Skocz do zawartości

Rok z Tucsonem


Rekomendowane odpowiedzi

1,7 crdi 7 dct - nakoolane 20 000 km.

Bardzo wygodnie w środku, dla mnie świetna pozycja za kierownicą, fajnie działająca skrzynia, względnie cicho jak na diesla, wystarczające osiągi i prowadzenia, jak dla emeryta :ok:;]

Zimą doceniamy z żoną podgrzewane fotele, ja podgrzewaną kierownicę. Automatyczna klima wymaga czasem ręcznego sterowania kierunkami nawiewów, by nie wiało po uszach. Świetnie działające połączenie bluetooth z telefonem. Navi działa dobrze, ale prawie nie używam, bo do danych z trafiku potrzebuje wifi, więc wolę google maps. Za to ekran przydaje się do kamery cofania :ok:

Olej zmieniony w połowie czasu zalecanego do przeglądu po 15 kkm. Teraz właśnie zrobiłem przegląd karoserii, bo nakazują co rok, mimo że normalny przegląd co dwa albo co 30 kkm.

Utrata na wartości po roku wg ceny do ubezpieczenia 17%.

Średnie spalanie 6,6 l/100 km :ok:

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, tomy napisał:

Wszystko pięknie ładnie, tylko brakuje mi jeszcze informacji z jakiego powodu kupiłeś tego SUV-a i czy rzeczywiście nie żałujesz? :phi: :chipsy:

Pozdr.

Spodobał nam się

Chodziliśmy po salonach różnych marek i w końcu trafiliśmy do Hyundaia.

Tucson okazał się ładnym autem, z wyposażeniem jakiego oczekiwaliśmy, w przyzwoitej cenie i praktycznie od ręki :ok:

No i po roku nie mam na co narzekać - jest to, czego oczekiwałem - wygodny dziadkowóz ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

A jak oceniasz automat na tle VAG? IMO dosc wolny jest podczas ruszania no i podczas redukcji. BTW masz autohold?

Co do zmian biegów, to mam porównanie z benzynowym Superbem z dsg - tam to jest bajka ;]

Tu jest styl emerycki, ale też słabowity diesel nie daje efektu. W górę idzie ładnie, szczególnie w trybie sport, ale mały zakres obrotów nie daje poszaleć.

Znów na redukcję w dół trzeba czekać. Podobnie długo trwa zmiana ze wstecznego na pierwszy bieg - nie da się szybko zawrócić na jezdni ;]

Przy ruszaniu na niewielkim gazie długo pracuje na półsprzęgle.

Trzeba się na początku nauczyć zachowania tej skrzyni i potem relaksować się jazdą - ja nie narzekam, a gdy chcę, by auto było zrywniejsze włączam tryb sport. Od biedy można przejść na ręczną zmianę -/+, tyle, że + jest dźwignią do przodu, a - do tyłu :facepalm:

Być może ta skrzynia lepiej zachowuje się z mocniejszym, benzynowym 1,6T.

Co do hamulca, mam zwykły ręczny, ale jest hillhold do ruszania pod górkę i kontrola zjazdu do zjeżdżania ze stromizn :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rwIcIk napisał:

 

Co do hamulca, mam zwykły ręczny, ale jest hillhold do ruszania pod górkę i kontrola zjazdu do zjeżdżania ze stromizn :ok:

 

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wujekcybul napisał:

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Autohold nie zależy do rodzaju skrzyni, ale od poziomu wyposażenia - u mnie raczej średni, więc jest zwykły ręczny, a co za tym idzie nie ma autohold, tylko hillhold.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietam, jak przymierzales sie do Tiguana i sam sie wtedy tez nim zainteresowalem, ale szybko tamta wersje wycofali. Ty skonczyles z Tucsonem ja Ateca i chyba nam obu to na dobre wyszlo :) U mnie rok za 2 miesiace minie i pewnie te 20kkm lekko przekrocze.

 

A autohold jest mega wygody, szczegolnie jak na swiatlach stoisz. Z tych wszystkich nowych bajerow, ktore teraz mam to AH i ACC sa u mnie na pierwszych miejscach jesli chodzi o uzytecznosc i wspomaganie kierowcy. A, i Full Link, dzieki czemu GM mam na duzym ekranie (przez android auto).

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zinger napisał:

 

A autohold jest mega wygody, szczegolnie jak na swiatlach stoisz. 

