Skocz do zawartości

500 km bez kapelusza - Skoda Kodiaq - EU auto idealne?


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Trafilo mi sie auto z ktorego sie niektorzy smieja na AK.

 

Pedze z samolotu - widze swoje nazwisko na tablicy -miejsce- V09. V10 - cos przykuwa moja uwage! Skoda Kodaiq[...] ide - i zmieniam V09 na V10 -upgrade.

 

Auto gdzie AK mowi ze nalezy miec kapelusz do jazdy! ale czy na pewno? 😀

 

cdXKV9C.jpg

 


Fuj!!!

 

Bedzie inaczej niz zwykle. Co mi sie w tym aucie nie podoba:
- kiepska Q wyklepania w paru punktach,
- pewne materialy uzyte - idioci albo ksiegowi,
- szum z opon,
- podlokietnik,
- Active Cruise Control,

- kluczyk wykonany z plastiku ktory moze konkurowac z produktami Aliexress za $0.01

Reszta? Podoba mi sie!

IMVHO swietne EU auto na rodzine.

 

Zacznijmy jednak od tych zlych rzeczy.
- sunvisor na slonce zrobiony jak deska do kibla, z jakiegos tak ciekiego materialu, ze to jest wstyd!

Malo tego, zostal mi w rece, doslownie rozwalil sie jak mumia Faraona - moze to naprawde Made in Egypt?

 

EuaX5th.jpg

 

rmdFOcC.jpg

 

 

 

 

Drzwii ... wchodzimy do srodka, chcemy zamknac albo wysiasc, dotykamy tego plastiku do zamykania/otwierania drzwi- plastik jest twardy - raczka, no trzeszczy ...

Trzeszczy jak post coitum na lozku. Rozumiem, ze to ma iles tam razy tysiecy wytrzymac, ale znow wstyd! Hanba - znow jakis ksiegowy
jest za to odpowiedzialny.

 

SKQuBrn.jpg

 

 

Trzecia rzecz widoczna, to jak cieniutkie sa niektore materialy. Wezmy klape tylnego bagaznika - w Sante Fe potrzebuje 1kg
przetopionego plastiku i ...dwie klapy z Kodiaq. Bagaznik, sie nie podoba, popatrzy jak poskladany jest schowek ...

 

BB6krHu.jpg

 

5w20Yfn.jpg

 

 

 

 

Szum opon - denerwujace, Aussie drogi sa specyficzne - ale to szumialo po betonowych highways... Wina? Znow ksiegowi
- Opony KUMHO...Made in Korea

 

No i typowe zastosowanie VAG, ch....y podlokietnik, ktory jest jednoczesnie klapa do schowka. Cienki, da sie przezyc, ale brakuje mu jakis 20% regulacji
dla kogos takiego jak ja, co ma lapska jak orangutan.... potrzebuje 1 cal wiecej!

 

nL8FWMd.jpg

 

 

Wniosek: ksiegowych nalezy rozstrzelac...

 

 

Co mi sie podoba?

Krotko .... wszystko inne.

 

Klasa?

IMVHO calkowicie przyzwoite EU auto. W rentals uznawane jest jako 'duzy SUV'-zeby dziennie policzyc wiecej-  czyli klasa BMW X5, czy tanich SUV ktorych EU nie ma - Nissan Pathfinder, Toyota Highlander/Kluger, 'ale cos mi sie po wejsciu do srodka nie podobalo...za..maly.

 

GRaXYvl.jpg

 

1xgPTfC.jpg

 

 

Sprawdzilem, oficjalnie auto jest klasyfikowane jak 'Sredni SUV', czyli jak Nissan X-Trial, Mazda CX-5 etc.
Wymiary sa identyczne na dlugosc jak Mitsubishi Outlander.

IMVHO patrzac na dlugosc/szerokosc/ilosc miejsca w srodku, prawda IMVHO jest gdzies po srodku.
Auto jest dlugie, ale waskie, to widac, to czuc.

 

 

9RhRXiS.jpg

 

 

NjZKTrb.jpg

 

AS1nik9.jpg

 

icx1tUx.jpg

 

4UN7g4H.jpg

 

 


Srodek jest IMVHO niezly. Typowy VAG.

 

juawL1K.jpg

 

vXmzcwK.jpg

 

ZUS84jU.jpg

 

 

Jak zawsze pozachwycam sie inforteiment system. Apple Play dziala - plus.
Porzadny GPS - w standardzie - plus.

 

8oI15kN.jpg

 

 

wDYzVG6.jpg

 

 


IMVHo wszystko jest logiczne.

