Skocz do zawartości

Co takiego jest w Michelin Primacy HP...


delco

Rekomendowane odpowiedzi

ze są o prawie  50% drozsze od innych primacy?

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/osobowe/p=1/michelin/r=1/225-50-r17/ip=2/w,y/in=1/98

link do sklepu przykładowy - w innych ceny zblizone.... chodzi o homologację AUdi? ale w innym modelu pisza o homologacji BMW i jest wyraxnie tańszy....

Pytam w sumie o to czy cena w tym wypadku jest jakąś wypadkowa marketingu? czy te opony faktycznie mają coś lepszego w srodku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzelam- jakość materiały osiągi i kraj produkcji gdzie stawką jest euro. A nie inną słabsza waluta.

 

Pytając sprzedawcę Kormoranów pytałem czemu takie tanie- odparł materiał wykonanie i kraj gdzie je fabrykują(Serbia) ...

Jeżeli do tych kormoranów dodaliby twardsze boki mogłyby trochę namiesza  pomimo to że to tylko kormorany uhp215/45/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Strzelam- jakość materiały osiągi i kraj produkcji gdzie stawką jest euro. A nie inną słabsza waluta.

 

Pytając sprzedawcę Kormoranów pytałem czemu takie tanie- odparł materiał wykonanie i kraj gdzie je fabrykują(Serbia) ...

Jeżeli do tych kormoranów dodaliby twardsze boki mogłyby trochę namiesza  pomimo to że to tylko kormorany uhp215/45/17

mam debice z francji...

 

9 godzin temu, delco napisał:

ze są o prawie  50% drozsze od innych primacy?

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/osobowe/p=1/michelin/r=1/225-50-r17/ip=2/w,y/in=1/98

link do sklepu przykładowy - w innych ceny zblizone.... chodzi o homologację AUdi? ale w innym modelu pisza o homologacji BMW i jest wyraxnie tańszy....

Pytam w sumie o to czy cena w tym wypadku jest jakąś wypadkowa marketingu? czy te opony faktycznie mają coś lepszego w srodku ?

Do czego Ci predksoc 270 -300 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.09.2018 o 22:29, Aaron napisał:

mam debice z francji...

 

Do czego Ci predksoc 270 -300 km/h?

Do tego że prawdopodobnie muszę zmienić jedną opone a nie powinno się zakładać innej niz 3 pozostałe.....a 3 pozostałe mają takie oznaczenie.....

 

Dnia 14.09.2018 o 14:10, HARDTECHNO napisał:

Strzelam- jakość materiały osiągi i kraj produkcji gdzie stawką jest euro. A nie inną słabsza waluta.any uhp215/45/17

Może i tak bywa... ale Nokian z rosji i Nokian z finlandii nie róznił sie ceną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, delco napisał:

Do tego że prawdopodobnie muszę zmienić jedną opone a nie powinno się zakładać innej niz 3 pozostałe.....a 3 pozostałe mają takie oznaczenie.....

jak duzy przebieg to przydałoby soe wymienic 2 sztuki, nie masz nzajogo w warsztacie motoryzacyjnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.09.2018 o 11:58, delco napisał:

ze są o prawie  50% drozsze od innych primacy?

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/osobowe/p=1/michelin/r=1/225-50-r17/ip=2/w,y/in=1/98

link do sklepu przykładowy - w innych ceny zblizone.... chodzi o homologację AUdi? ale w innym modelu pisza o homologacji BMW i jest wyraxnie tańszy....

Pytam w sumie o to czy cena w tym wypadku jest jakąś wypadkowa marketingu? czy te opony faktycznie mają coś lepszego w srodku ?

Jedź do serwisu na Chemicznej to Ci wyjaśnią. Miałem podobny problem, szef uszkodził w Audi i musiałem kupić jedną. Tam mi ładnie wytłumaczyli co różni te opony od innych i skąd taka cena. Teraz już nie pamiętam co to było ale zasadniczo chodzi o ponadprzeciętne właściwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Igorek napisał:

Jedź do serwisu na Chemicznej to Ci wyjaśnią. Miałem podobny problem, szef uszkodził w Audi i musiałem kupić jedną. Tam mi ładnie wytłumaczyli co różni te opony od innych i skąd taka cena. Teraz już nie pamiętam co to było ale zasadniczo chodzi o ponadprzeciętne właściwości.

