Jump to content

A jak FJ-09 (MT-09 Tracer) z 2017?


Recommended Posts

Świetny silnik, fajnie się tym jeździ. Mozna dołożyć kuferki i masz szybkiego turystyka. 

Mieliśmy u siebie modele 2016, teram mamy 2018. Coś pozmieniali i na nowym siedzi mi się beznadziejnie. Starszy wygodniejszy.

Mechanicznie... nasze miały po max 35000 i zero problemów. 

Link to post
Share on other sites

Dzięki, Olas1. Sporo ludzi chwali te FJ-09'tki. 

 

Przyglądam się temu moto, konkretnie temu egzemplarzowi, ale za taką cenę (to ten sam motór, cena potwierdzona).

Do tego oprocentowanie 2.49% na 2 lata przy jakiejkolwiek wpłacie własnej (albo i bez niej).


Z Vulcana wyrosłem, a właściwie od początku byłem na niego za duży. Jest wygodny do godziny. Potem - no niestety boli mnie "z tyłu"... Siedzenie jest za nisko. Po 2-3-godzinnej jeździe - biorę min. tydzień odpoczynku. Często na dniu wolnym nie ma dobrej pogody, więc przestoje są czasem i miesięczne. 

 

A Yamaha wpadła w oko u tego dealera - fabrycznie nowa z 2016 r. (przed lekkimi, ale dość ważnymi zmianami w 2017 - zawieszenie z tyłu oraz slipper-clutch) - lekko poobijana na zbiorniku (uszkodzenie transportowe) - jest za $7,499 jeszcze do swobodnej negocjacji. Ale to model przed modyfikacjami.

 

Natomiast przyznam szczerze, że gdyby był trochę tańszy - wziąłbym 2018 Tracera GT. Różnica w cenie między 2017 i 2018 - spora ($10,469 vs $12,999). Przy kredycie - rata byłaby 2x większa od docelowej przecenionej FJ-09 z 2017. To odczuwalna sprawa. Owszem - jest tempomat, lepsze zawieszenie, quickshifter, lepsza kontrola trakcji, łatwiejsza regulacja szyby, inaczej ukształtowane i lepiej wyścielone siedzenie - ale za dużo jest jeźdźców zadowolonych z FJ-09 (MT-09 Tracer), żeby tę okazję przepuścić.

 

Ot, takie poranne rozważanie. 

Link to post
Share on other sites

ja to tylko napisze zebys pojezdzil kilka godzin zeby sprawdzic czy pozycja ci lezy. ja po godzinnej jezdzie probnej myslalem, ze bedzie ideal, a jak juz kupilem okazalo sie ze jest daleko od idealu. ogolnie jestem bardzo zadowolony z tracera - mam model 2015. zrobilem w rok (za 2-3 dni rocznica) 12kkm, aktualnie bodaj 27kkm na liczniku i wszystko jest OK. 

sprawdz dobrze czy przod nie wpada w wezykowanie przy mocniejszym przyspieszaniu albo wyzszych predkosciach. testowalem 2017 przed zakupem i to miala, moja 2015 tez na poczatku to miala, ale pozniej zniknelo i nie wiem czy to kwestia dobrego ustawienia zawieszenia pod moja mase czy wymiana amora z tylu (na gwarancji, stary troche zaczal korodowac) czy moze wyrownanie lag z przodu (byly troche skrzywione wzgledem siebie jak kupilem, nie wiem czy tak z fabryki wyszlo czy tak skrecili jak wymieniali wiezyczki pod kierownica na gwarancji). w kazdym razie bylo to dosc odczuwalne a teraz nie ma w ogole. wielu ludzi nigdy nie dochodzi z tym do porzadku. moze to jednak kwestia ustawienia zawieszenia i nie wszyscy sa wystarczajaco malej masy (tutaj 75kg) a gdzies czytalem ze wlasnie ciezsze osoby moga miec klopot z odpowiednim ustawieniem fabrycznego zawiasu.

jesli chodzi o jakies wady, zalety i roznice miedzy starym a nowym, obejrzyj filmiki od tego goscia:

 

 

Link to post
Share on other sites

No wiec chodzi o model 17 nie 18. Miedzy 17 a 18 roznice sa spore jesli chodzi o design. Macam kierownice w Suuper Tenere i jest bardzo podobnie jak w tym FJ09 z 2017. 2018 jest dosc mocno zmienione jesli chodzi o kokpit choc to prawie ten sam pojazd.

Wlasnie sprawdzaja moj kredyt. Vulcan w rozliczenie wyceniony. Liczby mi na razie odpowiadaja. Choc wciaz sie targujemy :)

Edited by pickwick
No i chyba mamy deal.
Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze, Olasowi1 za zachętę.

Nie udało się kredytu na 2.490% zdobyć. Jest na 2.990%, ale opuścili jeszcze $200 :)

 

Co za odmiana! Na Vulcanie było fajnie, ale ten FJ-09 to zupełnie inna maszyna. Pseudo adventure, urban turysta, nie wiem, jak go zaszeregować. Niby wygląd lekko przygodowy, a jednak tylko tę przygodowość udaje. Co do zachowania na drodze się nie wypowiem, bo to pierwszy szybszy motor w życiu i nie mając jakiegoś odniesienia powiem, że jak dla mnie to super! Co za zwrotność, lekkość. Silnik jest mega-ochoczy, choć między 3 a 5 tys. obr/min są spore wibracje, a powyżej 5 tys - bardzo wyczuwalne, zwłaszcza pod obciążeniem, ale ponoć TTTM. 