 

zzZp49b.jpg

 

 

nthPPpo.jpg

 

 

 

Bedac rental - wersja bieda - pierwsza z cennika. Zamias skory - Alcantra - co IMVHO jest akurat plusem. Kierownica scieta u dolu, podoba mi sie, dobrze lezy.
Troche kytycznie jestem do gornego obszycia - sliskie ciut jak dla mnie. Wszystko regulowane - logicznie z kierownicy.

 

tTh5O2g.jpgfEMc2wb.jpg

 

 

bwY2j86.jpg

 

 

3h3lnsx.jpg

 

 

JFEl4ht.jpg

 

 

Teraz, chyba nie krytyka, ale IMVHO Active Cruise Control - czyli cruise control z radarem IMVHO troche reaguje panikujaco.
Bawilem sie dystansem, bawilem sie ustawieniami i zawsze to samo. Owszem mialem tylko auto 3 dni po jazdzie miejskiej - 500km zrobione. IMVHO w miejskim ruchu - szczegolnie w dzien - jest
po prostu za wrazliwy, dodatkow przy zakretach, majac np 5 lini do jazdy w jednym kierunku wali auta z prawej i lewej i hamuje.

W nocy- przy minimalnym ruchu nie bylo wiekszych problemow.

 

 

 

Wiec rental, wersja bieda - pierwsza z cennika, bez zadnych dodatkow.
Zrobione 38k km, czyli jeszcze ma max 7-12k km jako rental i idzie na aukcje.

Po ilosci piachu w miejscach gdzie nikt normalny nie zaglada, oprocz mnie oczywiscie - ku chwale testom i opisom AK!
- auto IMVHO nie mialo lekkiego zycia. Widac ze bylo brane na ...niskiej jakosci drogi.

 

jy1dLhH.jpg

 

 

Widocznosc z auta swietna, slupki nie przeszkadzaja.

 

 

A jednak, oprocz rzeczy ktore opisalem, nic nie trzeszczalo, nic nie skrzypialo. Siedzenia moze ciut bardziej wytarte niz w normalnym uzytkowaniu,
ale takto nie moge sie do niczego przyczepic.

 

MPYIAzz.jpg

 

tyfE5T9.jpg?1

 

 

 

 

8YivEXw.jpg

 

 

W srodku generalenie wszystko jest logiczne. Jest ustawianie na plecy, reczne, siedzenia tez reczne, ale mozna sobie dosc wygodnie znalesc
cos dla siebie. Kierownica tez gora/dol/przod/tyl.

 

wzqU2sl.jpg

 

 

w Wersji RHD - widac znow ksiegwych, wycieraczki po stronie migaczy, migacze po stronie wycieraczek. Ale nagle odkrylem ze to wlasciwie nie jest akie zle.
Moge sobie kawe pic lewa reka a nie prawa...

 

i3Xhqng.jpg

 

5F0uJPZ.jpg

 

Schowki - opocz wspanialej 'Q' wyklepania - ten po srodku -nic nie warty IMVHO - robiacy za przenoszony bar, - 'Skoda 'Simply clever' rozwiazanie,
do dosc sporych w drzwiach i ok tego przed pasazerem.

 

Ale - ten gorny jest nie podswietlany, szuflada pod siedzeniem jest swietna.

 

g9RZgWq.jpg

 

 

iSVV0zF.jpg

 

 

 

cAEVbt3.jpg

 

 

 

Z tylu przy max odsunietych siedzeniach - ani nie cisno IMVHO, ale i tez nie jest to wlasnie ani toyota Kluger, ani BMW X5 - to wlasnie widac.

Czego sie dla AK nie robi -wcisnalem sie na 3 rzad i w sumie jak dla tesciowej to nawet za duzo miejsca. Znow widac ze auto jest dluzsze niz szersze. Ale genralnie z tylu wszystko sie przesuwa, bagaznik tez jest duzy, nawet na 7 osob ma 270l jesli mnie pamiec nie myli.

 

J3hbzg5.jpg

 

wihbhyr.jpg

 

 

Wnetrze dosc dobrze sie adaptuje. Siedzenia skladaja sie na plasko, wentylacja na porzadnie z tyly, a nie pod siedzeniami. Zaluzcje sa.

 

0I3csUY.jpg

 

 

Moze to dziwne, ale zaimponowal mi ... tylny  bagaznik, z jaka V sie otwiera. sruuuuuuuuuuuu - i otwarte. Dla porownania w Santa Fe - mozna doslownie sie...

pardon zrobic kupcie trzymajac cos w rekach, zanim sie otworzy. Skoda - otworzy sie, wlozymy rzeczy i .. sie zamknie Santa Fe ... bedziemy dalej czekac, bo musi ostrzec ze sie otwiera... FUdge!