Dzieki ale niestety pytałem bardziej dla ciekawości... od 30 minut mam załozona nową ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.09.2018 o 13:10, HARDTECHNO napisał:

Strzelam- jakość materiały osiągi i kraj produkcji gdzie stawką jest euro. A nie inną słabsza waluta.

 

Pytając sprzedawcę Kormoranów pytałem czemu takie tanie- odparł materiał wykonanie i kraj gdzie je fabrykują(Serbia) ...

Jeżeli do tych kormoranów dodaliby twardsze boki mogłyby trochę namiesza  pomimo to że to tylko kormorany uhp215/45/17

Taka ciekawostka: kolega szukał tanich opon ponad rok temu i postanowił kupić Kormorany, pomyślał że wesprze polskie. Opony okazały się, jak zauważyłeś, wykonane w Serbii. Nie przejeździł na nich roku, zeżarło je doszczętnie. Tak więc materiał na pewno ma tu duże znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Igorekczy też miał uhp w tym rozmiarze co moje? Generalnie ja jestem zadowolony. Upalanie gumy już mi przeszło. Zrobiłem na nich 15.000i jakoś nie widze żeby uciekały w oczach. Możliwe że tryb jazdy wchodzi w grę gdyż teraz bardziej jeżdżę spokojnie że względu na 4 kobiety w samochodzie. 

Ale wg mnie dla kogoś kto zamiast 4 używek w cenie 600zl są 4nowe zwykle kormorany uhp za 730 lepiej kupić nowe i włączyć tryb eco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

@Igorekczy też miał uhp w tym rozmiarze co moje? Generalnie ja jestem zadowolony. Upalanie gumy już mi przeszło. Zrobiłem na nich 15.000i jakoś nie widze żeby uciekały w oczach. Możliwe że tryb jazdy wchodzi w grę gdyż teraz bardziej jeżdżę spokojnie że względu na 4 kobiety w samochodzie. 

Ale wg mnie dla kogoś kto zamiast 4 używek w cenie 600zl są 4nowe zwykle kormorany uhp za 730 lepiej kupić nowe i włączyć tryb eco

Były to Kormorany gamma2 (chyba) w rozmiarze 225/50/17. Styl jazdy wg mnie ma dynamiczny ale faktem jest, że na żadnych innych oponach nie przejechał tak mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co nam dają na rynek dupowozów to jest generalnie guma arabska nie opona. Nawet te górnej półki są śmieciami w porównaniu do opony profesjonalnej. Jak się przesiadłem w końcu na zawodach na opony z WRC to nie wiedziałem co się dzieje tak opona kleiła. Opóźnienia hamowań, trzymanie na syfie, mokrym, suchym, w zakrętach bajka.... 

 

Michelin Primacy HP to taki niby krok rynku w stronę technologii wyczynowej a to niestety kosztuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Igorek napisał:

Były to Kormorany gamma2 (chyba) w rozmiarze 225/50/17. Styl jazdy wg mnie ma dynamiczny ale faktem jest, że na żadnych innych oponach nie przejechał tak mało.

Niestety te gamma2 to raczej wogole były niewypały. Za głośne i Bierzwnik jakiś taki inny..

 

Kormoran uhp to zupełnie inna opona i między nią a gamma 2 to przepaść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, chojny napisał:

To co nam dają na rynek dupowozów to jest generalnie guma arabska nie opona. Nawet te górnej półki są śmieciami w porównaniu do opony profesjonalnej.

ja mam takie odczucia po przesiadce z opon drogowych z homo E na michelina s412. Opony trzymają niesamowicie, a i tak pewnie nie wykorzystuje ich możliwości nawet w 50%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.09.2018 o 12:58, delco napisał:

ze są o prawie  50% drozsze od innych primacy?

https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/osobowe/p=1/michelin/r=1/225-50-r17/ip=2/w,y/in=1/98

link do sklepu przykładowy - w innych ceny zblizone.... chodzi o homologację AUdi? ale w innym modelu pisza o homologacji BMW i jest wyraxnie tańszy....

Pytam w sumie o to czy cena w tym wypadku jest jakąś wypadkowa marketingu? czy te opony faktycznie mają coś lepszego w srodku ?

