Gość Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Witam.Jest problem tego typu.Astra H z silnikiem 1.4 90KM Z14XEP.Kilka miesięcy temu podczas wymiany oleju zauważyłem wyciek oleju od strony rozrządu, na wysokości uszczelki pokrywy zaworów było zapocenie, które ciągnęło się aż po łączenie miski olejowej z blokiem silnika. Obstawiłem uszczelkę pokrywy zaworów bo zapocenie ciągnęło się wzdłuż jej łączenia. No ale doczytałem też w necie, że powodem takiej sytuacji może być również uszczelka korka wlewu oleju. Fakt, tu też zbyt sucho nie było. Więc wymieniłem na oryginalną uszczelkę korka wlewu oleju i umyłem silnik celem obserwacji.Dziś zajrzałem pod auto, a miska olejowa zawalona olejem. Wyciek ewidentnie jest z okolic/poziomu termostatu, na łączeniu pompy wody z blokiem, zaraz pod pokrywą zaworów, wszystko ścieka niżej, po kompresorze klimatyzacji aż do miski olejowej.Uszczelkę pokrywy zaworów wykluczam. Tu jest zbyt sucho żeby ją podejrzewać. Skłaniałbym się bardziej ku simmeringom wałków rozrządu albo koła pasowego, tyle że nie kojarzę budowy wszystkiego co i jak wygląda i czy w tym miejscu wydobywający się olej może być przez uszkodzony któryś simmering.Albo uszczelka głowicy puszcza olej w tym miejscu. Nie wiem jak to w Oplu wygląda. Mając do niedawna Citroena C4, miałem wyciek w tym miejscu i była to uszczelka głowicy gdyż tam była taka, a nie inna budowa i uszkodzeniu ulegało miejsce w uszczelce gdzie łączyła kanał olejowy z głowicą.Po dokładniejszym przyjrzeniu się, zaolejone jest miejsce styku pompy olejowej z blokiem silnika na wysokości kompresora klimatyzacji.Miał ktoś taki przypadek? Od spodu lewa strona miski zawalona olejem. Wyciek jak widać jest mniej wiecej od wysokości kompresora klimatyzacji. Z tego co widzę to cieknie uszczelką pokrywy rozrządu. Miał ktoś podobny przypadek j może podzielić się informacjami w kwestii kosztu naprawy i tego co było wymieniane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Obszar wskazuje na uszczelkę pokrywy zaworów, albo pompy oleju. Na pierwszej fotce, te dwie mokre śruby są blisko połączenia obu elementów (choć bliżej pompy). Żeby cokolwiek stwierdzić, musisz umyć całą okolicę, odpalić silnik i dokładnie obserwować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2018 Jako pierwszą wymieniłem uszczelkę korka wlewu oleju, bo to miejsce było zapocone. Po to żeby wykluczyć uszczelkę pokrywy zaworów. Silnik był myty. Ale miejsce styku uszczelki pokrywy zaworów jest suche. Podobnie okolica czujnika ciśnienia oleju. Sucho jest do poziomu termostatu. Dopiero niżej dzieje się więcej. Przy kompresorze klimatyzacji jest już mocno zaolejone. Nic dziwnego...olej spływa w dół. Również podejrzewałem uszczelkę pokrywy zaworów ale zanim ją wymieniłem, umyłem silnik. I to co zostało przy samej uszczelce to stary brud. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.