Skocz do zawartości

Citroen/Fiat.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, hevimental napisał:

Patrz dalej

Wysłane z mojego BTV-W09 przy użyciu Tapatalka
 

Nie patrz na detale, bo tak nic nie zobaczysz.

Patrz na ogólną budowę, bryłę nadwozia, przybliżony kształt drzwi, kształt krawędzi błotników, umiejscowienie lamp przednich i tylnych.

Fiat i Citroen nie raz wypuszczali takie same samochody. Do tego jeszcze był Peugeot czy Lancia.

Wcale bym się nie zdziwił gdyby szkielet nadwozia w pojazdach prezentowanych na zdjęciach był taki sam lub różniący się niewielkimi zmianami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, fred77 napisał:

Tak sobie patrzę to są to te same samochody.

Mają podobną bryłę jak wszystkie dzisiejsze samochody i inne w swoim segmencie. Cofnij się 50, 40, 30, 20, 10 lat i popatrz na konkurencję w swoich czasach ;]. Różnice to właśnie i tylko jakieś duperele w postaci przetłoczeń, kształtu atrapy, klamek i lamp. Wygląd samochodów determinuje nie wizja projektantów, tylko technologia jaką dysponują w danym momencie. Wirtualne rysunki dzisiejszych samochodów pojawiały się już w latach 50-tych, ale nikt nie potrafił ich wyprodukować :phi:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mokrii napisał:

Tak zwłaszcza że porownujesz dwa segmenty ;] patrz dalej

natapane mi5
 

 

Nie patrz na jakieś segmenty, bo przykładowo prestiżowa limuzyna Skody to jest zwykły Passat.

 

passatb5fl.gif

 

szkic-techniczny-skoda-superb-i.jpg

 

 

A Audi 80 b3 to stary Passat b3.

passatb3rys.gif

 

szkic-techniczny-audi-90-b3.jpg

 

 

 

Nic się nie zmieniło od lat. Ludzie widzą tylko zewnętrzne różnice, a koncerny samochodowe współpracują ze sobą i wszystkie pojazdy są niemal identyczne.

Podobnie rzecz się ma z samochodami dostawczymi.

Taki Renault Master to jest Iveco Turbo Dailly.

samochod-dostawczy-samochod-dostawczy-ch

 

i-iveco-daily-2-3hpi-136ps-zadbane-polec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Nie patrz na jakieś segmenty, bo
[im


No tak zapomniałem komu odpisuje :facepalm:

Jesteś jak moja :piekna: ubzdurasz se jakaś tezę i będziesz jej bronił jak Szydło nagród.

Uwazaj: C3 Cross nie ma nic wspólnego z 500L to są wymiarowo dwa różne segmenty, więcej C3 Cross mogło by mieć więcej wspólnego z 500x ale też mieć nie będzie, a to dlatego że 500 x jest sprzedawany z napędem na 4kola a ztcw żaden cytroen nie ma obecnie 4*4

Może i stylizacyjne są podobne ale nie mają nic wspólnego ( może ewentualnie stosują opony tego samego producenta)

natapane mi5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mokrii napisał:

Może i stylizacyjne są podobne

O to mi właśnie chodzi.

Nie trzymaj się sztywno jakichś schematów, bo to segment taki czy siaki albo, że jeden jest 5 centymetrów dłuższy od drugiego. Nie potrafisz spojrzeć na to bardziej ogólnie?

Te samochody są schematycznie do siebie podobne by nie powiedzieć, że niemal takie same.

 

Gdyby Ci pokazać tylko cień obu samochodów to może wówczas sam byś stwierdził, że są niemal takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty nie trzymaj się sztywno jakichś schematów, bo to segment taki czy siaki albo, że jeden jest 5 centymetrów dłuższy od drugiego. Nie potrafisz spojrzeć na to bardziej ogólnie?
Te samochody są schematycznie do siebie podobne by nie powiedzieć, że niemal takie same.
 
Gdyby Ci pokazać tylko cień obu samochodów to może wówczas sam byś stwierdził, że są niemal takie same.
Tak masz rację :skromny:

natapane mi5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał:

A Renault Master to Opel Movano i ewentualnie Nissan Interstar a nie Iveco Dailly:hehe:

 

Mam w pracy Iveco Dailly, a kolega ma Renault Master. Przyglądaliśmy się temu. Szkielet kabiny wraz z drzwiami, dachem, przednią szybą jest taki sam. Obejrzyj sobie zdjęcia obu pojazdów i wnikliwie porównaj. Potem się śmiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, fred77 napisał:

Mam w pracy Iveco Dailly, a kolega ma Renault Master. Przyglądaliśmy się temu. Szkielet kabiny wraz z drzwiami, dachem, przednią szybą jest taki sam. Obejrzyj sobie zdjęcia obu pojazdów i wnikliwie porównaj. Potem się śmiej.

