Skocz do zawartości

Jakie oponu caloroczne z platkiem sniegu?


norbert123

Rekomendowane odpowiedzi

Kleber Quardraxer 2

Mają 3PMSF (Three-Peak Mountain Snow Flake)

1508405123.jpg

"Symbol alpejski, czyli trzy szczyty górskie i płatek śniegu został wprowadzony w regulaminie 117 EKG ONZ, a następnie rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego w lipcu 2009 r. Standaryzacja ma na celu zagwarantowanie maksimum bezpieczeństwa kierowcom: oznaczenie 3PMSF można zastosować jedynie w przypadku, gdy opony (zimowe lub całoroczne) spełniają określone normy i z powodzeniem przeszły testy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 11 miesięcy później...
Dnia 19.09.2019 o 08:45, franki napisał:

Vredestein quatrac 3

 

Quatrac 3 to "stara" opona - teraz jest Quatrac 5. W mojej opinii  Quatrac 3 lepiej się zachowywał zimą, ale Quatrac 5 jest cichszy i jakby co mam łańcuchy w bagażniku. 

Żeby nie było - mam jeszcze Quatrac 3 z 2015/2016, zakładane w siepniu (mam 3 komplety do tego samochodu - letnie, zimowe i wielosezonowe). Lepiej się trzymają drogi niż letnie HP, ale deszcz i temperatury niższe. Quatrac 5 ma jedną wadę (dla mnie) - na części autostrad opony wydają dźwięk w postaci syczenia. Alternatywą jest Goodyear 4Seasons. 

 

Dnia 19.09.2019 o 08:45, franki napisał:

Tak myślę że może podwiesić ten wątek które opony mają symbol 3PMSF, bo nie wszyscy producenci to podają

 

 Od lat wszyscy szanujący się producenci to podają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Pytanko - zamówiłem sobie wczoraj nowy komplet Nokian Weatherproof (410zł/szt.), ale sklep poinformował mnie, że na stanie mają tylko z 2016 r. więc anulowałem zakup. Znając życie to hurtowania wywaliła im wyższą cenę i nie chcieli stracić kosztem zadowolonego klienta ;]  ale potraktowałem to jako zły omen i poszukałem alternatywy.

 

Do rzeczy: Vredestein QUATRAC 5 (385zł/szt.)- tańsze, opinie dobre.

Widzę jeszcze wspomniane w tym wątku Kleber QUADRAXER 2 (386zł/szt.)

Obie posiadają oznaczenie Three Peak Snowflake więc zakładam, że dadzą radę w śniegu i błocie.

Pytanie: które z powyższych lub jakie do kwoty ~420zł/szt.(215/60/16)

 

Z Nokianów byłem/jestem turbo-zadowolony, nadal świetnie trzymają się drogi, ale wizualnie prezentują się …dyskusyjnie ;]

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Vredestein przemawia - teoretycznie - lepsze pozycjonowanie firmy (niby Premium) i aktualny konkurs z opcją zwrotu kasy za zakup (zero szans, ale hej… kto nie gra ten nie wygra ;]

Klebery niby są lepsze na deszczu (B vs. C w Vredestein), mają bieżnik bliżej tego w Nokian (sprawdził się) i w testach (pewnie niesponsorowanych) wypadają lepiej niż te wyżej.

 

Chyba skłaniam się ku Vredestein. Mają większą kostkę na bieżniku. Kleber w porównaniu z Nokian, wyglądają jakby nacinał je ktoś strasznie nieśmiały ;] 

Jeszcze poszukam, może ktoś napisze coś mądrego. W Nokian odpowiadał mi ich "agresywny" charakter, dzięki czemu szły po luźnej nawierzchni jak burza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jako użytkownik (w miejskich autach) opon całorocznych od 2009 dodam jeszcze jedno. Poczytajcie o trwałości, niektóre niestety potrafią naprawdę szybko znikać, o ile robi się kilka kkm/rok to może nie problem ale jak ktoś robi >10kkm-2x kkm/rok to może mieć opony na jeden rok. Mi np. Nexeny zniknęły w 3 lata/15kkm, tak że praktycznie na lekką zimę się już nie nadają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lnk napisał:

Ja jako użytkownik (w miejskich autach) opon całorocznych od 2009 dodam jeszcze jedno. Poczytajcie o trwałości, niektóre niestety potrafią naprawdę szybko znikać, o ile robi się kilka kkm/rok to może nie problem ale jak ktoś robi >10kkm-2x kkm/rok to może mieć opony na jeden rok. Mi np. Nexeny zniknęły w 3 lata/15kkm, tak że praktycznie na lekką zimę się już nie nadają. 

