Keengoo Napisano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2018 Witajcie, jest taka sprawa, że podczas dużego deszczu (nie koniecznie było to powodem) podczas zawracania coś zaczęło "chrupać" w okolicach tylnego mostu... Pierwsza myśl - ktoś nie dokręcił kół, jednak dokręcone były Zauważyłem, że sytuacja powtarzała się już przy zwykłym skręcie w lewo czy prawo - wrażenie, jakby coś wplątało się w napęd i "trzymało" auto nie pozwalając na płynne ruszenie z miejsca. Kolejna próba - już na prostych kołach, na śliskiej, gliniasto-trawiastej nawierzchni: próbuję ruszyć "ostro" z miejsca, na co auto reaguje napierdzielaniem/tłuczeniem w tylnej części auta - to samo dzieje się przy wyłączonej kontroli trakcji... Pierwsze podejrzenie padło na tylny most, ale po wjechaniu na podnośnik zauważyłem, że jest tam sterownik/moduł Haldex... Posprawdzałem styki na kostkach - wszystko OK.... Żadnych błędów na kompie... Jako, że auto potrzebne na CITO, to zdemontowałem wał napędowy - oczywiście teraz można normalnie jeździć, aczkolwiek tak sprawy zostawić nie można, ponieważ auto chętnie zrywa przyczepność... Niby ok, ale potrzebowałbym porady co do tej sprawy, bo nie mam wcale doświadczenia w mostach, a tym bardziej Haldex'ach i wolałbym, by auto było takie, jak wypuścili je producenci z fabryki. Dodam, że wszystkie opony są w jednym rozmiarze, auto nie było pałowane, przebieg 195000km... Czekam na sugestie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 27 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2018 Skoro już wał zdemontowałeś to skontroluj jego stan - głównie krzyżaków - na luz i na płynną pracę krzyżaków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keengoo Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2018 Skoro już wał zdemontowałeś to skontroluj jego stan - głównie krzyżaków - na luz i na płynną pracę krzyżaków.Wał ok, wszystkie połączenia w porządku :/Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2018 6 godzin temu, Keengoo napisał: Wał ok, wszystkie połączenia w porządku Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka Ale sprawdziłeś luz, czy wyjąłeś żeby łożyska sprawdzić? Zerknij na sam olej w moście oraz stan podpór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2018 Mamy w firmie kilkunastoletniego Tiguana z 4Motion (Haldex), z przebiegiem około 140 000 i również wykazuje on problemy z przeniesieniem napędu. Komputer wykazuje błąd, opisu już nie pamiętam. Objawia się to szarpnięciem, łupnięciem podczas mocnego przyspieszania. Prawdopodobnie w tym momencie napęd chce przekazać część mocy na tył a sprzęgła haldex nie działają poprawnie gwałtownie dołączając i rozłączając dodatkową oś. Podczas hamowania silnikiem w okolicach 3500 obr/min również czuć że napęd się rozłącza. Podczas skrętów brak nieprawidłowych doznań. Jako, że silnik TSI też zaczął szwankować - nierówno rozwijana moc i teraz jeszcze jej brak to auto czeka na decyzję - naprawa czy sprzedaż w stanie jakim jest. Prywatnie mam BMW X3 i tam też występują awarie skrzynki rozdzielczej. Po prostu sprzęgła wielopłytkowe się zużywają i nie pracują tak jak sterownik zakłada. Są serwisowe procedury kalibracji by wraz ze zużyciem tarczek sterownik wiedział jaką ma brać poprawkę. Są też awarie nastawnika tego sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keengoo Napisano 28 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2018 Ale sprawdziłeś luz, czy wyjąłeś żeby łożyska sprawdzić? Zerknij na sam olej w moście oraz stan podpór. Wał sprawdzony, krzyżaki w porządku, poduszki z łożyskami też ok... nie mam auta w warsztacie, żeby dobrać się do mostu. Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keengoo Napisano 28 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2018 Czyli najlepiej zdemontować i zawieźć do fachowców... zastanawiałemm się nad zakupem kompletnego, używanego mostu wraz ze sterowaniem, ale boję się ryzykować. Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2018 masz wersję z Powershift? Może elektrozawór który pilnuje załączania się napędu? Daj do fachowców bo wymiana tylniego mostu na sprawny może być bolesna. U mnie elektrozawór kosztował <500 PLN. Tyle że marka inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keengoo Napisano 28 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2018 nie, nie sądzę ;) jutro wjadę na podnośnik, spuszczę olej z mostu - zobaczę, czy się nie zmielił, ewentualnie zdemontuję Haldex'a 3 godziny temu, lucash napisał: masz wersję z Powershift? Może elektrozawór który pilnuje załączania się napędu? Daj do fachowców bo wymiana tylniego mostu na sprawny może być bolesna. U mnie elektrozawór kosztował <500 PLN. Tyle że marka inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keengoo Napisano 2 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2018 nie, nie sądzę jutro wjadę na podnośnik, spuszczę olej z mostu - zobaczę, czy się nie zmielił, ewentualnie zdemontuję Haldex'a Więc spraw wygląda następująco. Dokładnie przebadałem wał i zauważyłem, że mimo obecności dużej ilości smaru, przeguby przycinały się w określonych pozycjach, to raz. Dwa, wyjąłem z Haldexa pompkę z sitkiem, która tłoczy olej we właściwe kanały układu, oraz wyjąłem i umyłem filtr. Oczywiście pozbyłem się przy tym oleju. Pompka pozaklejana była jakimiś glutami, więc też ją umyłem. Całość zalałem czystym olejem, wymieniłem przeguby, zamontowałem wał i na razie jest ok, wszystko płynnie chodzi. Z mostu nie wypuszczałem oleju, bo nie ma w nim korka spustowego, tylko wlewowy, ale skoro jest ok, to chyba nie ma co ruszać. Dziękuję za uwagę. Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.