Skocz do zawartości

A3 8P - opinie


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Ojciec powoli przymierza się do zmiany auta.

Obecnie jeździ A3 8L z 1998r. w którym absolutnie NIC się nie psuje, jest z niego mega zadowolony i chciałby wymienić na nowszy model.

Jakiego silnika szukać w przedliftowym 8P? W 8L ma 1.8T i też chce benzynę o podobnej mocy.

Znajdzie się coś bezproblemowego? Ojciec przebywa większość czasu w D, diesel też mógłby być ale 1.9 będzie za słaby a z 2.0 chyba lepiej dać sobie spokój. :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wgryzałem się za bardzo w temat 8P, ale wg mnie najmniej problemowy będzie 1.6 ten 102KM, ewentualnie 2.0TDI, ale tu trzeba poszukać, który bo było tego sporo, chyba najlepsze to te na CR.

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, swienty napisał:

 

A mógłbys wyjaśnić co wnosisz do mojego wątku? Szczególnie jako admin. To. Nie HP. :no:

To, że można w tym wieku iść w całkiem innym kierunku :ok:

Mozna. Nie trzeba!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, analyzer64 napisał:

Nie wgryzałem się za bardzo w temat 8P, ale wg mnie najmniej problemowy będzie 1.6 ten 102KM, ewentualnie 2.0TDI, ale tu trzeba poszukać, który bo było tego sporo ;] 

 

Wiem właśnie, ale 1.6 jest za słaby, a z tymi TDI to chyba loteria. ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 8p 1.4tsi 125KM i DSG7.

90kkm, na razie padła mechatronika DSG - 4200zł, przy odpalaniu na zimno ostatnio zaczął terkolić strasznie - czyli sławny łańcuch rozrządu do wymiany. No i czuję że chyba konczy sie sprzęgło od biegów parzystych - więc znowu skrzynia. A poza tym bardzo przyjemne autko ;]

  • Haha 3
  • zszokowany 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Vadero napisał:

A poza tym bardzo przyjemne autko ;]

 

Porażka :no: W ciężarówce niedawno posypała mi się skrzynia i zapłaciłem 5200 netto, to jeszcze ok bo auto zarabia więc odrobi, ale pchać tyle kasy w starą osobówkę... Trzeba zastanowić się w takim razie nad czymś innym, bo 1.6 jest zdecydowanie za słaby. 

 

12 godzin temu, ghost2255 napisał:

2.0 w przedlifcie były tylko PD 16V, wiec te najbardziej ryzykowne, choć lepsze, niż w passacie.

 

Auto jeździ PL-D i lepiej znaleźć coś, co niekoniecznie musi się zepsuć. ;] 

 

Poczytałem trochę o E81 118i i tutaj nie ma tylu problemów co w Audi. :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Vadero napisał:

ja mam 8p 1.4tsi 125KM i DSG7.

90kkm, na razie padła mechatronika DSG - 4200zł, przy odpalaniu na zimno ostatnio zaczął terkolić strasznie - czyli sławny łańcuch rozrządu do wymiany. No i czuję że chyba konczy sie sprzęgło od biegów parzystych - więc znowu skrzynia. A poza tym bardzo przyjemne autko ;]

Tylko 90 kkm i tak się posypało 8] Szok. Czyli mniej więcej wszystkie naprawy razem ok 8-10k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem  1,9 bls czyli z dpf przez 20 000km (od 150 d0 170) bezproblemowe w sumie

sprzedałem z obawy przed panewkami  i w sumie przez pokazujące sie purchielki .

Całkiem przyjemna jazda ale do 120km/h powyżej głośno.

Spalania bez rewelacji bo 6-6,5 czyli tyle ile teraz pali mi passat 1,9 130km przy podobnej jeździe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Vadero napisał:

ja mam 8p 1.4tsi 125KM i DSG7.

90kkm, na razie padła mechatronika DSG - 4200zł, przy odpalaniu na zimno ostatnio zaczął terkolić strasznie - czyli sławny łańcuch rozrządu do wymiany. No i czuję że chyba konczy sie sprzęgło od biegów parzystych - więc znowu skrzynia. A poza tym bardzo przyjemne autko ;]

 

Dziwne, po 1.4 125KM ma pasek a nie lancuch...