 

Zmieniam Nokiany po 4 latach/60k km. Moim zdaniem do dobry Z taką żywotnością mogę żyć ;) 

Mam tylko dylemat co brać. Sklep oddał już kasę, więc mogę zamówić kolejne Nokiany gdzieś indziej, ale korci mnie, żeby jednak spróbować czegoś innego :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
Dnia 25.10.2019 o 12:54, franki napisał:

Moje Vredesteiny mają przejechane prawie 50kkm /5lat i są jeszcze spoko

 

Moje Vredestein Quatrac 3 z 2015/2016 zrobiły nie wiem ile (może być z 50kkm, mam jeszcze 2 komplety sezonowych na ten samochodów) i nie są spoko. Bieżnika trochę jest, ale opony są już śliskie. W sumie obecny standard - 3 sezony i do uśpienia. W drugim Quatrac 5, 2 lata i już na wykończeniu (przebieg podobny).  Opony polecam, ale niech nikt się nie spodziewa w dzisiejszych czasach długich przebiegów na oponach, no chyba że to eco-cudo, które słabo się drogi trzymają, ale po 80kkm robią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, franki napisał:

Nie zauważyłem, żeby były śliskie...

 

Cóż, zależy z czym się porównuje... To kolejne Q3 i zachowują się dokładnie  tak samo, ale od 3 roku zaczyna się degradacja przyczepności i nie tyczy to tylko tych opon, a generalnie wszystkich. Producenci zalecają zmianę co max. 5 lat - nie jest to przypadek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, franki napisał:

Mam porównanie z letnią Bridgestone Potenza

 

Tych opon jest jak mrówków, nie wiadomo które i w jakim wieku. Czego by jednak nie mówił, tutaj nawet stary, wielosezonowy Quatrac 3 wygra.

 

3 minuty temu, franki napisał:

i zimowym Nokianem

 

Jak wyżej. Jeżeli świeże Nokian WRD4 to nie ma o czym dyskutować - Quatrac 3 nawet się nie umywają po kilku latach użytkowania. WRD3 była słabszym przeciwnikiem, a po 3 latach poszły do piachu. Nie wiem jak szybko WRD4 stracą swe właściwości.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
... ale od 3 roku zaczyna się degradacja przyczepności i nie tyczy to tylko tych opon, a generalnie wszystkich. Producenci zalecają zmianę co max. 5 lat - nie jest to przypadek. 


Mam zimówki Continental ts830 195/65/15 z 2010 i 2011 i jakoś nie zauważyłem radykalnej zmiany, poza głośnością; dalej mają ponad 6mm bo przejechały tylko około 25kkm, kilka sezonów zimowych a od 3 lat są na stałe w aucie robiącym 2kkm na rok.


Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kokosz napisał:

Mam zimówki Continental ts830 195/65/15 z 2010 i 2011 i jakoś nie zauważyłem radykalnej zmiany, poza głośnością; dalej mają ponad 6mm bo przejechały tylko około 25kkm, kilka sezonów zimowych a od 3 lat są na stałe w aucie robiącym 2kkm na rok.

 

 

Wysokość bieżnika nie ma nic do rzeczy, a ja nie zamierzam nikogo przekonywać, że jest źle w porównaniu do nowych opon. Ja o dawna nie mam tak starych opon w samochodach, choć faktem jest, że kiedyś opony dłużej trzymały parametry. Tyle, że "kiedyś" to ciężko precyzyjnie określić, ale pierwsze opony które zrobiły się śliskie dość szybko to były letnie Semperit, gdzieś tak w okolicach 2003. Do pewnego momentu to nie przeszkadza, a później można się naciąć. Na jakich oponach ludzie potrafią jeździć "bo dobry bieżnik" to ja wiem - nawet za radą AK zamiast wyrzucić to sprzedałem parę kompletów już. Sami przyjechali, sami zabrali i nie miałem kłopotów z utylizacją. Opony zazwyczaj w wieku max. 5 lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Wysokość bieżnika nie ma nic do rzeczy, a ja nie zamierzam nikogo przekonywać, że jest źle w porównaniu do nowych opon. Ja o dawna nie mam tak starych opon w samochodach, choć faktem jest, że kiedyś opony dłużej trzymały parametry. Tyle, że "kiedyś" to ciężko precyzyjnie określić, ale pierwsze opony które zrobiły się śliskie dość szybko to były letnie Semperit, gdzieś tak w okolicach 2003.... Opony zazwyczaj w wieku max. 5 lat. 


