paweu Napisano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 Cześć Okręciłem korek jednej celi i płyty są suche tzn. nie zakryte elektrolitem jak to jest w zwykłym akumulatorze. Czy tak powinno być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 NIC NIE DOLEWAJ !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2018 Ja kiedyś dolewalem do "bezobsługowego " kiedyś ... Nie wiem jak teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweu Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 8 godzin temu, technix napisał: NIC NIE DOLEWAJ !!! Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweu Napisano 6 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 7 godzin temu, rwIcIk napisał: Ja kiedyś dolewalem do "bezobsługowego " kiedyś ... Nie wiem jak teraz. Teraz bezobsługowe dzielą się na kilka typów, min. AGM w którym elektrolit jest w matach z włókna szklanego https://www.varta-automotive.pl/pl-pl/technologia/akumulatory-agm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 9 godzin temu, rwIcIk napisał: Ja kiedyś dolewalem do "bezobsługowego " kiedyś ... Nie wiem jak teraz. Bezobsługowy to teraz jest każdy i to znaczy mniej więcej tyle, ze w okresie gwarancji nie ma przeważnie potrzeby dolewki Choć trzeba przyznać, ze były i są akumulatory z normalnym elektrolitem, gdzie nie ma fizycznie korków i dolewać się nic nie da i nie trzeba np. Delphi Freedom. Co do AGM to tam też nie dolewasz ale takich akumulatorów nie montuje się w komorze silnika, bo będzie im za gorąco i na zdrowie im to nie wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dundy Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 48 minut temu, volf6 napisał: Co do AGM to tam też nie dolewasz ale takich akumulatorów nie montuje się w komorze silnika, bo będzie im za gorąco i na zdrowie im to nie wyjdzie No to w Hyundaju o tym nie wiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Przy AGM zwykle wystepuje inteligentny uklad ladowania (przynajmniej opel/chevrolet tak ma). Teraz gdy jest tak cieplo praktycznie caly czas mam napiecie w ukladzie 12.4V, jedynie podczas hamowania silnikiem napiecie rosnie przez co i akumulator sie tak nie grzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 6 godzin temu, dundy napisał: No to w Hyundaju o tym nie wiedzą. Trzeba tez poinformować Mitsubishi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 11 godzin temu, PAWELwaw84 napisał: Przy AGM zwykle wystepuje inteligentny uklad ladowania (przynajmniej opel/chevrolet tak ma). Teraz gdy jest tak cieplo praktycznie caly czas mam napiecie w ukladzie 12.4V, jedynie podczas hamowania silnikiem napiecie rosnie przez co i akumulator sie tak nie grzeje. To chyba std teraz. Nissan/Renault ma to samo, ale przynajmniej Nissan nie daje AGM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 10 godzin temu, bartekm napisał: To chyba std teraz. Przy systemach Stop&Start standard. Bez S&S niekoniecznie. 22 godziny temu, PAWELwaw84 napisał: Teraz gdy jest tak cieplo praktycznie caly czas mam napiecie w ukladzie 12.4V, jedynie podczas hamowania silnikiem napiecie rosnie przez co i akumulator sie tak nie grzeje. Sprawdziłeś poziom naładowania akumulatora? Akumulator nie będzie doładowywany, jeśli jest naładowany. Podczas hamowania silnikiem rośnie, bo tak są te układy skonstruowane - dociążenie silnika alternatorem i doładowanie akumulatora na zaś (nigdy nie jest na 100%, w pincecie maksymalną wartość jaką udało mi się wymierzyć to 98%), np. za chwilę zadziała S&S, jeśli ktoś ma to uruchomione - są tacy ;)). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 Dnia 2018-08-06 o 08:54, volf6 napisał: Co do AGM to tam też nie dolewasz ale takich akumulatorów nie montuje się w komorze silnika, bo będzie im za gorąco i na zdrowie im to nie wyjdzie 23 godziny temu, dundy napisał: No to w Hyundaju o tym nie wiedzą. 17 godzin temu, Azbest napisał: Trzeba tez poinformować Mitsubishi. Jestescie pewni, że macie tam AGM a nie EFB? Te ostatnie tez są bardziej odporne na ekstremalne warunki pracy jakie funduje im Start-Stop, ale temeperatura im nie szkodzi jak AGM-om. A że są tańsze niż AGM, to producenci chętnie je montują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 Są jeszcze akumulatory Heavy Duty do S&S, niestety nigdzie nie znalazłem informacji, czy to to samo co EFB. W każdym razie są to standardowe kwasówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2018 U mnie oryginalnie byl AGM i nowy tez kupilem AGM. Pewnie mam mocno doladowany bo z S&S nie korzystam. Nie pamietam czy w fabrycznym czy w tym nowym byly korki ale ich budowa rwczej wskazywala na to ze mozna je zakrecic ale juz odkrecic sie nie da zeby dolac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.