 

4pbwOp7.jpg

 

 

Ozi test okularow - Skoda zdala!. Mieszcza sie, ale ledwo...


 

Inne fajny rzeczy ... podswietlanie.(ambient lighting) - i jego rozne kolory - ja chce!

 

r5xWjiY.jpg

 

dKtvrLZ.jpg

 

 

Hz6NA6d.jpg

 

 

Inna rzecz - charakterystycza dla Skoda - stop/start - -nie przed kierowca, ale z boku. Ciekawe, ale mozna sie IMVHO przyzwyczaic.

 

56fJdYr.jpg

 

Inny mily akcent - LED wszedzie.

 

zGmL3q3.jpg

 

Wireless ladowanie telefonu to dzis standard, ale wspmniec kudos dla Skoda nalezy...

 

N6b4ASd.jpg

 

USB IMVHO powiinny byc dwie z przodu, a nie jedna. Ale moze sie czepiam, w kazdym razie miejsce na usprawnienia...

 

Auto jest w Oz wersji bieda. Sa dwie wersje, jeden silnik benzynowy 2.0l 132 (kW) TSI. Dodatkowo jest Sportline. Chyba dwa pakiety wyposazenia do wersji bieda:
- DAP -Driver Assistance Package czyli - BSM,
- i sun roof, moon roof.
- skora

I tyle.

 

lUaisIW.jpg

 

Silnik - wiele nie oczekiwalem po 2.0l turbo 180KM przy takiej wielkosci auta, szczegolnie ze na lotnisko dojechalem swoim - tym samym
 silnikiem -ale z 300KM -  ale jesli mnie moj iCrap nie myli to 0-100km/h jest ok 8-9 sec w Kodiaq z jednym tylkiem na pokladzie.

 

DSG 7 jak zawsze swietna, praktycznie caly czas mialem ja w Sport - i musze przyznac ze mialem z tym troche zabawy - z pod swiatel do 0-60km/h w dosc duzym miejskim ruchu bylem... prawie zawsze ... pierwszy 🙂

 

Jak uwazam ze Diesel z Turbo zawsze byl i bedzie guana, to w benzynie lag jest tak minimalny, ze mozna miec z tego niezla zabawe.

 

Start/stop - w w wykonaniu VAG - hmm. Mieszane uczucia. Plus - ze swiatla w nocy nii gasna jak rusza :-), ale tak z 50% wylacza, zalacza sie
plynnie. Drugie 50% - szarpie. Nie wiem z czego to wynika, przez 3 dni i 500km - ciezko po prostu ocenic.


Bedac Turbo z EU, niestety auto bierze min 95RON, co jest u mnie benzyna Premium. Duzo stacji w ogoe nie ma 95RON, tylko 91/98 - znow nastepne 20c w gore...

Przy 500km - auto spalilo tyle.

 

OQlbc4G.jpg

 

Dokaldnie zrobilem do tankowania 501km - jazda TYLKO miejska.

45.95l x $1.41 za litr (3.84 PLN) = 176PLN za 500km

 

9.17l na 100km - NIEWIEM skad komputer wzial 11?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

IMVHO z turbo i 2.0l silnika to jest malo. 3.5l V6 Kluger ktory ma 140KM wiecej... pali tyle samo - jesli patrzymy na komputer, rzeczywiscie jest to ok 12l. Jak widac rzeczywiste spalanie jest ok 30% mniejsze.

 

Jazda.

Brisbane ma to do siebie, ze ma troche pagorkow, cos jak male San Francisco. Generalnie tu czuc, ze 180KM moze nie byc do konca wystarczajace.
Charakterystyka - zajmuje ciut wiecej, zeby turbo sie wlaczylo.
Czuc wiekszy opor. Ale... trzeba jezdzic dosc spoa iloscia aut zeby to wyczuc, Calkowicie szczerze - w codziennej jezdzie, to nie powinno stanowic (wiekszego) problemu.


 

Lokalnie (dla zainteresowyanych)


W lipiec 2018 Skoda sprzedala w calej Oz 601 aut. Dla porownania Toyota sprzedala - 16,195 aut. Patrzac na VAG - VeeDud 3,981 sztuk, Audi 1,353 sztuki.

Skoda miala 18% WZROSTU, Audi mialo ...36% spadku.


