Skocz do zawartości

Brak kabli ???


mstanclik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Silnik 1,8 benzyna w Nubirze Kombi - zaczął migać check, i tak jakby przerywał, na pierwszy ogień - myślę kable i świece, świece kupiłem bez problemu - ale rozkręcam i patrze a tam taki widok.
To jest cała cewka zapłonowa? czy da się wymienić te dynksy które odchodzą od tej listwy - to rozumie zamiast kabli - jak to się demontuje i czy w ogóle jest to do kupienia - bo w intercarsie chcieli mi od razu całą cewke sprzedać - a może warto wpierw wymienić te niby kable - co?
Dzieki za każde info.
 

cewka_chev.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mstanclik napisał:

Witam,
Silnik 1,8 benzyna w Nubirze Kombi - zaczął migać check, i tak jakby przerywał, na pierwszy ogień - myślę kable i świece, świece kupiłem bez problemu - ale rozkręcam i patrze a tam taki widok.
To jest cała cewka zapłonowa? czy da się wymienić te dynksy które odchodzą od tej listwy - to rozumie zamiast kabli - jak to się demontuje i czy w ogóle jest to do kupienia - bo w intercarsie chcieli mi od razu całą cewke sprzedać - a może warto wpierw wymienić te niby kable - co?
Dzieki za każde info.
 

 

 

Wygląda że to jest integralna część cewki zapłonowej.

Poniżej w linku foty oryginalnej cewki.

https://www.potak.eu/partscatalogue/96415010-gm-lacetti-cewka-zaplonowa-1-8-gm-,11-96415010-FGM-0-0-96415010.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak można zczytac kod błędu, da się jakoś jak w Lanosie.

Jeśli nie to co polecacie np z Allegro i jakie oprogramowanie do tego-podobno można ściągnąć coś na telefon.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana świec niestety na wiele się nie zdała, check pali się nadal - mruga zasadniczo - ale ściągłem również fajki z cewki zapłonowej i na jednej z elektrod zamiast miedzi zastałem taki jakby aluminiowy nalot - po przeczyszczeniu dalej elektroda została aluminiowa - i teraz chyba raczej iskry tam nie będzie co?
Padła cewka? Ktoś tak już miał? Czy atakować jeszcze sklep i szukać fajek i próbować jeszcze tego?
Niestety czytnik OBD2 przyjdzie pewnie w poniedziałek:( - może do dego czasu już ogarnę temat.
Spinaczem błędu nie wyswietle :):) - jak w Lanim.
 

cewka_.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu miałem podobny problemem w Aveo 1,2 z silnikiem rodem od Opla. Też zespolona cewka z plastikowymi wyprowadzeniami do cylindrów.  Te gumowe nakładki mają u mnie oddzielny numer GM jako oryginalna część zamienna. Wewnątrz gumy siedzą zaciski obejmujące końcówki świec, sprężynki i rezystory przeciwzakłóceniowe.  W moim silniku przepalił się rezystor i silnik zaczął przerywać. Zanim się zorientowałem co jest przyczyną, też wymieniłem świece, ale pomogło na bardzo krótko. Przy następnym demontażu cewek jedna z gum została w cylindrze. Upaliło się plastikowe wyprowadzenie-rurka trzymająca tę gumę, wewnątrz siedział rezystor.  Cewka nie uległa uszkodzeniu, bo po oczyszczeniu wypalonych styków i zdrutowaniu spalonego rezystora silnik chodził bez zająknięcia.  Zajrzyj do tych gum. Może też tam gdzieś siedzi rezystorek i może też się spalił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze tak to była cewka, szkoda że nie dałeś wcześniej znać(zrobiłem w sobotę).

Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy, ELM nie pokazuje żadnych błędów.

Dzięki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.