Skocz do zawartości

Przerywanie, szarpanie i gaśnięcie silnika - 1,9 JTD


adimali

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu silnik w trakcie jazdy, niezależnie od biegu, prędkości przyspieszenia zaczął ciąć i szarpać, bez wyraźnych spadków obrotów. Po prostu jakby się przyduszał na ułamek sekundy. Ponadto ostatnio zaczęło pojawiać się gaśnięcie silnika - po prostu jakby z zaduszenia. Oczywiście zdarzają się odpalenia i jazdy w których wogóle nie ma tego problemu. Sprawdzony był pod kątem silnikowo-mechanicznym, mechanik nie stwierdził żadnych problemów ani z wtryskami, układem paliwowym całym, z EGR itp - komputer pokazywał liczne błędy magistrali paliwowej (nie wiem czy dobrze pamiętam), czujnika gazu, klimy itp. Diagnozą kazał zająć się elektrykowi samochodowemu.

Elektryk samochodowy stwierdził problem z alternatorem - losowo po odpaleniu silnika mimo wysłanego sygnału alternator nie uruchamiał się, co skutkowało brakiem ładowania i wywalania różnych błędów i krzaczków. Drugą rzeczą jest czujnik - widoczny na zdjęciu. Co to jest za czujnik? Elektryk powiedział, że to jakiś czujnik ciśnienia paliwa - czy to prawda? Mówi że sygnał w przewodach jest prawidłowy, jednak jakby sama wtyczka była uszkodzona wewnętrznie.

Prosiłbym o rady i pomysły czym warto się zająć? I ocenę czy ten czujnik to jest czujnik ciśnienia paliwa? Da radę samemu go wymienić? Widziałem na allegro za ok. 100zł można dostać.

Pozdrawiam

Inked20180811_093624_LI.jpg

Inked20180811_093612_LI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co mi przychodzi na myśl - to mechanik nie do końca zdiagnozował ci dobrze auto tak jak powinien to zrobić prawidłowo.Ale w to już nie wnikam...

 

1. Krzaczki i świecidełka na desce rozdzielczej liczne fajlury itp -to

 

A- sprawdzić połączenia masowe skrzynia-buda ( miejsce lubi korodować i źle zmasowane świruje)

B- przewód masy  pod akumulatorem który lubi się przecierać.

C- zaśniedziałe styki w skrzynce bezpieczników pod maska- uwierz woda tam może zdziałać cuda przez co masz problemy ze wszystkim co elektryczne łącznie z alternatorem.

 

2. Poszarpywanie - zapchany EGR( lub elektromagnes zablokowany)

 

3. Map sensor czujnik na kolektorze który mógł się zalepić smoła i sądzą. Czyszczenie zazwyczaj pomaga.

 

 

Tutoriale na YT lub w dziale zts.

 

Roboty na 1 dzień+4pak

 

Aha dobrze jest zaopatrzyć się w zwykły kabel kkl na przełączniku + Mes/fes który za darmo hehe zassasz z neta. Prosty i przydatny który wyleczył nie jednego stilo

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie dublować - podpisuję się pod poprzednim postem. Masa, masa i jeszcze raz masa. Do tego zaślepić EGR (chociażby pierwszą puszką z w/w 4-ro paka). 

Czujnik paliwa trzyma się na 2 trox'y. Trochę zabawy jest, ale wszystko się da ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym zdjęciu jest chyba czujnik ciśnienia w kolektorze. Faktycznie zalepia się smołą (sadzą). Ja wymieniałem. Objawy to "check" i tryb awaryjny (zmniejszona moc)

Na drugim zdjęciu czujnik ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia. Ten może powodować takie objawy. No ale błąd powinien być jednoznaczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.