Skocz do zawartości

Kupilibyście teraz nową astrę J 1.4T?


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z wejściem nowych norm dealerzy próbują się ich pozbyć i dostałem wczoraj przypadkiem dość dobrą ofertę.

Przykładowo Upgrade 1 z lpg za 58tys... Czyli w cenie średnio wyposażonej fabii... Co prawda kilka dni temu zarejestrowana, ale nadal można kupić dodatkową gwarancję itp. :hmm:

Aczkolwiek widać że model ma już swoje lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Jaruga napisał:

W związku z wejściem nowych norm dealerzy próbują się ich pozbyć i dostałem wczoraj przypadkiem dość dobrą ofertę.

Przykładowo Upgrade 1 z lpg za 58tys... Czyli w cenie średnio wyposażonej fabii... Co prawda kilka dni temu zarejestrowana, ale nadal można kupić dodatkową gwarancję itp. :hmm:

Aczkolwiek widać że model ma już swoje lata...

 

Ja kupilem 1,5 roku temu i nadal bym kupil po przejechaniu ok 30kkm :ok:

IMHO ciezko znalezc cos co ma lepsze value for money, chyba ze preferujesz auta klasy B.

Przy tak niskiej cenie wyjsciowej, kwotowa utrata wartosci tez bedzie relatywnie niska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Jaruga napisał:

W związku z wejściem nowych norm dealerzy próbują się ich pozbyć i dostałem wczoraj przypadkiem dość dobrą ofertę.

Przykładowo Upgrade 1 z lpg za 58tys... Czyli w cenie średnio wyposażonej fabii... Co prawda kilka dni temu zarejestrowana, ale nadal można kupić dodatkową gwarancję itp. :hmm:

Aczkolwiek widać że model ma już swoje lata...

Sedan ? To bardzo udany model, ale jak sam piszesz - nowa już jest jakiś czas na rynku. A ile chcą za nowy model ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

Sedan ? To bardzo udany model, ale jak sam piszesz - nowa już jest jakiś czas na rynku. A ile chcą za nowy model ?

Sedan. Astra K 1.4 125KM to tak za 65 można już znaleźć pojedyńcze egzemplarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Jaruga napisał:

W związku z wejściem nowych norm dealerzy próbują się ich pozbyć i dostałem wczoraj przypadkiem dość dobrą ofertę.

Przykładowo Upgrade 1 z lpg za 58tys... Czyli w cenie średnio wyposażonej fabii... Co prawda kilka dni temu zarejestrowana, ale nadal można kupić dodatkową gwarancję itp. :hmm:

Aczkolwiek widać że model ma już swoje lata...

 

Zależy do czego potrzebujesz - jeśli sporo jeździsz dużo, po trasach i LPG jest dla ciebie kluczowe - to można brać, bo duża masa nie będzie dla ciebie taką udręką. Na zasadzie bierzesz na 3-4 lata .. nastukać jej 100kkm i sprzedać za przyzwoite pieniądze. 

Jeśli chcesz chcesz coś lżejszego, oszczędniejszego i zwyczajnie lepiej wykonanego - to już bym wolał K - jest zdecydowanie lepsza od J

 

14 minut temu, Jaruga napisał:

Sedan. Astra K 1.4 125KM to tak za 65 można już znaleźć pojedyńcze egzemplarze.

to to jest lepszy wybór .. tylko że tutaj całą przewagę robi LPG, wiec zależy ile jeździsz i ile chcesz oszczędzać na paliwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Na czym ta udreka ma polegac? ;]

 

Też jestem ciekaw, bo jeździłem tym wynalazkiem i moim zdaniem te 140KM sobie radzi zadowalająco... 

Oczywiście w przeciwieństwie do 1.6 115KM który jest zbyt słaby do tego auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jaruga napisał:

Też jestem ciekaw, bo jeździłem tym wynalazkiem i moim zdaniem te 140KM sobie radzi zadowalająco... 

Oczywiście w przeciwieństwie do 1.6 115KM który jest zbyt słaby do tego auta...

 

Demon predkosci to nie jest, ale da sie zupelnie sprawnie przemieszczac i u mnie z prawie 30kkm srednie spalanie jest 7/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Jaruga napisał:

W związku z wejściem nowych norm dealerzy próbują się ich pozbyć i dostałem wczoraj przypadkiem dość dobrą ofertę.

