tomery Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Witam W rodzinie pojawił się ostatnio VW Lupo 1.0 , 50 KM , silnik ANV , przebieg ok. 196 tkm (raczej wiarygodny , weryfikowałem w ASO). Takie wozidełko dla początkującego kierowcy (jazda właściwie po mieście , czasami 5-6 km , czasami 2 km). I wszystko byłoby OK , ale niestety fura pali jak smok. Przedostatnie tankowanie ok. 12 l/100 km , teraz zużył prawie 1/4 baku a przejechał tylko 41 km (czyli spalanie ok. 14 l/100 km). Rozumiem , niech taka popierdółka spali po mieście 8 litrów , ale nie 14. Warsztat/sprzedawca (mamy zaufanie) przed sprzedażą wymienił świece , filtry , rozrząd , olej , przejrzał hamulce. Słowem przygotował tak auto żeby nie musiał się wstydzić (znamy się). Mam wrażenie że silnik się "zalewa" - często po zgaszeniu w okolicach przodu samochodu czuć benzynę , ostatnio zarzucił odpalanie (co któryś raz nie odpala od strzała , trzeba pokręcić z 2-3 razy i załapuje). Ostatnio jechałem za Lupkiem i ciągnął się za nim smród niedopalonej benzyny. Co powinniśmy sprawdzić ? Sondę/sondy lambda ? Może czujnik temperatury (lub jakiś inny) jest uszkodzony i auto jeździ cały czas na ssaniu ? A może coś jeszcze ? A może ktoś poleciłby ogarniętego mechanika od VW w Toruniu (który nie zedrze skóry za podłączenie pod kompa i ew. naprawę) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2018 Na początek zacznij od podpięcia auta pod komputer. Jak się boisz, że ktoś zedrze z Ciebie. To kup własny, na poczatek nawet elm327 na bluetooth. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 14 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2018 10 godzin temu, czachabrava napisał: kup własny, na poczatek nawet elm327 na bluetooth. Dzięki za radę. Tylko najpierw trzeba się na tym trochę znać żeby nie namieszać jeszcze bardziej :) 10 godzin temu, czachabrava napisał: Jak się boisz, że ktoś zedrze z Ciebie. Z powodów wyżej wymienionych poszukuję właśnie kogoś kto się na tym zna i nie zedrze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2018 Godzinę temu, tomery napisał: Dzięki za radę. Tylko najpierw trzeba się na tym trochę znać żeby nie namieszać jeszcze bardziej Z powodów wyżej wymienionych poszukuję właśnie kogoś kto się na tym zna i nie zedrze Tym elmem co najwyżej jak podejrzysz parametry to już będzie duży sukces, wiec nic nie namieszasz nim, bo nie da rady. To nie sprzęt serwisowy. Do tego w pierwszej kolejności sprawdzisz, czy nie ma błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 28 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2018 Dla potomności. Mechanik podłączył Lupka pod kompa - błędów brak. Sprawdzona sonda/sondy , czujnik temperatury (nie jeździ na ssaniu) , wszystko podobno ok. Wymieniony został "kosz" pompy paliwa (cokolwiek to znaczy , podobno był bardzo trudny do zdobycia , chociaż chociażby w IC pompę z czymś co wygląda na "kosz" można kupić do 200 pln). Pęknięcie "kosza" powodowało podobno (?) wycieki paliwa a tym samym zwiększoną "konsumpcję". Smród benzyny roznoszący się wokół samochodu póki co nie występuje :) Testujemy spalanie (zużycie + straty benzyny). Na ok. 1/3 - 1/2 "ćwiartki" wg wskazania wskazówki przejechał ok. 50 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.