deszczowyRoman Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 Komu padła głowica w silniku 1.4 95km? Znalazłem w internecie inormacje o padnietych głowicach po przebiegu 25-30 tyś km. Ponadto gazownik odmówił założenia instalacji gazowej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 (edytowane) 54 minuty temu, Aaron napisał: Komu padła głowica w silniku 1.4 95km? Znalazłem w internecie inormacje o padnietych głowicach po przebiegu 25-30 tyś km. Ponadto gazownik odmówił założenia instalacji gazowej... odmówił, bo ponieważ? Jeżeli ten 1.4 to stary fireowski silnik to ludziska jeżdżą na LPG i nie narzekają jakoś nadmiernie. Trochę więcej monter LPG musi wiedzieć jak zatruć starjeta, ale to też jest wykonalne i sprawdza się... Edytowane 31 Lipca 2018 przez mazi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 31 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2018 Kolega z tym silnikiem w stilo dobil do 300kkm na fabrycznej instalacji tartariani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 1.4 16v 95KM w Tipo ma wprowadzone zmiany, dokładnie nie wiem jakie ale ze względu na Euro 6. Zmiany pewnie dotyczną głowicy, skoro padają na lpg po takim przebiegu. Osobiście mam starego Fire 1.2 16v na lpg od 146kkm i nic się nie dzieje z silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 O 1.4 95KM zawsze mówili "idealny do gazu" W grande mam instalacje od 30kkm do chwili obecnej (prawie 170kkm) i poza tym że ostatnio gdzieś mi znika płyn chłodzący nic się nie dzieje. Musieli coś skopać przez te głupie normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 1 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 stilo i gp maja inne silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 8 godzin temu, Aaron napisał: stilo i gp maja inne silniki. Może Kolega się podzieli szczególami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2018 (edytowane) Dnia 1.08.2018 o 14:59, Aaron napisał: stilo i gp maja inne silniki. Stilo: Grande Punto: Tipo: Edytowane 14 Marca 2019 przez Majkiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 2 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2018 Problemem jest montaż. Podejrzewam że te padnięte tipo były gazowane w ASO lub partnerskim warsztacie bo obiecują że jest gwarancja w takim przypadku. Auto co do zasady bazuje się u gazownika ogarniętego a nie w ASO.Swoją drogą być może coś skopali przez euro6Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 13 Marca 2019 Udostępnij Napisano 13 Marca 2019 Pozwolę sobie na odgrzebie po pół roku watek. Ponieważ na forach o tematyce Tipo wysyp problemów z niezniszczalnym 1.4 95KM. Co teraz będzie przemawiać za zakupem Tipo? cena znacząco wzrosła, producent robi coraz większe oszczędności w produkcji, gazu nie można założyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 (edytowane) Od początku jak zacząłem szukać Tipo SW to tylko na 1.4tjet + lpg się nastawiałem ze względu na kombi. Póki co nie wróciłbym do silnika N/A. I w tym wypadku tak będzie, albo 1.4 95km only Pb jak komuś nie zależy na lepszych osiągach. Edytowane 14 Marca 2019 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 21 godzin temu, czachabrava napisał: Pozwolę sobie na odgrzebie po pół roku watek. Ponieważ na forach o tematyce Tipo wysyp problemów z niezniszczalnym 1.4 95KM. Co teraz będzie przemawiać za zakupem Tipo? cena znacząco wzrosła, producent robi coraz większe oszczędności w produkcji, gazu nie można założyć... A co się z tymi silnikami dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Marca 2019 Udostępnij Napisano 14 Marca 2019 Głowica leci od lpg i biorą olej nagminnie, ale też nie jest regułą to branie oleju jak widać po wątkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 15 Marca 2019 Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Głowica leci od lpg i biorą olej nagminnie, ale też nie jest regułą to branie oleju jak widać po wątkach.Bo wszystkie te instalacje montuje ASO a jak wiadomo lepiej zlecić to specjaliścieWysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Marca 2019 Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 2 minuty temu, BOGUS napisał: Bo wszystkie te instalacje montuje