Przykładowo Upgrade 1 z lpg za 58tys...

 

Dobra cena :ok: Tipo słabiej wyposażone, z gorszym wnętrzem i gorszym silnikiem jest tylko 8-9k tańsze. Ale dealerzy uciekają to fakt, wczoraj robiłem polisę na nową Sportage 1.6 eurotax wycenił na 93 tys, kupiona za 77 tys. Przy takiej cenie i trendzie obecnym na uzywki za 4 lata weźmiesz za nią 15-18 tys mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Jaruga napisał:

Też jestem ciekaw, bo jeździłem tym wynalazkiem i moim zdaniem te 140KM sobie radzi zadowalająco... 

Oczywiście w przeciwieństwie do 1.6 115KM który jest zbyt słaby do tego auta...

na tym że w mieście cały czas przyspieszasz i hamujesz ... a ciężka J ma nadwagę i nie dość że nie zbiera się to tak jak powinno, to jeszcze sporo pali w takim miejskim trybie. Faktycznie ten silnik 1.4 T da sobie radę, ALE jest to minimum do tego samochodu, "za darmo" tej budy nie poderwie ... no i nie jedzie tak jak powinien 140KM silnik T w kompakcie.

Na trasie masa traci na znaczeniu, bo jak już rozpędzisz tą budę to jakoś jedzie ... ale w mieście taka nadwaga to ogromna wada.

 

zobacz sobie porównanie osiągów i elastyczności J-140KM i słabszą odmianą K-125KM - zwróć uwagę na masę:

http://www.zeperfs.com/duel3085-6205.htm

 

przy niewielkiej różnicy w cenie nawet bym nie patrzył na ja J. Pomijając nawet tę masę, to K jest pod każdym względem lepszym samochodem z (w końcu_ fajnym wnętrzem. Jeździłem dwoma modelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Azbest napisał:

Na trasie masa traci na znaczeniu, bo jak już rozpędzisz tą budę to jakoś jedzie ... ale w mieście taka nadwaga to ogromna wada.

 

Czyli ta cala wada to pewnie z 0,5l/100km wiecej bo jest ciezsza jakies 100kg ? ;] Myslalem, ze latales tym autem gdzie po torze czy gorach i Ci przeszkadzalo...

PS, w zakorkowanej Warszawie pali ok 9/100, to wg Ciebi duzo?

Ja nie twierdze, ze J jest jakas super, ale w codziennym uzytkowaniu mnie ta masa w niczym nie przeszkadza. Wrecz przeciwnie, jest dosc stabilna przy predkosciach autostradowych.

Ale jesli LPG nie jest priorytetem i roznica to 6kPLN to lepiej wziac Astre K :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Jaruga napisał:

jeździłem tym wynalazkiem i moim zdaniem te 140KM sobie radzi zadowalająco... 

Ja też jeździłem przy okazji wybierania nowego auta kilka lat temu. W porównaniu do ówczesnych 140 KM w octavii czuło się, jak by astra miała niewiele ponad połowę tej mocy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Czyli ta cala wada to pewnie z 0,5l/100km wiecej bo jest ciezsza jakies 100kg ? ;] Myslalem, ze latales tym autem gdzie po torze czy gorach i Ci przeszkadzalo...

PS, w zakorkowanej Warszawie pali ok 9/100, to wg Ciebi duzo?

Ja nie twierdze, ze J jest jakas super, ale w codziennym uzytkowaniu mnie ta masa w niczym nie przeszkadza. Wrecz przeciwnie, jest dosc stabilna przy predkosciach autostradowych.

Ale jesli LPG nie jest priorytetem i roznica to 6kPLN to lepiej wziac Astre K :ok:

 różnica wagi to więcej niż 100kg ... 1571kg vs 1345kg ("zweryfikowana z kierowcą i bagażem") 

 

Tutaj tylko LPG robi różnicę - dlatego napisałem, że jeśli na trasy, duże przebiegi i LPG to priorytet, to można brać starą astrę. Reszta jest na korzyść nowej K.

