Jump to content

Giulietta w benzynie, która lepsza?


bochumil
 Share

Recommended Posts

Cześć

 

Moim następnym autem będzie AR Giulietta. Na 99% w benzynie. Przedliftowa. Którą wersję silnikową wybrać 120 czy 170KM? Auto w głównej mierze użytkowane będzie w mieście (90%). Na co uważać w ogóle kupując ten model Alfy?

Link to comment
Share on other sites

Dnia 25.07.2018 o 17:00, bochumil napisał:

Cześć

 

Moim następnym autem będzie AR Giulietta. Na 99% w benzynie. Przedliftowa. Którą wersję silnikową wybrać 120 czy 170KM? Auto w głównej mierze użytkowane będzie w mieście (90%). Na co uważać w ogóle kupując ten model Alfy?

 

Tutaj raczej nie doczekasz się odpowiedzi.

Zajrzyj na forum Alfaholicy  na dział Mito / Giulietta jest tam naprawdę bardzo dużo ciekawych

informacji między innymi jest temat : Zakup używanej Giulietty.

Ja wybierałem między benzyną 120KM TB a 150 MA.

Jako że nie robię dużych czy długich tras dla tego odpuściłem sobie Mult iAira, z powodu problemów z MA choć sprzedawca ASO

zapewniał że faktycznie są - były problemy z tym modułem ale w alfach 170 KM przedlift.

Naprawa modułu około 4-5 tyś złotych.

Przy większości miejskiej jazdy odpuścił bym 170 KM Multi Air. 

Jak chcesz podnieść moc 120 KM to można to zrobić bardzo prosto i te silniki 1.4 TB spokojnie wytrzymują nawet spore modyfikacje.

Najprościej zmiana turbo z IHI na większą Garett.

Szkoda że DAREEK usunął tu konto bo już jeździ drugą Giuliettą a trzecim jak nie czwartym samochodem

z silnikiem 1.4 TB a ma naprawdę dużą wiedzę. 

Z tego co wiem kilka osób hamowało Giuliettę 120 KM jak i NB 120 KM i wyniki wychodziły około 135 - 140 KM.

Ot taki gratisik od producenta silnika.

Ja jak swoją dotrę to też udam się na hamownię i jak wyjdzie pod 140 KM to nic nie będę ruszał.

Dodam tylko że moja 1.4 -120 KM  Giulietta przy spokojnej jeździe pali tak samo jak poprzednik Stilo 1,2 16V jak nie mniej.

Dynamika dla mnie jak najbardziej ok.

Tak wiem według co niektórych jak nie ma 200 KM to nie jedzie.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Właściwie to już wybrałem, będzie to najpopularniejsza wersja Giulietty czyli benzyna 120KM. Ale zgodnie z poradą zajrzę na forum alfaholików. Cieszy mnie to co napisałeś nt spalania. Nie chciałbym aby Giulietta paliła podobnie do mojego poprzedniego Fiata z silnikiem 1.6 16V czyli 11L/100 na krótkich dystansach. Aktualne Stilo w dieslu w niskich zimowych temperaturach i krótkich odcinkach pali 9L max. Diesla mam już jednak dość ze względu na niski komfort pracy silnika 8V oraz ekologiczne niespodzianki. Jak w szczegółach wygląda spalanie w mieście i w trasie? Jak z kosztami serwisowania np. w przypadku wielowahacza?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Co do spalania w mieście to raczej się nie wypowiem bo z reguły jeżdżę drogą poza miejską odcinki około 12 - 25 km.

Obecne spalanie w/g komputera to średnia z dystansu około 700 km to 5,7 ( ale komputer zaniża do rzeczywistego  około ,0.5 L)

w trybie N w tym tak jak pisałem odcinki 12 - 25 km + trasa Paczków - Wrocław i powrót  w tym AOW gdzie było chwilę na liczniku

160-170 km / h .

