Skocz do zawartości

Co wybrać: Astra K, Ceed III czy Focus MK4


Misieq

Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanki i koledzy

 

Doradzcie - stoję przed dylematem zakupu samochodu. Pierwszy z nich to czy nowy czy używka.

 

Ale zakładając że jednak nowy i budżet około 75k, benzyna i kombii to na liście znalazły sie wyżej wymienione.

 

Astra - 1.4 125KM - z turbo i GPF :(. Najmniejszy bagażnik. Wygląd też mi tak sobie leży, ale chyba najlepsze wyposażenie (Dynamic)

 

Ceed - 1.4 bez turbo (prosta konstrukcja ) ale za to tylko 100KM. Największy bagaznik. W wersji M takie sobie wyposażenie ale za to niska cena.bw wersji L cena już nie taka konkurencyjna.

 

Focus - 1.0 100KM albo 125KM. Spory bagaznik, grzana szyba :) (mam obecnie i świetna sprawa). Wyjdzie drożej od Astry. No i te 3 cylindry :(

 

Jakieś plusy/minuty powyższych?

Rozważam jeszcze Octavię, ale wygląda na dużo droższa niż założony budzet.

 

PS. Samochód głównie do miasta + kilka dalszych tras w roku. Więc nie potrzeba więcej niż 125KM. Kombi bo lubię mieć miejsce w bagażniku i nie martwić się jak trzeba coś przewieźć.

Edytowane przez Misieq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brac Focusa 100KM walnachc chipa i bedzie w sam raz 145KM szalu nie robi ale bedzie lepsze od wolnego  sssaka. Kile 1.4 to prosze Cie to trzeba by na glowe upasc. Z tych wszystkich najtaniej i najszybciej pojedziesz Astra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze :)

Szybko nie jeżdżę bo za duży wir w baku - centusiostwo krakowskie ze mnie wychodzi :)

Dzisiaj jechałem Kia - póki co jest na samym końcu.

Jak na Forda dostanę taką samą cenę jak na Astre to pewnie będzie Ford. A jak nie to będę musiał pogodzić się z brakiem grzanej przedniej szyby :(

 

PS. Mówisz, że nie ma sensu dopłacać do 125KM?

Edytowane przez Misieq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Misieq napisał:

Dzięki za komentarze :)

Szybko nie jeżdżę bo za duży wir w baku - centusiostwo krakowskie ze mnie wychodzi :)

Dzisiaj jechałem Kia - póki co jest na samym końcu.

Jak na Forda dostanę taką samą cenę jak na Astre to pewnie będzie Ford. A jak nie to będę musiał pogodzić się z brakiem grzanej przedniej szyby :(

 

PS. Mówisz, że nie ma sensu dopłacać do 125KM?

Nie chipa zrobisz za 1,5k to sa bez mala te same silniki nie ma sensu doplacac jak mozna miec wiecej za mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Misieq napisał:

Koleżanki i koledzy

 

Doradzcie - stoję przed dylematem zakupu samochodu. Pierwszy z nich to czy nowy czy używka.

 

Ale zakładając że jednak nowy i budżet około 75k, benzyna i kombii to na liście znalazły sie wyżej wymienione.

 

Astra - 1.4 125KM - z turbo i GPF :(. Najmniejszy bagażnik. Wygląd też mi tak sobie leży, ale chyba najlepsze wyposażenie (Dynamic)

 

Ceed - 1.4 bez turbo (prosta konstrukcja ) ale za to tylko 100KM. Największy bagaznik. W wersji M takie sobie wyposażenie ale za to niska cena.bw wersji L cena już nie taka konkurencyjna.

 

Focus - 1.0 100KM albo 125KM. Spory bagaznik, grzana szyba :) (mam obecnie i świetna sprawa). Wyjdzie drożej od Astry. No i te 3 cylindry :(

 

Jakieś plusy/minuty powyższych?

Rozważam jeszcze Octavię, ale wygląda na dużo droższa niż założony budzet.

 

PS. Samochód głównie do miasta + kilka dalszych tras w roku. Więc nie potrzeba więcej niż 125KM. Kombi bo lubię mieć miejsce w bagażniku i nie martwić się jak trzeba coś przewieźć.