 

J nie jest jakimś tragicznym samochodem. Jeździłęm J 140KM i K 125KM - zestawienie ich obok sprawia, że J wypada naprawdę słabo .. i nie mam innego argumentu za J jak to że można do niej założyć LPG. Jesli różnica w cenie to tylko 6kPLN, to nawet bym nie spojrzał na J.

 

EDIT: jeszcze dodam ... masa nigdy nie jest zaletą w samochodach. Są bardzo lekkie samochody i stabilne. I właśnie ta masa przeszkadza w codziennym użytkowaniu - samochód ma gorsze osiągi, gorsze prowadzenie, szybciej zużywają się hamulce, opony, el. zawieszenia. 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Azbest napisał:

 różnica wagi to więcej niż 100kg ... 1571kg vs 1345kg ("zweryfikowana z kierowcą i bagażem") 

 

Tutaj tylko LPG robi różnicę - dlatego napisałem, że jeśli na trasy, duże przebiegi i LPG to priorytet, to można brać starą astrę. Reszta jest na korzyść nowej K.

 

J nie jest jakimś tragicznym samochodem. Jeździłęm J 140KM i K 125KM - zestawienie ich obok sprawia, że J wypada naprawdę słabo .. i nie mam innego argumentu za J jak to że można do niej założyć LPG. Jesli różnica w cenie to tylko 6kPLN, to nawet bym nie spojrzał na J.

 

EDIT: jeszcze dodam ... masa nigdy nie jest zaletą w samochodach. Są bardzo lekkie samochody i stabilne. I właśnie ta masa przeszkadza w codziennym użytkowaniu - samochód ma gorsze osiągi, gorsze prowadzenie, szybciej zużywają się hamulce, opony, el. zawieszenia. 

image.png

 

 

Te osiągi od 0-100 wynikają ze zestopniowania skrzyni. W rzeczywistości zbiera się całkiem żwawo, są na necie porównania "licznik w licznik" z Golfem 140 KM TSI, minimalnie przegrywa właśnie masą.

Ale ta masa daje komfort podróży na autostradzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaruga napisał:

W związku z wejściem nowych norm dealerzy próbują się ich pozbyć i dostałem wczoraj przypadkiem dość dobrą ofertę.

Przykładowo Upgrade 1 z lpg za 58tys... Czyli w cenie średnio wyposażonej fabii... Co prawda kilka dni temu zarejestrowana, ale nadal można kupić dodatkową gwarancję itp. :hmm:

Aczkolwiek widać że model ma już swoje lata...

 

Ja kupiłem, 10 miesięczne demo za 59 tyś. Nówkę mogłem mieć z upgrade II 62 kpln, jak chcesz to dam Ci namiar, może jeszcze jest. Niestety nie miała pakietu zimowego a to dla mnie było bardzo ważne. 

Jestem mega zadowolony, głównie ze spalania i wyciszenia. 

Natomiast pewnym jest że następne auto będzie jakiekolwiek byle z automatem. Przeszkadza mi ten patyk jak cholera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z moimi przewidywaniami każdy przedstawił inną opinię, i jednocześnie wszyscy mają sporo racji ;)

Poczekam jeszcze na rozwój sytuacji bo sytuacja robi się interesujaca. Możliwe że pod koniec miesiąca będzie można upolować niezłą okazję. I to nie tylko w oplu.

U mnie jest dodatkowy problem że mam głęboko wbity do łba limit ~60kPLN. Trudno mi logicznie przełknąć fakt że za zużywający się kawał żelastwa mam jako osoba fizyczna wydać więcej niż ta kwota. 

Dodam że z moich obliczeń wynika że taką kwotę maksymalnie łykam bez pogorszenia swojego bezpieczeństwa finansowego i komfortu życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, bizz napisał:

 

 

Te osiągi od 0-100 wynikają ze zestopniowania skrzyni. W rzeczywistości zbiera się całkiem żwawo, są na necie porównania "licznik w licznik" z Golfem 140 KM TSI, minimalnie przegrywa właśnie masą.

Ale ta masa daje komfort podróży na autostradzie. 

 

Nie przedstawiajcie proszę dużej masy jako zalety .. bo to jest straszna bzdura. Od zawsze w motoryzacji walczy się z masą ... a opel akurat w J to chyba o tym zapomniał. 

 

A ta skrzynia .. to w J nie było jeszcze tej rozpadającej sie M32? 

