Skocz do zawartości

E70 `2012, 35i - czujnik/pomiar poziomu oleju


Maxit

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam auto jak z tematu i (potencjalnie) mam z nim problem.

 

Pojechałem ostatnio na wymianę oleju. Chłopcy wylali stary olej, wymienili filtr, wlali 5l oleju i weszli w menu stanu oleju. Pokazało się, że poziom jest wystarczający do uruchomienia silnika. Po kilku minutach od uruchomienia pokazało poziom MAX. Pomiar powtórzyli 3 razy, zawsze wskazywał MAX.

 

Chłopcy dali mi olej w rękę, mówiąc, że powinno wejść więcej, ale komputer pokazuje to co pokazuje, więc trochę nie wiedzą o co chodzi.. Po przejechaniu ok. 10km dostałem komunikat "Dolej litr oleju". Zatrzymałem się, poczekałem godzinkę, dolałem, znów wskazanie MAX.

 

I teraz pytanie. Czy można wierzyć w ten durny pomiar, skoro nie ma bagnetu i nie można potwierdzić prawidłowości wskazań? Czy tak duże opóźnienie wskazania, to znak, że czujnik jest do wymiany? BMW serii 1 kupowane razem z moim poszło na żyletki, bo zawiesił się czujnik - pokazywał cały czas prawidłowy poziom oleju, a tymczasem silnik się zatarł.

 

To moje pierwsze BMW i raczej ostatnie. Nie lubię go, a do tego uważam, że ten samochód projektował Maciek z Klanu. Niemniej nie mam ochoty wymieniać silnika przez idiotyczny czujnik. Pytanie brzmi: czy ten typ tak ma, czy mam podjąć środki zaradcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Maxit napisał:

Cześć,

 

Mam auto jak z tematu i (potencjalnie) mam z nim problem.

 

Pojechałem ostatnio na wymianę oleju. Chłopcy wylali stary olej, wymienili filtr, wlali 5l oleju i weszli w menu stanu oleju. Pokazało się, że poziom jest wystarczający do uruchomienia silnika. Po kilku minutach od uruchomienia pokazało poziom MAX. Pomiar powtórzyli 3 razy, zawsze wskazywał MAX.

 

Chłopcy dali mi olej w rękę, mówiąc, że powinno wejść więcej, ale komputer pokazuje to co pokazuje, więc trochę nie wiedzą o co chodzi.. Po przejechaniu ok. 10km dostałem komunikat "Dolej litr oleju". Zatrzymałem się, poczekałem godzinkę, dolałem, znów wskazanie MAX.

 

I teraz pytanie. Czy można wierzyć w ten durny pomiar, skoro nie ma bagnetu i nie można potwierdzić prawidłowości wskazań? Czy tak duże opóźnienie wskazania, to znak, że czujnik jest do wymiany? BMW serii 1 kupowane razem z moim poszło na żyletki, bo zawiesił się czujnik - pokazywał cały czas prawidłowy poziom oleju, a tymczasem silnik się zatarł.

 

To moje pierwsze BMW i raczej ostatnie. Nie lubię go, a do tego uważam, że ten samochód projektował Maciek z Klanu. Niemniej nie mam ochoty wymieniać silnika przez idiotyczny czujnik. Pytanie brzmi: czy ten typ tak ma, czy mam podjąć środki zaradcze...

Ten czujnik działa z opóźnieniem, ale w menu są chyba dwa sposoby sprawdzenia. Opcja "oil level", czy po naszemu "poziom oleju"  nie mówi nic o rzeczywistym poziomie i trzeba z manetki szukać na wyświetlaczu. Bardzo ważna uwaga, w BMW 6 cyl zawsze lejemy 6,5 litra oleju, tak było w latach 90-tych i tak jest teraz. Po spuszczeniu oleju, wymianie filtra i nalaniu 5,5 litra mamy dopiero minimalny poziom, przy którym w czasie jazdy będzie wyrzucało komunikat o dolewce. Wlali Ci zdecydowanie za mało, ciekawe, czy choć odpalili silnik do sprawdzenia poziomu w menu. Jeśli wlali 5 litrów, a Ty dolałeś już 1 litr, to jest jeszcze mały zapas do przelania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kaczorek79 napisał:

trzeba z manetki szukać na wyświetlaczu.

Możesz konkretniej? Tak jak pisałem. Uruchamiali 3 razy, ale sprawdzali poziom oleju na wyświetlaczu centralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.08.2018 o 00:12, Maxit napisał:

Mam, tylko nie bardzo wiem czego szukać. BMW jest mi całkowicie obce...

Dziś jechałem moim BMW. Nie mam tego menu - jak robię to co widać na filmie dostaję tylko 'CHECK OK'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Maxit napisał:

Dziś jechałem moim BMW. Nie mam tego menu - jak robię to co widać na filmie dostaję tylko 'CHECK OK'.

No to nie wiem, ja tam w każdej bmce od e90 w górę widziałem takie pierdoły na wyświetlaczu z BC. Sprzedaj dziada, popsuty jakiś :hehe:

Może ma zablokowane menu w module. Ktoś z kompem ogarnięty może Ci odblokować na stałe i wszystkie funkcje będą dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Sprzedaj dziada, popsuty jakiś :hehe:

Nie mogę :) Wrzuciłem w amortyzację. Jak go teraz sprzedam, to zrobię duży prezent największemu złodziejowi, tzn. Skarbowi Państwa.

Musi teraz być ze mną długo, żeby go bez podatków wypisać z działalności. Mam nadzieję, że się nie rozleci przez ten czas ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.