Na początku bywała średnia nawet 5,4 według komputera ale starałem się nie szaleć żeby silnik ładnie się ułożył.

Niestety albo stety  frajda z jazdy Guliettą jest niesamowita szczególnie w trybie D gdzie dość sztywne

zawieszenie uruchamiający się napęd Alfa Q2 czyli elektroniczna szpera

prowokuje do naciśnięcia gazu przez co spalanie idzie w górę. Turbo żyje - turbo pije i nic więcej.

Przy spokojnej jeździe komputer na wyświetlaczu  sugeruje zmianę biegu na wyższy / niższy celem jak najbardziej ekonomicznej jazdy.

Co do kosztów to  się nie mam jak wypowiedzieć bo samochód mam dopiero pół roku i przebieg 3.5 tys km .

Na Alfaholikach jest post o myszkującym tyle i ktoś naprawiał wielowahacz  tylny po przebiegu 200 tys/km.

Z tego co pamiętam to górny jest drogi 

coś około 600 zł ale można dopasować tuleje metalowo gumowe z innego samochodu tak że ok.

Tak jak w dislu  Giulietta w wersji benzyna   też posiada dwumasę ale ceny nie rujnują kpl ze sprzęgłem coś około 1000 zł.

Nie wiem czy już siedziałeś w Giuliecie. Ja kupiłem Alfę bez żadnej przymiarki, nigdy przed nie siedziałem w tym samochodzie.

Pierwszy raz siadłem jak mi dostarczono pod dom na lawecie i przez miesiąc uderzałem głową wsiadając do auta.

Giulietta w porównaniu do Stilo jest dużo niższa ale ja mam 190 cm wzrostu.

Tak samo jest z wejściem do tyłu.

Jest parę rzeczy co mi brakuje ze Stilo a Giulietta tego nie ma.

Natomiast jest dużo elementów co nie były w Stilo.

 

 

Edited by TADA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, że trwałość tej dwumasy jest nieco większa niż w dieslu. Moment obrotowy jest w benzynowej Giulietcie mniejszy niż w klekotach o tej samej mocy o co najmniej 50Nm .

Wydaje mi się, że Giulietta posiada tą samą wysokość co Fiat Bravo I generacji. Jestem niższy o 10 cm więc jest szansa że guzów nie będzie ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, bochumil napisał:

 Cieszy mnie to co napisałeś nt spalania. Nie chciałbym aby Giulietta paliła podobnie do mojego poprzedniego Fiata z silnikiem 1.6 16V czyli 11L/100 na krótkich dystansach. Aktualne Stilo w dieslu w niskich zimowych temperaturach i krótkich odcinkach pali 9L max. 

 

Tak mi się jeszcze przypomniało.

Nie wiem czy Jeździłeś doładowaną benzyną ( myślę że można to troszkę porównać do JTDm) ,

bo mimo wszystko według mnie jest trochę różnicy.

Zaraz po zakupie i przejechaniu pierwszych około 300 kilometrów trochę się wystraszyłem spalania.

Wiedziałem że 1.4 TB będzie / musi palić więcej niż wolno ssący 1,2 ale pierwsze spalania wychodziły 7,5 - 8 L/100.

Na początku jeździłem tak jak zawsze stilo kręcąc trochę obrotów ale bez szaleństwa.

Po kilku poradach od Dareek kilku eksperymentach lekturze internetu zacząłem jeździć kręcąc silnik do około 3 tys obrotów.

Turbina zaczyna ciągnąć już od 1700 obrotów.

Spalanie spadło od razu do około 6,5 l/100 przy zachowaniu dobrej dynamiki auta.

Po zmianie z opon zimowych na letnie nastąpił spadek zużycia paliwa o jakieś 05-1 l do poziomu nawet 5,4.

1 stycznia 2018 roku wyzerowałem tryb B a tryb A zeruje przy każdym tankowaniu.

