Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1,7 crdi 7 dct - nakoolane 20 000 km.

Bardzo wygodnie w środku, dla mnie świetna pozycja za kierownicą, fajnie działająca skrzynia, względnie cicho jak na diesla, wystarczające osiągi i prowadzenia, jak dla emeryta :ok:;]

Zimą doceniamy z żoną podgrzewane fotele, ja podgrzewaną kierownicę. Automatyczna klima wymaga czasem ręcznego sterowania kierunkami nawiewów, by nie wiało po uszach. Świetnie działające połączenie bluetooth z telefonem. Navi działa dobrze, ale prawie nie używam, bo do danych z trafiku potrzebuje wifi, więc wolę google maps. Za to ekran przydaje się do kamery cofania :ok:

Olej zmieniony w połowie czasu zalecanego do przeglądu po 15 kkm. Teraz właśnie zrobiłem przegląd karoserii, bo nakazują co rok, mimo że normalny przegląd co dwa albo co 30 kkm.

Utrata na wartości po roku wg ceny do ubezpieczenia 17%.

Średnie spalanie 6,6 l/100 km :ok:

  • Lubię to 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ładnie, tylko brakuje mi jeszcze informacji z jakiego powodu kupiłeś tego SUV-a i czy rzeczywiście nie żałujesz? :phi: :chipsy:

Pozdr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, tomy napisał:

Wszystko pięknie ładnie, tylko brakuje mi jeszcze informacji z jakiego powodu kupiłeś tego SUV-a i czy rzeczywiście nie żałujesz? :phi: :chipsy:

Pozdr.

Spodobał nam się

Chodziliśmy po salonach różnych marek i w końcu trafiliśmy do Hyundaia.

Tucson okazał się ładnym autem, z wyposażeniem jakiego oczekiwaliśmy, w przyzwoitej cenie i praktycznie od ręki :ok:

No i po roku nie mam na co narzekać - jest to, czego oczekiwałem - wygodny dziadkowóz ;]

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A jak oceniasz automat na tle VAG? IMO dosc wolny jest podczas ruszania no i podczas redukcji. BTW masz autohold?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, wujekcybul napisał:

A jak oceniasz automat na tle VAG? IMO dosc wolny jest podczas ruszania no i podczas redukcji. BTW masz autohold?

Co do zmian biegów, to mam porównanie z benzynowym Superbem z dsg - tam to jest bajka ;]

Tu jest styl emerycki, ale też słabowity diesel nie daje efektu. W górę idzie ładnie, szczególnie w trybie sport, ale mały zakres obrotów nie daje poszaleć.

Znów na redukcję w dół trzeba czekać. Podobnie długo trwa zmiana ze wstecznego na pierwszy bieg - nie da się szybko zawrócić na jezdni ;]

Przy ruszaniu na niewielkim gazie długo pracuje na półsprzęgle.

Trzeba się na początku nauczyć zachowania tej skrzyni i potem relaksować się jazdą - ja nie narzekam, a gdy chcę, by auto było zrywniejsze włączam tryb sport. Od biedy można przejść na ręczną zmianę -/+, tyle, że + jest dźwignią do przodu, a - do tyłu :facepalm:

Być może ta skrzynia lepiej zachowuje się z mocniejszym, benzynowym 1,6T.

Co do hamulca, mam zwykły ręczny, ale jest hillhold do ruszania pod górkę i kontrola zjazdu do zjeżdżania ze stromizn :ok:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, rwIcIk napisał:

 

Co do hamulca, mam zwykły ręczny, ale jest hillhold do ruszania pod górkę i kontrola zjazdu do zjeżdżania ze stromizn :ok:

 

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, wujekcybul napisał:

Tu musza koreance nadrobic VAG ma autohold nawet z manualem ale nie wiem czy trzeba miec reczny elektryczny. Ja mam hill hold z recznym zwyklym i z manualem.

