę org po małym przebiegu.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bochumil napisał:
9 godzin temu, wujek napisał:
Jak regenerowane turbo albo hybryda to nie polecam. W aucie na codzien wyjatkowo upierdliwe.

Tzn. co się dzieje?

Na codzien to kupa. Regenerowana nigdy nie pojedzie tak jak orginalna. To sie zawiesi to przeladuje itd. Jesli chodzi o hybrydy to one sa swietne jak chcesz 100-200 latac z duzym boostem przyrosty genialne i sporo sie urywa z czasow. No ale na codzien to dol kuleje i czesto ma humory. 

 

Ja mialem Fieste na seryjnym turbo ale wiekszy IC, program, wywalony kat i uklad wydechowy o wiekszej srednicy itd. Z palcem w nosie 170KM z litra. Na projekcie w UK kolega mial taka sama ale z hybryda. Wypluwala 200KM ale podczas normalnej jazdy maskara. Ja bym sie nie zamienil.

 

W Twoim przypadku to wsadzic wiekszy IC pomodzic dolot wgrac jakiegos gotowca z autotunera i zapomniec. Bedzie duzo szybsze na codzien.  BTW spalanie strasznie duze mi sie 300KM czasem w 9 zmiesci w miescie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, steyr napisał:

Cinek raczej wie co włożyć i itp, ale jakoś hybrydom też nie ufam. Znajomy w Tipo 1.4tjet na takiej hybrydzie wyciągnął 190km ale po pewnym czasie turbo zaczęło puszczać olej. Osobiście kupiłem używkę org po małym przebiegu.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
 

A jak te Tjety maja sie do Abartha? Tam sa wyjatkowo mocne. Moze lepiej na uzywkach z 500ki zrobic? :hmm: No ale czy to jest plug and play?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak te Tjety maja sie do Abartha? Tam sa wyjatkowo mocne. Moze lepiej na uzywkach z 500ki zrobic? default_hmm.gif No ale czy to jest plug and play?
Słabsze odmiany miały mają VL38, pasuje turbo P&P do seryjnych 120km bez żadnych przeróbek. Mocniejsze Abarthy maja Garreta Gt1446, trzeba DP i któreś przewody podmienić ale też na Garret można celować 200km i wyżej ale to już zmiana wtrysków i itp. Przy moim trybie jazdy spalanie się nie zmieniło przy 170km czyli ok 9-10l LPG/100km, a chętniej wyprzedzam i itp.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, steyr napisał:

Słabsze odmiany miały mają VL38, pasuje turbo P&P do seryjnych 120km bez żadnych przeróbek. Mocniejsze Abarthy maja Garreta Gt1446, trzeba DP i któreś przewody podmienić ale też na Garret można celować 200km i wyżej ale to już zmiana wtrysków i itp. Przy moim trybie jazdy spalanie się nie zmieniło przy 170km czyli ok 9-10l LPG/100km, a chętniej wyprzedzam i itp.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

 

W takim razie ja bym szedl w uzywki i nie bawil sie w hybrydy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2021 o 17:30, Wojtas_BB napisał:

@bohumil trochę Ci zeszło emoji1787.png
Ja miałem ostatnio przygodę tygodniowa z Giulietta, tyle że 2.0 150 KM w dieslu. Po 2 dniach radochy z mocy, przyspieszenia i prowadzenia, zatęskniłem za swoim Jeepem. Pokochałem go po raz drugi, bo szlak mnie trafiał z wadami ARG. Nie, to auto nie jest dla mnie.
A co do kwestii wartości do ceny, to pisałem o nowym aucie, z używanymi jest trochę inaczej.

Tak czy inaczej gratuluję! emoji846.png

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 

Auto trochę specyficzne i nie dla każdego. Z resztą jaka Alfa wpisuje się w taką filozofię?

