Skocz do zawartości

[AJ] turbosprężarka i inne


z_marian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Jeszcze w pełni nie zdążyłem się nacieszyć nowym nabytkiem (Astra J ST 1.4T 140 KM A14NET) i powiem szczerze mam już dość tego samochodu (jak to mówią zamienił stryjek siekierkę na kijek - z poprzednią Astrą G nie miałem tylu problemów przez 10 lat użytkowania co z obecną przez pół roku). Przechodzę do tematu - jeździłem ostatnio w trasę (1000 km w jedną stronę, w większości prędkości autostradowe) i po przejechaniu kilkuset km na wyświetlaczu informacja "Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem", pomimo tego udało mi się dojechać do celu bez problemu (jak również później wrócić). Na miejscu udałem się do serwisu Opla w Koszalinie (notabene polecam za obsługę i podejście do klienta), gdzie okazało się, że przyczyną informacji był błąd P0299 (niskie ciśnienie doładowania) - mechanik wiedział co może być przyczyną i szybko zdiagnozował, że winne jest pęknięcie korpusu turbosprężarki (widziałem to na kamerze wpuszczonej w miejsce sondy lambda). Myślę "super" - tyle kasy już w to auto zainwestowałem, a tu kolejne koszty: cena w serwisie nowej turbosprężarki 5.000 zł, regenerowana ok. 3.000 zł (co prawda mechanik twierdził, że można z tym jeździć i jest to ponoć dobrze znana serwisom wada fabryczna, ale nie wiem czym to się może skończyć). Przy okazji, po całej trasie (ok. 2200 km) zauważyłem, że ubyło ok. 2-3 mm z poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym oraz brudną, zaczernioną końcówkę wydechu, (zdjęcie poniżej). I teraz moje pytanie, czy to wszystko co opisałem łączyć ze zdiagnozowaną usterką oraz czy jest ktoś polecić sprawdzony zakład zajmujący się regeneracją turbin na terenie woj. podkarpackiego (nowa turbina to jednak za duży wydatek). Ewentualnie, czy ktoś miał podobne problemy i regeneracja turbiny pomogła i na jak długo.

 

 

DSC00760.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-3 mm to żaden ubytek. Rurą też bym się nie przejmował. Więc te tematy nie istnieją moim zdaniem.

Napraw turbo i ciesz się autem. Możliwe że dlatego właśnie auto zostało sprzedane...

A w międzyczasie napisz coś o historii auta - przebieg, rocznik, pochodzenie itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem nie popiskuje Ci pod maską jak na filmie zamieszczonym przeze mnie poniżej?

 Też wywalało mi ten błąd przy prędkościach autostradowych. Też stawiano na turbo, potem na pokrywę, a drobna i niedroga naprawa załatiwła sprawę, tak popiskiwania jak i opisanego przez Ciebie błędu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. A więc napiszę po kolei:

Jaruga:

Samochód sprowadzony z Niemiec początkiem tego roku z przebiegiem 80.300 km (obecnie 85.000). Wersja Sports Tourer OPC Line (polowałem na taki długi czas, więc jak się trafił to nawet się nie targowałem), rocznik 2011 - modelowo 2012, do końca serwisowany w ASO Opla. Samochód pochodził z ubezpieczalni (obcierka na wysokości prawego błotnika i zderzaka przedniego, maska nienaruszona, lampa niestety pęknięty klosz - piszę niestety bo to biksenon i ich ceny okazały się kosmiczne). Przebieg i uszkodzenie potwierdzone w salonie Opla w Polsce i płatnym raportem. Jestem pewny, że uszkodzenie było przyczyną sprzedaży (w Niemczech koszt naprawy wyceniono na >5.000 Euro) i przypuszczam, że poprzedni właściciel nawet mógł nie wiedzieć o usterce, tym bardziej, że jakby nie mój wakacyjny wyjazd i długa jazda autostradą, to ja pewnie również bym się nie zorientował.

 

master22221:

Auto jest bez instalacji LPG.

