Skocz do zawartości

Jak sprawdzic czujnik abs


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sobie pacjentka kia picanto 1.1 automat. Auto mojej rodzicielki.
 
Od pewnego czasu zapala się kontrolka abs.
 
Pojedzilem tym autem 2dni i co zaobserwowane.
 
Po odpaleniu auta kontrolka gaśnie i nie zapali się jesli jedziemy tylko po miescie=Nie przekraczamy 60-70km/h. Jednak przy każdej koncowce hamowania (5km/h->0km/h) abs się Wlacza (harakterystycze terkotanie).
Podczas awaryjnego hamowania z 60-0 abs działa prawidłowo.
Co ciekawe jak zaciagne ręczny przy tych 5km/h to też słuchać terkotanie
 
Jak przekroczyły te 60-70km/u to zapala się kontrolka abs i już nie gaśnie do kolejnego odpaleniu auta. Jak kontrolka świeci to abd nie działa i nic przy końcówce hamowania nie terkocze.
 
 
Oczyscilem przednie pierścienie abs przy postach. Bez zmian. Tylne są nierozbieralne - czujnik razem Piasta i lozyskiem
 
Oczywiście najłatwiej podpiąć pod kompa i sprawdzić który czujnik szwankuje ale raz nie po drodze mi do aso dwa trochę abicjonalnie do tego podchodzę.
 
Jest sposób domowy ( multimetr) jak sprawdzić czy czujnik prawidłowo pracuje.
 
Wysłane z tel.
 
 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu to raczej wina nie tyle samego czujnika a koronki bądź jakiś zabrudzeń...

Nie ma jakiegoś prostego/taniego fejsa oraz oprogramowania do tego auta, by samemu przetestować? Multimetr w tym przypadku to chyba nie bardzo się nada.

Ewentualnie jedź do kogoś kto ma jakiś tester uniwersalny np KTS co ogarnia takie kijanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:

Oczywiście najłatwiej podpiąć pod kompa i sprawdzić który czujnik szwankuje

 

Na przyszłość - zamów sobie od chińczyka jakiś diwajs obd2 pokroju Vgate iCar3 / Vgate iCar Pro (nie wiem który tam jest teraz na topie) za 30-40 zł i będziesz w stanie diagnozować sobie takie głupoty samemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, camel00 napisał:

 

Na przyszłość - zamów sobie od chińczyka jakiś diwajs obd2 pokroju Vgate iCar3 / Vgate iCar Pro (nie wiem który tam jest teraz na topie) za 30-40 zł i będziesz w stanie diagnozować sobie takie głupoty samemu ;)

A ten VGate dużo lepszy od zwykłego ELM 327?

Mam ELM i do tego apkę Torque :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, ppmarian napisał:

Abs też to ogarnia?

 

Ja to traktuję jako sprzęt do sczytywania błędów. Jak jest coś zapisane i ma numerek - to powinno pokazać. Natomiast palca sobie odciąć nie dam, że zadziała.

 

23 minuty temu, rwIcIk napisał:

A ten VGate dużo lepszy od zwykłego ELM 327?

Mam ELM i do tego apkę Torque :ok:

 

Nie mam porównania, jeżeli ten ELM to interfejs diagnostyczny OBD2 za 3 dychy to pewnie to samo ;) . Używam czasem żeby sprawdzić numer błędu na silniku (ostatnio np. pomagałem w zakupie samochodu i sprzęt się przydał). W zależności od aplikacji (darmowe, płatne, bardziej i mniej rozbudowane) są opcje kasowania błędów, wyświetlania informacji na bieżąco (obroty, temperatura, inne). Nie używam tego jakoś często i skomplikowanie, więc nie znam pełnych możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jak dla mnie masz pekniety perscien na piescie kola i czasem wywala blad, bo pekniecie traktuje jako przerwe w sygnale i mu sie sumy nie zgadzaja z obrotow. 
Wygral Pan talon na balon

Nowy pierścień abyś za 27zl 1h roboty i po temacie.

Stary był tak pęknięty ze dopiero po bardzo dokładnym obejrzeniu dało się to wychwycić

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.08.2018 o 14:56, rwIcIk napisał:

A ten VGate dużo lepszy od zwykłego ELM 327?

Mam ELM i do tego apkę Torque :ok:

 

Miałem dwa takie moduły bluetooth i oba nie działały prawidłowo. Najlepszy jest ELM327 V2 USB chociażby od Viakena, chociaż nie ukrywam, że na wyjazdy do szybkiej diagostyki przydałoby się coś bezprzewodowego i pod Andka w telefonie. 

 

Dnia 20.08.2018 o 15:14, rwIcIk napisał:

Ano właśnie obawiam się, że bez specjalistycznego oprogramowania taki zwykły czytnik OBD2 nie ogarnie ABS.

 

U mnie w celu połączenia się z ABS/ASR/ESP oraz wspomaganiem konieczna jest przejściówka TYP1, a przejściówka do jaśków TYP2. W każdym aucie jest pewnie nieco inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ppmarian napisał:

Wygral Pan talon na balon

Nowy pierścień abyś za 27zl 1h roboty i po temacie.

Stary był tak pęknięty ze dopiero po bardzo dokładnym obejrzeniu dało się to wychwycić

Wysłane z tel.
 

Dziekuje. Gdzie odbiore?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.