 

 

 

48 minut temu, Jaruga napisał:

Zgodnie z moimi przewidywaniami każdy przedstawił inną opinię, i jednocześnie wszyscy mają sporo racji ;)

Poczekam jeszcze na rozwój sytuacji bo sytuacja robi się interesujaca. Możliwe że pod koniec miesiąca będzie można upolować niezłą okazję. I to nie tylko w oplu.

U mnie jest dodatkowy problem że mam głęboko wbity do łba limit ~60kPLN. Trudno mi logicznie przełknąć fakt że za zużywający się kawał żelastwa mam jako osoba fizyczna wydać więcej niż ta kwota. 

Dodam że z moich obliczeń wynika że taką kwotę maksymalnie łykam bez pogorszenia swojego bezpieczeństwa finansowego i komfortu życia.

 

Tylko że tu masz różnicę 10% ... za dużo lepszy samochód. Jeśli masz zamiar jeździć tym samochodem 6-10 lat to ja bym wolał dołożyć. Przy odsprzedaży (ponieważ będzie to nowszy model i rocznik) możliwe że odzyskasz tę kwotę lub jej większą część. 

 

Najlepiej się przejedź oboma modelami - moim zdaniem po jeździe testowej wyrobisz sobie swoje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Azbest napisał:

 

Nie przedstawiajcie proszę dużej masy jako zalety .. bo to jest straszna bzdura. Od zawsze w motoryzacji walczy się z masą ... a opel akurat w J to chyba o tym zapomniał. 

 

A ta skrzynia .. to w J nie było jeszcze tej rozpadającej sie M32? 

 

 

 

Pi pierwsze masa na autostradzie jest zaletą niezaprzeczalną.

Po drugie, nauczyłbyś się czytać źródło zanim je wrzucisz, obie Astry idą łeb w łeb do 160 km/h. 

image.png.d4e6987d556bc89a7bc2ddc5f8467ba0.png

 

Po trzecie, Astra K 1.4 turbo 125KM również została uszczęśliwiona "rozpadającą się" skrzynią M32.

 

Jakieś uwagi jeszcze? Nie bronię ani jednego, ani drugiego auta, bo oba to tanie wozidła, ale trochę obiektywności by się jednak przydało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Jaruga napisał:

Zgodnie z moimi przewidywaniami każdy przedstawił inną opinię, i jednocześnie wszyscy mają sporo racji ;)

Poczekam jeszcze na rozwój sytuacji bo sytuacja robi się interesujaca. Możliwe że pod koniec miesiąca będzie można upolować niezłą okazję. I to nie tylko w oplu.

U mnie jest dodatkowy problem że mam głęboko wbity do łba limit ~60kPLN. Trudno mi logicznie przełknąć fakt że za zużywający się kawał żelastwa mam jako osoba fizyczna wydać więcej niż ta kwota. 

Dodam że z moich obliczeń wynika że taką kwotę maksymalnie łykam bez pogorszenia swojego bezpieczeństwa finansowego i komfortu życia.

 

Dużo przyjemniej jeździło mi się Astrą K, nie potrafię powiedzieć dlaczego - chyba silnik przyjemniej rozwija moc i jest jeszcze ciszej.

Kupiłem J tylko ze względu na fabryczne LPG, przy moich przebiegach przez ostatni miesiąc mam wrażenie że to auto nic nie spala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Jaruga napisał:

Zgodnie z moimi przewidywaniami każdy przedstawił inną opinię, i jednocześnie wszyscy mają sporo racji ;)

Poczekam jeszcze na rozwój sytuacji bo sytuacja robi się interesujaca. Możliwe że pod koniec miesiąca będzie można upolować niezłą okazję. I to nie tylko w oplu.

U mnie jest dodatkowy problem że mam głęboko wbity do łba limit ~60kPLN. Trudno mi logicznie przełknąć fakt że za zużywający się kawał żelastwa mam jako osoba fizyczna wydać więcej niż ta kwota. 

Dodam że z moich obliczeń wynika że taką kwotę maksymalnie łykam bez pogorszenia swojego bezpieczeństwa finansowego i komfortu życia.

 

Ja tez sobie postawilem taki limit I nie chcialem go przekroczyc :ok:

Po prostu auto na siebie nie zarabia, robie max 20kkm rocznie wiec 1,5r temu nie chcialem wydawac 10kPLN wiecej za model K.