Mnie nie przeszkadza trzymanie nogi na hamulcu :hehe:

A jak za długo, to zaciągam ręczny, jak za dawnych czasów ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, rwIcIk napisał:

Mnie nie przeszkadza trzymanie nogi na hamulcu :hehe:

A jak za długo, to zaciągam ręczny, jak za dawnych czasów ;]

Wszystko do czasu ;) Tez tak myslalem, dopoki nie zakosztowalem tej funkcji u siebie :) To samo z ACC, po prostu do lepszego czlowiek sie szybko przyzwyczaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, zinger napisał:

Wszystko do czasu ;) Tez tak myslalem, dopoki nie zakosztowalem tej funkcji u siebie :) To samo z ACC, po prostu do lepszego czlowiek sie szybko przyzwyczaja.

Pewnie :ok:

Ale tym razem nie miałem jeszcze tyle kasy, by wziąć wyższą wersję, a min. wypasu, co chciałem, mam :)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 19.09.2018 o 21:00, rwIcIk napisał:

Autohold nie zależy do rodzaju skrzyni, ale od poziomu wyposażenia - u mnie raczej średni, więc jest zwykły ręczny, a co za tym idzie nie ma autohold, tylko hillhold.

 

Chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby autohold był przy tradycyjnym ręcznym, IMO tam pompa ASR utrzymuje ciśnienie w układzie.

 

Ja mam auto z tym samym zespołem napędowym co Ty, 1,7 CRDi plus 7DCT. Wrażenia mam podobne - do emeryckiej jazdy w zupełności wystarcza :) Demonem prędkości nie jest. Dopiero mam najechane 5kkm od czerwca, ale po 2kkm zdecydowałem się jednak na wymianę oleju. Koszt niewielki, a mam zamiar potrzymać to auto dłużej.

 

Ile płaciłeś za przegląd karoserii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Kysior napisał:

Chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby autohold był przy tradycyjnym ręcznym, IMO tam pompa ASR utrzymuje ciśnienie w układzie.

Ja mam auto z tym samym zespołem napędowym co Ty, 1,7 CRDi plus 7DCT. Wrażenia mam podobne - do emeryckiej jazdy w zupełności wystarcza :) Demonem prędkości nie jest. Dopiero mam najechane 5kkm od czerwca, ale po 2kkm zdecydowałem się jednak na wymianę oleju. Koszt niewielki, a mam zamiar potrzymać to auto dłużej.

Ile płaciłeś za przegląd karoserii?

119 zł.

gdybym robił razem z ogólnym przeglądem, kosztowałby 49 zł.

Co do tego, o czym piszesz, to jest to hill hold i występuje ze zwykłym ręcznym - ciśnienie w układzie podtrzymywane jest przez chyba 2 s, by auto nie staczało się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia ‎2018‎-‎09‎-‎14 o 19:20, rwIcIk napisał:

1,7 crdi 7 dct - nakoolane 20 000 km.

Bardzo wygodnie w środku, dla mnie świetna pozycja za kierownicą, fajnie działająca skrzynia, względnie cicho jak na diesla, wystarczające osiągi i prowadzenia, jak dla emeryta :ok:;]

Zimą doceniamy z żoną podgrzewane fotele, ja podgrzewaną kierownicę. Automatyczna klima wymaga czasem ręcznego sterowania kierunkami nawiewów, by nie wiało po uszach. Świetnie działające połączenie bluetooth z telefonem. Navi działa dobrze, ale prawie nie używam, bo do danych z trafiku potrzebuje wifi, więc wolę google maps. Za to ekran przydaje się do kamery cofania :ok:

Olej zmieniony w połowie czasu zalecanego do przeglądu po 15 kkm. Teraz właśnie zrobiłem przegląd karoserii, bo nakazują co rok, mimo że normalny przegląd co dwa albo co 30 kkm.

Utrata na wartości po roku wg ceny do ubezpieczenia 17%.

Średnie spalanie 6,6 l/100 km :ok:

Jak kupowałeś nie myślałeś o Sportage'u? W sumie to chyba to samo tyle że z dłuższa gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, franki napisał:

Jak kupowałeś nie myślałeś o Sportage'u? W sumie to chyba to samo tyle że z dłuższa gwarancją.

Myślałem, ale po pierwsze Sportage zbyt młodzieżowy nam się wydał, a po drugie mieli dużo niższy upust dla grup zawodowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
Dnia 19.09.2018 o 20:51, wujekcybul napisał:

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Nadrobili, bo ja w i40 mam manualną skrzynię biegów z autohold i elektrycznym ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, konradek napisał:

Nadrobili, bo ja w i40 mam manualną skrzynię biegów z autohold i elektrycznym ręcznym.

Musi jakis powiew swiezosci. A czy raz wlaczony zawsze dziala czy za kazdym razem po uruchomieniu musisz wlaczac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Pado napisał:

u mnie w QQ jest cały czas Autohold, ale za to StartStop trzeba wyłączać za każdym razem...jak jest u was?

