Jump to content
Sign in to follow this  
eMdzeJ

Jeździ tu ktoś na Michelin CrossClimate+?

Recommended Posts

Raczej rozmiary >=17"

 

Jakie wrażenia? Zastanawiam się czy nie spróbować zamiast kupować całych kompletnych kół zimowych. Przekładacie koła przód / tył? co ile km?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raczej rozmiary >=17"
 
Jakie wrażenia? Zastanawiam się czy nie spróbować zamiast kupować całych kompletnych kół zimowych. Przekładacie koła przód / tył? co ile km?
Ja jeżdżę, 225/45/17. Generalnie mega pozytywnie. Zimą jak na gorszych zimówkach, latem jak na dobrych letnich.

tapatalked

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, format napisał:

Ja jeżdżę, 225/45/17. Generalnie mega pozytywnie. Zimą jak na gorszych zimówkach, latem jak na dobrych letnich.
 

który sezon? Chyba się zdecyduje bo w zasadzie jeżdżę tyko ekspresówkami i po mieście. Czyli raczej po mokrym niż po śniegu.

Edited by eMdzeJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
który sezon? Chyba się zdecyduje bo w zasadzie jeżdżę tyko ekspresówkami i po mieście. Czyli raczej po mokrym niż po śniegu.
Kończę pierwsza, tzn mam za sobą całą zimę i całe lato. Miałem identyczne warunki brzegowe.

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamówiłem, zobaczymy jakie będą wrażenia po letnich i zimowych z górnej półki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.09.2018 o 20:33, eMdzeJ napisał:

który sezon? Chyba się zdecyduje bo w zasadzie jeżdżę tyko ekspresówkami i po mieście. Czyli raczej po mokrym niż po śniegu.

Ja jeżdzę prawie 3 lata, latem rewelacyjnie a zimą w głebokim sniegu troche gorzej niż zimówki. No ale ja tu mówie o sniegu na drogach gruntowych poza miastem, w miescie czy na krajówce daja bez problemowo rade, po przejechanych na nich jakies 20tys km bieżnika zostało 6,5mm wiec nie jest żle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem, założyłem. Opony nie są wiele gorsze od Michelin primacy 3 która jest bardzo dobrą oponą letnią. Oczywiście porównuje na suchym bo padać to już ze 2 miechy nie padało ;) Hamuje podobnie, głośność podobna - lekko głośniejsze były crossclimate+ ale to się zmieniło na lepsze po jakiś 50km. W sumie odgłosy pracy są bardzo podobne. Widocznie musiały się ułożyć. Na razie jestem zadowolony. Postaram się wrzucać tu opinie w miarę robienia jakiegoś znaczącego przebiegu lub znacznej zmiany warunków drogowych. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak na to patrzycie z ekonomicznego punktu widzenia? 

Crossclimate są chyba droższe niż dobre sezonowe, a czy zużycie będzie takie same, czy większe? 

 

Mamy 2 komplety opon o wyższej cenie w stosunku do 2 kompletów o lepszych parametrach w niższej cenie z kosztem wymian. 

Jeżeli koszt wymiany u mnie to 60zł za komplet, to przy 2 latach użytkowania mi dochodzi 240 zł. Plus oszczędność czasu. 

Gdyby samochód zaczął mniej jeździć, to chyba by się nawet finansowo opłacało... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim rozmiarze Michelin primacy i crosslimate to praktycznie ta sama cena - różnicy na komplecie było chyba 200zł. 

 

Ja patrze jeszcze z punktu widzenia starzenia się gumy a nie przebiegów. W Lagunie miałem tak, że opona zrobiła się twarda, bieżnika mało co ubywało a padł kord (chyba) w jednej oponie z tyłu i opona wydawała z siebie bardzo dziwne dźwięki. Zimówki też się zestarzały ale już były na granicy wymiany wg bieżnika. Wszystko to w przebiegach do 20 tyś rocznie. Wole wymienić na dobre całoroczne co jakiś czas i mieć w miarę świeżą gumę na oponach niż jeździć na starych bo "szkoda wyrzucić bo ma jeszcze x bieżnika"

 

Koła zmieniałem sobie sam ale jest to jednak upierdliwe. Zawsze zmieniasz jak jest nieprzyjemnie na zewnątrz. Trzeba to gdzieś trzymać itd.

 

Teraz zamiast wieszaków na koła mam dodatkowe półki w garażu ;] 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

update. Wielkiej zimy nie ma. Było raz takie ala bloto pośniegowe i trochę szadzi. Jeździ normalnie, przy hamowaniu trzyma kierunek jazdy. Nie ma żadnych reakcji które by mnie zaskoczyły na minus. Czekam na jakiś faktyczny śnieg żeby zobaczyć co będzie wtedy. Na razie zmiana na plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.09.2018 o 18:42, eMdzeJ napisał:

Raczej rozmiary >=17"

 

Jakie wrażenia? Zastanawiam się czy nie spróbować zamiast kupować całych kompletnych kół zimowych. Przekładacie koła przód / tył? co ile km?