Primacy HP, to stary bieżnik, żadna rewelacja, gorsza przyczepność od Pilot Sport 2/3/4. Te opony zaprojektowali, jak dobrze pamiętam 13 lat temu. Dawno już została zastąpiona modelem nowszym Primacy 3, a obecnie Primacy 4. Primacy HP często były oponami pierwszego montażu, często z homologacją marki. Do dzisiaj nadal mają uruchomione formy do zrobienia tych opon, ale w dużo mniejszej ilości i dlatego cena jest taka, jaka jest. Jak robią masówkę, to mogą zejść z ceny. Zaznaczam jeszcze raz, to nie jest opona klasy UHP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kaczorek79 napisał:

Primacy HP, to stary bieżnik, żadna rewelacja, gorsza przyczepność od Pilot Sport 2/3/4. Te opony zaprojektowali, jak dobrze pamiętam 13 lat temu. Dawno już została zastąpiona modelem nowszym Primacy 3, a obecnie Primacy 4.

Niestwty w przypadku pozostałych 3 opon z bieznikiem ok 5-6 mm wybór był tylko jeden ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, delco napisał:

Myslisz że w mniejszej? lista firm która zakłada je na pierwszy montaz jest dluga.... ale faktycznie to nie musi oznaczać że zakladają do każdego nowego auta....

Bridgestone, Hankook, Goodyear, Continental również zakładają swoje opony na OE, Michelin od jakiegoś czasu wkłada na OE nowszy bieżnik Primacy 3. Rynek opon jest tak ogromny, że zdecydowana większość idzie do serwisów oponiarskich i hurtowni, a tylko ułamek tego idzie na pierwszy montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Bridgestone, Hankook, Goodyear, Continental również zakładają swoje opony na OE, Michelin od jakiegoś czasu wkłada na OE nowszy bieżnik Primacy 3. Rynek opon jest tak ogromny, że zdecydowana większość idzie do serwisów oponiarskich i hurtowni, a tylko ułamek tego idzie na pierwszy montaż.

Ok dzieki za wyjasnienie a swoja drogą pewnie to po;lityka marek - bo w Volvo  z 2016 roku mam primacy HP a w swifcie 2014 primacy 3.... - skoro to lepszy model to powinno być IMO odwrotnie - chyba że HP nie robią w takim rozmiarze ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.09.2018 o 09:49, chojny napisał:

To co nam dają na rynek dupowozów to jest generalnie guma arabska nie opona. Nawet te górnej półki są śmieciami w porównaniu do opony profesjonalnej. Jak się przesiadłem w końcu na zawodach na opony z WRC to nie wiedziałem co się dzieje tak opona kleiła. Opóźnienia hamowań, trzymanie na syfie, mokrym, suchym, w zakrętach bajka.... 

 

Michelin Primacy HP to taki niby krok rynku w stronę technologii wyczynowej a to niestety kosztuje. 

Załóż Michelin Pilot Sport Cup 2 :) To się nawet do ręki klei. Ale znika w oczach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Florydziak napisał:

Załóż Michelin Pilot Sport Cup 2 :) To się nawet do ręki klei. Ale znika w oczach. 

 

To nadal zwykła drogowa opona ;)  Schodzi w oczach to ile? 10 000,20 000mil?

 

 

Dla mnie "schodzi w oczach" to 70-90mil na ostro i po oponach. Nie mówimy tu o drifcie ale o normalnej, wyczynowej, rajdowej jeździe ;) 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, chojny napisał:

To nadal zwykła drogowa opona ;)  Schodzi w oczach to ile? 10 000,20 000mil?

 

Dla mnie "schodzi w oczach" to 70-90mil na ostro i po oponach. Nie mówimy tu o drifcie ale o normalnej, wyczynowej, rajdowej jeździe ;) 

@delco nie pisał, że szuka opony rajdowej i skoro pytał o konkretnie taką, która nie jest rajdowa to należałoby chyba przyjąć, że chodzi o opony "cywilne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, chojny napisał:

 

To nadal zwykła drogowa opona ;)  Schodzi w oczach to ile? 10 000,20 000mil?

 

 

Dla mnie "schodzi w oczach" to 70-90mil na ostro i po oponach. Nie mówimy tu o drifcie ale o normalnej, wyczynowej, rajdowej jeździe ;) 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Florydziak napisał:

 

 

 

No to piszę przecież że cywilna opona, może do jakiś amatorek się nada. 

 

Wiem że ciężko to pojąć ale to są nadal dwa światy. 

 

 

Może cyferki dotrą. Wyczynowa opona w małym rozmiarze 15'' kosztuje 1900$ za sztukę i jak pisałem, starcza na jakieś 90mil na ostro, plus dojazdówki. Potrzebujesz minimum 5-6 sztuk na auto aby gdziekolwiek ruszyć. 