 

tomekj69:

Nic takiego  u mnie nie występuje. Uszkodzenie korpusu turbiny potwierdzone wzrokowo, więc tutaj nie ma wątpliwości co do przyczyny błędu.

 

Dzisiaj dowiedziałem się, że w salonie za regenerowaną turbinę liczą sobie 2.600 zł plus koszty uszczelek, simmeringów i co tam jeszcze po drodze się okaże, ale za to dają 2 lata gwarancji Opla, więc muszę to sobie przemyśleć - ewentualnie jeszcze będę się rozglądał bo patrząc po ofertach internetowych regeneracja turbiny poza ASO to średnio 50% tej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy o jaka regeneracje chodzi. Sa regeneracje w zakladach typu przydomowy warsztat na czesciach z Chin a jest tez regeneracja fabryczna. Z tego co kojarze Garrett robi takie fabryczne regeneracje i po takim zabiegu turbosprezarke mozna stawiac na tej samej polce co nowa. Ja kiedys w Volvo kupilem taka turbosprezarke. Za 2 tys zl mialem turbo z wymiana i olejem a stara turbosprezarke wsadzili do bagaznika (potem ja sprzedalem za jakoes 300zl). Dopytaj w ASO czy to jest fabryczna regeneracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PAWELwaw84 napisał:

Zalezy o jaka regeneracje chodzi. Sa regeneracje w zakladach typu przydomowy warsztat na czesciach z Chin a jest tez regeneracja fabryczna. Z tego co kojarze Garrett robi takie fabryczne regeneracje i po takim zabiegu turbosprezarke mozna stawiac na tej samej polce co nowa. Ja kiedys w Volvo kupilem taka turbosprezarke. Za 2 tys zl mialem turbo z wymiana i olejem a stara turbosprezarke wsadzili do bagaznika (potem ja sprzedalem za jakoes 300zl). Dopytaj w ASO czy to jest fabryczna regeneracja.

Prawdopodobnie masz rację i może tak być jak piszesz tzn. chodzi mi o fabryczną regenerację. Pewnie, gdyby tak jak w Twoim przypadku chodziło o 2 tys. zł to bym się nawet nie zastanawiał, ale podliczając całość kwota znacznie przekroczy 3 tys. zł i niestety taki wydatek jest dla mnie sporym obciążeniem, szczególnie, że jeszcze w perspektywie mam zakup kompletu kół na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popytaj w nieautoryzowanych serwisach specjalizyjacych sie w Oplu. Moze maja dostep do tych fabrycznie regenerowanych za nizsza kwote, bo znajac ASO to chca na tym dobrze zarobic. Tutaj trzeba moec na uwadze ze turbosprezarka jest zintegrowana z kolektorem wydechowym dlatego cena moze byc odpowiednio wyzsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PAWELwaw84 napisał:

Popytaj w nieautoryzowanych serwisach specjalizyjacych sie w Oplu. Moze maja dostep do tych fabrycznie regenerowanych za nizsza kwote, bo znajac ASO to chca na tym dobrze zarobic. Tutaj trzeba moec na uwadze ze turbosprezarka jest zintegrowana z kolektorem wydechowym dlatego cena moze byc odpowiednio wyzsza.

Co prawda nie znalazłem tego co mi proponowałeś, ale okazało się, że w okolicy Krosna jest firma, która zajmuje się regeneracją turbin i ma bardzo dobre opinie. Rozmawiałem telefonicznie z właścicielem i naprawy robią na fabrycznych częściach, a jak już nie ma dostępnych to firmy Melett - dają na to 2 lata gwarancji bez limitu km (czyli tak jak w ASO), a cena jednak robi różnicę - w moim przypadku z uwagi na kolektor 1 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rostex napisał:

Regeneracja zwykle polega na wymianie tzw. korasa czyli ułożyskowanie z wirnikiem a u Ciebie jest pęknięta obudowa więc co ma jedno z drugim wspólnego?