Za roznice polecialem sobie z zona na 2 tyg do Tajlandii I nie zaluje ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Jaruga napisał:

Zgodnie z moimi przewidywaniami każdy przedstawił inną opinię, i jednocześnie wszyscy mają sporo racji ;)

Moje zdanie jako posiadacza AK i użytkownika służbówki AJ chcesz usłyszeć? ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bizz napisał:

 

Dużo przyjemniej jeździło mi się Astrą K, nie potrafię powiedzieć dlaczego - chyba silnik przyjemniej rozwija moc i jest jeszcze ciszej.

Kupiłem J tylko ze względu na fabryczne LPG, przy moich przebiegach przez ostatni miesiąc mam wrażenie że to auto nic nie spala :)

Tak - LPG jest tu moim zdaniem jedynym argumentem za J i ciężko z nim dyskutować. Przy tańszym aucie jest jeszcze potencjał do oszczędności na paliwie - dlatego staram się dowiedzieć do jakich przebiegów ma ta astra służyć. Jeśli będzie to 20kkm+ rocznie to zdecydowanie warto zwrócić wzrok na LPG. Tym bardziej że do A-K LPG będzie kłopotliwe/drogie, bo jest już wtrysk bezpośredni.

 

Natomiast jeśli chodzi o samą cenę  ... i co się za nią dostaje .. to za to +6kPLN dostaje się duuuużo lepszy samochód i przy niewielkich przebiegach i jeździe w miejskim stylu ... zdecydowanie astra K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Azbest napisał:

Tak - LPG jest tu moim zdaniem jedynym argumentem za J i ciężko z nim dyskutować. Przy tańszym aucie jest jeszcze potencjał do oszczędności na paliwie - dlatego staram się dowiedzieć do jakich przebiegów ma ta astra służyć. Jeśli będzie to 20kkm+ rocznie to zdecydowanie warto zwrócić wzrok na LPG. Tym bardziej że do A-K LPG będzie kłopotliwe/drogie, bo jest już wtrysk bezpośredni.

 

Natomiast jeśli chodzi o samą cenę  ... i co się za nią dostaje .. to za to +6kPLN dostaje się duuuużo lepszy samochód i przy niewielkich przebiegach i jeździe w miejskim stylu ... zdecydowanie astra K

jest jeszcze taka różnica że J ma bagażnik (pomijając sedna) a K schowek ... zależy co dla kogo ma znaczenie.

Wiem,j est też kombi ale to kolejne 5kpln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, TomekD000 napisał:

jest jeszcze taka różnica że J ma bagażnik (pomijając sedna) a K schowek ... zależy co dla kogo ma znaczenie.

Spoko, tyle że oba hatchbacki mają 370 litrów pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaruga napisał:

Zgodnie z moimi przewidywaniami każdy przedstawił inną opinię, i jednocześnie wszyscy mają sporo racji ;)

 Poczekam jeszcze na rozwój sytuacji bo sytuacja robi się interesujaca. Możliwe że pod koniec miesiąca będzie można upolować niezłą okazję. I to nie tylko w oplu.

U mnie jest dodatkowy problem że mam głęboko wbity do łba limit ~60kPLN. Trudno mi logicznie przełknąć fakt że za zużywający się kawał żelastwa mam jako osoba fizyczna wydać więcej niż ta kwota. 

Dodam że z moich obliczeń wynika że taką kwotę maksymalnie łykam bez pogorszenia swojego bezpieczeństwa finansowego i komfortu życia.

ja bym chyba łyknął tą Astrę. Nie jestem jakimś specjalnym fanem sedanów w segmencie C, ale value for money jest bardzo dobra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TomekD000 napisał:

a widziałeś J hatchback nową w salonie w ostatnich 2-3 latach? 

Aha, czyli ty porównujesz pojemności bagażników dwóch różnych nadwozi. Spoko rotfl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaruga napisał:

Zgodnie z moimi przewidywaniami każdy przedstawił inną opinię, i jednocześnie wszyscy mają sporo racji ;)

Poczekam jeszcze na rozwój sytuacji bo sytuacja robi się interesujaca. Możliwe że pod koniec miesiąca będzie można upolować niezłą okazję. I to nie tylko w oplu.