Ja również. 255/45/R18

W porządku. Wydają mi się lepsze od Kleberów (bodajże Quadraxer; jeździłem nimi w rozmiarze R16 w innym aucie) i chyba lepsze od wcześniejszej wersji Nokianow (w samochodzie żony, też R16). „Lepsze” oznacza „cichsze”, „mniej ślizgające się”.

Na Michelinach robiłem przez dwa lata bardzo długie trasy (Dania, Łotwa) i nie było złych, oponowych zdarzeń. Mnóstwo też jeździłem pomPolsce, w tym dwukrotnie w stricte zaśnieżonej aurze w górach (Bukowina, Krynica). Było ok.

 

Obecnie żonie kupuję do samochodu Nokiany Weatherproof 225/40/R18 i 245/40/R18, trochę skuszony pozytywnymi opiniami, a trochę wiedziony ciekawością w relacji do Michelinów. Jeżdżę na wielosezonowych oponach już ponad 10 lat, przede wszystkim z powodów trudności z wymianą opon, zawsze ciężko mi się umawiać na wymiany imnigdy nie pamiętam, z którym samochodem miałbym akurat teraz jechać na wymianę :hehe: Ostatnie zimówki, jakie mieliśmy, zakładałem w marcu, bo żona mi kazała przed wyjazdem w góry założyć takowe, bo całą zimę przejeździłem na letnich. Cały warsztat miał rechot, a ja powiedziałem „dość” :) 

 

A, miałem jeszcze Goodyeary 4Seasons czy jakoś tak, to były R15. Bardzo przyzwoite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 zimy za nami i leci trzecia. Na śniegu lodzie rewelacji nie ma, za to latem - petarda. Ale założone z pełną świadomością. W zimie nie jeździmy w góry i jakieś trasy. 

A robiąc 10kkm rocznie nie muszę bawić się w wymiany. 

Następne będą takie same. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.09.2018 o 20:27, format napisał:

Ja jeżdżę, 225/45/17. Generalnie mega pozytywnie. Zimą jak na gorszych zimówkach, latem jak na dobrych letnich.

Gdyby jeszcze dlo się znaleźć test crossclimate vs topowa letnia michelina - warunki letnie oraz crossclimate vs topowa zimowa michelina warunki zimowe....

Bo mnie cały czas intryguje jak taka opona zachowuje sie w sytuacji krytycznej - wiem mało kto tak jeżdzi... ale nawet jak miałoby mi sie to zdarzać raz do roku to chyba wolałbym miec lepszą opone na kołach...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gdyby jeszcze dlo się znaleźć test crossclimate vs topowa letnia michelina - warunki letnie oraz crossclimate vs topowa zimowa michelina warunki zimowe....
Bo mnie cały czas intryguje jak taka opona zachowuje sie w sytuacji krytycznej - wiem mało kto tak jeżdzi... ale nawet jak miałoby mi sie to zdarzać raz do roku to chyba wolałbym miec lepszą opone na kołach...
Oczywiście latem zachowuje się gorzej niż dobra letnia, a zimą gorzej niż dobra zimowa. To kompromis.

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, format napisał:

Oczywiście latem zachowuje się gorzej niż dobra letnia, a zimą gorzej niż dobra zimowa. To kompromis.

Tego to sie domyślam....  raczej chodziło mi o stopień tego kompromisu  typu czy zachowuje w lecie 70% cech dobrej letniej czy 95% cech dobrej letniej....

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, delco napisał:

Gdyby jeszcze dlo się znaleźć test crossclimate vs topowa letnia michelina - warunki letnie oraz crossclimate vs topowa zimowa michelina warunki zimowe....

Bo mnie cały czas intryguje jak taka opona zachowuje sie w sytuacji krytycznej - wiem mało kto tak jeżdzi... ale nawet jak miałoby mi sie to zdarzać raz do roku to chyba wolałbym miec lepszą opone na kołach...

Przy takich kryteriach to tylko dwa komplety sezonowych opon - wielosezonowa nigdy nie będzie miała 90% parametrów opon sezonowych (różnice będą oczywiście większe w porównaniu do opon zimowych). Jeżdżąc na takich oponach musisz mieć tego świadomość a skoro nawet w jednym przypadku na rok wolisz mieć lepszą oponę - wybór jest prosty. Wielosezonowe nie są dla Ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, hyperreal napisał:

wielosezonowa nigdy nie będzie miała 90% parametrów opon sezonowych

skąd wiesz że nie ma - bo ja właśnie o to pytam  bo jak ma 90% to OK ale jak ma 70% to wolę sezonowe.... znasz jakieś testy opon tego samego producenta? typu crossclimate vs topowa letnia michelina - warunki letnie oraz crossclimate vs topowa zimowa michelina warunki zimowe....

