Skocz do zawartości

Kupilibyście teraz nową astrę J 1.4T?


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, chojny napisał:

 

Mialem wrażenie jakby auto miało 110 a nie 140 koni. 😕

 

Jak porownasz z 1,4TSI to faktycznie szalu nie ma i tych 140KM nie czuc...

Ale jak wezmiesz do porownania wolnosscace 1.6 110KM to bedzierzepasc ;)

Do wyscigow sie kompletnie nie nadaje, ale zawalidroga nie jest i na autostradzie przy 140km/h jest cicho i pali bardzo rozsadnie :ok:

Taka Astra kosztuje obecnie tyle co auta klasy B i jest konstrukcja z 2008, wiec nie przesadzajmy z oczekiwaniami ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, chojny napisał:

Skrzynia ma za długie przełożenia. Gdyby dobrać 

lepsza skrzynie to by jechała. 

 

To prawda, ale dla mnie to akurat zaleta :ok:

Przy 130-140km/h jest naprawde cicho i obroty sa ponizje 3kRPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, chojny napisał:

Skrzynia ma za długie przełożenia. Gdyby dobrać 

lepsza skrzynie to by jechała. 

Pamiętaj co to za model, jaka bryła nadwozia i do kogo jest kierowana. Nie kupią tego kierowcy oczekujący super dynamiki. To raczej spokojne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma czegoś takiego jak Astra K sedan
 
OZI bodajże pokazywa Astre K sedan a Panicz chyba nia jechal pod znaczkiem Chevi. Ogolnie z zewnatrz niewiele sie zmieni i bardziej przypomina FL niz nowa generacje.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to jest nowa generacja cruze w sedanie, i bucik 

w polszy nieoferowane

przeciez PSA przejelo opla i nie wprowadzi do sprzedazy astry sedan

astra przejdzie lifting, troszke zmienia przod, szersze kierunkowskazy i led z przodu w 2019

nie oplaca im sie przerabiac konstrukcji pod ich 1.2 silniki i beda z silnikami 1.4 T od GM

pewnie koło 2022 roku astra zakonczy swoj zywot i zostanie pugiem 308:(

jak za chwile bedzie z Corsa, juz jest z combo, crosland to 2008, a grandland to 3008, zafira pewnie tez kaput, juz zaprzestali sprzedawac karla=chevy

w insignii diesle juz psa

ciekawe czy 508 to nie insignia;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, 62545tomasz napisał:

nie oplaca im sie przerabiac konstrukcji pod ich 1.2 silniki i beda z silnikami 1.4 T od GM

3 minuty temu, 62545tomasz napisał:

w insignii diesle juz psa

No to opłaca się czy się nie opłaca? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4t z Astry J zawsze mozna podrasowac do 160-170KM wtedy troche lepiej radzi sobie z nadwaga, jednak roznic w okolicach 2000obr. i tak sie nie zauwazy. Ja natomiast minimalna roznice czuje miedzy pustym a pelnym bakiem. Te dobre 50kg mniej i autko robi sie zwinniejsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 62545tomasz napisał:

w astrze nie bo to twór GM

 a nie wiadomo czy insignia nie była już projektowana z PSA...

diesle wiem, że juz PSA w poliftowej insigni, niedawno przeszła mikro lifting, nawet info o nim nie było;)

 

Nowa Insignia była projektowana przez Opla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PSA aktualnie ma dobre motory. Zarówno BlueHDI jak i PureTech są OK. Jedynie z mocami trochę krucho.

Dlaczego? EP6CDTR mocy nie brakuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, bergerac napisał:

a w ilu modelach jest montowany ? Stawiam, że pewnie tylko w jakieś jednej lub dwóch wersjach GT.

Ano tak właśnie jest, co nie zmienia faktu że psa ma też całkiem fajne silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.08.2018 o 23:23, Maciej__ napisał:

 

Jak porownasz z 1,4TSI to faktycznie szalu nie ma i tych 140KM nie czuc...