Ale Skoda ma swoich wiernych fanow. Wiekszosc aut - tak, najwiecej procentowo, ze wszystkich marek jest BTO. Czyi czekamy 3-5/6 miesiecy.

Duzo ludzi jest na drugiej/3 Skoda.
Wydaje sie tez, ze jak narazie problemy VAG mijaja.
- duzo aut jest naprawianych w ramach dobrej woli - calkowicie koszt pokryty przez VAG Australia -po garancji. Naprawa 5-6 letnich aut juz nie wydaje sie byc problemem.
To widac w badaniach, gdzie VAG byl generalnie najlepsza marka w % ilosci poprawionej obslugi klienta.
Odkrylem to na wlasnej skorze - kupujac mojego VAG - szczerze musze przyznac, ze jedno z lepszych doswiadczen u dealer-a.

 

Cena  - konkurnecja jest generalnie prawie 1/2 tansza. Tak ... Skoda rzyczy sobie za Kodiaq w wersji bieda identycznej jak ta - sugerowana cena detaliczna $42,990 - 117,300 PLN. Outlander mozna miec za 26-28k, porownujac do sasiada, co kupic X-traila w wersji 4x4 - cena byla $30k dolarow, tak $13k taniej niz Skoda...
Oczywiscie 5 letnia gwarancja od zderzaka do zderzaka Skoda pomaga.

 

QR39Hm0.jpg

 

 

Co to ma wspolnego. Juz tlumacze. Skoda jest najnizsza w EU. U mnie, marketing kreuje  ja jako tania altenratywe / tansza alternatywe dla Audi. I to dziala. Najwiekszy na swiecie udzial RS w Octavia ponad 50%, mediana przez lata 47%, Superb wiekszosc ludzi kupuje jako 206TSI - czyli prawie 300KM... etc.

 

Szczera, opinia?

 

IMVHO swietne auto rodzinne, o cciut kontrowersyjnym wykladzie, ale potrafiace dac radosc z jazdy z masa fajnych rozwiazan. Do salonu marsz i isc kupic!

 

 

Najlepsza rzecz? Latwo Skoda wylowic na prakingu, malo ich i charakterystyczne 🙂 - na tle masy Camry i Land Cruisers...

 

cw1MaX3.jpg

 

ASEwmNM.jpg

 

4g2iLP5.jpg

 

 

The End - Ozi - TM, All Rights Reserved.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem u nas w salonie i jak dla mnie ta Skoda była za duża. Jeśli brałbym coś od VAG, to Tiguana :ok:

Tyle, że w naszych realiach w sensownej cenie i Kodiaq i Tiguan jest z silnikiem 1,4 TSI 150 KM + DSG - oprócz ceny, w papierach znośne osiągi.

W końcu nie zdecydowałem się na żadnego z nich, bo czas oczekiwania u nas to pół roku 8]

Co do 2.0 TSI, to słynie ten silnik ze słabej trwałości i kosztownych remontów już po przekroczeniu 100-150 tys. km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem u nas w salonie i jak dla mnie ta Skoda była za duża. Jeśli brałbym coś od VAG, to Tiguana default_ok.gif

Tyle, że w naszych realiach w sensownej cenie i Kodiaq i Tiguan jest z silnikiem 1,4 TSI 150 KM + DSG - oprócz ceny, w papierach znośne osiągi.

W końcu nie zdecydowałem się na żadnego z nich, bo czas oczekiwania u nas to pół roku default_icon_eek.gif

Co do 2.0 TSI, to słynie ten silnik ze słabej trwałości i kosztownych remontów już po przekroczeniu 100-150 tys. km.

 

 

Jak dla mnie jest to jeszcze jeden dowód, ze Diesel jest totalnie kaput. Da się zrobić dobrego SUV z nawet małej (2.0l) benzyny.

 

Nie wiem, jak 2.0l TSI jest awaryjny mówiąc szczerze, na lokalnym forum nie znajduje jakiś narzekań, ale głównie przeczytałem postów o 2.0l Golf R za dwa lata ale nie o Kodaiq. Ale jeśli się nie mylę to to jest ten sam silnik????

 

Co w nim się rozwala?

 

150k km dziś wydaje się końcem i tak dla wielu ludzi.

 

Czas pokaże IMVHO. Na plus jak mówię 40k km w rental to jak 80k w normalnej explatacji, nawet Service u siebie robią - czytaj - olej + filtr - bo każdy dzień ich kosztuje. Na poniedziałek ma Superb - zobaczę jakie różnice...