Sam mocno myślałem nad wersją QV bo w moje potrzeby wpisywała się idealnie aczkolwiek przegrała w tym czego obawiałem się posiadając wcześniej NB - ciulowa jak dla mnie pozycja za kierownicą. Nie chodzi o ilość miejsca bo się mieściłem bez problemu, ale o ustawienia fotela względem kierownicy i pedałów. Nie i już. Absolutna dyskwalifikacja po 5 minutach siedzenia w aucie kolegi.
Po kupnie Hondy Type R doceniam jednak teraz bardziej walory użytkowe (o dziwo!) - obszerna kabina i możliwości transportowe nie do osiągnięcia w tej pięknej (aczkolwiek pisze o topowych wersjach) Włoszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś "pięknej włoszce" ale w wersji wyłącznie topowej. Coż, nadwozie standardowej Julki niewiele się różni od wersji droższych. Miałem na oku wersję Sportiva, która mimo że wersją topową nie jest, to różniła się od mojej nakładkami progowymi, obniżonym zawiasem, satynowymi lusterkami oraz ciemnymi lampami. To są już szczegóły nie mające moim zdaniem większego wpływu na wygląd zewnętrzny nadwozia. W obserwowanym egzemplarzu zaimplementowano zautomatyzowaną skrzynię TCT, która z jednej strony potrafi dać wiele frajdy, a z drugiej powodów do nieprzespanych nocy. Podobnie moduł Multiair 170 konnego silnika drzemiącego pod maską. Wg mechanika, który na co dzień serwisuje auta włoskie, skrzynia TCT to wynalazek nieco lepszy niż owiana złą sławą skrzynia SELESPEED. Z racji miejskiej eksploatacji w zakorkowanym mieście dwusprzęgłówka przeżywać będzie katusze. Podobnie awaryjny moduł MULTIAIR, który był bardziej wynalazkiem proekologicznym niż zapewniający lepsze osiągi. Jego specyfika nie lubi słabej jakości oleju, a jazda miejska taką degradację oleju przyspiesza. A jaki olej najlepiej pasuje do silnika z modułem MA nie wiedzą nawet ich posiadacze. Ci sami posiadacze podzieleni są w temacie zasadności wymiany oleju w skrzyni TCT. A nawet jeśli, to na jaki... Postawiłem zatem na bezpieczny motor i mniej krzykliwą wersję nadwozia ponieważ lubię prostotę, wręcz minimalizm. Gdyby auto nie spełniło moich oczekiwań benzynę sprzedam szybciej niż tracącego na popularności diesla i biorąc pod uwagę to co dzieje się obecnie z cenami aut używanych z możliwym zyskiem. Póki co, auto cieszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewielkie zmiany a jakże inny odbiór
 
FB075986-7E64-42C4-A2CB-88ACC29D9472.webp.d97a90557d90569ecfd955aeba1cba7f.webp
75C9C9C7-E7D6-4DB4-8F68-F85143670A36.jpeg.92057339641d85c3684f751dc6f89e74.jpeg
Inny odbiór, ale to odbiór indywidualny. Ja jestem zwolennikiem minimalizmu i takie ozdóbki w postaci czerwonych akcentów na przednim zderzaku nie są mi do szczęścia potrzebne. Ta felga też mi nie przypadła do gustu. Alfa posiada ciekawsze w swoim katalogu. Jedynie ciemne lampy dają radę. Bardziej kręcą mnie mechaniczne i bezpieczne dla silnika modyfikacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:
W dniu 16.12.2021 o 08:16, stig napisał:
Niewielkie zmiany a jakże inny odbiór emoji1787.png
 
FB075986-7E64-42C4-A2CB-88ACC29D9472.webp.d97a90557d90569ecfd955aeba1cba7f.webp
75C9C9C7-E7D6-4DB4-8F68-F85143670A36.jpeg.92057339641d85c3684f751dc6f89e74.jpeg

Inny odbiór, ale to odbiór indywidualny. Ja jestem zwolennikiem minimalizmu i takie ozdóbki w postaci czerwonych akcentów na przednim zderzaku nie są mi do szczęścia potrzebne. Ta felga też mi nie przypadła do gustu. Alfa posiada ciekawsze w swoim katalogu. Jedynie ciemne lampy dają radę. Bardziej kręcą mnie mechaniczne i bezpieczne dla silnika modyfikacje.

Co kto lubi. Nie każdemu podoba się Civic X a co dopiero Type R 🤣

U Włochów właśnie zaleta to dyskretne zmiany zmieniające całokształt bardzo mocno. Dla mnie osobiście to co widzę powyżej to gigantyczna różnica. Podobnie miałem z poprzednim moim Bravo w pakiecie Sport. Niby tylko felgi, progi, dwururka z tyłu, lotka i wnętrze a jakże inny charakter. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda nie dla mnie. Nie lubię tylu dosłownych, ostrych lini nadwozia. To auto ma ich nadmiar. Cenię za to projekty Mazdy, która realizując filozofię Kodo zapatrzona jest we włoską szkołę projektowania. I mam nadzieję jak i pewnie wielu sympatyków motoryzacji, że Mazda Vision Coupe już wkrótce pojawi się na drogach


1484f83e1ff2c78da27aaec05fb16f10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2021 o 14:44, bochumil napisał:

Honda nie dla mnie. Nie lubię tylu dosłownych, ostrych lini nadwozia. To auto ma ich nadmiar. Cenię za to projekty Mazdy, która realizując filozofię Kodo zapatrzona jest we włoską szkołę projektowania. I mam nadzieję jak i pewnie wielu sympatyków motoryzacji, że Mazda Vision Coupe już wkrótce pojawi się na drogach emoji41.png


1484f83e1ff2c78da27aaec05fb16f10.jpg
 

Dlatego napisałem, że tak jak nie dla każdego stylistyka Civica tak nie dla mnie Giulietta która w zwykłej wersji mi się po prostu nie podoba. Kolega z pracy ma Giuliette 2.0 na sprężynach Eibach oraz 18” i jest dużo lepiej. Czyli nic innego jak jeden z elementów starej szkoły tuningu tzw. podstawowego ABC. Fabryczne wersje QV/Veloce to mają i napiszę kolejny raz, że to wtedy inne auto.

Edytowane przez stig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.