1. W takim budżecie nowy.

2. GPF się nie przejmuj. To będzie całkowicie bezobsługowe w benzynie. 

3. Ceeda sobie odpuść. Ten silnik ledwo jedzie. Szkoda kasy na zamulanie.

4. 3 cylindry w focusie całkiem fajnie radzą sobie w tym aucie - jeździłem wersją 125KM. I nawet przyjemnie burczą. Silnik trwały i sprawdzony. Natomiast przy moim trybie jazdy spalił mi prawie 9 litrów we Wrocławiu więc tyłka nie urywa. Ale mi auta generalnie dużo palą ;) Co mnie wkurza w fordzie to idiotyczne pakiety wyposażenia. Żeby mieć elektryczne szyby z tyłu trzeba mieć pakiet przynajmniej Platinum co bardzo wpływa na cenę. I focus to będzie zdecydowanie najdroższa opcja pomimo że jeździ się IMO najprzyjemniej.

5. Podsumowując zdecydowanie najlepszy współczynnik "value for money" będzie miała astra. I trudno w tym przedziale cenowym znaleźć konkurenta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Budżet jest taki jeśli nowy - ale powiem szczerze, że to i tak trochę dużo - wolalbym działki szukać :P

 

Kijanką jechałem wczoraj - generalnie jedzie podobnie jak obecny Focus Mk1 ;) Więc szału nie ma, ale ujdzie.

Tyle, że cena też szału nie robi więc chyba Kia spadnie z listy.

 

Astre oglądałem dzisiaj - dość dużo miejsca w środku. Chociaż relingi zepsuli - nie da się do nich zamontować belek. Niestety 125KM silników nie ma na demo, więc w tygodniu dopiero 150KM jazda.

Mam bardzo dobrą ofertę na wypasionego Dynamic. Co prawda odbiór październik, a że mi się nie spieszy to nawet się zastanawiam czy nie poczekać tak, żeby już rejestrować w 2019. Zawsze to "rok" do przodu przy odsprzedaży.

 

Do Forda mi znacznie bliżej - polubiłem swoją obecną Foczkę (tylko ruda ją zżera dosłownie w oczach). Nowych Focusów jeszcze nie ma w salonach. Ale chyba się przejadę poprzednią generacją, żeby zobaczyć jak to jeździ. Elektryczne szyby w MK4 z tyłu są już w standardzie nawet najuboższej wersji. Tylko właśnie cena odstaje mocno od Opla...

 

Generalnie z moimi oczekiwaniami co do wyposażenia to wszędzie jest problem :) Zazwyczaj to co mi potrzebne jest dostępne tylko z opcjami które mi potrzebne do szczęścia zupełnie nie są.

Podstawa dla mnie to: Automatczna klima, Android Auto, czujniki przód+tył i kamerka. I jeszcze elektrycznie składane lusterka (to zazwyczaj jest tylko w bogatszych wersjach) i grzana szyba przednia (to tylko Fordy).

Obejrzałem Peugeota 308SW dzisiaj - słabo to wygląda (nie mówiąc już, że spasowanie blach aut wystawionych w salonie woła o pomstę do nieba).

Octavia - na razie cisza z salonu, napiszę do innego.

 

Jeszcze pojawiła się opcja używanego, rocznego Focusa Mk3 - silnik 1.6 tyle, że bez AndroidAuto (tylko mały wyświetlacz radia), czujników z przodu, kamery, składanych lusterek i bagażnik trochę mniejszy. Ale za to 58k a nie 80k. Ach te dylematy.

Edytowane przez Misieq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A faktycznie nadal jest rok produkcji w DR - myślałem, że to już zmienili (były takie plany).

W takiej sytuacji to się pewnie nie będę w to bawił bo to by trzeba do listopada/grudnia z zamawianiem czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.08.2018 o 16:25, Misieq napisał:

Obejrzałem Peugeota 308SW dzisiaj - słabo to wygląda (nie mówiąc już, że spasowanie blach aut wystawionych w salonie woła o pomstę do nieba).

To ciekawe... :hmm:

Miałem zupełnie odwrotne odczucia po porówaniu P308 do focusa (MK3 FL, bo tego najnowszego jeszcze na żywo nie widziałem) czy słabszych wersji leona. Peugeot wydawał się zrobiony w środku z materiałów o klasę lepszych od 'kompaktowej' konkurencji. Chyba tylko golf go przebijał.