Ale jak wezmiesz do porownania wolnosscace 1.6 110KM to bedzierzepasc ;)

Do wyscigow sie kompletnie nie nadaje, ale zawalidroga nie jest i na autostradzie przy 140km/h jest cicho i pali bardzo rozsadnie :ok:

Taka Astra kosztuje obecnie tyle co auta klasy B i jest konstrukcja z 2008, wiec nie przesadzajmy z oczekiwaniami ;]

Ile to jest bardzo rozsądnie przy 140 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie silnik jest mułem tylko w starszej Astrze są inne przełożenia skrzyni biegów. W jakiejś prasie wspominali wręcz, że 6-tka to tylko na autostrady.

Użytkownicy niech potwierdzą czy tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, stig napisał:

Nie silnik jest mułem tylko w starszej Astrze są inne przełożenia skrzyni biegów.

Jest mułem ze względu na marny moment obrotowy i dużą masę. Porównywałem, jak to się zachowuje na poszczególnych obrotach, a nie na biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, stig napisał:

Nie silnik jest mułem tylko w starszej Astrze są inne przełożenia skrzyni biegów. W jakiejś prasie wspominali wręcz, że 6-tka to tylko na autostrady.

Użytkownicy niech potwierdzą czy tak jest.

 

Nie wiem czy tylko na autostrady, jak sie turlasz powoli to w sumie mozna ja wrzuci przy ok 90km/h.

Ale obroty sa wtedy naprawde niskie i zeby przyspieszyc to trzeba redukowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.08.2018 o 09:45, format napisał:

No to opłaca się czy się nie opłaca? :nie_wiem:

 

Tego Ci nie powiedzą. Ale gdzieś czytałem, że PSA chce jak najszybciej wyjść z silników/konstrukcji GM, bo za każde GMowe rozwiązanie zobowiązali się płacić jakiś gruby hajs. Także może im się opłacać przerobić auta pod swoje silniki tylko po to, żeby tego GMowi nie płacić.

 

Moim skromnym zdaniem sens starego silnika 1.4T 140KM jest tylko w połączeniu z LPG. Jak po dołożeniu GPF nie będzie można tego sprzedawać z fabrycznym LPG z jakiegos powodu, to lepiej niech od razu włożą tam swoje puretechy 1.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, iwik napisał:

Moim skromnym zdaniem sens starego silnika 1.4T 140KM jest tylko w połączeniu z LPG. Jak po dołożeniu GPF nie będzie można tego sprzedawać z fabrycznym LPG z jakiegos powodu, to lepiej niech od razu włożą tam swoje puretechy 1.2.

Spoko jeśli patrzysz na to z perspektywy klienta poszukującego auta <150HP. W PSA (i przy okazji w aktualnej ofercie Opla) smutno się robi gdy poszukujesz auta >150HP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, format napisał:

 W PSA (i przy okazji w aktualnej ofercie Opla) smutno się robi gdy poszukujesz auta >150HP.

 

Pewnie stwierdzili, że marginalna sprzedaż i nie opłaca się trzymać linii pod te mocniejsze silniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie silnik jest mułem tylko w starszej Astrze są inne przełożenia skrzyni biegów. W jakiejś prasie wspominali wręcz, że 6-tka to tylko na autostrady.
Użytkownicy niech potwierdzą czy tak jest.
Z silnikiem 1.4 140KM wbijam 6 bieg rowniez w miescie przy 60km, przy takiej predkosci sugeruje zmiane biegu komp. Spokojnie mozna jechac na 6-tce i jechac dynamcznie jak na wroclawskie warunki.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, spad napisał:

Z silnikiem 1.4 140KM wbijam 6 bieg rowniez w miescie przy 60km, przy takiej predkosci sugeruje zmiane biegu komp. Spokojnie mozna jechac na 6-tce i jechac dynamcznie jak na wroclawskie warunki.