Moze jednak masz 122KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomemu w wersji 1.6 102KM buczy skrzynia. Tak poza tym, auto bardzo fajnie wygląda zarówno z zew. jak i w środku. Podobają mi się zegary i mebelek środkowy. Wizualnie dopracowane jak należy. Podoba mi się wersja SPORTBACK, chociaż 3D też daje radę. Gdyby był w tym aucie ciekawy silnik +bezawaryjna automatyczna skrzynia biegów nie wykluczyłbym jako jednej z opcji przesiadki ze Stilo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Dziwne, po 1.4 125KM ma pasek a nie lancuch...
Moze jednak masz 122KM?
To nie takie proste, że taka moc to taki silnik i rozrząd - były też 122 KM na pasku np. w golfie vii... Takie uproszczenie stosują w wielu artykułach w gazetach i internecie, a to gówno prawda. VAG tak namieszał, że trzeba doktorat robić, a najlepiej zajrzeć pod maskę, a próba rozróżnienia tylko po mocy silnika jest delikatnie mówiąc obarczona ogromnym błędem :-)

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, bochumil napisał:

Znajomemu w wersji 1.6 102KM buczy skrzynia. Tak poza tym, auto bardzo fajnie wygląda zarówno z zew. jak i w środku. Podobają mi się zegary i mebelek środkowy. Wizualnie dopracowane jak należy. Podoba mi się wersja SPORTBACK, chociaż 3D też daje radę. Gdyby był w tym aucie ciekawy silnik +bezawaryjna automatyczna skrzynia biegów nie wykluczyłbym jako jednej z opcji przesiadki ze Stilo. 

przypomniałeś o buczeniu skrzyni i potwierdzam, też takie coś miałem na 4 biegu ale nie ruszałem tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Vadero napisał:

ja mam 8p 1.4tsi 125KM i DSG7.

90kkm, na razie padła mechatronika DSG - 4200zł, przy odpalaniu na zimno ostatnio zaczął terkolić strasznie - czyli sławny łańcuch rozrządu do wymiany. No i czuję że chyba konczy sie sprzęgło od biegów parzystych - więc znowu skrzynia. A poza tym bardzo przyjemne autko ;]

Tu na forum ostatnio piewcy od VAGa krzyczeli, że mają po 100 parę kkm zrobione i tylko serwis. To jak to jest? Źle eksploatujesz auto, skoro DSG z dychawicznym 1.4 nie wytrzymuje 100 kkm, a jeszcze łańcuch...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Spajdi napisał:

To nie takie proste, że taka moc to taki silnik i rozrząd - były też 122 KM na pasku np. w golfie vii... Takie uproszczenie stosują w wielu artykułach w gazetach i internecie, a to gówno prawda. VAG tak namieszał, że trzeba doktorat robić, a najlepiej zajrzeć pod maskę, a próba rozróżnienia tylko po mocy silnika jest delikatnie mówiąc obarczona ogromnym błędem 🙂

 

W kazdym razie 125KM na lancuchu nie bylo, wiec watpie, ze @Vadero ma taki silnik.

Szczegolnie, ze ta wersja raczej nie sprawia zadnych problemow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś chciałem kupić A3 8P , ale zrezygnowałem jak obejrzałem 10-15 samochodów. Osobiście nie zmieniam samochodu zbyt często, więc zwracam uwagę na stan karoserii. W przypadku 8p w każdym modelu, którym oglądałem było coś gmerane przy progach. Egzemplarze, które nie były malowane miały normalną rdzę. 8p to już nie to co 8l w przypadku blach. Jeżeli chcesz audi, to już lepiej coś z a4 szukać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

W kazdym razie 125KM na lancuchu nie bylo, wiec watpie, ze @Vadero ma taki silnik.

Szczegolnie, ze ta wersja raczej nie sprawia zadnych problemow...

 W A3 8P było tylko 125 KM od 2007r. np silnik CAXC. Oczywiście na łańcuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Manx napisał:

Tylko 90 kkm i tak się posypało 8] Szok. Czyli mniej więcej wszystkie naprawy razem ok 8-10k?

 

Pewnie tak się skończy. 

Macher od skrzyń mi powiedział, że bardzo dobry wynik do 80paru kkm dociągnąć z DSG7 - one lubią padać dużo wcześniej (mechatronika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Vadero napisał:

 

Pewnie tak się skończy. 