Ja piszę tylko na przykładzie moich continentli, na mokrym czy śniegu dalej trzymają jak należy choć powoli zaczynają lekko hałasować. Autem którym toczę 2kkm na rok nie będę zmieniał gum co 5 lat.

Jeszcze niedawno miałem nokiany z 2003 i też dawały radę a guma wygląda prawie jak nowa - żadnych pęknięć czy sparciałych rantów.

Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kokosz napisał:

Ja piszę tylko na przykładzie moich continentli, na mokrym czy śniegu dalej trzymają jak należy choć powoli zaczynają lekko hałasować. Autem którym toczę 2kkm na rok nie będę zmieniał gum co 5 lat.

Jeszcze niedawno miałem nokiany z 2003 i też dawały radę a guma wygląda prawie jak nowa - żadnych pęknięć czy sparciałych rantów.

 

 

Ja naprawdę nie zamierzam nikogo przekonywać do tego o czy pisałem wcześniej, ale opony po 10 latach to się wyrzuca nie patrząc na nic i wygląd nie ma tutaj nic do rzeczy. Opony nieużywane (bądź bardzo rzadko używane, tak jak w Twoim przypadku) starzeją się jeszcze szybciej. Jazda na takich jak opisałeś jest zwyczajnie niebezpieczna. Ja wiem, że za opony zapłacić trzeba (nawet w takim samochodzie co robi 2kkm rocznie), ale to niestety koszt tzw. bezpiecznej i przewidywalnej eksploatacji. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, kokosz napisał:

Jeszcze niedawno miałem nokiany z 2003 i też dawały radę a guma wygląda prawie jak nowa - żadnych pęknięć czy sparciałych rantów.


Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka
 

 

Zazdroszczę wiary w przemysł oponiarski. Mi by nerwów nie starczyło żeby na tym jeździć. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Blues napisał:

Zazdroszczę wiary w przemysł oponiarski. Mi by nerwów nie starczyło żeby na tym jeździć. 

 

to zależy gdzie i czym, przejedź się na wioskę i zobacz co ludzie mają na kołach, zwłaszcza w przyczepkach 

ale jak za ciągnikiem strzeli guma w przyczepce to najwyżej świnka się poobija 

 

tak w temacie przemysłu, w vitarce na zapasie (nidy nie użyty) mam oponę w 95r., wygląda lepiej jak 3letni nokian 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Koonrad napisał:

to zależy gdzie i czym, przejedź się na wioskę i zobacz co ludzie mają na kołach, zwłaszcza w przyczepkach 

ale jak za ciągnikiem strzeli guma w przyczepce to najwyżej świnka się poobija 

 

Daruj, ale nie o takiej jeździe raczej piszemy. Wyskocz z taką oponą gdzieś na trasę, czy obwodnicę miejską...

 

52 minuty temu, Koonrad napisał:

tak w temacie przemysłu, w vitarce na zapasie (nidy nie użyty) mam oponę w 95r., wygląda lepiej jak 3letni nokian 

 

Spróbuj na tym pojeździć. Owszem, pisałem, że kiedyś dłużej trzymały parametry i "jakość", ale to nie było to co teraz.  Czasy się zmieniły. Stare opony nie potrafiły tego co teraz. 

 

Co do wyglądu - mam do wyrzucenia kompletne koło z  oponą Tersus (przykład https://allegro.pl/oferta/opona-debica-tersus-145-r13-d-178-7413687123) ) - wygląda podobnie, choć już pewnie sporo zjeździła i leży na powietrzu od lat do wyrzucenia. PSZOK kół nie przyjmuje - trzeba oponę zdjąć, a felgę na śmietnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Koonrad napisał:

ale jak za ciągnikiem strzeli guma w przyczepce to najwyżej świnka się poobija 

 

tak w temacie przemysłu, w vitarce na zapasie (nidy nie użyty) mam oponę w 95r., wygląda lepiej jak 3letni nokian 

 

Ad.1

A jadący za rolnikiem przyjmie zwierza na szybę...

 

Ad. 2

25-cio letni nieużywany akumulator też będzie wyglądał świetnie... Chcesz go używać?... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.