ASO a jak wiadomo lepiej zlecić to specjaliście Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Własnie nie do końca, bo wielu osobom padło po montażu w dobrych zakładach lpg. Kolega z pracy ma stilo 1.4 z lpg tartariani, co prawda wymieniał juz centralke od lpg i reduktor, ale głowicy jeszcze nie robił. Oleju mówi, że ubywa może około litra od wymiany do wymiany. Ja przez pewien czas też jeździłem bravo 1.4 95 z instalacją staga i też nie miałem problemów z głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 15 Marca 2019 Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Własnie nie do końca, bo wielu osobom padło po montażu w dobrych zakładach lpg. Kolega z pracy ma stilo 1.4 z lpg tartariani, co prawda wymieniał juz centralke od lpg i reduktor, ale głowicy jeszcze nie robił. Oleju mówi, że ubywa może około litra od wymiany do wymiany. Ja przez pewien czas też jeździłem bravo 1.4 95 z instalacją staga i też nie miałem problemów z głowicą. Jak kupowałem to ASO zapronowalo mi tartarini za uwaga 4250pln - podziękowałem .Przy takim spalaniu beny i moich przebiegach nie będę montował wcaleWysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Marca 2019 Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Godzinę temu, BOGUS napisał: Jak kupowałem to ASO zapronowalo mi tartarini za uwaga 4250pln - podziękowałem . Przy takim spalaniu beny i moich przebiegach nie będę montował wcale Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka U mnie w ASO proponowali montaż za 3500pln. Ale przy mnie dealer dzwonił do zewnętrznego autoryzowanego punktu montażu lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Marca 2019 Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 15 godzin temu, steyr napisał: Głowica leci od lpg i biorą olej nagminnie, ale też nie jest regułą to branie oleju jak widać po wątkach. OK, czyli to dotyczy jedynie silnikow z LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 15 Marca 2019 Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Godzinę temu, Maciej__ napisał: OK, czyli to dotyczy jedynie silnikow z LPG? "podobno" nie tylko, ale to takie ćwierkanie wróbelków ktoś gdzieś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 15 Marca 2019 Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 OK, czyli to dotyczy jedynie silnikow z LPG?Z tego co czytałem tak jeśli chodzi o głowice. Chociaż z drugiej strony rozmawiałem z taksówkarzem i sobie auto chwalił.Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Marca 2019 Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 14 minut temu, BOGUS napisał: Z tego co czytałem tak jeśli chodzi o głowice. Chociaż z drugiej strony rozmawiałem z taksówkarzem i sobie auto chwalił. to nie będę stresowal znajomego nie ma LPG i poki co zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 15 Marca 2019 Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 to nie będę stresowal znajomego nie ma LPG i poki co zadowolony Ja też.Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 16 Marca 2019 Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 (edytowane) Gdzieś coś było że był przypadek że poleciała głowica od samej PB, ale to gdzieś mi się obiło nie potwierdzone. Starym 1.2 16v Fire zrobiłem 180kkm na lpg, silnika ma teraz 246kkm i nic nie robione z silnikiem. Edytowane 16 Marca 2019 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 16 Marca 2019 Udostępnij Napisano 16 Marca 2019 Dnia 14.03.2019 o 20:48, steyr napisał: Głowica leci od lpg i biorą olej nagminnie, ale też nie jest regułą to branie oleju jak widać po wątkach. Moje Grande z tym silnikiem lubi olej. Czy od LPG - nie wiem. Nigdy nie sprawdzałem ile, co jakiś czas zaglądam i dolewam Po weekendzie olej będzie zmieniany, więc postaram się przypilnować tematu i zmierzyć ile bierze. Z tym braniem oleju może też być tak, że bierze go więcej tym co mają LPG, bo oni po prostu więcej jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 17 Marca 2019 Udostępnij Napisano 17 Marca 2019 (edytowane) Po 2015 roku są inne głowice ze względu na euro 6. (Przepis wszedł we wrześniu 2015) i trzeba spr. Bo warunkowo rejestrowali jeszcze z euro 5 po tej dacie. Także jeżeli fura ma w homologacji