umberto Napisano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 Powoli przymierzam się do zmiany auta i tym razem chciałbym cos z automatyczną skrzynią biegów . Wystarczy kompakt, silnik benzynowy. Zakładamy budżet do ok.80 tys, jak najmłodsze z możliwością leasingowania. Fajnie, by auto było w miarę dynamiczne, powiedzmy ok.10 s do 100 (lub mniej ) Dobrze by było, by gwarancja była jak najdłuższa darmowa lub za dopłatą. Jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 Jakiś hydraulik Aisina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 wszystkie nowe auta z PSA mają EAT6 albo EAT8. Z tego co wiem to EAT6 to Aisin a EAT8 chyba też ale nowszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
umberto Napisano 5 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 16 minut temu, eMdzeJ napisał: wszystkie nowe auta z PSA mają EAT6 albo EAT8. Z tego co wiem to EAT6 to Aisin a EAT8 chyba też ale nowszy. A jak wygląda jakość obecnie produkowanych aut francuskich? Nie uprzedzam się do żadnej marki, ale sławetne problemy z elektryką trochę studzą zapędy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 8 minut temu, umberto napisał: A jak wygląda jakość obecnie produkowanych aut francuskich? Nie uprzedzam się do żadnej marki, ale sławetne problemy z elektryką trochę studzą zapędy.. Kupować nie nowe modele, ale takie najlepiej już po FL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 1 minutę temu, grogi napisał: Kupować nie nowe modele, ale takie najlepiej już po FL. Typowa rozterka kupującego: kupic nowy model. czy po FL? Jak kupisz nowy, to długo jest modelem bieżącym, ale borykasz się z problemami wieku dziecięcego. Jak kupisz po FL, to z awaryjnością jest lepiej, ale zaraz jeździsz poprzednim modelem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 Aurias Hybrid, przyspieszenie to co prawda 10 z hakiem ale automat jest nie do zabicia i przy okazji mało pali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
umberto Napisano 5 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 33 minuty temu, paulluck napisał: Aurias Hybrid, przyspieszenie to co prawda 10 z hakiem ale automat jest nie do zabicia i przy okazji mało pali. Wiem, szukam alternatywy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 9 godzin temu, umberto napisał: A jak wygląda jakość obecnie produkowanych aut francuskich? Nie uprzedzam się do żadnej marki, ale sławetne problemy z elektryką trochę studzą zapędy.. Jak dla mnie to niepotwierdzona plotka. Jeździłem 7 lat wypakowaną po brzegi elektroniką Laguną III z automatem i nie działo się kompletnie nic. Teraz kupiłem C4 Picasso EAT6 i też nie spodziewam się jakiś wielkich problemów. Jak jeździsz praktycznie tylko w mieście i nie przeszkadza Ci wycie to bierz hybrydę od Toyoty. W innych przypadkach szukaj klasycznego automatu. Za ~86 tys startuje Kia Niro. Hybryda niestety ze skrzynią 2 sprzęgłową ale z 7 letnią gwarancją. To takie mocniej podwyższone kombi, na pewno nie SUV jak to nazywa KIA. Plus jest taki, że układ hybrydowy działa też przy wyższych prędkościach wiec bardziej nadaje się do tras mieszanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 6 godzin temu, eMdzeJ napisał: Jak dla mnie to niepotwierdzona plotka. Jeździłem 7 lat wypakowaną po brzegi elektroniką Laguną III z automatem i nie działo się kompletnie nic. Teraz kupiłem C4 Picasso EAT6 i też nie spodziewam się jakiś wielkich problemów. W autobusie jedyne problemy mam natury kosmetycznej: tutaj chrom z kluczy odchodzi (naprawione na gwarancji), tutaj coś skrzypi (naprawione na gwarancji), tutaj coś się tłucze (naprawiane na gwarancji - muszę zrobić drugie podejście)... Elektryka czy mechanika absolutnie bez zarzutu... Cytuj Jak jeździsz praktycznie tylko w mieście i nie przeszkadza Ci wycie to bierz hybrydę od Toyoty. W innych przypadkach szukaj klasycznego automatu. Za ~86 tys startuje Kia Niro. Hybryda niestety ze skrzynią 2 sprzęgłową ale z 7 letnią gwarancją. To takie mocniej podwyższone kombi, na pewno nie SUV jak to nazywa KIA. Plus jest taki, że układ hybrydowy działa też przy wyższych prędkościach wiec bardziej nadaje się do tras mieszanych. Jakieś mity powtarzasz. Układ hybrydowy działa - wychwytuje energię przy hamowaniu i oddaje ją przy przyśpieszaniu - przy każdej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 2 godziny temu, grogi napisał: Jakieś mity powtarzasz. Układ hybrydowy działa - wychwytuje energię przy hamowaniu i oddaje ją przy przyśpieszaniu - przy każdej prędkości. no własnie nie. zobacz jak działa ecvt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 44 minuty temu, eMdzeJ napisał: no własnie nie. zobacz jak działa ecvt Przez trzy lata widziałem na własne oczy i mam dość silne przekonanie co do tego jak działa Powyżej 69 km/h silnik elektryczny nie działa samodzielnie - co nie znaczy, że nie działa wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