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, hyperreal napisał:

Nie ma 90% bo nie ma cudów.

A znasz/znalazłes jakieś testy  typu crossclimate vs topowa letnia michelina - warunki letnie oraz crossclimate vs topowa zimowa michelina warunki zimowe.... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.wyborkierowcow.pl/opony-caloroczne-w-porownaniu-z-oponami-sezonowymi-test/

 

Co prawda nie jest to porównanie do konkretnej opony letniej i zimowej a do "średniej topowych opon sezonowych" ale jakieś pojęcie daje. Oczywiście największa różnica jest na śniegu - 21 vs 18 m, czyli o 17% dłuższa droga hamowania. Czyli jakby wziąć topową oponę zimową różnica pewnie byłaby jeszcze większa. Można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że będzie to co najmniej 20% (i pewnie ze wzrostem prędkości różnica będzie się powiększała - test jest przy 40 km/h).

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 lata niebawem mina jak jeżdżę na tytułowych oponach i jestem zdecydowanie na plus... Poza jazda wokół komina ostatniej zimy jako już dwuletnie mialy prawdziwy test w Wiśle podczas ataku zimy, świeży śnieg biała droga, błoto posniegowe jednym słowem zima jak sprzed kilkunastu lat i dały radę. 

Następne też będą całoroczne wybrane na podstawie kilku testów recenzji... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 7.01.2019 o 21:16, hyperreal napisał:

Można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że będzie to co najmniej 20% (i pewnie ze wzrostem prędkości różnica będzie się powiększała - test jest przy 40 km/h).

 

"Niczego nie zakładaj mój młody padawanie" :hehe:

 

W rzeczywistych warunkach można się bardzo pomylić przy takich założeniach i nagle się okazuje, że opona wielosezonowa zachowuje się ogólnie lepiej i bardzie przewidywalnie w całym okresie eksploatacji niż sezonowe. Dodatkowo porównanie było z "..elitarnej opony zimowej". Wiadomo jedno - Michelin CC zachowuje sensowne parametry w ciężkich warunkach zimowych, ale cudów spodziewać się nie należy. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcę zamówić opony MICHELIN CROSSCLIMATE+ w rozmiarze 225/45 R17 ale większość dostępnych jest wzmacnianych o oznaczeniu XL. 

Myślicie, że warto takie kupić czy lepiej zwykłe jak 225/45 R17 94 W?

Na Alledrogo jest komplet w sensownej cenie: 4xMichelin Crosscliomate 94W XL Myślicie, że warto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, volkov napisał:

Chcę zamówić opony MICHELIN CROSSCLIMATE+ w rozmiarze 225/45 R17 ale większość dostępnych jest wzmacnianych o oznaczeniu XL. 

Myślicie, że warto takie kupić czy lepiej zwykłe jak 225/45 R17 94 W?

Na Alledrogo jest komplet w sensownej cenie: 4xMichelin Crosscliomate 94W XL Myślicie, że warto?

 

Jeżdżę na takich i do dodania mam jedynie że po dwóch latach (i ~40kkm) zaczyna robić się już ślisko. Na mokrym (nie wodzie, na wilgotnym asfalcie) coraz częściej tracę trakcję na czwórce przy dodawaniu gazu. Gdy opony były nowe nie ślizgałem się prawie nigdy na trójce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, ⠀ napisał:

 

Jeżdżę na takich i do dodania mam jedynie że po dwóch latach (i ~40kkm) zaczyna robić się już ślisko. Na mokrym (nie wodzie, na wilgotnym asfalcie) coraz częściej tracę trakcję na czwórce przy dodawaniu gazu. Gdy opony były nowe nie ślizgałem się prawie nigdy na trójce.

 

Ale nie wynika to zapewne ze wzmocnienia opony tylko po prostu ze zużycia, tak? 

Ciągle biję się z myślami czy kupować wielosezon czy sezon. Ale już w 80% jestem przekonany do kupna opon z linku, który podałem w poprzednim poście. Tylko czy te wzmacniane nie będą głośniejsze.. to mnie najbardziej zastanawia..