Tak jak pisałem wcześniej średnie spalanie z ostatnich 700 km wynosi 5,7

a z trybu B czyli około 3.000 km 6,2.

Na alfaholikach jest też post raporty spalania.

Moja alfa jest na kołach 16" z oponami 205 ale duża część Giuliett jest na 17" z oponami 225

to też pewnie zwiększa spalanie. 

Ja staram się jeździć eko ale przy rozpędzaniu lubię czuć na plecach siłę przyśpieszenia.

W alfach 159 części Mito czy NB występowała wadliwa oplowska skrzynia M32.

Giukietta już nie ma tego problemu ale nie pamiętam jaka tam jest fiatowska skrzynia.

Edited by TADA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Skrzynia C635. Mam ją u siebie w 159 i generalnie finezją to ona nie grzeszy. W drugim aucie w Mito mam M32 i biegi wchodzą lżej (tak jak w NB)

Co do spalania to wiele czynników na nie wpływa i w NB z tym silnikiem nie byłem w stanie zejść poniżej 6,5. Średnią miałem w okolicach 7,4 (opony 225).

W lżejszym Mito 155 KM 6,5 zrobiłem już bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

W Fiacie Stilo miałem też sześciu biegową skrzynie nie pamiętam o jakim symbolu i

 nie było źle,

ale w porównaniu z Giulietta to skrzynia  z Alfy bije na głowę tą ze Stilo.

Biegi wchodzą lekko precyzyjnie i  bez zahaczania.

Tak wiem ze sa to 2 rozne skrzynie.

Link to comment
Share on other sites

Spalanie w mieście 100%, w zimie, oscyluje w okolicy 11 litrów (sr. Prędkości ok 30 kph). Najmniejsze jakie miałem to ok 6.3 droga prosta 1 jezdniowa, ze sr. Prędkością ok 70 kph, bez ruchu, taka wioskowa. Zastanów sie poważnie czy chcesz ARG, szczególnie po stilo, bo ja bym nie szedł w tą stronę (chyba, że jesteś kawalerem i masz zamiar rwać młode dziewczęta na nią). To jest auto 2 osobowe, choć fantastycznie się prowadzi i jeździ.

Tu masz moje raporty spalania z 40 tys km i 4 lat

 

https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/69030

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Wojtas_BB napisał:

 

Tu masz moje raporty spalania z 40 tys km i 4 lat

 

https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/69030

 

 

 

 

 

Coś mi komputer nie puszcz i nie mogę wejść w link to zapytam się:

Spalanie ze wskazań komputera czy mierzone przy tankowaniu.

Edited by TADA
Link to comment
Share on other sites

Dnia 7.08.2018 o 22:41, Wojtas_BB napisał:

Spalanie w mieście 100%, w zimie, oscyluje w okolicy 11 litrów (sr. Prędkości ok 30 kph). Najmniejsze jakie miałem to ok 6.3 droga prosta 1 jezdniowa, ze sr. Prędkością ok 70 kph, bez ruchu, taka wioskowa. Zastanów sie poważnie czy chcesz ARG, szczególnie po stilo, bo ja bym nie szedł w tą stronę (chyba, że jesteś kawalerem i masz zamiar rwać młode dziewczęta na nią). To jest auto 2 osobowe, choć fantastycznie się prowadzi i jeździ.

Tu masz moje raporty spalania z 40 tys km i 4 lat

 

https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/69030

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Motyw w stylu "fantastycznie się prowadzi i jeździ" bardzo mi odpowiada. Moja połowica ma drugie, większe auto, którym na spokojnie podróżuje 5 osób, więc nie ma problemu. Myślałem jeszcze o Peugeocie 3008 w automacie, ale tam dominują diesle, których wolałbym już unikać.

Dziwią mnie te różnice w Giulietcie w spalaniu pomiędzy komputerem, a dystrybutorem. W moim Stilo różnica wynosi 0,1L/100.