 

Znów rynek jest inny - 75% sprzedanych Tiguan i mnie jest 162TSI - ze wszystkim. Zabili te które się nie sprzedawały, Diesel brak, 110TSI brak. Zostaje 132TSI - czyli identycznie jak Kodiaq w wersji bieda i 162TSI - który 3/4 ludzi bierze... ze wszystkim

 

 

 

67013b69e15ff277c3e8c8fd203cc9ff.jpg

 

d910b0e3acb18c76f068f13c0dec299f.jpg

 

 

 

Pix od dealera dziś co widziałem do wypychania dziś na placu... zarejestrowane czekające na klienta..

 

 

 

 

 

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer podał wynik w km/l czyli na nasze ok 8,5l/100km


Dobre wypatrzenie, Tks

Gapiłem się na to z 10 razy nie wyłapałem

Ale to znaczy ze i tak komputer kłamie


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rwIcIk napisał:

Oglądałem u nas w salonie i jak dla mnie ta Skoda była za duża. Jeśli brałbym coś od VAG, to Tiguana :ok:

Tyle, że w naszych realiach w sensownej cenie i Kodiaq i Tiguan jest z silnikiem 1,4 TSI 150 KM + DSG - oprócz ceny, w papierach znośne osiągi.

W końcu nie zdecydowałem się na żadnego z nich, bo czas oczekiwania u nas to pół roku .

 

Mam ten zestaw w Atece i jest naprawde ok. Przesiadlem sie z 280KM Ravki ale nawet daje rade. Spalanie tez znosnie, po 16kkm mam srednie ok 7.5l z czego sporo w Krk korkach.

Bralem to co mial dealer juz dla siebie zamowione bo gdybym chial konfigurowac to faktycznie pol roku czekania :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, zinger napisał:

Mam ten zestaw w Atece i jest naprawde ok. Przesiadlem sie z 280KM Ravki ale nawet daje rade. Spalanie tez znosnie, po 16kkm mam srednie ok 7.5l z czego sporo w Krk korkach.

Bralem to co mial dealer juz dla siebie zamowione bo gdybym chial konfigurowac to faktycznie pol roku czekania :facepalm:

Mnie też diler obiecywał, że coś zamówią i jak będą mieli, to zadzwoni.

Ale jak już zadzwonił, to bylem już po zakupie Tucsona.

Spalanie aut benzynowych z grupy VAG jest całkiem przyzwoite :ok:

Mój diesel z automatem 7dct pali średnio 6,5 ON.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=129025]OZI[/mention] 
 
@rwIcIk

Dobre - totalnie zapomniałem o tym post.

Ale ... dlaczego nie słyszę o problemach Skoda a słyszę o Audi ...

https://www.a5oc.com/forums/a5-general-q/90849-2-0-tfsi-oil.html#/topics/90849



Ciekawe jest ze VAG ocenia życie auta na 7 lat. Wyglada, ze błąd został w jakimś stopniu wyeliminowany ok 2013.


What is the problem?
The early version of the TFSI petrol engines found in the A5, A4 and Q5 have an inherent design fault which leads to high consumption of oil.
The base problem seems to relate to the piston rings, which allow small amounts of oil to leak round the pistons into the cylinders, where it burns and therefore leads to high oil consumption. [...]
Note that the Audi specification for the 2.0 engines allows for a litre of oil to be used every 1242 miles, and they will not consider this level of usage to be a fault. This is written in the manual if you look in the section on oil. [...]

What engines are affected?

The 2.0 and 1.8 TFSI engines prior to 2012. Engine codes known to be affected include CAEB, CDNC and CNDC (list being updated). The problem seems to have been corrected when the facelift was released. But all A5 TFSI engines before that, i.e. 2008 - 2012, are susceptible.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, bergerac napisał:

Fajny opis :ok: nie wiem co Skoda ma w sobie, ale dla mnie zarowno wnetrze jak i wyglad zewnetrzny jest odpychajacy.

Wnętrze nie jest złe, szczególnie jeśli ktoś potrzebuje auta dla > 5 osób. Z zewnątrz mogli się trochę bardziej postarać. Zależy czy patrzeć z boku czy z przodu to wydawać by się mogło, że widzimy inne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny opis default_ok.gif nie wiem co Skoda ma w sobie, ale dla mnie zarowno wnetrze jak i wyglad zewnetrzny jest odpychajacy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Mnie sie podobaja brzydkie auta... FJ/Lexus/Mustang

Skoda imvho jest... universalna, tak ma niedociągnięcia, ale nie tak duże ze nie da się tego pominąć. Owszem dalej twierdze, ze księgowych należy rozstrzelać... ale pomijając wygląd to całkowicie poprawne auto na codzień...