Na razie zrobiłem ok. 100 mil, pupa nie boli (no może przesadzam, boli trochę po wczorajszej próbie dania szansy Vulcanowi i dzisiaj po dojeździe do dealera - godzina jazdy). Ale w czasie jazdy zupełnie inny komfort. 

Pozdrawiammmmmmm wiammmmmmmm wiammmmmm!!! hehehehe

 

 

20180806_125406.jpg

Edited by pickwick
  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Super :) Gratulacje, będzie Pan zadowolony :) chcesz kuferki tekstylne do niego? Gołębiem mogę wysłać :) 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Dnia 7.08.2018 o 20:04, Olas1 napisał:

Super :) Gratulacje, będzie Pan zadowolony :) chcesz kuferki tekstylne do niego? Gołębiem mogę wysłać :) 

Pracujesz może w salonie?

Link to post
Share on other sites
Dnia 9.08.2018 o 19:51, Blues napisał:

Pracujesz może w salonie?

 

Nie. Ale może jestem w stanie pomóc. A co potrzeba?

Link to post
Share on other sites
Dnia 7.08.2018 o 02:40, pickwick napisał:

Dzięki za komentarze, Olasowi1 za zachętę.

Nie udało się kredytu na 2.490% zdobyć. Jest na 2.990%, ale opuścili jeszcze $200 :)

 

Co za odmiana! Na Vulcanie było fajnie, ale ten FJ-09 to zupełnie inna maszyna. Pseudo adventure, urban turysta, nie wiem, jak go zaszeregować. Niby wygląd lekko przygodowy, a jednak tylko tę przygodowość udaje. Co do zachowania na drodze się nie wypowiem, bo to pierwszy szybszy motor w życiu i nie mając jakiegoś odniesienia powiem, że jak dla mnie to super! Co za zwrotność, lekkość. Silnik jest mega-ochoczy, choć między 3 a 5 tys. obr/min są spore wibracje, a powyżej 5 tys - bardzo wyczuwalne, zwłaszcza pod obciążeniem, ale ponoć TTTM. 

Na razie zrobiłem ok. 100 mil, pupa nie boli (no może przesadzam, boli trochę po wczorajszej próbie dania szansy Vulcanowi i dzisiaj po dojeździe do dealera - godzina jazdy). Ale w czasie jazdy zupełnie inny komfort. 

Pozdrawiammmmmmm wiammmmmmmm wiammmmmm!!! hehehehe

 

 

20180806_125406.jpg

fajny KTM ! 🙂

Link to post
Share on other sites
Dnia 11.08.2018 o 16:13, Blues napisał:

Dzięki za chęci,  ale tu potrzeba chyba kogoś z salonu. Trzymają mi motonga w naprawie już całe 2 miesiące i chciałbym ustalić przyczynę...

 

Który serwis? 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Olas1 napisał:

 

Który serwis? 

Na Połczyńskiej. Dzwoniłem dzisiaj i mówili, że czekają na jakąś część. W ramach rekompensaty zaproponowali skuter. Myślałem, że tak długie terminy, to tylko u Junaka.

Link to post
Share on other sites

Bierz skuter. No niestety na niektóre części czeka się dość długo. U nas rekord padł w BMW - czekaliśmy na klamkę sprzęgła 6 miesięcy :) do G310R :) małe dziadostwo 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Dnia 14.08.2018 o 09:23, Olas1 napisał:

Bierz skuter. No niestety na niektóre części czeka się dość długo. U nas rekord padł w BMW - czekaliśmy na klamkę sprzęgła 6 miesięcy :) do G310R :) małe dziadostwo 

:o jakaś masakra...

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Po prawie 3400 km przejechanych, po wczorajszym wypadzie 515 km - niniejszym wyrażam swoje zadowolenie z tego, że dzięki radom paru osób zdecydowałem się w sierpniu na Tracera 900 (w USA znanego jako FJ-09) z 2017 r. Pewnie po-liftowa wersja jest lepsza, ale ten motor i tak ma dużo sensu. Nie mam za bardzo z czym go porównać, ale - po 6.5 godzinach w siodle - przyznam, że Tracer jest fajny, sympatyczny, zrywny, lekko się składa i naprawdę daje mnóstwo frajdy z jazdy. Bardzo się cieszyłem, że mogę unikać za-ciężarówkowych (i za-suv'owych) "turbulencji" w ciągu sekundy-dwóch (no, może trochę więcej), po odkręceniu manetki momentalnie byłem przed ciężarówką (wiem, wiem - to norma - ale dla mnie - nowość i odkrycie).

 

Jechałem z prędkościami takimi, żeby się nie wychylać. Dużo policji na drogach. Dużo aut. Trzeba było się wzajemnie szanować na 200%. Zero trąbienia, zero wymuszeń. Jakość jazdy wczoraj (w stanach Nowy Jork i Connecticut) była chyba wzorowa. Tylko jeden wypadek (Google od razu przekierowało mnie na dalszą, ale szybszą trasę).

 

Powoli spłacam kredyt i motor zostaje w domu. Dzisiaj dostał mycie (podobnie, jak kurtka i kask - mnóstwo robali). Tak, że się cieszę. Pozdrawiam!

Edited by pickwick
Link to post
Share on other sites

Trejserem zrobilem już 48tys i nadam rośnie.

Motocykl do wszystkiego, biorę go na tor, jadę w Alpy, jadę z żoną nad morze czy Bieszczady, jadę do pracy na jeden czy więcej dni, generalnie uniwersalny wyjątkowo za w sumie małą kasę


Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.