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, bochumil napisał:

W moim Stilo różnica wynosi 0,1L/100.

może to zależeć od sposobu jazdy, czy dużo miasta albo tras - moje stilo 1.9 jtd najpierw miało średnio 0,25 l/100 km, później ok 0,45 l/100 km

 

21 godzin temu, bochumil napisał:

Motyw w stylu "fantastycznie się prowadzi i jeździ" bardzo mi odpowiada.

za prowadzenie odpowiada m.in. wilowahacz z tyłu, jak kiedyś zdjąłem koło to się za głowę złapałem - ma się co psuć w tylnym zawiasie, oj ma ;]

20140913_120517.jpg.ec4eaa608d30c1820583874eb445bf0c.jpg20140913_120540.jpg.a6a3152b4d968d28ff4c4b2ad9486cdd.jpg20140913_120554.jpg.2700bc4b04a71fd74d065de3eef0a537.jpg

 

Zrobisz jak uważasz, ja bym osobiście swoich pieniędzy na to auto nie wydał ...

Link to comment
Share on other sites

Czyli Twoja Giulietta jest służbowa, czy minął szał?  

Całe szczęście służbowa i za ok.1,5 m-ca się z nią, pewnie bez żalu, pożegnam, a szału chyba nigdy nie było po mojej stronie.

Poza 2 rzeczami nic się w niej nie zepsuło: jedno to złamała się wewnetrzna klamka otwierania drzwi (1700 zl naprawa, całe szczęście gwarancja) i oderwała się w czasie jazdy uszczelka zewnętrzna przedniej szyby. Normalnie bez tego można jeździć, ale skoro auto służbowe i miało wtedy 2,5 roku, to wymieniłem szybę (tym bardziej że fca partycypowało w kosztach i pokryli 2/3 naprawy, więc nasz koszt to było 600 zł). Z drugiej strony, nie miało prawa się psuć, bo auto ma dzisiaj 4 lata i 40,5 tys km.

Ale dla mnie to za ciasne auto, jakość wykończenia jest chyba gorsza niż fiata a za znaczek się ostro dopłaca w przypadku nowego auta. Ale firma kazała to brałem co dali, wyjścia nie było, tyle że przekonałem dyrekcję że dalsze kupowanie diesli w wielu przypadkach to głupota. Stąd mam 1.4 TB - pierwsza służbowa benzynę w firmie.

 

Ale z radością teraz czekam na następcę bo właśnie się zamawia.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Ja przytulne auta lubię, także motyw ciasnoty w środku mnie nie przeraża, podobnie te drobne usterki o których wspominasz - chociaż koszt wymiany klamki zwala z nóg. Oczywiście kupując używane auto w serwisowanie w ASO bawić się nie będę. Jakość wykończenia... Będę musiał obaczaić w okolicznym komisie. Patrząc po zdjęciach, mam wrażenie, że tapicerka foteli nie należy do wytrzymałych podobnie jak w AR 147 - szybko się robią zmarszczki z boku foteli. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, bochumil napisał:

 chociaż koszt wymiany klamki zwala z nóg.

nooo 😄 bo występuje z całym boczkiem 😄 

 

5 godzin temu, bochumil napisał:

Patrząc po zdjęciach, mam wrażenie, że tapicerka foteli nie należy do wytrzymałych podobnie jak w AR 147 - szybko się robią zmarszczki z boku foteli. 

mogę Ci jutro cyknąć fotkę mojego fotela, ja mam polifta z 2014 r, 40,5 tys km i tyłek szerszy od wyprofilowań fotela siedzenia są zrobione pod ludzi fit, ja musiałem trochę rozgnieśc fotel)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisał Wojtas te siedzenia z polifta są dziwne i faktycznie troszkę gniotą w  szerszy tyłek, ale wygląd mają fajny.

Niby długość i szerokość  zewnętrzna Giulietty są większe od Stilo są większe to w środku  jest ciaśniej.