 

Piszemy tu tylko o jednej mieszance a potrzebujesz minimum dwie, plus opony na deszcz i medie... też po minimum 5-6 sztuk. 

 

To o czym się pisze w tym temacie to opony na ulicę, takie lepsze do codziennej jazdy, ocierające się o technologie wyczynową ale nie dorastające oponom wyczynowym do pięt. Zakładasz i jedziesz, koniec. 

 

Mam nadzieję że teraz się rozumiemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.09.2018 o 07:06, chojny napisał:

 

To nadal zwykła drogowa opona ;)  Schodzi w oczach to ile? 10 000,20 000mil?

 

 

Dla mnie "schodzi w oczach" to 70-90mil na ostro i po oponach. Nie mówimy tu o drifcie ale o normalnej, wyczynowej, rajdowej jeździe ;) 

 

 

 

 

To ciekawe co piszesz - z tego co czytam to duża cześć wyścigów „GT” wymaga obecnie opon „DOT approved” i właśnie Michelin Pilot Sport Cup 2 jest najpopularniejszą oponą w takich wyścigach. Co ciekawe profesjonalne zespoły po jednym wyścigu pozbywają się kompletu opon dzięki czemu na rynku jest sporo używanych Sport Cup 2 z mniej-więcej 50-70% gumy w atrakcyjnych cenach - znajomi którzy jeżdżą na Track Days zwykle właśnie takie kupują.

 

A poniżej Porsche 918 na Michelinach Pilot Sport Cup 2 na Nurburgring.  

 

 

Ale to już dygresja od oryginalnego tematu więc kończę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz to amatorka. Jakie wyścigi "GT"? Podaj jakąś sensowną serie, ligę która jeździ na drogowej gumie. Chyba liga samobójców. 

 

A ten filmik to co? Miesiąc temu latałem po Ringu i co? Nic. To się nazywa marketing i powtarzam po raz kolejny, opona drogowa nie ma wiele wspólnego z wyczynową, to są dwa różne światy. 

 

Jeździłeś kiedyś na profi slicku? Ścigałeś się kiedyś w zawodach licencjonowanych? Wiesz o czym piszesz czy tylko  gdzieś w necie czytałeś? 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, chojny napisał:

To co piszesz to amatorka. Jakie wyścigi "GT"? Podaj jakąś sensowną serie, ligę która jeździ na drogowej gumie. Chyba liga samobójców. 

 

A ten filmik to co? Miesiąc temu latałem po Ringu i co? Nic. To się nazywa marketing i powtarzam po raz kolejny, opona drogowa nie ma wiele wspólnego z wyczynową, to są dwa różne światy. 

 

Jeździłeś kiedyś na profi slicku? Ścigałeś się kiedyś w zawodach licencjonowanych? Wiesz o czym piszesz czy tylko  gdzieś w necie czytałeś? 

 

 

 

 

 

 

Kilka oficjalnych dokumentów wymagających DOT Approved Tires do wyścigów:

http://www.svra.com/wp-content/uploads/2016/05/SVRA_Tire_Regulations_2.17.pdf

 

https://vrgonline.org/wp-content/uploads/Rules_Regs/VRG_Tire_Rules_02012017-1.pdf

 

https://www.texasmile.net/pdf/TexasMileRRTS2017Edition1-1-17.pdf

 

http://globaltimeattack.com/2018-rules/

 

http://www.evergreenspeedway.com/wp-content/uploads/2015/12/2016-Hornet.pdf

 

http://www.csrgracing.org/usercontent/csrg/forms/rules-safety-regs.pdf

 

I dziesiątki innych których mi się nawet nie chce wklejać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 17.09.2018 o 12:56, HARDTECHNO napisał:

e wg mnie dla kogoś kto zamiast 4 używek w cenie 600zl są 4nowe zwykle kormorany uhp za 730 lepiej kupić nowe i włączyć tryb eco

Albo poszukać czegoś kilkuletniego. 

Kupilem te:

https://allegro.pl/225-50-17-michelin-primacy-hp-98w-i7574814926.html?snapshot=MjAxOC0wOS0yM1QxOToxMToxMy4yODNaO2J1eWVyOzA1YWViYjdhY2Y1NjE3NzU5ZDk4Mjg0MzA4Y2MzYmU3NGI1ZjMxMjI4MmJmZjFmNTk3NGExMjIwOWI4ZGQ3MWE%3D

 

Założyłem, rewelacja za nieduże pieniądze :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.