Autohold nie zależy do rodzaju skrzyni, ale od poziomu wyposażenia - u mnie raczej średni, więc jest zwykły ręczny, a co za tym idzie nie ma autohold, tylko hillhold.

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pamietam, jak przymierzales sie do Tiguana i sam sie wtedy tez nim zainteresowalem, ale szybko tamta wersje wycofali. Ty skonczyles z Tucsonem ja Ateca i chyba nam obu to na dobre wyszlo :) U mnie rok za 2 miesiace minie i pewnie te 20kkm lekko przekrocze.

 

A autohold jest mega wygody, szczegolnie jak na swiatlach stoisz. Z tych wszystkich nowych bajerow, ktore teraz mam to AH i ACC sa u mnie na pierwszych miejscach jesli chodzi o uzytecznosc i wspomaganie kierowcy. A, i Full Link, dzieki czemu GM mam na duzym ekranie (przez android auto).

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, zinger napisał:

 

A autohold jest mega wygody, szczegolnie jak na swiatlach stoisz. 

Mnie nie przeszkadza trzymanie nogi na hamulcu :hehe:

A jak za długo, to zaciągam ręczny, jak za dawnych czasów ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, rwIcIk napisał:

Mnie nie przeszkadza trzymanie nogi na hamulcu :hehe:

A jak za długo, to zaciągam ręczny, jak za dawnych czasów ;]

Wszystko do czasu ;) Tez tak myslalem, dopoki nie zakosztowalem tej funkcji u siebie :) To samo z ACC, po prostu do lepszego czlowiek sie szybko przyzwyczaja.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, zinger napisał:

Wszystko do czasu ;) Tez tak myslalem, dopoki nie zakosztowalem tej funkcji u siebie :) To samo z ACC, po prostu do lepszego czlowiek sie szybko przyzwyczaja.

Pewnie :ok:

Ale tym razem nie miałem jeszcze tyle kasy, by wziąć wyższą wersję, a min. wypasu, co chciałem, mam :)

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.09.2018 o 21:00, rwIcIk napisał:

Autohold nie zależy do rodzaju skrzyni, ale od poziomu wyposażenia - u mnie raczej średni, więc jest zwykły ręczny, a co za tym idzie nie ma autohold, tylko hillhold.

 

Chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby autohold był przy tradycyjnym ręcznym, IMO tam pompa ASR utrzymuje ciśnienie w układzie.

 

Ja mam auto z tym samym zespołem napędowym co Ty, 1,7 CRDi plus 7DCT. Wrażenia mam podobne - do emeryckiej jazdy w zupełności wystarcza :) Demonem prędkości nie jest. Dopiero mam najechane 5kkm od czerwca, ale po 2kkm zdecydowałem się jednak na wymianę oleju. Koszt niewielki, a mam zamiar potrzymać to auto dłużej.

 

Ile płaciłeś za przegląd karoserii?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Kysior napisał:

Chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby autohold był przy tradycyjnym ręcznym, IMO tam pompa ASR utrzymuje ciśnienie w układzie.

Ja mam auto z tym samym zespołem napędowym co Ty, 1,7 CRDi plus 7DCT. Wrażenia mam podobne - do emeryckiej jazdy w zupełności wystarcza :) Demonem prędkości nie jest. Dopiero mam najechane 5kkm od czerwca, ale po 2kkm zdecydowałem się jednak na wymianę oleju. Koszt niewielki, a mam zamiar potrzymać to auto dłużej.

Ile płaciłeś za przegląd karoserii?

119 zł.

gdybym robił razem z ogólnym przeglądem, kosztowałby 49 zł.

Co do tego, o czym piszesz, to jest to hill hold i występuje ze zwykłym ręcznym - ciśnienie w układzie podtrzymywane jest przez chyba 2 s, by auto nie staczało się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Autohold nie działa podobnie, tylko niezależnie od pochylenia? Ja mam i nie słyszę pracy silniczka od ręcznego. Działa IMO jak hill holder, którego u mnie osobno nie ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.