Co mi troszkę przeszkadza to czasami trzeszczenie z okolic deski przednich nawiewów.

Czasami jak postoi w słońcu , czasami jak są mrozy ale nie zawsze i bez tragedii. 

Co mi brakuje a szczególnie żonie to brak regulacji wysokości  pasów bezpieczeństwa , Stilo to miało.

Mimo wszystko jak dla mnie  frajda z jazdy tryb DNA rekompensuje  pozostałe " niedoróbki czy niedoskonałości" Alfy.

Planowany był zakup nowego Tipo ale po skonfigurowaniu takiego jaki żeśmy chcieli cena po otrzymaniu 

bardzo dużego rabatu na Giuliettę była podobna więc wybór był oczywisty.

Link to comment
Share on other sites

Mi w zawieszeniu nic nie trzeszczy, za to wydech obija się o coś przy cofaniu jak dodam mocniej gazu. Taką wada konstrukcyjna: za krótki wydech.

Jeszcze jedna z wielu wad ARG: montaż fotelika na ISOFIX wymaga umiejętności ginekologa amatora w połączeniu z siłaczem. Od strony pasażera nie byłem w stanie zapiąć fotelika, 15 min walki pot lejący się każdym otworem i się poddałem. Po stronie kierowcy sukces: montaż trwał ok 5 min. (Dla porownania ta sama operacja w Renault scenic 2 zajmuje ok 10-15......sekund)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites




Planowany był zakup nowego Tipo ale po skonfigurowaniu takiego jaki żeśmy chcieli cena po otrzymaniu 
bardzo dużego rabatu na Giuliettę była podobna więc wybór był oczywisty.


No ja bym brał tipo

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze że chyba najbardziej wkurzająca rzeczą w giuliettcie, polift nr1 (nie wiem jak przedlift, ale pewnie jest tak samo) to hałas działania wentylatora kilmatronika. Daaaaaleko temu do finezji i kunsztu działania tego ze stilo. W ARG do 3 prędkości jest ok, od 4 jest hałas, a prędkości jest chyba 12. Ja się trochę przyzwyczaiłem choć ciężko jest się do tego przyzwyczaić.

 

Sorry, miłośnikiem alfy po tym aucie nie zostanę, moim zdaniem jest kompletnie nie warty swojej ceny, mnóstwo pierduł obrzydza to auto i stawia je w jednym rzędzie z fiatem, ale to nie jest poziom który alfa ma reprezentować, szczególnie przy takiej cenie.

 

Jak dla mnie silnik i prowadzenie nie rekompensują wad tego auta, po prostu nie jestem targetem dla niego.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Co do silnika to .... Hmmm.... Nie umiem Ci powiedzieć precyzyjne. Wg moich odczuć jest tak:
- na wolnych obrotach fantastycznie mruczy basowo, tak jak to ma być w autach z aspiracjami sportowymi ( i 120 KM pod maską 🤣) ten pomruk znika po przekroczeniu ok 1300 obr.
- na wyższych obrotach wg mnie jest ok, tzn cicho, na pewno w środku jest ciszej niż w scenicu 2, 1.6 16V (pewnie kwestia wyciszenia), aleeee jak jeździłem Jeepem Compasem 1.4 170 KM to się okazało, że jednak alfa jest głośna, może nie dużo ale jednak Jeep jest cichszy.
Ale głośność silnika jest dla mnie ok i tak dmuchawa nawiewu w upały jest kilkukrotnie głośniejsza od niego.
Co do skrzyni to precyzja działania jak w fiacie, np w porownaniu do Jeepa Renegade 1.4 140 KM jest to tak jakbyś prowadził Ikarusa. Jeep ma mega precyzyjna skrzynie, prowadzenie drążka krótkie. Da się? Da!