Jak u Ciebie? Są głośniejsze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Ale nie wynika to zapewne ze wzmocnienia opony tylko po prostu ze zużycia, tak? 
Ciągle biję się z myślami czy kupować wielosezon czy sezon. Ale już w 80% jestem przekonany do kupna opon z linku, który podałem w poprzednim poście. Tylko czy te wzmacniane nie będą głośniejsze.. to mnie najbardziej zastanawia..
Jak u Ciebie? Są głośniejsze?
Nie wiem, nie słyszę jakoś specjalnie opon, ale ja mam bardziej przyzwyczajenia z segmentu A i B niż z D i E. Zwracam uwagę na zmianę właściwościach jezdnych, mięsa na oponie jest jeszcze sporo, ale z trakcją coraz gorzej.

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ⠀ napisał:

Nie wiem, nie słyszę jakoś specjalnie opon, ale ja mam bardziej przyzwyczajenia z segmentu A i B niż z D i E. Zwracam uwagę na zmianę właściwościach jezdnych, mięsa na oponie jest jeszcze sporo, ale z trakcją coraz gorzej.

tapatalked
 

 

Myślisz że może mieć to związek ze zużyciem zawieszenia?

Astra ma trochę mocy, ale jednak żeby zrywało na IV biegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, kravitz napisał:

Myślisz że może mieć to związek ze zużyciem zawieszenia?

Astra ma trochę mocy, ale jednak żeby zrywało na IV biegu?

 

Raczej nie, przebieg momentu w Astrze jest taki że jest duży kopniak z doładowania w okolicach 3krpm, to generalnie "ten moment".

Pokręcę jeszcze może tą zimę na CC i wracam do setupu dwusezonowego z jakimś UHP / semislickiem na lato. Niestety właściwości jezdne Astry, duży kopniak z turbo, napęd na ośkę, sprawiają że CC średnio się nadaje do tego auta jak chce się trochę szybciej pojeździć.

Co właściwie nie oznacza że nie polecam tych opon, po prostu w połączeniu z AK się średnio spisują.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, ⠀ napisał:

 

Raczej nie, przebieg momentu w Astrze jest taki że jest duży kopniak z doładowania w okolicach 3krpm, to generalnie "ten moment".

Pokręcę jeszcze może tą zimę na CC i wracam do setupu dwusezonowego z jakimś UHP / semislickiem na lato. Niestety właściwości jezdne Astry, duży kopniak z turbo, napęd na ośkę, sprawiają że CC średnio się nadaje do tego auta jak chce się trochę szybciej pojeździć.

Co właściwie nie oznacza że nie polecam tych opon, po prostu w połączeniu z AK się średnio spisują.

Ja właśnie też chcę założyć te opony do Astry K w połączeniu z silnikiem 1,6 CDTi 136 KM. Myślisz, że dadzą radę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja właśnie też chcę założyć te opony do Astry K w połączeniu z silnikiem 1,6 CDTi 136 KM. Myślisz, że dadzą radę?
Myślę że nie będziesz mieć takich samych problemów jak z 1.6t benzyną

tapatalked

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.09.2019 o 16:37, ⠀ napisał:

Myślę że nie będziesz mieć takich samych problemów jak z 1.6t benzyną

tapatalked
 

Jeździłem na tych oponach (w tym samym rozmiarze tylko, że w kia ceed ) i też przy przebiegu ponad 40 kkm (nie pamiętam dokładnie jakim) zaczęły się poddawać, mi się dość wyraźnie wyząbkowały i je wymieniałem. Nie wykluczam, że przyczyną ząbkowania było zużycie zawieszenia jak i to, że auto w budzie kombi latało głównie na pusto. Jeśli chodzi o zawieszenie, to oczywiście geometria była ok i żadnych luzów, ale amortyzatory nie były już nowe (dodatkowo poprzedni właściciel obniżył zawieszenie). Generalnie uważam, że jak ktoś ma miejsce na przechowywanie opon (kół) i kręci spore przebiegi (ponad 20 kkm rocznie), to warto używać dwóch kompletów. Cena takiego używania będzie zbliżona, a sezonowe jednak sprawdzą się trochę lepiej. Chociaż ja robię ok. 30 kkm  i używam sezonowych (ale nie dla oszczędności finansowych). Jeśli chodzi o mój styl jazdy, bo to ma znaczenie, to nie jeżdżę agresywnie, ale dość dynamicznie i w ciaśniejszych zakrętach i na rondach opony jednak pracowały mocniej niż u większości kierowców. Przyśpieszanie raczej normalne bez żadnego zrywania przyczepności (diesel 115 KM więc nawet nie bardzo było czym), ale hamowanie też nie agresywne i w zasadzie bardzo mało używam hamulców (głównie hamowanie silnikiem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem te opony i zobaczymy jak będą się sprawowały. Jak przejadę na nich kilkaset km, to napiszę odczucia w porównaniu do letnich Bridgestone Turanza coś tam coś tam :) oryginalnie montowane w Astrach K. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.