zolu Napisano 27 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 Auto to Kia Ceed 5D 1.6 crdi 90 km - klima manual. Dzisiaj siadła mi klima na samym początku trasy. Jechałem już może z 20 minut, caly czas praktycznie na wentylatorze 4 i zamknietym obiegu powietrza, bo 4 osoby w srodku, 32 stopnie na zewnatrz a auto rozgrzane sloncem. No i w pewnym momencie poczulismy spalenizne i klima przestala chlodzic. Na postoju posprawdzalem bezpieczniki - są ok. Pozniej probowalem kilka razy jeszcze zalaczac klime, zarowno podczas jazdy jak i na postoju i bez efektu. Na postoju nie slychac nawet charakterystycznego cykniecia sprzegielka. Swiatelko od klimy sie pali, nawiew pracuje. Jakies diagnozy na szybko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 27 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 Ja by wentylator nie działał to można by stwierdzić, ze się spalił no ale nawiew działa. Pewnie coś z kompresorem-zatarty lub spalone sprzęgło elektromagnetyczne (o ile występuje w tym modelu)... Wcześniej mógł się trochę pasek ślizgać i stąd zapach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 27 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 5 minut temu, volf6 napisał: Ja by wentylator nie działał to można by stwierdzić, ze się spalił no ale nawiew działa. Pewnie coś z kompresorem-zatarty lub spalone sprzęgło elektromagnetyczne (o ile występuje w tym modelu)... Wcześniej mógł się trochę pasek ślizgać i stąd zapach Zaśmierdziało i zdechło. Dziwna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 27 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 Pewnie padła sprężarka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 50 minut temu, zolu napisał: Zaśmierdziało i zdechło. Dziwna sprawa Spalone sprzęgiełko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 W sprzęgiełku kompresora jest cewka elektromagnetyczna i pewnie ona się spaliła. Teraz nie załącza sprzęgiełko. Trzeba wypiąć wtyczkę i sprawdzić miernikiem przejście na cewce, jak nie ma, to do wymiany. Nowa cewka kosztuje ok 50-100 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 W mojej Kii też padło sprzęgiełko. Po wymianie chodziło ale opornie. Coś tam się ślizgało, przez to się przegrzewało i padło. Sprężarka poszła do wymiany. Od tej pory zero problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 27 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 19 minut temu, marcindzieg napisał: W mojej Kii też padło sprzęgiełko. Po wymianie chodziło ale opornie. Coś tam się ślizgało, przez to się przegrzewało i padło. Sprężarka poszła do wymiany. Od tej pory zero problemów. Ile Cie to kosztowalo? Stwierdzilem przed chwila tez to, ze jak klikne przycisk od zalaczenia to na sekunde czuc zmiane obrotow na silniku, czyli jest jakas reakcja, ale bardzo delikatna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2018 5 minut temu, zolu napisał: Ile Cie to kosztowalo? Chyba 550 zł. Tyle że robił na oryginalnych częściach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 28 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 16 godzin temu, zolu napisał: ... czyli jest jakas reakcja, ale bardzo delikatna. Z reguły jest tak, że cewka sprzęgiełka pali się, jak sprężarka ma opory. Więc, pewnie czeka Cię jej regeneracja. Ja tak miałem w Zafirze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 28 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 20 godzin temu, zolu napisał: Jechałem już może z 20 minut, caly czas praktycznie na wentylatorze 4 i zamknietym obiegu powietrza, bo 4 osoby w srodku, 32 stopnie na zewnatrz a auto rozgrzane sloncem. 20 minut na zamkniętym obiegu, do tego 4 osoby. Widać kolega nie lubi świeżego powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2018 17 godzin temu, marcindzieg napisał: W mojej Kii też padło sprzęgiełko. Po wymianie chodziło ale opornie. Coś tam się ślizgało, przez to się przegrzewało i padło. Sprężarka poszła do wymiany. Od tej pory zero problemów. Bo ktoś wymienił sprzęgiełko i nie ustawił tarczy, to się ślizgało i przegrzewało. 17 godzin temu, zolu napisał: Stwierdzilem przed chwila tez to, ze jak klikne przycisk od zalaczenia to na sekunde czuc zmiane obrotow na silniku, czyli jest jakas reakcja, ale bardzo delikatna. Czyli na 99% padła cewka w sprzęgiełku. Reakcja jest, bo komputer dostaje sygnał o włączeniu AC. 57 minut temu, Adamro napisał: Z reguły jest tak, że cewka sprzęgiełka pali się, jak sprężarka ma opory. Więc, pewnie czeka Cię jej regeneracja. Ja tak miałem w Zafirze. Opory sprężarki nie mają żadnego wpływu na spalenie cewki. U Ciebie to był zbieg okoliczności. Zresztą w Oplach cewki notorycznie się palą, dlatego kosztują ze 40 zł. 13 minut temu, krowka napisał: 20 minut na zamkniętym obiegu, do tego 4 osoby. Widać kolega nie lubi świeżego powietrza Wiesz, że w niektórych autach nie masz wpływu na sterowanie obiegiem zamkniętym przy włączonym AC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 29 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2018 15 godzin temu, kaczorek79 napisał: ... Opory sprężarki nie mają żadnego wpływu na spalenie cewki. U Ciebie to był zbieg okoliczności. Zresztą w Oplach cewki notorycznie się palą, dlatego kosztują ze 40 zł. ... Być może, ale sprężarka stała na "dębowo". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keengoo Napisano 29 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2018 Dnia 27.07.2018 o 20:03, zolu napisał: Zaśmierdziało i zdechło. Dziwna sprawa hej, na pierwszy rzut oka - albo ucha , to szlag trafił cewkę - sprawdź na unieruchomionym silniku czy tarczka sprzęgła obraca się przy kole pasowym kompresora - sprawdzisz w ten sposób czy sprężarka nie uległa zatarciu. Jeśli się obraca, to następnym krokiem będzie sprawdzenie, czy w momencie włączenia klimy dochodzi prąd do kostki elektromagnesu - do tego wystarczy miernik napięcia i sprawne łapki .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 29 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2018 22 godziny temu, kaczorek79 napisał: Wiesz, że w niektórych autach nie masz wpływu na sterowanie obiegiem zamkniętym przy włączonym AC? Wiem, mam dwa auta na F z automatami, w jednym jest pełna możliwość sterowania klapą w trybie Auto z AC (super sterowanie i panel sterujący jest w Grande Punto, nawiewy strefowe, klapa obiegu w trybie auto/otwarta/zamknięta - inaczej - kawałek systemu może pracować ręcznie, a reszta w automacie), w pincecie niestety można tylko zamknąć + jako "otwarty", czyli sterowanie automatyczne w trybie Auto, albo ręcznie po wyłączeniu Auto + niuanse z AC - brakuje rozwiązania z GP, krok wstecz. Jednak w obu autach nigdy nie zdarzyło się automatyczne zamknięcie obiegu na dłużej niż kilka minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zolu Napisano 8 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2018 Okazało się, że to cewka - tak jak kilku z kolegów mówiło. Przyczyną jej zepsucia było uszkodzenie łożyska. Kosztowało mnie to 530 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.