To podmień drzwi z jednego do drugiego a potem się śmiej:hehe:

Powinieneś zostać mechanikiem lub sprzedawcą części zamiennych;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, czacha napisał:

Przecież te auta nie mają ze sobą nic wspólnego. Nie ten rozmiar nawet .. 

 

Jak się porównuje auta na obrazkach to wystarczy tylko dobrze wyskalować obrazki.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, norbert123 napisał:

To tylko podobienstwo z zewnatrz chyba..  Plyta podlogowa wspolna? Silniki jakie?

Mam nadzieje ze fca nie zrobi bledu jak z oplem.. dal im w miare dobre silniki diesla a dostal slawna "super" skrzynie m32..

To są inne wymiary aut. C3 to 4 m a 500x to 20 cm więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, fred77 napisał:

Mam w pracy Iveco Dailly, a kolega ma Renault Master. Przyglądaliśmy się temu.

Ale chyba masz na myśli mastera z tylnym napędem. Dokładniej to Mascotta.

 

Tylko nie pożyczaj koledze zapasu od swojego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są przypadki badge engineering - jak wspomniane Master/Vivaro. I w takim przypadku można mówić o "tym samym samochodzie". Dzielenie platformy, albo wyglądanie podobnie, nie kwalifikują do takiego stwierdzenia. Doświadczenie mnie nauczyło, że Fabia czy Ibiza to nie Polo, mimo że technicznie bardzo zbliżone. Ale nie sam wahacz samochód robi... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, volf6 napisał:

To podmień drzwi z jednego do drugiego a potem się śmiej:hehe:

Powinieneś zostać mechanikiem lub sprzedawcą części zamiennych;]

I Ty znowu czepiasz się detali typu jakieś małe przetłoczenie lub inne zagięcie rogu. Logiczne jest, że są różnice dlatego, że jest zastosowany inny zderzak, lampa czy trochę inne mocowanie lustra lub przetłoczenie błotnika.

Jeszcze raz Ci powtórzę. Miałem okazję porównać te oba pojazdy stojące obok siebie i niemal cała konstrukcja kabiny jest taka sama. Różnią się niewielkimi zmianami. Dodatkowo mogę Ci jeszcze napisać, że Iveco ma akumulator w komorze silnika, a Renault pod podłogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem mały to też myślałem, że Łada żiguli to ten sam samochód co Fiat 125p. Trendy wymuszają podobieństwo. Jak człowiekowi byś wsadził nos na policzek a oczy przy ustach wyjdzie potwór.
Są producenci, którzy próbowali, np Fiat z Multipla. Wszyscy wiemy jak wyszło.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągać wnioski po dostawczakach, że to te same auta jest trochę bez sensu. Oczywiście były wspólne modele, różniące się znaczkiem, ale nie ma co liczyć, że konkurencja w postaci Iveco zrobi dostawczaka wyglądającego inaczej od rynku, patrz Master. Zawsze to będzie kabina z budą, drzwi boczne i z tyłu. Oczywiście mogą być wspólne wymiary np. szyby bo tak jest korzystniej, ponieważ producent szyb na taki wymiar da cenę X a na nowy wymiar X+20%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, fanlan napisał:

Dziwne porownanie innych aut.

No ale niektorzy nie maja nic do roboty i szukaja sensacji w "jakims" podobienstwie.

MB GTc z tylu tez podobny do 911 2018 w jakims stopniu.

 

 

 

comment_kyp6muOK0to4088qYPmDnsWTxZNUKAHp

comment_y9mgZ5m5JGuQpUU4G5GNhTp7UuT0txMG

comment_JN5dKdUtAja3XPBgb4bV4zRYq0LL93vc

comment_tQcIWVYbEu9MiugMxj9vlJrwWaxaE67S

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Artur_W_wa napisał:

Tu akurat nie trafiłeś bo kadet jest po obu stronach, z tym że z prawej po liftingu 

Ta, opel z Korei.

 

26974434.jpg

 

Z tym, ze akurat to zły przykład, bo kadet i nexia to własciwie to samo auto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maras77 napisał:

comment_tQcIWVYbEu9MiugMxj9vlJrwWaxaE67S

 

 

Żeby było śmieszniej, pierwsze auto zaprojektowała firma Pininfarina w Turynie.

A drugie auto... Firma IDEA. W Turynie.

 

A najlepsze jest, że Daewoo zostało zaprojektowane 6 lat wcześniej.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Artur_W_wa napisał:

Przeca pisze że po liftingu, i to chyba już po drugim, wcześniej produkowana jako m.in Pontiac 

Liftingiem Kadetta była Nexia. ;] A technicznie to nawet nie liftingiem pewnie. ;] Ino silnik jak pamiętam inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.