 

Ja nie mam sumienia wbijac ponizej 90km/h 8]

Tymi wskazanimi kompa sie w ogole nie sugeruje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Ja nie mam sumienia wbijac ponizej 90km/h 8]

Tymi wskazanimi kompa sie w ogole nie sugeruje ;)

Teraz silniki lubią niskie obroty. Moj automat już jedzie na 7 po przekroczeniu 80 km/h. Ale to dieselek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spad napisał:

Z silnikiem 1.4 140KM wbijam 6 bieg rowniez w miescie przy 60km, przy takiej predkosci sugeruje zmiane biegu komp. Spokojnie mozna jechac na 6-tce i jechac dynamcznie jak na wroclawskie warunki.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
 

Na 6 dynamicznie w mieście, po wrzuceniu jej przy 60km/h?

To, że się da jechać to wiem, ale dynamicznie na 6 w mieście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, rwIcIk napisał:

Teraz silniki lubią niskie obroty. Moj automat już jedzie na 7 po przekroczeniu 80 km/h. Ale to dieselek.

 

Nie wiem czy lubia, bo jak bym zmienial biegi zgodnie z tym co sugeruje auto to mam wrazenie, ze silnik za chwile wyskoczy z budy :hehe:

Ja mam gdzies czy spali 0,5 czy 1ltr paliwa wiecej, ale nie lubie takich niskich obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, rwIcIk napisał:

Teraz silniki lubią niskie obroty.

Ale ich koła dwumasowe już nie :)

Dnia 12.08.2018 o 19:38, mrBEAN napisał:

Ile to jest bardzo rozsądnie przy 140 km/h?

Ten silnik w dużo cięższej insigni spalił mi 9,5 przy autostradowych (zegarowych) 160km/h 1000km autostrad i 300km dróg klasy krajowej. Z prawie 9 tys km spalanie tego auta to 7,6. Zatem bardzo przyzwoicie. 

Co do osiągów-chip zmienia autko nie do poznania (piszę o astrze) bo jeździłem taką po wirusie na ok 165-170 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik w dużo cięższej insigni spalił mi 9,5 przy autostradowych (zegarowych) 160km/h 1000km autostrad i 300km dróg klasy krajowej. Z prawie 9 tys km spalanie tego auta to 7,6. Zatem bardzo przyzwoicie. 
Co do osiągów-chip zmienia autko nie do poznania (piszę o astrze) bo jeździłem taką po wirusie na ok 165-170 KM.
Astra J w wersji GTC czyli 3 furtki 1.4T po chipie wypluła 170 KM 270 Nm, ale ze względu na idiotyczny przebieg momentu oraz masę własną auto nadal subiektywnie wydaje się być mało dynamiczne i nie daje radości z jazdy. Porównując do tak hejtowanych VAGów silnik 1.4 TSI z serii EA211 (na pasku rozrządu) miażdży ten silnik Opla pod względem dynamiki, spalania, kultury pracy, pracy skrzyni biegów (porównując cały układ napędowy).

Miałem do czynienia z tym wynalazkiem w Oplu Mokka z automatem (katastrofa pod każdym względem) oraz w/w Astrze GTC w manualu. Silnik zbyt głośny jak na benzynę, fatalny przebieg momentu i idiotyczne wskazanie temperatury na zegarach (wskazówka nie stoi równo na 90 sprawiając wrażenie, że jest niedogrzany).

Natomiast z zalet to bezawaryjny nie licząc skrzyni biegów oraz w miarę rozsądne spalanie, nie licząc mokki z automatem bo tam jest płacz - 10l na autostradzie w 140 konnym aucie, ale to pewnie kwestia masy i aerodynamiki lodówki.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Nie wiem czy lubia, bo jak bym zmienial biegi zgodnie z tym co sugeruje auto to mam wrazenie, ze silnik za chwile wyskoczy z budy :hehe:

Ja mam gdzies czy spali 0,5 czy 1ltr paliwa wiecej, ale nie lubie takich niskich obrotow.

W automacie nie miałbyś wyjścia :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Na 6 dynamicznie w mieście, po wrzuceniu jej przy 60km/h?

