Skocz do zawartości

Ford EU - zamykanie fabryk, redukcja modeli, $7bil kosztu na restrukturyzacje


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Spekulacji ciąg dalszy co do przyszłości Ford w EU...
 
Plotki ostanich miesięcy zostały potwierdzone w prezentacji danych finansowych w tym miesiącu...
 
27bc8888e225e3bf3b52d04cbbc0bc7f.jpg&key=39f95c0e5b34a2458db19616eaf4c4e0b72db25c52929a86fdead6cebaec2881
 
Slajd numer 22 & 23 ma ogromne znaczenie ...
 
Ford mówi o ‚relokacji kapitału (z lub w EU)’
 
‚Popatrzmy na slajd 22. Podkreślam, ze jesteśmy rozczarowani naszymi wynikami(finansowymi) - strata $73mil [...] Spadek był spowodowany:
- większym kosztem, głównie przez (EU) regulacje prawne,
- niekorzystna wymiana, głównie £ (na $),[..]
 
Patrząc na slajd 23, EU podobnie jak USDM ma silna gamę produktów [..] jak - Ranger,
- Kuga,
- import (Mustang/Edge
 
Ale, nisko zyskowne modele naszej gamy produktów stanowią większość naszej sprzedaży i kapitału jaki zainwestowaliśmy w regionie (EU) - składającego się głównie z aut (osobowych) i modeli jak C-Max.
 
Jest oczywiste, ze nasz business w EU wymaga zmian, szczególnie przy tym co stanie się z Brexit - na najważniejszym dla nas i najbardziej zyskownym rynku (UK)...
 
... wyniku finansowe (z EU) są dla nas nie do zaakceptowania i zmiana gamy naszych produktów jest konieczna [...]
 
Auto dostawcze i pick ups stanowią tylko 30% naszego porfolio ale dają największy zysk - 13% marzy [...] Transit & Ranger[...]
 
[...] największym problemem dla Ford EU jest UK, gdzie jesteśmy numerem 1, w 2016 roku zarobiliśmy w EU $1.2b i większość z tego było w UK...[...]
 
Aby uzyskać nasz cel 6% zysku, jest oczywiste, ze musimy zmienić jak najszybciej model naszego business w EU, koncentrując się na autach dostawczych[...] agresywnie tniemy koszt [...] najwazniejsze - plany investycji kapitału w EU, pokrywają się teraz z produkcja aut dostawczych i pick up.
 
The end ...
 
Czyli tłumacząc BS finansowy:
- zmniejszanie kosztu poprzez zabicie wszelkich modeli, które nie przynoszą zysku,
- natychmiastowe zatrzymanie wszelkich investycji w fabryki które nie produkują Transit/Kuga/Ranger i docelowe ich zamknięcie lub sprzedaż (polityczne może być ciekawe ),
- z EU koncentracja na rynku UK,
- outsourcing modeli które im są potrzebne np Fiesta do ‚partnerow’ - czyli - czysto spekulacyjnie - FCA albo VAG - może im Fiesta na EU wyklepać....
 
Czyli Ford w EU idzie droga Sergio - Ford ma sprzedawać mniej, ale z zyskiem...
 
BTW - rekomendacja banku investycje go Morgan Stanley jest separacja Ford EU i sprzedaż.
 
 
Jacyś chętni na Mondeo , które właśnie dostało wyrok śmierci?
 
Może Focus - który się nie sprzedaje?
 
Z mapy można zrobić zakład, co pójdzie do sprzedaży, zamknięcia pierwsze...
 
 
b073263588cef0e47197422e78438c7b.jpg&key=4604eb037645ede7a1e2fbb3af467f224182429ef34fcb1a65646b27e2937dd9
 
Ciekawe są wyniki sprzedaży za 2017:
 
Numer 4 w EU - Fiesta 255,602 sztuk -14.5% vs 2016 sprzedaż
11. Ford Focus - 212,353 sztuk +0.1%
28. Kuga 151,451 + 26.8%
77. Ford C-Max/Grand 68,019 -16.8%
84.Ford EcoSport 63,150 +10.2%
93. Ford Mondeo 56,173 -20.8%
100. Ka+ 51,277 +384.3%
108. Ranger 44,600 +15.5%
123. Ford S-Max 35,275 -13.6%
181. Ford Tourneo Courier 16,100 +10.3%
183. Edge 16,000 +73.9%
184. Tourneo Connect 15,900 +0.6%
199. Tourneo Custom 13,500 +60.7%
200. Mustang 13,241 -12.9%
236. Transit 7,320 +20.6%
 
Nagle nie potrzeba fabryk klepiacych 600,000 aut...
 