Tak, masz rację. Jeszcze dzisiaj podzwoniłem trochę i okazuje się, że od niedawna (świeży temat) dostępne są same kolektory jako część zamienna do tych turbin i naprawa polega na wymianie tej części, a nie na spawaniu. Problem w tym, że przy wymianie kolektora turbina jest rozbierana więc niejako z urzędu jest sprawdzana i pewnie w jakiś sposób regenerowana z uwagi na dawaną później gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj jeszcze tutaj: https://www.facebook.com/Regeneracja-turbosprężarek-Łowicz-V-tec-482649295200944/

A tutaj masz obudowę: https://allegro.pl/zeliwo-turbiny-781504-opel-astra-j-1-4-103kw-i7532378169.html

Pytanie czy to dobry produkt i kto by to poskładał żeby to miało ręce i nogi.

Daj znać jak finalnie poradzisz sobie z usterką i ile to wyjdzie $$$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Gregor_BS napisał:

Zapytaj jeszcze tutaj: https://www.facebook.com/Regeneracja-turbosprężarek-Łowicz-V-tec-482649295200944/

A tutaj masz obudowę: https://allegro.pl/zeliwo-turbiny-781504-opel-astra-j-1-4-103kw-i7532378169.html

Pytanie czy to dobry produkt i kto by to poskładał żeby to miało ręce i nogi.

Daj znać jak finalnie poradzisz sobie z usterką i ile to wyjdzie $$$$

Już jestem zdecydowany na firmę z moich okolic, dam znać co i jak - planuję operację przeprowadzić pod koniec przyszłego tygodnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 1.09.2018 o 22:25, Gregor_BS napisał:

Zapytaj jeszcze tutaj: https://www.facebook.com/Regeneracja-turbosprężarek-Łowicz-V-tec-482649295200944/

A tutaj masz obudowę: https://allegro.pl/zeliwo-turbiny-781504-opel-astra-j-1-4-103kw-i7532378169.html

Pytanie czy to dobry produkt i kto by to poskładał żeby to miało ręce i nogi.

Daj znać jak finalnie poradzisz sobie z usterką i ile to wyjdzie $$$$

No właśnie czy faktycznie w tym Łowiczu tak dobrze ogarniaja turbiny? Bo nikt ze znajmoych tam nie robił a mam jedna turbine,którą wypadałoby zregenerować.A najbardziej miarodajna jednak jest opina kogoś kto tam robił.

Bo daleko do Łowicza nie mam a może faktycznie to miejsce godne polecania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Pacjent jest po zabiegu, przeszczep się udał i czuje się dobrze 😀. A tak poważnie, turbosprężarka zregenerowana, z kolektorem wymienionym na nowy i zamontowana w samochodzie. Szczerze powiedziawszy to nie odczuwam jakiejś różnicy ze stanu sprzed zabiegu i po nim, no może turbo jest delikatnie cichsze, aczkolwiek może to się wiązać z wymianą oleju na Motula z normą Dexos 1 Gen 2, no i pewnie w jakiś stopniu mam "komfort psychiczny". Wydaje mi się również, że przed regeneracją w okolicach ok. 3 tys. obr./min. przy przyspieszaniu był objaw jakby "wahnięcia" mocy, a teraz chyba tego nie ma, muszę jednak chwilę pojeździć, aby to potwierdzić. Trudno mi się również odnieść do komunikatu, który był przyczyną tej operacji, gdyż nie mam pod ręką autostrady, aby to sprawdzić, a na razie nie wybieram się gdzieś dalej (a przynajmniej nie swoim samochodem). Niemniej jednak mając na uwadze poprzednie "przygody" zastanawiam się czym jeszcze mnie to auto zaskoczy (bo jak poczytałem to lista potencjalnych możliwości zmniejszania zasobów portfela nie została jeszcze wyczerpana i są w tym zakresie "rezerwy" 😉). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 6.10.2018 o 09:21, Gregor_BS napisał:

Ile zapłaciłeś za regenerację i jaka firma ją wykonała ?

Masz pewność że korpus jest nowy a nie spawany ?

Cena samej regeneracji to 600 zł, do tego należy doliczyć koszt kolektora 400 zł. Część nowa, nie spawana. Regeneracją zajmowała się firma - dane w odnośniku: REGENERACJA TURBO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.