Kończę opowieść/bajkę o Outlander PHEV. To jest IMVHO bardziej kontrowersyjny SUV niż Kodiaq...


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze nie jest złe, szczególnie jeśli ktoś potrzebuje auta dla > 5 osób. Z zewnątrz mogli się trochę bardziej postarać. Zależy czy patrzeć z boku czy z przodu to wydawać by się mogło, że widzimy inne auto.


Koszt. Rozciągnąć auto łatwiej niż zrobić od nowa, założę się - ci co je powypadkowo klepią mogliby to chyba potwierdzić, ze 80% wytloczen jest identyczne jak Superb albo Octavia.


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, OZI napisał:

 


Mnie sie podobaja brzydkie auta... FJ/Lexus/Mustang emoji18.png

Skoda imvho jest... universalna, tak ma niedociągnięcia, ale nie tak duże ze nie da się tego pominąć. Owszem dalej twierdze, ze księgowych należy rozstrzelać... ale pomijając wygląd to całkowicie poprawne auto na codzień...

Kończę opowieść/bajkę emoji6.png o Outlander PHEV. To jest IMVHO bardziej kontrowersyjny SUV niż Kodiaq...


Sent from my iCrap X using Tapacrap

 

widzę, że zacząłeś być pod wrażeniem VAG :ok: ;] Przyszła kolej i na Ciebie ;) 

 

Ale w sumie to Ci się nie dziwię. Widzę jak to wygląda w PL - dla wielu Skoda to spełnienie marzeń, niemiec, VAG, prawie AUDI ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, OZI napisał:

 


Koszt. Rozciągnąć auto łatwiej niż zrobić od nowa, założę się - ci co je powypadkowo klepią mogliby to chyba potwierdzić, ze 80% wytloczen jest identyczne jak Superb albo Octavia. emoji848.png

 

VAG ma swoje platformy, które rożnicuje na swoje marki i modele mnożąc w ten sposób ofertę. Często też, szczególnie dla Skody, powstają wydłużone modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bergerac napisał:

Widzę jak to wygląda w PL - dla wielu Skoda to spełnienie marzeń, niemiec, VAG, prawie AUDI ;)  

Karoq niektorzy porównują do Q7 - taki wielki wydaje się na pietwszy rzut oka  8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, rwIcIk napisał:

Karoq niektorzy porównują do Q7 - taki wielki wydaje się na pietwszy rzut oka  8]

 

może kodiaq...

dłuzszej jazdy kodiaq nie miałem

ale

jezdzilem troche passat B8 i, ostatnio, pare dni Superb

...

jeśli w teorii (wyglad, parametry, cennik) Superb wydaje się calkiem, całkiem

to po dłuższej jezdzie, czuć różnice

i słabasze materiałe i gorsze wciszenie...

a cenowo w PL, już baaaardzo porównywalnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, akisel napisał:

a cenowo w PL, już baaaardzo porównywalnie

praktycznie jak powalczysz o dobre rabaty do kupisz Paska w tej samej cenie co Superb. Mnie mocno namawiali na Superb jak kupowałem Insignię. Zobacz, jaki wielki, taki luksusowy, same ochy i achy. Pojeździłem i mnie nie urzekło. Zdecydowanie wolę Inisgnię. Passat już jest dużo fajniejszym autem. Mocno się nad nim zastanawiałem, ale dwie rzeczy przekreśliły - sedan i wnętrze, którego wyglądu nie byłem w stanie zaakceptować. Bo z zewnątrz stylistyka już jest naprawdę fajna :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że zacząłeś być pod wrażeniem VAG :ok: ;] Przyszła kolej i na Ciebie  
 
Ale w sumie to Ci się nie dziwię. Widzę jak to wygląda w PL - dla wielu Skoda to spełnienie marzeń, niemiec, VAG, prawie AUDI   


Nie, totalnie trzeźwo myśle

U mnie Skoda ma się całkowicie inaczej, te 600 sztuk na miesiąc nie zrobi różnicy.

Czyli - prywatnie bym Skoda nie kupił, utrata wartości jest ogromna.

Ale, jeśli używam Skoda do roboty to -22%, -20%, -18% - zamortyzuje się od mojego podatku, dodatkowo strata na koniec... idealne auto.

Potrafię docenić - inność u mnie tego auta. I mnie się to podoba!