Autohold tez można wyłączyć, ale chyba podobnie jak SS tylko do zgaszenia silnika, potem załączają się oba od nowa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie chodziło, ze autohold w QQ po właczeniu trzyma cały czas ustawienia- nie trzeba go włączać po każdym rozruchu, ale za to S&S muszę dezaktywować za każdym razem i to jest wkurzające ...

Edytowane przez Pado
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Pado napisał:

mnie chodziło, ze autohold w QQ po właczeniu trzyma cały czas ustawienia- nie trzeba go włączać po każdym rozruchu, ale za to S&S muszę dezaktywować za każdym razem i to jest wkurzające ...

Jak nie lubisz to wystarczy maly opornik wpisz sobie na allegro start stop skoda/vag w kazdym razie tam to tak rozwiazali. Wpinasz sie do przycisku i zawsze bedzie wylaczony. Mozna tez sprobowac softwarewo ale nie wiem co tam w Renualt wymyslili zeby obsluzyc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No i 3 rok właśnie mija.

Tucson po przeglądzie po 60 kkm. Koszt w ASO ponad 1800 zł.

Za kilka dni przegląd do dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenie na 4. rok

Jedziemy dalej.

bardzo wygodne auto :ok:

 

  • Lubię to 3
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

No i 3 rok właśnie mija.

Tucson po przeglądzie po 60 kkm. Koszt w ASO ponad 1800 zł.

Za kilka dni przegląd do dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenie na 4. rok

Jedziemy dalej.

bardzo wygodne auto :ok:

 

 

Z ciekawosci, jakie koszty ubezpieczenia w poszczegolnych latach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.08.2020 o 08:21, rwIcIk napisał:

No i 3 rok właśnie mija.

Tucson po przeglądzie po 60 kkm. Koszt w ASO ponad 1800 zł.

Za kilka dni przegląd do dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenie na 4. rok

Jedziemy dalej.

bardzo wygodne auto :ok:

 

Dosc drogi przeglad to z hamulcami?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wujek napisał:

Dosc drogi przeglad to z hamulcami?

Obecnie drogo się zrobiło.

15 000 km - wymiana oleju 539,61 zł

30 000 km - przegląd, olej, filtry 1 265,27 zł

45 000 km - wymiana oleju, tarcz i klocków z przodu 2 137,31 zł

60 000 km - przegląd, olej, wszystkie filtry, ozonowanie, przegląd karoserii 1 825,91 zł

Diesel, więc sporo oleju i drogie filtry. Ale i robocizna sporo.

5 lat gwarancji, więc jeżdżę do ASO.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Przypal napisał:

Co to za teoria, że diesel to i drogie filtry? Że jest filtr paliwa do wymiany to już się robi drogo? to ile on kosztuje?

Nie pamiętam, ale coś kole 250 zł.

Oleju też więcej niż w benzynie, a ASO liczy srogo za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, rwIcIk napisał:

Obecnie drogo się zrobiło.

15 000 km - wymiana oleju 539,61 zł

30 000 km - przegląd, olej, filtry 1 265,27 zł

45 000 km - wymiana oleju, tarcz i klocków z przodu 2 137,31 zł

60 000 km - przegląd, olej, wszystkie filtry, ozonowanie, przegląd karoserii 1 825,91 zł

Diesel, więc sporo oleju i drogie filtry. Ale i robocizna sporo.

5 lat gwarancji, więc jeżdżę do ASO.

Kiedy wymiana oleju w skrzyni ? Może do 10kpln dojść ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.09.2020 o 11:53, rwIcIk napisał:

Obecnie drogo się zrobiło.

 

Sporo wyszło,  ~6tyś zł na 60kkm przy w sumie popularnym i nie skomplikowanym na dzisiejsze czasy aucie. 

Ach strach pomyśleć jakie są koszty przy większych przebiegach i grubszej robocie. 

Ciekawe czy dla prostej benzynowej i30 też mają takie ceny, czy u Ciebie cenę przeglądów podbił diesel  i nadwozie SUV 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, lnk napisał:

 

Sporo wyszło,  ~6tyś zł na 60kkm przy w sumie popularnym i nie skomplikowanym na dzisiejsze czasy aucie. 

Ach strach pomyśleć jakie są koszty przy większych przebiegach i grubszej robocie. 

Ciekawe czy dla prostej benzynowej i30 też mają takie ceny, czy u Ciebie cenę przeglądów podbił diesel  i nadwozie SUV 

Podejrzewam, że i za benzynę i za i30 ceny przeglądów mogą być niższe.

U mnie cenę zrobiły też dodatkowe wymiany oleju i wymiana tarcz i klocków.

Gdyby nie to, wyszłoby 3000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto prywatne i na lata to na wymianach  oleju nie ma co oszczędzać. 

Ja tez mimo że obowiązkowo olej co 30kkm (a zalecane co 15kkm) wymieniam co 15kkm.