U mnie jest dodatkowy problem że mam głęboko wbity do łba limit ~60kPLN. Trudno mi logicznie przełknąć fakt że za zużywający się kawał żelastwa mam jako osoba fizyczna wydać więcej niż ta kwota. 

Dodam że z moich obliczeń wynika że taką kwotę maksymalnie łykam bez pogorszenia swojego bezpieczeństwa finansowego i komfortu życia.

Jak za gotowke to te 2k mozna dorzucic z kk :phi: Jak na raty to kwotwa 2-5k wogole nieodczuwalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, TomekD000 napisał:

porównuje to co jest w porównaniu w tym wątku... czyli konkret a nie teorie

Tylko że w praktyce ja wolę mniejszy bagażnik w htb a nie teoretycznie większy w sedanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bizz napisał:

 

Pi pierwsze masa na autostradzie jest zaletą niezaprzeczalną.

Po drugie, nauczyłbyś się czytać źródło zanim je wrzucisz, obie Astry idą łeb w łeb do 160 km/h. 

image.png.d4e6987d556bc89a7bc2ddc5f8467ba0.png

 

Po trzecie, Astra K 1.4 turbo 125KM również została uszczęśliwiona "rozpadającą się" skrzynią M32.

 

Jakieś uwagi jeszcze? Nie bronię ani jednego, ani drugiego auta, bo oba to tanie wozidła, ale trochę obiektywności by się jednak przydało.

taa .. bardzo jesteś obiektywny. Załączasz część "od zera do XXX" która w codziennej jeździe ma mniejsze znaczenie, a ja pisze całościowo o osiągach i elastyczności ... widziałeś dane które są niżej i są druzgocące dla starej astry? Możliwe że sam powinieneś nauczyć się czytać zanim to komuś zasugerujesz. ...

Przypominam że nowa astra ma 125KM ... stara ma 140KM

 

9.9s do 100 w 140KM J vs 9.2s do 100 w słabszej 125KM K to dla ciebie "łeb w łeb"? 

od 60 do 90 w czasie 17,5 vs 8,6 w słabszej astrze to też niewielka różnica? 

 

Te samochody ... mimo że nowsza astra ma tylko 125KM dzieli przepaść jeśli chodzi o elastyczność .. i nie tylko o tabelki, tylko a o realne zachowanie na drodze. 

 

image.png.cf7e0c205f571531c556d6e091ebc5bf.png

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy do czego to auto.

Na trasy będzie OK, bo LPG i do tego samochód ciężki. A że stara konstrukcja? Ja traktuje samochody czysto użytkowo.

Do miasta bym nie kupił, wolałbym hatchbacka z małą turbo pierdziawką. W okolicach 60k seata leona można wyciągnąć, IMO lepsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Azbest napisał:

od 60 do 90 w czasie 17,5 vs 8,6 w słabszej astrze to też niewielka różnica? 

 

Taka roznica swiadczy tylko o tym, ze w jedynym z aut skrzynia jest zestopniowana zupelnie inaczej niz w drugim ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, iwik napisał:

Do miasta bym nie kupił, wolałbym hatchbacka z małą turbo pierdziawką. W okolicach 60k seata leona można wyciągnąć, IMO lepsza opcja.

 

Wnetrze takiego Seata + wyposazenie to niestety jest dramat, w porownaniu z Astra J.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Taka roznica swiadczy tylko o tym, ze w jedynym z aut skrzynia jest zestopniowana zupelnie inaczej niz w drugim ;)

Słynny przykład Hondy Civic 1,8 140 KM - niby 9 s do setki, a słabo jedzie - bo akurat skrzynia tak zestopniowana, że auto osiąga 100 km/h na 2 biegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Azbest napisał:

taa .. bardzo jesteś obiektywny. Załączasz część "od zera do XXX" która w codziennej jeździe ma mniejsze znaczenie, a ja pisze całościowo o osiągach i elastyczności ... widziałeś dane które są niżej i są druzgocące dla starej astry? Możliwe że sam powinieneś nauczyć się czytać zanim to komuś zasugerujesz. ...