euro 6 to podtlenek je zabije na bank. Edytowane 17 Marca 2019 przez Camel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 10 godzin temu, Camel napisał: Po 2015 roku są inne głowice ze względu na euro 6. (Przepis wszedł we wrześniu 2015) i trzeba spr. Bo warunkowo rejestrowali jeszcze z euro 5 po tej dacie. Także jeżeli fura ma w homologacji euro 6 to podtlenek je zabije na bank. Zawsze muszą coś spartolić ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 13 godzin temu, Camel napisał: Po 2015 roku są inne głowice ze względu na euro 6. (Przepis wszedł we wrześniu 2015) i trzeba spr. Bo warunkowo rejestrowali jeszcze z euro 5 po tej dacie. Także jeżeli fura ma w homologacji euro 6 to podtlenek je zabije na bank. To powiedzcie mi czemu w 1.4 T-Jet z normą Euro 6 nie padają tak głowice? Bravo z t-jetem miało normę spalin euro 5, wiec tutaj musieli zrobić też jakiś myk na euro 6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 1.4 tjet fabrycznie wychodził z lpg może stąd, z drugiej strony system sterowania zasilaniem w PB jest tak wykonany że silniki pracują przy podwyższonym EGT stąd zdarzało się w starszych 1.4tjet z Bravo i itp że pękały kolektory i korpusy turbin. Skoro opracowali taki system sterowania to pewnie przyjęli że głowica z zaworami nie może być z "gównolitu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 4 godziny temu, czachabrava napisał: To powiedzcie mi czemu w 1.4 T-Jet z normą Euro 6 nie padają tak głowice? Bravo z t-jetem miało normę spalin euro 5, wiec tutaj musieli zrobić też jakiś myk na euro 6. Z tego co ktoś tu kiedyś pisał, Tjet miał i chyba nadal ma głowicę z nieco innego materiału - może tutaj jest klucz do zagadki A tak na marginesie, to zastanawiam się, co takiego zmienili w tej głowicy. Kształt jakiś kanałów, komorę w której robią się jakieś zawirowania czy po prostu pod przykrywką dostosowania do Euro 6, robią ją z jeszcze większego "gównolitu" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 5 godzin temu, Majkiel napisał: Z tego co ktoś tu kiedyś pisał, Tjet miał i chyba nadal ma głowicę z nieco innego materiału - może tutaj jest klucz do zagadki A tak na marginesie, to zastanawiam się, co takiego zmienili w tej głowicy. Kształt jakiś kanałów, komorę w której robią się jakieś zawirowania czy po prostu pod przykrywką dostosowania do Euro 6, robią ją z jeszcze większego "gównolitu" . Wystarczy że znaleźli lokalnego tureckiego tańszego dostawcę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 20 Marca 2019 Udostępnij Napisano 20 Marca 2019 Dnia 18.03.2019 o 21:57, Jaruga napisał: Wystarczy że znaleźli lokalnego tureckiego tańszego dostawcę Silniki nie są produkowane w Turcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 3 Maja 2020 Udostępnij Napisano 3 Maja 2020 No to mam teraz problem. Chcę kupić 1.4 95KM bo to dobra jednostka do gazu, ale widzę i słyszę że może wstrzymać się. Jest tu ktoś kto miał problem z głowicą?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 4 Maja 2020 Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 Na FKP popytaj tam są wątki gdzie wypowiadają się osoby co robiły głowice w 1.4 95KM po ~50kkm na lpg. Albo szukaj 1.4tjet, chyba bardziej bez problemowy pod lpg. U mnie 55kkm na lpg i jeszcze jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 4 Maja 2020 Udostępnij Napisano 4 Maja 2020 17 godzin temu, dioda144 napisał: No to mam teraz problem. Chcę kupić 1.4 95KM bo to dobra jednostka do gazu, ale widzę i słyszę że może wstrzymać się. Jest tu ktoś kto miał problem z głowicą?? Jak masz FB, to poszukaj tam grupy tipo. Tam masz najświeższe wiadomości odnosnie Tipo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 21 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2020 co do tipo 1.4 95 km to głowica jest z gównolitu i trzeba praktycznie w całym zakresie obrotów dotryskiwać PB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 21 Maja 2020 Udostępnij Napisano 21 Maja 2020 Nie głowica, tylko zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2020 Zgadza się, zawory wypala. Lepsza opcja jest 120KM. Poszedłem jednak w 95KM, ale bez LPG. Żonie do pracy wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.