Macher od skrzyń mi powiedział, że bardzo dobry wynik do 80paru kkm dociągnąć z DSG7 - one lubią padać dużo wcześniej (mechatronika)

 

Koleznka z pracy robila to DSG w A3 po 60kkm 😕

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Tu na forum ostatnio piewcy od VAGa krzyczeli, że mają po 100 parę kkm zrobione i tylko serwis. To jak to jest? Źle eksploatujesz auto, skoro DSG z dychawicznym 1.4 nie wytrzymuje 100 kkm, a jeszcze łańcuch...

 

Auto kupiłem jak miało 80kkm - od kobiety, ktora miała je od nowości i w pełni serisowała, Mechatronika była padnięta jak to brałem, rozrząd się rozdzwonił może 2 miechy temu.

 

Wejdź sobie na forum A3 - absolutnie normalna rzecz że te rzeczy padły przy tym przebiegu, kto powiedział że premium = bezawaryjne, albo trwałe? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

W kazdym razie 125KM na lancuchu nie bylo, wiec watpie, ze @Vadero ma taki silnik.

Szczegolnie, ze ta wersja raczej nie sprawia zadnych problemow...

 

To motokącik, a nie HP, więc zanim pierdykniesz coś tonem znawcy to może chociaż sobie 2 pierwsze wyszukania z google sprawdź ;) Silnik CAXC, czyli prawie to samo co VWowskie CAXA - w VW ma 122 konie, w audi ma 125. Rozrząd łańcuch, właśnie ten co się pierdaczy. Poza tym fajny silnik, moc ładnie oddaje, fajnie się auto zbiera, rozsądnie pali, bardzo kulturalny. Wymieni się rozrząd i się będzie latał - oryginalny 600-700zł + robota, to nie jest majątek życia, żeby rezygnować z fajnego silnika. Ten nowy jest pozmianowy, więc pewnie dłużej wytrzyma.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Koleznka z pracy robila to DSG w A3 po 60kkm 😕

 

czyli tak "normalnie" ;) 

DSG 7 biegowa, to taka skrzynia manualna, do której dołożyli robota do zmiany biegów i 2 sprzęgła. Robot macha badzo szybko i mocno tymi sprzęgłami, na ciśnieniach 50-60atm. A wszystko w bardzo cienkiej obudowie z duraluminium. To musi dupnąć ;)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Vadero napisał:

 

Pewnie tak się skończy. 

Macher od skrzyń mi powiedział, że bardzo dobry wynik do 80paru kkm dociągnąć z DSG7 - one lubią padać dużo wcześniej (mechatronika)

Była wymiana oleju hydraulicznego po 60 kkm (ASO nie przewiduje, niezależne serwisy od skrzyń zalecają)? Masz olej syntetyczny czy mineralny w mechatronice? VW kilka lat temu załapał, że problem jest z tym, że one trochę za często padają i zmienił stosowany olej.

Mam nadzieję, że u mnie do 140-150 kkm (dalej nie dojeżdżam żadnego samochodu, bo tam już koszta rosną :phi:) problemów nie będzie i martwił się będzie o to dopiero kolejny właściciel :) . Na razie mam 40kkm. Dla świętego spokoju gdzieś za rok będzie ok 60 kkm, i wtedy wymienię olej w mechatronice.

 

Używanego samochodu z DSG bym nie kupił, bo za dużo tu zależy od obsługi i stylem jazdy też można jej zaszkodzić.  Kilka lat temu znajomy kupił golfa VI GTI (DSG DQ250) - w parę tygodni zainwestował w mechatronikę i sprzegła ponad 10 kzł :pad: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Vadero napisał:

 

To motokącik, a nie HP, więc zanim pierdykniesz coś tonem znawcy to może chociaż sobie 2 pierwsze wyszukania z google sprawdź ;) Silnik CAXC, czyli prawie to samo co VWowskie CAXA - w VW ma 122 konie, w audi ma 125. Rozrząd łańcuch, właśnie ten co się pierdaczy. Poza tym fajny silnik, moc ładnie oddaje, fajnie się auto zbiera, rozsądnie pali, bardzo kulturalny. Wymieni się rozrząd i się będzie latał - oryginalny 600-700zł + robota, to nie jest majątek życia, żeby rezygnować z fajnego silnika. Ten nowy jest pozmianowy, więc pewnie dłużej wytrzyma.

