Skocz do zawartości

Megane III 1,6 16v nie chciał pracować na benzynie...


biniu

Rekomendowane odpowiedzi

Wróciłem z pracy do domu, zawiozłem dzieci z babcia na plac zabaw i... I nie odjechałem. Tzn odjechałem wymuszając odpalenie na gazie.

Na benzynie odpalał i gasł. Nigdy wcześniej tak nie było.

Dojechałem do domu. Po dłuższym namyśle z trudem wyjąłem pompę paliwa. Okazało się, że rozpadł się oring uszczelniający zaworek przelewowy (czy coś takiego) pompy. Pompa przez to nie dawała odpowiedniego ciśnienia (taki mój domysł).

Rower miedzy nogi i po oring. Założyłem i  jakieś 4,5 godziny próbowałem dokręcić nakrętkę na baku mocującą pompę. Ile przy tym poszło kulsonów w powietrze.

W końcu się udało i auto niby na benzynie chodzi. Ale potrafi się zakrztusić między 3 a 4 tyś obrotów.

Na gazie chodzi idealnie. Nie wiem czy nie trzeba będzie zainwestować w pompę. Może mieć już za małą wydajność.

W każdym razie plastikowa nakrętka na pompie to jest po prostu hicior. Dawno się tak nie narobiłem. A przy kolejnym wyjmowaniu pompy trzeba założyć nową, bo u tej połamałem wypustki.

Ato ma prawdziwe 74000km

Edytowane przez biniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej średnicy miałes ten oring.Robiłem to u siebie i dobierałem dwa. Chyba że masz inny typ kosza pompy, ja mam z jednym przewodem bez przelewu.Pompe też wymieniłem, koszt 35 zł uniwersalna 4.5 bara, działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Problem z pompą wrócił po roku.

 

Roczna pompa BOSCH-a powiedziała dziękuję , nie pompuję.

A, że musiałem zrobić auto na szybko, to rozebrałem starą i okazało się, że wydmuchany był oring na połączeniu wkładu pompy do plastikowej obudowy.

Zrobiłem uszczelkę z węża paliwowego gumowego, zbrojonego o średnicy wewnętrznej 8mm i zewnętrznej bodajże 15mm. Taki pasterek 5mm grubości.

Na zawór zwrotny oring 8mm x 2mm i pompa smiga.

Do tej rocznej dobrałem oringi na spokojnie za całe 1,20 zł. I też raczej jest naprawiona.
Niestety w aucie z LPG te oringi ciśnienie niszczy a do tego widzę że się rozpuszczają lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.