EcoSport można przywieść z India,
Mustang, Edge - Made in USA,
Fiesta - Made by VAG ...
 
 
 
 
Sent from my iCrap X using Tapacrap




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze - niech zdycha ta marka. :ok:
Ciekawe dlaczego Ford na C-MAX nie zarabia jak wszyscy inni na tej klasie robią kasę? Leszpe samochody i to jeszcze taniej?


Większość uważa, ze to są dopłaty rządów EU do własnych marek - np VAG, z drugiej strony masz takich klepaczy jak Hyundai/Kia, którzy jednak jakoś potrafią w EU zarobic.

Jedno jest pewne, ze coraz bardziej - puk-puk EU regulacje stają sie coraz droższe dla producentów, a to musi klient zapłacić na końcu... nie Ford.

d79cccdc7a9e300ca097102a2380ee69.jpg


Ford - ciekawe co się stanie, bo np raport który czytałem wczoraj z USDM - gdzie zabijają wszystko oprócz Mustang/SUV/pick ups - udowadnia, ze taki Kowalsky który jeździ Taurus lub Fusion czyli to nie przynoszące im $$$ Mondeo - prędzej pójdzie i kupi Camry/Accord niż wsiądzie do Ford SUV lub pick up. Co jest dla nich niepokojące, to ten Kowalsky miał średnio 8 generacji Taurus kupione u Ford...


I może się okazać, ze w EU będzie podobnie, taki zły UK Smith - nie kupi im SUV tylko pójdzie do PSA i kupi Insignia ... albo 508... czy 9 już nie wiem gdzie Peugeot teraz z numerami jest...

Wszelkie większe polityczne ruchu jak fabryki, D wydaje się śmiertelne .... pewnie poczekają na Brexit. Dwa, obserwują jak PSA pójdzie z ostateczna terminacja ludzi u Opel których nie potrzebują....




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi zupełnie jak śp Marchionne opowiadający o przyszłości Fiata parę miesięcy temu



Tak, to jest teraz model o którym wielu marzy...

Mary jest jeszcze lepsza, albo przynosisz zysk albo cię uśmiercimy!

RIP Opel...

018b9267017ab245c659eced4f044d9b.jpg


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta marka w ogóle jakaś dziwna.

Focus dla klienta indywidualnego ma cenę z tyłka i ogólnie leją na kowalskiego z góry na dół. Jak chcesz mieć elektryczne szyby z tyłu to musisz kupić pakiet wersję titanium albo pakiet platinum zawierający zbendne pierdoły i dopłacić kupę kasy za głupie szyby.

Fiesta fajna ale ciasna z tyłu i w cenie tanich kompaktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak za granica ale u nas Focus drogi i koncentruja sie na firmach. Fiesta w czolowce sprzedazy no ale sie nie oplaca :hehe: Zreszta zawsze moge pojsc i Polo kupic zamiast Fiesty nikt po nich nie bedzie plakal. Co ciekawe Koreance sprzedaja mniej a potrafia zarobic. Byc moze to kreatywna ksiegowosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Jaruga napisał:

Ta marka w ogóle jakaś dziwna.

Focus dla klienta indywidualnego ma cenę z tyłka i ogólnie leją na kowalskiego z góry na dół. Jak chcesz mieć elektryczne szyby z tyłu to musisz kupić pakiet wersję titanium albo pakiet platinum zawierający zbendne pierdoły i dopłacić kupę kasy za głupie szyby.

Fiesta fajna ale ciasna z tyłu i w cenie tanich kompaktów.