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wybrałem Giuliette i myślę że dokonałem lepszego wyboru niż Tipo między innymi dla tego że:

Test Euro NCAP Tipo najpierw 3 potem 4 gwiazdki Alfa 5.

Jakość materiałów w alfie lepsza niż we fiacie, opinia znajomej co ma Tipo Lounge.

Miejsce produkcji i korozja. Miałem do czynienia z 2 autami wyprodukowanymi w Turcji w tym Albea 6 lat

która wręcz ciekła rdzą, tam wszystko rdzewiało. Jest nawet post na kąciku Tipo i rdzy.

Włosi też nie wielcy pracusie ale mimo wszystko Punto 1 ma 22 lat czy też Stilo miało 16 lat jak sprzedałem

nie miało z tym problemu.

Mały jak dla mnie smaczek , ale wole np standardowe wskazówki  wskaźnika paliwa czy temperatury silnika 

niż te nowoczesne świecące diodki.

Jak kupiłem Stilo 1,2  to wszyscy się wyśmiewali nawet na AK że to kosiarka a nie samochód.

Ja byłem zadowolony, jak będzie z Giuliettą wypowiem się za 10 lat jak wtedy można

będzie porównać ją z równo rocznym Tipo.

Co do porównania z  Jeepem Compasem 1.4 170 KM to mimo wszystko inna klasa 

samochodu jak też półka cenowa.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem napisać o jeszcze jednej " wadzie" co prawda nie dla mnie bo mi to nie przeszkadza ale 

pewnie się znajdą tacy co pojadą z krytyką.

To lans z zimnym łokciem. :hehe:

Linia dolna okna w Giuliecie jest bardzo wysoko i trzymać łokieć na drzwiach jest bardzo nie wygodnie.

Co do tłumika to u mnie nic nie stuka u mnie tak jak w przednim zawieszeniu cisza ale tu mam za mały 

przebieg żeby być obiektywnym.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Przypomniała mi się jeszcze taka ciekawostka.

Większość samochodów ze wspomaganiem kierownicy posiada 

trzy pełne obroty kierownicy od max prawo do max lewo.

Stilo też tak ma przy średnicy zawracania około 11 m.

Giulietta też ma średnice zawracania około 11 m ale przy dwóch pełnych obrotach.

Mojej :piekna: strasznie to się podoba i odpowiada przy parkowaniu, ale kierownica 

chodzi ciut ciężej niż w Stilo mowa tu o trybie N. 

W trybie A chodzi lżej a w trybie D ciężej w porównaniu do trybu N.

Układ kierowniczy jest dość precyzyjny.

 

 

Edited by TADA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kiedyś podczas jezdy swoim Bravo wprost po Julce stwierdziłem, że to niezła padaka jest pod względem układu kierowniczego. Jednak 159 jest dla mnie wyznacznikiem jak auto powinno jeździć. Pewnie Giulia i Stelvio są obecnie w tym najlepsze, ale jeszcze nie miałem okazji.

Edited by stig
Link to comment
Share on other sites

A ja dziś oglądałem wystawione przy drodze Bravo II z silnikiem 1.4 120KM od dziadka z Niemiec z symbolicznym przebiegiem 124 tys. km. Kiedyś myślałem nad tym autem, ale Giulietta podchodzi mi bardziej. Poza tym, nie pasują mi za diabła te grube manetki pająka przeniesione żywcem ze Stilo.

Wracając do wielowahacza... Czy po przygodzie z wielowahaczem wrócilibyście jeszcze do tradycyjnej belki skrętnej?

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, bochumil napisał:

A ja dziś oglądałem wystawione przy drodze Bravo II z silnikiem 1.4 120KM od dziadka z Niemiec z symbolicznym przebiegiem 124 tys. km. 

Po pierwsze który rocznik i jaka skrzynia jak starszy to pewnie skrzynia  M32  oplowska  do sprawdzenia jak  młodszy to powinna być już fiatowska.