 

 

Oryginalny kompletny zestaw rozrzadu do CAXA/CAXC za 600-700zł...? poproszę o źródło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Manx napisał:

Była wymiana oleju hydraulicznego po 60 kkm (ASO nie przewiduje, niezależne serwisy od skrzyń zalecają)? Masz olej syntetyczny czy mineralny w mechatronice? VW kilka lat temu załapał, że problem jest z tym, że one trochę za często padają i zmienił stosowany olej.

Mam nadzieję, że u mnie do 140-150 kkm (dalej nie dojeżdżam żadnego samochodu, bo tam już koszta rosną :phi:) problemów nie będzie i martwił się będzie o to dopiero kolejny właściciel :) . Na razie mam 40kkm. Dla świętego spokoju gdzieś za rok będzie ok 60 kkm, i wtedy wymienię olej w 

 

w DSG6 się zmienia olej, w 7 biegowym nie, bo jak mowilem - to taki manual. tak czy inaczej samochód serwisowany wg zalecen w ASO. BTW - serwis jak najbardziej zaleca wymianę oleju w DSG6 nie rzadziej niz co 60kkm.

Co do oleji w mechatronice - jak mi dali nową to i z olejem nowym ;)

wiem ze byla akcja serwisowa i zmniejszali cisnienia robocze tej mechatroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, swienty napisał:

 

A4 dla ojca jest za duże, wymiarami już prędzej Leon albo Ibiza niż A4 ;) 

To za dużego wyboru nie ma 1.8T to albo a4 b7, exeo.

Ale jeśli woli mniejsze to ibiza 6L 1.8T  albo polo gti 1.8t 4gen.

W leonach 2 nie bylo nic sensownego jeśli chodzi o bezawaryjny i dynamiczny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rylu napisał:

To za dużego wyboru nie ma 1.8T to albo a4 b7, exeo.

Ale jeśli woli mniejsze to ibiza 6L 1.8T  albo polo gti 1.8t 4gen.

W leonach 2 nie bylo nic sensownego jeśli chodzi o bezawaryjny i dynamiczny silnik.

 

Bzdura. W Leonie był 2.0 TFSI (BWA) przy którym za dużo nie trzeba było robić. Ten sam silnik był również w A3. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pr0mil napisał:

 

Bzdura. W Leonie był 2.0 TFSI (BWA) przy którym za dużo nie trzeba było robić. Ten sam silnik był również w A3. 

Może wyjątek od reguły, ale teraz studiuj każde 2.0 tfsi z początków produkcji po kodzie żeby nie utopić...nagary, rozrządy i picie oleju. Koelga szuka auta bezproblemowego jak poprzednie 1.8t 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rylu napisał:

Może wyjątek od reguły, ale teraz studiuj każde 2.0 tfsi z początków produkcji po kodzie żeby nie utopić...nagary, rozrządy i picie oleju. Koelga szuka auta bezproblemowego jak poprzednie 1.8t 

No tak, masz racje. Natomiast tfsi 1 generacji nie były aż tak problematyczne jak 2 gen. 

Miałem takiego Leona tfsi kilka lat temu i to było najmniej problemowe auto jakie miałem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Vadero napisał:

 

w DSG6 się zmienia olej, w 7 biegowym nie, bo jak mowilem - to taki manual. tak czy inaczej samochód serwisowany wg zalecen w ASO.

W DSG6 to że się zmienia to oczywistę. W DQ200 zwanej potocznie DSG7, serwisy nieuatoryzowane, które naprawiają DSG, zalecają zmianę oleju hydraulicznego po 60 kkm. W ASO mówią, że nie trzeba go zmieniać, bo wg.  instrukcji warsztatowej nie ma takiej potrzeby - ma starczyć na cały żywot samochodu.

Coś tam zmieniali. Ciśnienie to jedno, zmiana typu oleju to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.08.2018 o 09:37, czachabrava napisał:

 

 

Oryginalny kompletny zestaw rozrzadu do CAXA/CAXC za 600-700zł...? poproszę o źródło.

Swego czasu w ASO skody był dostępny zestaw do wymiany kompletnego rozrządu w śmiesznej cenie, dodatkowo mega okazyjnie można było kupić wariator.

Nie mówili o tym głośno ale krążą na necie numery tego zestawu i jak się człowiek uparł to zamawiali :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.