 

We flotach nie jest lepiej - chciałeś miec wypas dla flot czyli tempomat, telefon - musiales zaplacic za pakiet obejmujący jakies srebrne wstawki i inne dziwne rzeczy kompletnie flotom niepotrzebne. jak handlowcy zglaszali to ford polska i ford europe to Ci mowili, ze nie potrafią aut sprzedawac, a cenniki i wersje są ok ;) poza tym ford ma kijową wartość rezydualną - leci z wartości jak głupi, więc o wiele bardziej oplaca się leasingom brac nawet droższe skody i vw, ale skonfigurowane jak sobie klient życzy, bo potem się je drożej odsprzeda :) no i teraz ford postanowil leczyc znowu skutek a nie przyczynę - zamiast cos z tym zrobić to uśmiercają modele które sami ukatrupili debilnymi decyzjami ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.08.2018 o 17:22, Vadero napisał:

 

We flotach nie jest lepiej - chciałeś miec wypas dla flot czyli tempomat, telefon - musiales zaplacic za pakiet obejmujący jakies srebrne wstawki i inne dziwne rzeczy kompletnie flotom niepotrzebne. jak handlowcy zglaszali to ford polska i ford europe to Ci mowili, ze nie potrafią aut sprzedawac, a cenniki i wersje są ok ;) poza tym ford ma kijową wartość rezydualną - leci z wartości jak głupi, więc o wiele bardziej oplaca się leasingom brac nawet droższe skody i vw, ale skonfigurowane jak sobie klient życzy, bo potem się je drożej odsprzeda :) no i teraz ford postanowil leczyc znowu skutek a nie przyczynę - zamiast cos z tym zrobić to uśmiercają modele które sami ukatrupili debilnymi decyzjami ;]

Właśnie się tak zastanawiałem czemu znajomi w służbowych mondeo nie mają tempomatu.;l 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Lupus napisał:

Właśnie się tak zastanawiałem czemu znajomi w służbowych mondeo nie mają tempomatu.;l 

 

Ja pare lat temu jechalem Mondkiem znajomych na narty do Włoch. Fajna wersja, jakies chromy duperelki, taki wiekszy kolorowy display w zegarach. No na pewno nie bazowa wersja. 

I tez cala austria 100km/h na autostradzie bez tempomatu. Do tego jakos idiotycznie wyskalowany predkosciomierz gdzie cyferki sa słabo powiązane ze skalą, ze autentycznie musialem sie koncentrowac, zeby sprawdzic ile jade. Wychodza tez przyzwyczajenia z ufoka, na ktorym pod szybą jest cyfrowy i bez odrywania wzroku od jezdni wiadomo co do kilometra.

 

O taki un był. 

maxresdefault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Filipfm napisał:

 

Ja pare lat temu jechalem Mondkiem znajomych na narty do Włoch. Fajna wersja, jakies chromy duperelki, taki wiekszy kolorowy display w zegarach. No na pewno nie bazowa wersja. 

I tez cala austria 100km/h na autostradzie bez tempomatu. Do tego jakos idiotycznie wyskalowany predkosciomierz gdzie cyferki sa słabo powiązane ze skalą, ze autentycznie musialem sie koncentrowac, zeby sprawdzic ile jade. Wychodza tez przyzwyczajenia z ufoka, na ktorym pod szybą jest cyfrowy i bez odrywania wzroku od jezdni wiadomo co do kilometra.

 

O taki un był. 

maxresdefault.jpg

Faktycznie dziwnie wyskalowany prędkościomierz. Dziwne, że Ford wolał pokazać na liczniku 260 poprzez przeskalowanie zegara jak taki wózek więcej niż 230 nie pojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, spad napisał:

Faktycznie dziwnie wyskalowany prędkościomierz. Dziwne, że Ford wolał pokazać na liczniku 260 poprzez przeskalowanie zegara jak taki wózek więcej niż 230 nie pojedzie.

Dziwna skala to jest tu:

image.png.2e4110dc3dd85f698da3184e9f040062.png

Aczkolwiek musi mi to nie przeszkadzać bo zorientowałem się po 12kkm gdzieś. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 30.08.2018 o 14:31, OZI napisał:

Jacyś chętni na Mondeo emoji16.pngemoji6.png, które właśnie dostało wyrok śmierci?

Jeszcze trochę pojeździ. Wyrok odroczony. To co dobre dla USA czy AU niekoniecznie sprawdza się w EU.

 

https://autokult.pl/32048,wiemy-co-dalej-z-fordem-mondeo-koncern-oglosil-to-oficjalnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.