Dwa jaka klima, jak klimatronik to dużo osób pisze że są z nią problemy szczególnie z aktywatorami czy jakoś tak.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, wiem. Przerabiałem temat aktywatorów u siebie w Stilo. Serwis zawołał 700 zł za wymianę 1 aktywatora. Podziękowałem, wymieniłem sam i kosztowało mnie to 50 zł (koszt używanego aktywatora z anglika i łącznik). Te same aktywatory są w Bravo. Aktualnie nie mam z klimatronikiem żadnych problemów, gorzej jeśli zepsuje się aktywator obiegu zew/wew. Trzeba pruć deskę, co mam nadzieję mi się nie przydarzy.

Wersja Bravo, którą oglądałem to przedlift także raczej ze skrzynią M32. Do tego wersja kompletny golec czyli bez tempomatu, bez podłokietnika, bez radia z MP3. Cena auta korzystna, problem w tym, że prawa strona z wyjątkiem przedniego błotnika czeka na wizytę u lakiernika. Auto zwróciło moją uwagę, bo jest w przyjemnym brązowym kolorze.

Link to comment
Share on other sites

W sumie to mam wersje wyposażenia Super.
Takiej jak Twoja to nawet już nie było w ofercie i pewnie dla tego ta różnica.
Jakieś 2-3 lata temu zmienili nazewnictwo i kompletację. Z 3 wersji zrobiono dwie. Ja mam produkcję czerwiec 2014.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Czesc,

Ja własnie zostawiłem moją Julke  2014 (170 km TCT) w salonie w rozliczeniu ( teraz Giulia).

Przez 4 lata zrobilem 100 tys km wiec moge troche uwag dodac:

 

1. Ciasnota - zalezy co i jak i dla kogo. W przypadku pasazera i kierowcy jest OK ( wiem co to znaczy miec duzo miejsca bo jako drugie auto mam Mazde CX-9) . Ja przy 180 cm wzrostu i 100 kg nie narzekalem nawet na trasach latajac do Pragi Czeskiej czy Talina w Estonii.

2. Nigdy auto mnie nie zawiodlo akcja typu awaria i stoimy ( z Misubishi i Seatem mialem takie akcje).

3. Zawieszenie tyl - moze skomplikowane ale..... zywotne i tanie w eksploatacji pod warunkiem , ze uwzglendnisz jedna sprawe. Co sezon wymienisz koncowki stabilizatora ( 120 pln w ASO w Warszawie). Po prostu po zimie jak dostaly soli i wody to skrzypialy. Co sezon po zimie musialem je wymienic.

4. Zawieszenie przod - bez problemow, stukow itp.

5. Reszta bezobslugowa.

 

6 "Standardy" problemow  Julietty w werji TCT to:

- Glosne suche sprzegla jak dlugo pracuja "na luzie" . Np. jak dlugo jedziesz w korku i sie zagrzeja to je poprostu slychac przy zmainie 1-2-1 biegow . TTM nie bylo problemow i znam jeszcze 3 osoby z autami z ta skrzynia , nie ma problemow.

BTW nadal uwazam, ze TCT jest lepsze od DSG ( a nawet ZF-a ktorego mam teraz w Giuli).

- Dosyc powszechnym probelem tego auta jest pekanie wiazki pomiedzy tylna klapa a bagaznkiem. Objawy to nie dzialanie tylnego zamka lub brak oswietlenia bagaznika.  ASO - wymiana wizaki w absrudalnej cenie  (3kpln) i pomaga na 2-3 lata. Kazdy dobry elektryk ma na to patent ( zmieniaja wiazke na "innego dostawcy" z silikonowymi przewodami). Koszt 350 pln sprawe zalatwia na zawsze.

- MultiAir - genialne rozwiazanie ale trzeba dbac. Wymiana oleju w silniku co 20 tys km. Daje to gwarancje bezproblemowje pracy.

 

To tyle, ja kochalem calym sercem to auto i teraz kocham jeszcze bardziej Giulie.