Co do VAG - to niestety nie są to auta które będą trwać lata. Jeśli wymieniasz co 3 lata - to jest ok.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG ma swoje platformy, które rożnicuje na swoje marki i modele mnożąc w ten sposób ofertę. Często też, szczególnie dla Skody, powstają wydłużone modele.

 

Nie mówię o platformach bo to jest niestety dziś oczywiste. Weź TNGP, VAG był rzeczywiście pierwszy.

 

 

Weźmy Tesla, która jest zaprzeczeniem nowoczesnego ‚wytwarzania’.

 

Taki VAG czy Toyota zamawia części u 3cich np siedzenia. Tesla ma manufakturę u siebie...

 

Ergo masz ekonomie skali, siedzenia klepane dla 3-4-5 Marek w jednym miejscu żeby wycisnąć każdego $$$.

 

Tesla np robi u siebie. IMVHO fascynujace - gdzie wszyscy ci którzy zajmują się produkcja - łapią się za głowę.

 

Dlatego jestem niemal pewien, ze VAG robi to samo ze wszystkim - jak największa uniwersalyzacja .

 

Znam osobiście przykład Ford Oz, gdzie jak popatrzyłeś na Falcon i Territory - to dwa różne auta, a drzwi były klepane na tej samej prasie

 

Dwa inne auta ... te same drzwi :-) w 95% - kat górnej ramy się różnił ...

 

c07e20508f017c88c57c86442202b64b.jpg

 

 

74b35625ae201b6ca959313a3cc55f2a.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobają mi się testy OZIego, ale ciągle widzę, że te auta ma popsute, wszędzie kierownica nie po tej stronie co trzeba


Wg mnie bajki pisze w zależności ile dostaje wina w restauracji jedne złe, drugie dobre...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, OZI napisał:

Kończę opowieść/bajkę emoji6.png o Outlander PHEV. To jest IMVHO bardziej kontrowersyjny SUV niż Kodiaq...

 

Co tak długo? Bardzo jestem ciekaw co Ci tam wyszło.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Maciej__ napisał:

Ale wspolczesny 2.0 TSI z tymi starymi to chyba poza nazwa nie ma juz zbyt duzo wspolnego...

 

Ma bardzo dużo - inaczej niż z 1.4TSI, które przeszło rewolucję z EA111 do EA211, 2.0T(f)SI to wciąż EA888. W okolicach 2012/2013 problem z poborem oleju został rozwiązany, gdzieś po drodze problemy z rozrządami też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.08.2018 o 07:22, bergerac napisał:

Fajny opis :ok: nie wiem co Skoda ma w sobie, ale dla mnie zarowno wnetrze jak i wyglad zewnetrzny jest odpychajacy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Takich jak ty powinno być więcej - wtedy skody byłyby tańsze. 

Niestety, odsetek ludzi uświadamiających sobie, co jest ważne w aucie, jest niepokojąco wysoki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Polarny napisał:

Niestety, odsetek ludzi uświadamiających sobie, co jest ważne w aucie, jest niepokojąco wysoki. 

Znajomi brata od zawsze jeżdżący Skodami po przejażdżce Fordem Mondeo w samych och i ach są. :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, shapyr napisał:

Znajomi brata od zawsze jeżdżący Skodami po przejażdżce Fordem Mondeo w samych och i ach są. :nie_wiem:

Jeździli od zawsze Superbami?

Jeżeli od octavi w dół to nie ma się co dziwić (zakładam, że suv-ami jeszcze nie zdążyli).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Rozumiem, że to zdjecie zrobiles przy fotelu przednim ustawionym pod siebie?
Ile masz wzrostu ? 190 ?


6'1 jakies 183-4cm

Ale tu akurat masz strone pasazera.

Znajde jeski zrobilem strone kierowcy....

Kodiaq nie ma tyle miejsca co:
- prawdziwe duze SUV jak Toyota Kluger...
- czy jak Superb.


2f2f9290f34071ba9f8e0c66af3e4cd8.jpg

To wlasnie najbardziej widac z tylu..

Sent from my Samshiite Note8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Rozumiem, że to zdjecie zrobiles przy fotelu przednim ustawionym pod siebie?
Ile masz wzrostu ? 190 ?
EDIT...

Wydaje sie ze sa ustawione rowno, wiec tak liczymy ok 183cm i jest taka ilosc miejsca na nogi...

9c035efad3298a6b13cec195da140d0f.jpg

Sent from my Samshiite Note8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, OZI napisał:

EDIT...

Wydaje sie ze sa ustawione rowno, wiec tak liczymy ok 183cm i jest taka ilosc miejsca na nogi...