Przypominam że nowa astra ma 125KM ... stara ma 140KM

 

9.9s do 100 w 140KM J vs 9.2s do 100 w słabszej 125KM K to dla ciebie "łeb w łeb"? 

od 60 do 90 w czasie 17,5 vs 8,6 w słabszej astrze to też niewielka różnica? 

 

Te samochody ... mimo że nowsza astra ma tylko 125KM dzieli przepaść jeśli chodzi o elastyczność .. i nie tylko o tabelki, tylko a o realne zachowanie na drodze.

 

 

 

Każdym wpisem pokazujesz braki w podstawowej wiedzy. 

Auto to nie tabelka.

Zresztą gdybyś potrafił ją czytać to akurat jedną z lepszych tabelek.

Serio myślisz że 15 koni słabsze auto będzie miało dwa razy lepsze osiągi czy może zestopniowanie skrzyni coś Ci mówi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem w 20 miesiecy 55 kkm. Auto sprawdza sie super, jestesmy z zona bardzo zadowoleni z zakupu Astry J 1,4 140 KM z lpg. Duze, wygodne i pakowne auto. Mam dzieciaki w wieku szkolnym wiec sedan dla mnie jest okej. Spalanie w trasie 9 litrow przy tempomacie na 130 km\h, natomiast w miescie 10 litrow, w zakorkowanym Wroclawiu. Oczywiscie podaje spalanie dla gazu. Czy kupilbym ponownie? Tak.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Taka roznica swiadczy tylko o tym, ze w jedynym z aut skrzynia jest zestopniowana zupelnie inaczej niz w drugim ;)

Ewentualnie turbina załącza się przy niższych obrotach. Dodatkowo moc przy średnich obrotach (nie maksymalna) może być większa w K. Co w połączeniu z niższą masą daje taki a nie inny efekt.

Wątpię żeby tak schrzanili skrzynię żeby robić z K wiertarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Azbest napisał:

 

przy niewielkiej różnicy w cenie nawet bym nie patrzył na ja J. Pomijając nawet tę masę, to K jest pod każdym względem lepszym samochodem z (w końcu_ fajnym wnętrzem. Jeździłem dwoma modelami.

J-ke kupuje się dla LPG, K jak chcesz benzynę i tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Polarny napisał:

Ewentualnie turbina załącza się przy niższych obrotach. Dodatkowo moc przy średnich obrotach (nie maksymalna) może być większa w K. Co w połączeniu z niższą masą daje taki a nie inny efekt.

Wątpię żeby tak schrzanili skrzynię żeby robić z K wiertarkę.

 

Turbina sie nie zalacza bo kreci sie caly czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jaruga napisał:

W związku z wejściem nowych norm dealerzy próbują się ich pozbyć i dostałem wczoraj przypadkiem dość dobrą ofertę.

Czy to dotyczy tylko silnika 1,4T?
Pozostałe silniki (1,6 benz i CDTi) zostają w ofercie na 2019r?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Polarny napisał:

Ja też jeździłem przy okazji wybierania nowego auta kilka lat temu. W porównaniu do ówczesnych 140 KM w octavii czuło się, jak by astra miała niewiele ponad połowę tej mocy.

 

 

Też jeździłem ze 3 lata temu. I w głowę zachodziłem czy z samochodem coś nie tak, czy te 140KM jakieś oszukane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, alek_lc napisał:

Czy to dotyczy tylko silnika 1,4T?
Pozostałe silniki (1,6 benz i CDTi) zostają w ofercie na 2019r?

 

Zostaje tylko 1,4T ale po pierwszym września można produkować ten silnik wyłącznie z GPF, czyli filtrem cząstek stałych i bez instalacji gazowej.

Pozostałe wypadają z produkcji, a te co są na placu muszą zarejestrować do 1 września, bo później nie będzie można.

Bardzo możliwe że wiosną pojawi się całkowicie nowy następca - astra K sedan. Ale to nie jest jeszcze przesądzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bizz napisał:

 

 

Te osiągi od 0-100 wynikają ze zestopniowania skrzyni. W rzeczywistości zbiera się całkiem żwawo, są na necie porównania "licznik w licznik" z Golfem 140 KM TSI, minimalnie przegrywa właśnie masą.

Ale ta masa daje komfort podróży na autostradzie. 

 

 

Astra z tym silnikiem jest strasznie mulasta :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.