Skocz do zawartości

VAG - 1.0, 1.5 i 2.0 TSI w Leonie


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Cinos napisał:

https://www.seat-auto.pl/content/dam/countries/pl/cenniki/leon-cennik-2019.pdf

 

jak mówili inżynierowie VW, tak zrobili

3 podstawowe jednostki silnikowe w róznej wersji mocowej.

nie ma 1.2 TSI 1.4 TSI i 1.8 TSI

 

1.0 TSI 115

1.5 TSI 130/150

2.0 TSI 190

 

No to teraz trzeba poczekac ze 3-4 lata, az wprowadza kolejne poprawki I bedzie mozna spokojnie kupowac ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

No to teraz trzeba poczekac ze 3-4 lata, az wprowadza kolejne poprawki I bedzie mozna spokojnie kupowac ;) 

z tej perspektywy to chyba tylko 1.0 TSI jest świeżakiem

1.5 TSI EVO to rozwinięcie 1.4 TSI, a 2.0 TSI już ładują od Golfa 7 czyli 2013 roku jakoś :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek: brać 1.2tsi póki jeszcze są ;]

Wniosek 2: leon jest tańszy od golfa tylko przy połączeniu rabatu "lojalnościowego" i odkupu.

Wniosek 3: VW ma dużo lepsze opcje kredytu.

 

Wniosek 4: VAG chyba nie chcą sprzedawać seata w PL...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Cinos napisał:

z tej perspektywy to chyba tylko 1.0 TSI jest świeżakiem

1.5 TSI EVO to rozwinięcie 1.4 TSI, a 2.0 TSI już ładują od Golfa 7 czyli 2013 roku jakoś :) 

1.0 TFSI jest w Audi A3 od dwóch lat... A 1.5 to rozwinięcie 1.4, ale bardzo spore - i rzeczywistość nie jest aż tak różowa... 

 

Brałbym 1.2 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tego 1.4 bo to ponoc jeden z bardziej udanych silnikow byl(pisze o jego ostatniej wersji). Niezle osiagi i rozsadne spalanie. Podobno sie juz zbytnio nie psuja :hmm: W sumie mam taka nadzieje, bo siedzi tez w moim aucie :)

Ten 1.5 co go zastapil ma m.in dpfa. Jak pisza wyzej, poczekac kilka lat, poprawia co trzeba i mozna kupowac:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pejus1982 napisał:

Przedstawiciele handlowi jeżdżący Skodami szybko zweryfikują żywotność silnika 1.0 TSI.

Nie wróżę tym silnikom długiego życia u przedstawicieli handlowych ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, iwik napisał:

70k za podstawową octavię 1.0, do tego jeszcze kredyt z RRSO ponad 7% :facepalm:

W Skodzie chyba zaczęli coś przypalać... w końcu w CZ wolno.

Za takie przyzwoite minimum, czyli wersję Ambition + pakiet amazing + lakier metalik ponad 80kzł. Chyba przeciętny Kowalski będzie kupował auta klasy B takie jak Polo, Fabia, Clio bo rozmiarami są jak kompakty z dawnych lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, iwik napisał:

70k za podstawową octavię 1.0, do tego jeszcze kredyt z RRSO ponad 7% :facepalm:

W Skodzie chyba zaczęli coś przypalać... w końcu w CZ wolno.

VW ma za dobrą sprzedaż

ceny Leonów też w górę

Leon 1.8 TSI FR kosztował tyle co teraz 1.5 TSI 150 FR...

 

zobaczymy co będzie w Golfie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Majkiel napisał:

Nie wróżę tym silnikom długiego życia u przedstawicieli handlowych ;)

 

Bez przesady, 100-150 kkm przejedzie. A potem następny właściciel będzie dmuchał i chuchał, wymieniał olej co 5 kkm (i to jakiś najdroższy), studził turbinę, nie dawał w palnik na zimnym... :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Cinos napisał:

VW ma za dobrą sprzedaż

ceny Leonów też w górę

Leon 1.8 TSI FR kosztował tyle co teraz 1.5 TSI 150 FR...

 

zobaczymy co będzie w Golfie

Jak w górę? Ostatnia cena 1.4 Fr 150hp to 93500 a teraz za 1.5 chcą 92800

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pejus1982 napisał:

No, ale nie ma zbyt wielu aut z przebiegiem ponad 100kkm, a to jakiś wyznacznik jest.

Wszyscy sie 3 cylindrow Forda bali a one spokojnie 170KM wytrzymuja. Duzo juz ma ponad 200kkm i jezdza. Uzywany silnik 3k to nie jest jakis majatek jakby kleknal vs wtryski i DKZ w dieselu. Takze ja nie wiem po co tyle biadolenia w VAG bedzie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.09.2018 o 11:03, Cinos napisał:

z tej perspektywy to chyba tylko 1.0 TSI jest świeżakiem

1.5 TSI EVO to rozwinięcie 1.4 TSI, a 2.0 TSI już ładują od Golfa 7 czyli 2013 roku jakoś :) 

no no. Takie rozwinięcie, że jest chyba z 9 nowości w tym silniku. Zastanawiałem się nad sportsvanem z tym silnikiem ale odpadł ze względu na DSG.