Oczywiście miał swoje 'smaczki', np aluminiowa (znaczy metalowa, nie udająca metal) gałka zmiany biegów + auto ze szklanym dachem w słoneczny dzień przy +30 - idealne połączenie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Astry bym nie wziął ze względu na M32. Niby poprawiona, ale po co kusić los, a i wpisy na forum Astry mówią, że trafiają się egzemplarze o dyskusyjnej kulturze pracy, jaką pamiętam z Cromy, zwłaszcza zimą.
Chyba że weźmiesz wersję start stop, wtedy pakują inną skrzynię.
O Cee'd to już się inni wypowiedzieli.
Natomiast Fiesta z silnikiem 1.0 zrobiła na mnie piorunujące wrażenie. W Focus na pewno nie będzie tak dobrze, ale na chip po gwarancji bym się skusił.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

mam astre K 1.4 125 koni, przejechane prawie 170 000 i zdecydowanie kupilbym ja raz jeszcze

mega bezawaryjne, ciche i dynamiczne auto

zdecydowanie polecam

mam kombi enjoy + pakiet biznes, mi wystarcza, jest wszystko co potrzeba, nie widze sensu posiadania czegos wiecej

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam bardzo ciężką nogę... więc mam koło 7.5 do 8 jak latam z prędkościami pod 220

jeżdżąc powiedzmy do 160 w jeździe mieszanej trasa miasto pali koło 5.5-6

i tak, też jestem w szoku;)

Często bywam w okolicy SC jak jesteś zainteresowany możemy się gdzieś ugadać, możesz podjechać zerknąć jak wygląda auta i zerknąć na średnie spalanie - nie kasuje drugiego TRIPA, nie wiem ile na nim mam najechane, sam się resetuje co kilka tysięcy km

autko bardzo polecam i nie wiem czy przed FL, przed wpakowanie silników 1.2 PSA jeszcze raz nie wezmę takiej astry własnie 1.4 125

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 62545tomasz napisał:

mam bardzo ciężką nogę... więc mam koło 7.5 do 8 jak latam z prędkościami pod 220

jeżdżąc powiedzmy do 160 w jeździe mieszanej trasa miasto pali koło 5.5-6

i tak, też jestem w szoku;)

Często bywam w okolicy SC jak jesteś zainteresowany możemy się gdzieś ugadać, możesz podjechać zerknąć jak wygląda auta i zerknąć na średnie spalanie - nie kasuje drugiego TRIPA, nie wiem ile na nim mam najechane, sam się resetuje co kilka tysięcy km

autko bardzo polecam i nie wiem czy przed FL, przed wpakowanie silników 1.2 PSA jeszcze raz nie wezmę takiej astry własnie 1.4 125

 

 

Pewnie licznik sporo oszukuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 7 miesięcy później...

Nie wiem co tu kombinować. Foka to najlepszy samochód z tej trójki, Astra ma najlepsze wyposażenie w relacji do ceny. Słowem, jak masz więcej kasy bierz fokę, jak mniej to opla. Kiła w ogóle odpada moim zdaniem, wolnossąca benzyna w 2019 roku to pomyłka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2019 o 10:08, ⠀ napisał:

Nie wiem co tu kombinować. Foka to najlepszy samochód z tej trójki, Astra ma najlepsze wyposażenie w relacji do ceny. Słowem, jak masz więcej kasy bierz fokę, jak mniej to opla. Kiła w ogóle odpada moim zdaniem, wolnossąca benzyna w 2019 roku to pomyłka.

Ale przecież są też 1,4 turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Finalnie kupiłem Focusa (ale jeszcze przed pewnymi cięciami w wyposażeniu)

 

Ale cenowo sytuacja wyglądała tak:

Uturbiona Kia vs Focus z wyposażeniem jakie mnie interesowało wychodziła taka sama cena (jak nie drożej nawet).

Astre dało się kupić minimalnie taniej (mój ówczesny pracodawca miał zniżkę) - ale finalnie stwierdziłem że te 3tysiące różnicy to nie jest przepaść, a wygląd Opla mi najmniej pasował.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.07.2019 o 16:02, Misieq napisał:

Finalnie kupiłem Focusa (ale jeszcze przed pewnymi cięciami w wyposażeniu)

 

Ale cenowo sytuacja wyglądała tak:

Uturbiona Kia vs Focus z wyposażeniem jakie mnie interesowało wychodziła taka sama cena (jak nie drożej nawet).

Astre dało się kupić minimalnie taniej (mój ówczesny pracodawca miał zniżkę) - ale finalnie stwierdziłem że te 3tysiące różnicy to nie jest przepaść, a wygląd Opla mi najmniej pasował.

Z tym, ze jesli chodzi o dynamike to 1.5 cyl Forda lepsze od kily 1.4T. Plus jest potencjal na 200KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.