Moja zona skwitowala trafnie po jezdzie testowej autami VW ( przymiarki przed zmiana na Giulie testowalismy Forda, Skode, VW, Audi , Toyote, Nissana_  - Audi, VW czy Skoda prowadza sie fajnie ale "ordynarnie" . Ostatnie 4 lata kladlam sie spac myslac gdzie pojade rano moja Julka bo nia chce sie poprstu jechac dalej i dalej 🙂

 

 

Zycze trafnych wyborow 🙂

 

 

Pozdrawiam

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeździłem tym autem prawie 4 lata (1.4MA i ręczna skrzynia) i zmieniać chciałem tylko ze względu na jego wiek (miałem auto z końcówki 2010 roku).

Jak dla mnie jeśli chodzi o plusy:

+ świetne prowadzenie,

+ fajny dźwięk silnika (jak na 4 cylindry oczywiście),

+ bezpieczeństwo bierne auta (o tym za chwilę),

+ wygląd wnętrza (deska ze wstawką z aluminium, a nie plastikowej imitacji, przyciski w formie "dźwigienek"),

+ świetne światła (skrętny biksenon),

+ ogólna zrywność auta dzięki dość krótkiej skrzyni,

+ spalanie w mieście (jeździłem prawie wyłącznie w cyklu miejskim) oscylowało w okolicach 8-9l/100km, na trasie mama osiągnęła wynik 6l/100km (wg dystrybutora) :P

 

Minusy:

- kultura pracy silnika na biegu jałowym, zwłaszcza na ciepłym silniku (nie tylko ja mam z tym problem, czytałem forum, sprawdziłem poduszki i mechanikę, diagnoza TTTM, dalej nie zdążyłem podrążyć tematu),

- tylko dobre fotele (Bravo Sport miało lepsze) - miałem wersję z półskórą,

- wiązka klapy (moi poprzednicy już o tym pisali - to była jedyna usterka w tym aucie),

- mało miejsca z tyłu,

- jakość muzyki z Blue&Me,

- już nią nie pojeżdżę, bo pewna Pani zmieniała pasy i przyhamowała w poprzek drogi tuż przed moją maską i było bum przy ok. 50km/h praktycznie bez hamowania 😕

Na szczęście miałem kamerkę i teraz chwilowo jeżdżę zastępczym Golfem z OC sprawczyni...

PART_1547044065002.jpeg

Edited by mdyrka
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, bochumil napisał:

Ładna była. Podoba mi się ten grafit.

Mnie też się podobał. Jak zobaczyłem go w ogłoszeniu, to wiedziałem, że chcę ten kolor. Aktualnie (no, stan sprzed kilku dni) na otomoto nie było ani jednej w tym kolorze :)

Link to comment
Share on other sites

Teraz jest, ale w dieslu ;) Mnie już diesel nie przekona. Nie mam warunków do wypalania dpf, pokonuję zbyt krótkie odcinki. Tylko benzyna. Oczywiście biorę również pod uwagę inne auta, bo generalnie nie pogardzę czymś w automacie. Na Giuliettę ze skrzynią TCT niestety mnie nie stać ;) 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, bochumil napisał:

Teraz jest, ale w dieslu ;) Mnie już diesel nie przekona. Nie mam warunków do wypalania dpf, pokonuję zbyt krótkie odcinki. Tylko benzyna. Oczywiście biorę również pod uwagę inne auta, bo generalnie nie pogardzę czymś w automacie. Na Giuliettę ze skrzynią TCT niestety mnie nie stać ;) 

Ok, fakt, mój błąd, miałem filtr na benzynę i 150KM+ :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ja tez biore pod uwage julke po abarcie, ogolnie auto proste w obsludze, tylko czy 170 nie za malo? pomimo ze 1.75 jest malo ale mysle ze to idealny silnik do tej budy

Edited by guttek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.