Skocz do zawartości

Czy do akumulatora AGM dolewa się wodę ?


paweu

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, rwIcIk napisał:

Ja kiedyś dolewalem do "bezobsługowego " kiedyś ... Nie wiem jak teraz.

Bezobsługowy to teraz jest każdy i to znaczy mniej więcej tyle, ze w okresie gwarancji nie ma przeważnie potrzeby dolewki;]

Choć trzeba przyznać, ze były i są akumulatory z normalnym elektrolitem, gdzie nie ma fizycznie korków i dolewać się nic nie da i nie trzeba np. Delphi Freedom.

Co do AGM to tam też nie dolewasz ale takich akumulatorów nie montuje się w komorze silnika, bo będzie im za gorąco i na zdrowie im to nie wyjdzie:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, volf6 napisał:

Co do AGM to tam też nie dolewasz ale takich akumulatorów nie montuje się w komorze silnika, bo będzie im za gorąco i na zdrowie im to nie wyjdzie:ok:

No to w Hyundaju o tym nie wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy AGM zwykle wystepuje inteligentny uklad ladowania (przynajmniej opel/chevrolet tak ma). Teraz gdy jest tak cieplo praktycznie caly czas mam napiecie w ukladzie 12.4V, jedynie podczas hamowania silnikiem napiecie rosnie przez co i akumulator sie tak nie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, PAWELwaw84 napisał:

Przy AGM zwykle wystepuje inteligentny uklad ladowania (przynajmniej opel/chevrolet tak ma). Teraz gdy jest tak cieplo praktycznie caly czas mam napiecie w ukladzie 12.4V, jedynie podczas hamowania silnikiem napiecie rosnie przez co i akumulator sie tak nie grzeje.

To chyba std teraz.

Nissan/Renault ma to samo, ale przynajmniej Nissan nie daje AGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bartekm napisał:

To chyba std teraz.

Przy systemach Stop&Start standard. Bez S&S niekoniecznie.

22 godziny temu, PAWELwaw84 napisał:

Teraz gdy jest tak cieplo praktycznie caly czas mam napiecie w ukladzie 12.4V, jedynie podczas hamowania silnikiem napiecie rosnie przez co i akumulator sie tak nie grzeje.

Sprawdziłeś poziom naładowania akumulatora? Akumulator nie będzie doładowywany, jeśli jest naładowany. Podczas hamowania silnikiem rośnie, bo tak są te układy skonstruowane - dociążenie silnika alternatorem i doładowanie akumulatora na zaś (nigdy nie jest na 100%, w pincecie maksymalną wartość jaką udało mi się wymierzyć to 98%), np. za chwilę zadziała S&S, jeśli ktoś ma to uruchomione - są tacy ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎08‎-‎06 o 08:54, volf6 napisał:

Co do AGM to tam też nie dolewasz ale takich akumulatorów nie montuje się w komorze silnika, bo będzie im za gorąco i na zdrowie im to nie wyjdzie:ok:

23 godziny temu, dundy napisał:

No to w Hyundaju o tym nie wiedzą.

17 godzin temu, Azbest napisał:

Trzeba tez poinformować Mitsubishi. 

Jestescie pewni, że macie tam AGM a nie EFB?

Te ostatnie tez są bardziej odporne na ekstremalne warunki pracy jakie funduje im Start-Stop, ale temeperatura im nie szkodzi jak AGM-om.

A że są tańsze niż AGM, to producenci chętnie je montują. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oryginalnie byl AGM i nowy tez kupilem AGM. Pewnie mam mocno doladowany bo z S&S nie korzystam.

Nie pamietam czy w fabrycznym czy w tym nowym byly korki ale ich budowa rwczej wskazywala na to ze mozna je zakrecic ale juz odkrecic sie nie da zeby dolac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.