 

inna głowica, rozrząd, cykl millera, inne doładowanie ze zmienną geometrią sterowaną elektrycznie, do tego GPF. Zmienione chłodzenie, inny układ wtryskowy. APS czyli specjalna masa natryskiwana na cylindry. Ze znanych rzeczy odłączanie cylindrów. No i olej 0w20.

 

Jak dla mnie to praktycznie nowy silnik a nie rozwinięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujekcybul napisał:

Wszyscy sie 3 cylindrow Forda bali a one spokojnie 170KM wytrzymuja. Duzo juz ma ponad 200kkm i jezdza. Uzywany silnik 3k to nie jest jakis majatek jakby kleknal vs wtryski i DKZ w dieselu. Takze ja nie wiem po co tyle biadolenia w VAG bedzie podobnie.

 

Bo producenci nauczyli się już robić turbobenzyny po tych wszystkich spektakularnych fakapach na początku downsizingu.

Śmiem twierdzić że osiągnęły już trwałość wolnossących.

Ostatnio jechałem taksówką dacią logan z silnikiem 0,9 turbo z LPG z nalotem powyżej 200kkm. Taksówkarz piał z zachwytu nad tym loganem, ale jak zapytałem czy sam by sobie kupił do celów prywatnych na główne auto to powiedział że nie 😄

Powiedział że jak silnik padnie to sprzeda handlarzowi na części, bo to auto już dawno się zwróciło z dużą nawiązką i grosza na naprawę nie da tylko kupi drugie 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.09.2018 o 10:29, Cinos napisał:

https://www.seat-auto.pl/content/dam/countries/pl/cenniki/leon-cennik-2019.pdf

 

jak mówili inżynierowie VW, tak zrobili

3 podstawowe jednostki silnikowe w róznej wersji mocowej.

nie ma 1.2 TSI 1.4 TSI i 1.8 TSI

 

1.0 TSI 115

1.5 TSI 130/150

2.0 TSI 190

Tylko nie 1.0 :rzygi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.09.2018 o 15:46, iwik napisał:

70k za podstawową octavię 1.0, do tego jeszcze kredyt z RRSO ponad 7% :facepalm:

W Skodzie chyba zaczęli coś przypalać... w końcu w CZ wolno.

W skodzie już dawno odlecieli. Jak dla mnie to te auta są zbyt drogie. Ja kury bym nie kupił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Jaruga napisał:

 

Bo producenci nauczyli się już robić turbobenzyny po tych wszystkich spektakularnych fakapach na początku downsizingu.

Śmiem twierdzić że osiągnęły już trwałość wolnossących.

 

A mnie ostatnio wpadł w oko - stylizacyjnie- Hyundai i30 Fastback. Ładne auto :ok:

Silnik 1.4 T-GDI 140KM - coś wiadomo o nim? Długo jest na rynku aby jakieś opinie zebrać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, eMdzeJ napisał:

no no. Takie rozwinięcie, że jest chyba z 9 nowości w tym silniku. Zastanawiałem się nad sportsvanem z tym silnikiem ale odpadł ze względu na DSG.

 

inna głowica, rozrząd, cykl millera, inne doładowanie ze zmienną geometrią sterowaną elektrycznie, do tego GPF. Zmienione chłodzenie, inny układ wtryskowy. APS czyli specjalna masa natryskiwana na cylindry. Ze znanych rzeczy odłączanie cylindrów. No i olej 0w20.

 

Jak dla mnie to praktycznie nowy silnik a nie rozwinięcie.

jak dla mnie mocne rozwinięcie ;) ale zgadzam się ze wszystkim co napisałeś :)

sam VW uznał EA211 i EA211 evo, a nie model o nowym typoszeregu

 

ja jak na razie z 1.4 TSI EA211 CZCA 125KM jestem zadowolony, chętnie bym kupił takie 1.5 TSI 150 EVO, ale na razie posmigam jeszcze klekotem ;] 

 

czemu odpadł ze względu na DSG? VW teraz ma nową skrzynię DSG7 do lepszego momentu ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Cinos napisał:

jak dla mnie mocne rozwinięcie ;) ale zgadzam się ze wszystkim co napisałeś :)

sam VW uznał EA211 i EA211 evo, a nie model o nowym typoszeregu

 

ja jak na razie z 1.4 TSI EA211 CZCA 125KM jestem zadowolony, chętnie bym kupił takie 1.5 TSI 150 EVO, ale na razie posmigam jeszcze klekotem ;] 

 

czemu odpadł ze względu na DSG? VW teraz ma nową skrzynię DSG7 do lepszego momentu ;] 

Większość tych nowości jest w wersji 130km. 150km jest normalniejsza. Ma normalna turbinę, nie ma cyklu millera. Wszystko to ze względu na większą temperaturę spalin. 