umberto Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 15 godzin temu, eMdzeJ napisał: Hybryda niestety ze skrzynią 2 sprzęgłową ale z 7 letnią gwarancją. Co złego jest w skrzyni dwusprzegłowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 1 godzinę temu, umberto napisał: Co złego jest w skrzyni dwusprzegłowej? Tak wprost złego to nic. Potencjalnie utrzymanie samochodu ze skrzynią dwusprzęgłową może być po paru latach bardziej kosztowne niż samochodu z klasycznym automatem: - są sprzęgła, wię po 150 - 250 kkm (w zależności od modelu samochodu, stylu jazdy) trzeba wymienić sprzęgła - parę klocków to kosztuje, - często jest koło dwumasowe, jak w manualu - też kiedyś padnie i pochłonie parę klocków, - do tego wymiany oleju w mechatronice/samej skrzyni. W hydrauliku - co 60-80 kkm (zależy jak zaleca producent) zmieniasz olej i po całej jej obsługowości. Ludzie naczytali się, że są tacy, którzy mieli problemy z DSG i teraz wszystkie dwusprzęgłowe wrzucane są do jednego wora jako samo zło, a z rzeczywisością to nie ma za wiele wspólnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Dnia 5.08.2018 o 21:40, umberto napisał: Wiem, szukam alternatywy Będzie ciężko w tym budżecie coś lepszego znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
umberto Napisano 7 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 Dnia 5.08.2018 o 19:20, eMdzeJ napisał: wszystkie nowe auta z PSA mają EAT6 albo EAT8. Z tego co wiem to EAT6 to Aisin a EAT8 chyba też ale nowszy. Czy to są prawdziwe hydrokinetyki czy skrzynie zautomatyzowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 Hydrokinetyki. Zautomatyzowane PSA nazywa ETG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 5 minut temu, ghost2255 napisał: Hydrokinetyki. Zautomatyzowane PSA nazywa ETG i nie ma ani jednej już w sprzedaży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 11 godzin temu, umberto napisał: Co złego jest w skrzyni dwusprzegłowej? teoretycznie nic. Ale ja kupuje auta na 200 tys. W normalnej skrzyni hydro w tym czasie zmienię olej ze 3 razy (przy moim stylu jazdy i trasach jakie przejeżdżam). We większości skrzyni 2 sprzęgłowych taki przebieg nie jest bezobsługowy. Wymiany oleju nie liczę bo to we większości i tak się robi. Są tam normalne sprzęgła (i to dwa), jest 2-masa. Są jeszcze sprawy awaryjności. Suche DSG rzadko kiedy przejeżdżają 100 tys bez jakiejś awarii a takie są wkładane do aut jakie rozważasz. Mi np nie podoba się jak jeżdżą 2sprzegłowki przy pełzaniu/ jeździe w korkach. Ja widzę różnicę na niekorzyść w porównaniu do klasycznego automatu. Zobacz ile koncernów po początkowym zachwycie nad tymi skrzyniami wymienia je na klasyczne automaty. Np popatrz na Forda. Większość nowych aut (szczególnie benzyn) jest już w ofercie tylko z klasycznym automatem a jeszcze parę lat temu królował wszędzie powershift. Po prostu awaryjność była za duża. Dla mnie liczy w aucie przede wszystkim św spokój. Może gdybym kupował auta nowe i sprzedawał zaraz przed końcem gwarancji to bym na to nie zwracał tak uwagi ale tak nie jest. Oczywiście to moje prywatne zdanie i obserwacje wiec zawsze znajdzie się ktoś kto ma inne zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 Dnia 5.08.2018 o 21:06, paulluck napisał: Aurias Hybrid, przyspieszenie to co prawda 10 z hakiem ale automat jest nie do zabicia i przy okazji mało pali. I pięknie wyje jak kojot Najmniej problemowy będzie "automat" w elektryku Tu bym szukał. W grupie VAG masz gwarancje 4-5 lat za dopłatą, a Hyundai daje 5 lat. 1.4 TSI 140-150 KM + DSG7 malinowe połączenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 Wiesz do wycia się można przyzwyczaić, tyle, że nie zawsze depczesz "pedal to the metal" Naciskając delikatnie gaz hybrydka jedzie bez wiekszego wycia i ładnie liniowo, bez szarpania przyspiesza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 2 godziny temu, kanu napisał: Wiesz do wycia się można przyzwyczaić, tyle, że nie zawsze depczesz "pedal to the metal" Naciskając delikatnie gaz hybrydka jedzie bez wiekszego wycia i ładnie liniowo, bez szarpania przyspiesza W teorii tak. natomiast w praktyce te silniki same z siebie są bardzo głośne, nawet na postoju. W trakcie jazdy dopóki jest możliwość jechać delikatnie to prawie ok, ale każde mocniejsze naciśnięcie gazu to katorga dla uszu, niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 1 minutę temu, mrBEAN napisał: W teorii tak. natomiast w praktyce te silniki same z siebie są bardzo głośne, nawet na postoju. W trakcie jazdy dopóki jest możliwość jechać delikatnie to prawie ok, ale każde mocniejsze naciśnięcie gazu to katorga dla uszu, niestety. Dochodzi jeszcze kwesta wyciszenia w danym aucie, niwelująca troszkę szkodliwe skutki dźwiękowe Podsumowując, nie ma to jak klasyczna ręczna skrzynia, pozwalająca przeciągać na obrotach autko, wtedy to dopiero jest hałas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 Godzinę temu, kanu napisał: Dochodzi jeszcze kwesta wyciszenia w danym aucie, niwelująca troszkę szkodliwe skutki dźwiękowe Podsumowując, nie ma to jak klasyczna ręczna skrzynia, pozwalająca przeciągać na obrotach autko, wtedy to dopiero jest hałas Piszę na podstawie Aurisa hybrid i RAV4. Podsumowując polecam elektryka lub jak wyżej pisałem TSI + DSG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 A jak wygląda jakość obecnie produkowanych aut francuskich? Nie uprzedzam się do żadnej marki, ale sławetne problemy z elektryką trochę studzą zapędy..Pug i Citroen bardzo dobrze. O Renault sie nie wypowiem, nie znam. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.