Skocz do zawartości

Sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

W Terrano nawaliło mi sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy. Wentylator spięty na stałe i wyje podczas jazdy tak, że po paru godzinach łeb pęka.

Wychodzi na to, że trzeba to to wymienić razem z pompą chłodziwa.

I teraz pytanie. Czy są jacyś producenci takich pomp czy sprzęgieł wiskotyczych, których produkty są warte polecenia?

Allegro pokazuje ceny od 195zł, przez 250zł, 300zł do nawet 600zł. Wyglądem się to nie różni i teraz nie wiem czy cena faktycznie ma jakiś wpływ czy po prostu brać najtańszy i się nie przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, fred77 napisał:

Allegro pokazuje ceny od 195zł, przez 250zł, 300zł do nawet 600zł.

Do 300 zł to jeden pies - Denckermann, Thermotec czy inny noname. Chińszczyzna udająca produkt markowy.

Za 309 pierwszy sensowny produkt -  Dolz, no i trochę drożej KWP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, zet napisał:

mozna tez sprobowac samemu naprawic - kupic oliwkę, zalac i wyregulowac blaszke

Da się to rozebrać?

Nie przyglądałem się temu ale z tego co widzę i to co mówią na forum Nissan to sprzęgło wiskotyczne jest na stało połączone razem z pompą chłodziwa i całość to jeden element wymienny.

Dlatego pytam zarówno o producentów pomp jak i sprzęgieł wiskotycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, fred77 napisał:

W Terrano nawaliło mi sprzęgło wiskotyczne wentylatora chłodnicy. Wentylator spięty na stałe i wyje podczas jazdy tak, że po paru godzinach łeb pęka.

Wychodzi na to, że trzeba to to wymienić razem z pompą chłodziwa.

I teraz pytanie. Czy są jacyś producenci takich pomp czy sprzęgieł wiskotyczych, których produkty są warte polecenia?

Allegro pokazuje ceny od 195zł, przez 250zł, 300zł do nawet 600zł. Wyglądem się to nie różni i teraz nie wiem czy cena faktycznie ma jakiś wpływ czy po prostu brać najtańszy i się nie przejmować?

Przerabiałem wisko w niejednym aucie, tylko Behr, Sachs działały, jak trzeba. Cała reszta zamienników jest zrobiona na zasadzie: damy bardziej lepki olej i wiatrak będzie walił po uszach, ale przynajmniej nikt silnika nie przegrzeje. Reklamacje producenci odrzucają, bo według nich wisko zasprzęga i wiatrak dmucha, a przecież nie tylko o to tu chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, fred77 napisał:

Da się to rozebrać?

w bmw jest oddzielnie, i można strzykawką uzupełnić płyn. 

Można też podginając bimetalową blaszkę wyregulować moment łapania sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.