To, że się da jechać to wiem, ale dynamicznie na 6 w mieście?

 

Mi wychodzi, żonie również, da się. Dynamicznie nie oznacza pierwszy spod świateł i pierwszy na kolejnych światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, spad napisał:

 

Mi wychodzi, żonie również, da się. Dynamicznie nie oznacza pierwszy spod świateł i pierwszy na kolejnych światłach.

Dynamicznie jeździć 1,4t po mieście i owszem, ale nie na 6 przy 60 po mieście.

Ja mam jeszcze cięższa budę, ale przy dynamicznie w mieście jakoś ciężko wydaje mi się ze spalaniem jakie tu pada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rwIcIk napisał:

Teraz silniki lubią niskie obroty. Moj automat już jedzie na 7 po przekroczeniu 80 km/h. Ale to dieselek.

 

U mnie obroty podczas normalnej jazdy sa w zakresie 1.500-2.200, przy 130 km/h 2.800. A to benzyna 1.4, ktora calkiem chetnie kreci sie w razie potrzeby do 6.000.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.08.2018 o 05:49, ZUBERTO napisał:

Dynamicznie jeździć 1,4t po mieście i owszem, ale nie na 6 przy 60 po mieście.

Ja mam jeszcze cięższa budę, ale przy dynamicznie w mieście jakoś ciężko wydaje mi się ze spalaniem jakie tu pada.

 

U mnie w 1.4t  ecoflex nie było by możliwości jazdy 60km/h na 6 biegu. Ja nawet przy 60km/h 5-tki nie wrzucam. Strasznie długa skrzynia. Były też wersje z krótszą skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.08.2018 o 18:35, spad napisał:

Z silnikiem 1.4 140KM wbijam 6 bieg rowniez w miescie przy 60km, przy takiej predkosci sugeruje zmiane biegu komp. Spokojnie mozna jechac na 6-tce i jechac dynamcznie jak na wroclawskie warunki.

Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka
 

 

Nie ma szans. Wbiłem wczoraj dla sprawdzenia, utrzymuje prędkość na prostej, ale próba wciśnięcia gazu do oporu nie wywołuje żadnej reakcji, oprócz mojego bólu wewnętrznego na myśl o tym co tam się dzieje w środku:)

Kolega @Novy81 pisał że były wersje z krótszą skrzynią - może taką masz... U mnie żeby cokolwiek się działo po wciśnięciu gazu na 6 biegu, muszę jechać minimum 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, bizz napisał:

 

Nie ma szans. Wbiłem wczoraj dla sprawdzenia, utrzymuje prędkość na prostej, ale próba wciśnięcia gazu do oporu nie wywołuje żadnej reakcji, oprócz mojego bólu wewnętrznego na myśl o tym co tam się dzieje w środku:)

Kolega @Novy81 pisał że były wersje z krótszą skrzynią - może taką masz... U mnie żeby cokolwiek się działo po wciśnięciu gazu na 6 biegu, muszę jechać minimum 90.

 

Dzisiaj też sprawdziłem co i jak, i faktycznie przy 60 km nie idzie, ale przy 70-75 km już wbijam i jadę. :) Lekka pomyłka o 10 km. ;] Skrzynię mam z długimi przełożeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bizz napisał:

 

 

Kolega @Novy81 pisał że były wersje z krótszą skrzynią - może taką masz... U mnie żeby cokolwiek się działo po wciśnięciu gazu na 6 biegu, muszę jechać minimum 90.

 

Była jedna wersja z przełożeniem 4.18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spad napisał:

 

Dzisiaj też sprawdziłem co i jak, i faktycznie przy 60 km nie idzie, ale przy 70-75 km już wbijam i jadę. :) Lekka pomyłka o 10 km. ;] Skrzynię mam z długimi przełożeniami.

Jeśli tylko sprawdzałeś to ok  ale jeśli tak jeździsz na co dzień to zabijesz dwumasę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.