9c035efad3298a6b13cec195da140d0f.jpg

Sent from my Samshiite Note8
 

 

 

Przerażajaco mało jak na taką wanne 😥

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

20 godzin temu, Polarny napisał:

Jeżeli po przejażdżce, to może to jedynie potwierdzać to, co napisałem.

Tak, już wszyscy wiedzą po wcześniejszych dyskusjach, że Twoje argumenty są jedyne ważne, a nikt inny nie potrafi ocenić auta :)

 

Naprawdę Skoda to nie jest żaden och i ach. To przyzwoity samochód, zrobiony na sprawdzonych rozwiązaniach, ale po pierwsze żadne cudo, po drugie wg mnie dość wysoko wyceniony w PL. Ale jest na rynek, ludzie kupują, więc producent kosi kapuchę.

 

Dodatkowo jest jeszcze aspekt, z powodu którego ja kompletnie nie szanuje tej marki - całkowity brak terminowości w realizacji zamówień. Kupiłem od Skody w firmie kilkadziesiąt aut i ani jednego nie dostarczyli na czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bergerac napisał:

 

 

Dodatkowo jest jeszcze aspekt, z powodu którego ja kompletnie nie szanuje tej marki - całkowity brak terminowości w realizacji zamówień. Kupiłem od Skody w firmie kilkadziesiąt aut i ani jednego nie dostarczyli na czas.

Zamówiłem 26 Octavii w marcu. Do dziś zjechało 5 sztuk. Nie wiedzą kiedy będą następne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.08.2018 o 00:39, shapyr napisał:

Znajomi brata od zawsze jeżdżący Skodami po przejażdżce Fordem Mondeo w samych och i ach są. :nie_wiem:

W relacji Focus - Octavia - Octavie IMO są lepszymi autami pod kątem szeroko rozumienej przydatności.

 

W relacji Mondeo - Superb -> można dyskutować.

Miałem służbowe Mondeo EB 2.0 benzyna. Jeździłem potem przez chwilę Superb 2.0 TDI 150 KM. 

Superb jest super pod kątem użytkowym, jest większy, przestronniejszy, przyjemnie się nim jeździ, jeśli nie "szalejesz". 

Ale wizualnie podoba mi się już mniej niż Mondeo.

No i Mondeo prowadzi się przyjmniej (abstrahuję od silnika) - to auto bardziej dla kierowcy.

Prywatnie nie kupiłbym jednak ani jednego, ani drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bergerac napisał:
Dnia 8.08.2018 o 15:44, Polarny napisał:

Jeżeli po przejażdżce, to może to jedynie potwierdzać to, co napisałem.

Tak, już wszyscy wiedzą po wcześniejszych dyskusjach, że Twoje argumenty są jedyne ważne, a nikt inny nie potrafi ocenić auta

No to ciekawe, bo właśnie przyznałem, że ktoś dobrze ocenił auto.

4 godziny temu, bergerac napisał:

Naprawdę Skoda to nie jest żaden och i ach.

A to twierdzi, że jest?

Może przeczytaj i staraj się najpierw ZROZUMIEĆ, co napisałem, a później odpowiadaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bnow napisał:

Zamówiłem 26 Octavii w marcu. Do dziś zjechało 5 sztuk. Nie wiedzą kiedy będą następne 🙂

Wbijaj na forum, tam ludzie którzy rezygnują dają namiary na dealera, więc jak się pośpieszysz to przejmiesz czyjś slot.

 

 

:phi:

 

Niestety produkcja, logistyka i podejście do klienta w Skodzie leży bardzooo nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem 26 Octavii w marcu. Do dziś zjechało 5 sztuk. Nie wiedzą kiedy będą następne :-)

Taaa... ja zamowilem ponad 40 Fabii. Potwierdzili zamowienie, mialy byc na sierpien. W lipcu telefon czy wszystko ok. Oczywiscie, nie ma zadnego problemu. Na poczatku sierpnia mail, ze auta beda najprawdopodobniej w polowie pazdziernika, ale jakby sie mialy pojawic jakiekolwiek opoznienia to beda informowac. Wobec tak uprzejmej informacji, odpisalem, zeby sie nie fatygowali. Utrzymalem zamowienie na 12 Kombiakow, bo nie mam alternatywy, pozostale 28 sztuk przepialem do Opla. To juz kolejny raz, nie zamierzam juz wiecej z nimi wspolpracowac. Tak nieprofesjonalnej firmy jeszcze nie widzialem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.