Tylko trochę  ze mnie Janusz i olej zgodny z normą przywożę do ASO swój.  3x15kkm wyszło mnie do tej pory trochę ponad 1400zł, niedługo 60kkm i pewno zamknę ten dystans z kosztem serwisu ~1800-1900zł (ale to benzyna i tańsza marka). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lnk napisał:

Jak auto prywatne i na lata to na wymianach  oleju nie ma co oszczędzać. 

Ja tez mimo że obowiązkowo olej co 30kkm (a zalecane co 15kkm) wymieniam co 15kkm.

Tylko trochę  ze mnie Janusz i olej zgodny z normą przywożę do ASO swój.  3x15kkm wyszło mnie do tej pory trochę ponad 1400zł, niedługo 60kkm i pewno zamknę ten dystans z kosztem serwisu ~1800-1900zł (ale to benzyna i tańsza marka). 

 

Mnie 3 przeglady w Oplu (55kkm) kosztowaly 2.3kPLN i materialy byly z ASO.

Teraz sie przesiadam na CX5, wiec pewnie bedzie sporo drozej...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Mnie 3 przeglady w Oplu (55kkm) kosztowaly 2.3kPLN i materialy byly z ASO.

Teraz sie przesiadam na CX5, wiec pewnie bedzie sporo drozej...

W Oplu płaciło się przeważnie < 1000 zł.

Mazda też chyba tania nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.09.2020 o 13:24, lnk napisał:

 

Sporo wyszło,  ~6tyś zł na 60kkm przy w sumie popularnym i nie skomplikowanym na dzisiejsze czasy aucie. 

Ach strach pomyśleć jakie są koszty przy większych przebiegach i grubszej robocie. 

Ciekawe czy dla prostej benzynowej i30 też mają takie ceny, czy u Ciebie cenę przeglądów podbił diesel  i nadwozie SUV 

Przegląd po 4-tym roku i30 diesel to zależnie od ASO i zakresu między 1000 a 1400zł.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Pietro_M napisał:

Przegląd po 4-tym roku i30 diesel to zależnie od ASO i zakresu między 1000 a 1400zł.

Czyli doliczają ekstra za SUVa 

Choć odliczając przegląd nadwozia i ozonowanie, to coś kole 1400 by wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.09.2020 o 10:41, rwIcIk napisał:

Czyli doliczają ekstra za SUVa 

Choć odliczając przegląd nadwozia i ozonowanie, to coś kole 1400 by wyszło.

Ja mam gwarancje na 5 lat w cenie sa przeglady w sumie az dwa :phi:  raz mi dodatkowo wymienili olej po 300km bo stal przez pol roku i na kompie wyskoczylo. W zakresie tych przegladow jest chyba tylko wymiana oleju. Filtry wymienie sam pod blokiem. VAG celuje w mala obslugowosc na gwarancji.

Edytowane przez wujek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wujek napisał:

Ja mam gwarancje na 5 lat w cenie sa przeglady w sumie az dwa :phi:  raz mi dodatkowo wymienili olej po 300km bo stal przez pol roku i na kompie wyskoczylo. W zakresie tych przegladow jest chyba tylko wymiana oleju. Filtry wymienie sam pod blokiem. VAG celuje w mala obslugowosc na gwarancji.

Akurat Hyundai nie oferował czegoś takiego.

Cena zakupu była dużo niższa od europejskiej, czy japońskiej konkurencji.

Trochę muszą sobie odbić na serwisie ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.09.2020 o 13:44, rwIcIk napisał:

Podejrzewam, że i za benzynę i za i30 ceny przeglądów mogą być niższe.

U mnie cenę zrobiły też dodatkowe wymiany oleju i wymiana tarcz i klocków.

Gdyby nie to, wyszłoby 3000 zł.

Ceny sa bardzo podobne ja podobnie placilem za Kile Ceed. Hamulce robilem poza ASO bo tam zdzierali strasznie. Klime raz na gwarancji mi naprawiali to uzupelnili czynnik pozniej z klima nie jezdzilem do ASO. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.08.2020 o 11:12, Maciej__ napisał:

 

Z ciekawosci, jakie koszty ubezpieczenia w poszczegolnych latach?

ps.

Polisa na 4. rok 2455 zł - zniesiona amortyzacja części i utrzymana kwota ubezpieczenia przez cały rok.

Utrata wartości przez 3 lata wg Eurotax do ubezpieczenia - 36%.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, rwIcIk napisał:

ps.

Polisa na 4. rok 2455 zł - zniesiona amortyzacja części i utrzymana kwota ubezpieczenia przez cały rok.

Utrata wartości przez 3 lata wg Eurotax do ubezpieczenia - 36%.

 

 

Dzieki, to bardzo przyzwoicie :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.