Artur1985 Napisano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2018 Witam mam nietypowy jak dla mnie problem odbniedawna w mojej insigni pojawił się problem przy skręconej kierownicy najczęściej przy skręcie w lewo jest uczucie jakby koło ucieklao się ślizgało oraz przy parkowaniu na skręconych kołach uczucie jakbym nadjeżdżał na jakieś małe kamienie do tego pojawia się nie raz jakiś dźwięk jakoby cos miało się urwać nie zawsze . Byłem już na 3 warszczatch niestety nikt nie wiem co jest Zbierzność też sprawdzana wszytsko ok . Jest to auto z napędem 4x4 jeden z mechaników zasugerował że może coś ze skrzynią się dziać ??? Problem występuje tylko przy skręcie jazda na wprost nic nie stuka jest ok miał z was ktoś podobny problem , godz wyszukać usterki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2018 Jeśli 4x4 jest spięte na stałe przez jakieś sprzęgło to tak może być bo drogi pokonywane przez koła przy skręcie są różne. Nie znam konstrukcji napędu w tym aucie. W prawdziwych 4x4 jeśli spiąć na sztywno bez sprzęgła międzyosiowego to nawet ze wspomaganiem ciężko kierę utrzymać przy głębokim skręcie. Takie są opory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 24 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2018 4x4 przestaje działać po wypieciu wtyczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur1985 Napisano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2018 4x4 przestaje działać po wypięciu wtyczki ? Kolego jakiej wtyczki ? moge też napęd na 4 wyłączyć i dalej to samo się dzieje jestem delikatnie przerażony ponieważ nikt nie mógł do tej pory udzielić jakiejś odpowiedzi . Jeśli chodzi o ten skręt to kierownic lekko idzie nie odczuwam za dużo na kierownicy po prostu jakby auto odpływało na jedna stronę . Dziś np jak parkowalem tyłem przy skręconej kierownicy znów to uczucie jakbym najechał na cos . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2018 Spróbuj lepiej opisać ten efekt jakby najechania na coś bo trudno wyczuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur1985 Napisano 25 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2018 Wiec dziś kolejna dłuższa podróż efekty te same jazda na wprost 100% nic się nie dzieje . Natomiast przy parkowaniu tyłem kierownic skręcona maksymalnie na lewo teren płaski a są momenty jakbym na cos najechał na jakiś kamień nierówność lewa strona auta takie odczucie tak samo jak zjeżdżam gdzie na lewo to tak jakby koło uciekało ciężko mi dokładnie opisać tak jakby się ślizgało cos takiego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Tuleje wahacza do sprawdzenia przez kogoś doświadczonego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 12 godzin temu, Artur1985 napisał: Natomiast przy parkowaniu tyłem kierownic skręcona maksymalnie na lewo teren płaski a są momenty jakbym na cos najechał na jakiś kamień nierówność Geometria przy skręcie się rozjeźdża z lewej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur1985 Napisano 26 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Tuleje sprawdzone 100% ok co do geometrii co kolega proponuje ? Czy może też być to coś związanego z Haldexem ? Jeśli chodzi o geometrię też bym odczuwał tak jakby auto się uniosło jakbym najechał na coś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 3 godziny temu, Artur1985 napisał: Jeśli chodzi o geometrię też bym odczuwał tak jakby auto się uniosło jakbym najechał na coś ? Jeśli przy skręcie kąty się za mocno rozjeżdżają to tak może być. U mnie w Speed-ym jest bardzo prosty wielowahacz i przy maksymalnym skręcie to normalne, że się właśnie rozjeźdża trochę. I szczególnie przy cofaniu na skręconych maksymalnie kołach jest właśnie taki efekt tylko z obu stron. W zależności, w którą stronę się skręca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 19 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2019 kurcze, sorki, że tak późno ale jakoś nie zaglądałem. Halex się kończy, tzn, należy poddać go regeneracji - rozebrać, wyczyścić, wymienić łopatki jeśli potrzeba, zalać nowymi olejami, najlepiej oryginalnymi lub od BW, dać nowe uszczelki, założyć i dalej cieszyć się jazda z 4x4. Jeśli chodzi o okolice Warszawy, to mogę polecić Niezależny Serwis Opla, znajdziecie ich na fejsbuku, chłopaki uratowali już nie jeden Haldex. Jak juz masz takie objawy, to wymiana oleju, filtra w Haldexie nic nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.