 

Czemu nie DSG w 1.5? Bo przynajmniej do sportsvana wkładają/wkładali tą samą suchą skrzynię, która pierdzieli się przy większych przebiegach. Autem mam zamiar przejechać do 200 tys wiec nie mam ani zdrowia, ochoty i czasu bawić się w wymianę/naprawę skrzyni. Tak wiem fanatycy VW powiedzą że to się nie psuje. Ciekawe co na to ludzie na forach VW którzy na skrzynie o tym kodzie strasznie marudzą. Druga sprawa... DSG jak na automat jeździ średnio. Największą różnicę widać przy pełzaniu. Jeździłem kilkoma i wszystkie tak mają i mi to osobiście nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.09.2018 o 17:03, Cinos napisał:

z tej perspektywy to chyba tylko 1.0 TSI jest świeżakiem

1.5 TSI EVO to rozwinięcie 1.4 TSI, a 2.0 TSI już ładują od Golfa 7 czyli 2013 roku jakoś :) 

1.5 TSI to jednak nowa konstrukcja. Z 1.4 TSI to tam niewiele zostało ;) Ja bym zachował rezerwę. Najbardziej sprawdzonym wyborem IMO jest teraz 2.0 TSI - na rynku już od paru lat, po wielu poprawkach, które wyeliminowały choroby wieku dziecięcego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

1.5 TSI to jednak nowa konstrukcja. Z 1.4 TSI to tam niewiele zostało ;) Ja bym zachował rezerwę. Najbardziej sprawdzonym wyborem IMO jest teraz 2.0 TSI - na rynku już od paru lat, po wielu poprawkach, które wyeliminowały choroby wieku dziecięcego. 

Jesteś pewien, że obecny 2.0tsi 190KM (w leonie i octavii) to ten sam co poprzednio? ;] poza tym gdzie 1.4 a gdzie 2.0 jak tu je porównywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Jaruga napisał:

 

Bo producenci nauczyli się już robić turbobenzyny po tych wszystkich spektakularnych fakapach na początku downsizingu.

Śmiem twierdzić że osiągnęły już trwałość wolnossących.

Ostatnio jechałem taksówką dacią logan z silnikiem 0,9 turbo z LPG z nalotem powyżej 200kkm. Taksówkarz piał z zachwytu nad tym loganem, ale jak zapytałem czy sam by sobie kupił do celów prywatnych na główne auto to powiedział że nie 😄

Powiedział że jak silnik padnie to sprzeda handlarzowi na części, bo to auto już dawno się zwróciło z dużą nawiązką i grosza na naprawę nie da tylko kupi drugie 8]

Chcialbym widziec ta turbobenzyne po 400-500 tys km w cyklu mieszanym, bo standardowy wolnossak tyle jezdzil, a nie mowie o lepszych ktore 500-700 tysi robily. 

200 tysi to silnik bez fakapa powinien robic kazdy nawet turbo evo hiper maks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wujekcybul napisał:

Wszyscy sie 3 cylindrow Forda bali a one spokojnie 170KM wytrzymuja. Duzo juz ma ponad 200kkm i jezdza. Uzywany silnik 3k to nie jest jakis majatek jakby kleknal vs wtryski i DKZ w dieselu. Takze ja nie wiem po co tyle biadolenia w VAG bedzie podobnie.

No nie wiem. ja tam mialem kolege z pracy co na gwarancji 2 razy mu silnik wymieniali. Pozbyl sie turbo forda i kupil ..... mazde wolnossaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gregoryj napisał:

Chcialbym widziec ta turbobenzyne po 400-500 tys km w cyklu mieszanym, bo standardowy wolnossak tyle jezdzil, a nie mowie o lepszych ktore 500-700 tysi robily. 

200 tysi to silnik bez fakapa powinien robic kazdy nawet turbo evo hiper maks

 

Aż takim optymistą to nie jestem i też nie wierzę żeby przejechał więcej niż 300tys. bez grubszej roboty ;)

Ale teraz jest inna koncepcja robienia samochodów. Mają służyć bezproblemowo PIERWSZEMU właścicielowi, a mało który natłucze wiecej niż te 200tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.09.2018 o 19:40, wladmar napisał:

 studził turbinę, nie dawał w palnik na zimnym... :hehe:

W 1.0 jest taka elektryczna pompka oleju która nawet po wyłączeniu silnika pompuje olej na turbine 😎sprawdzone organoleptycznie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, demoneczek napisał:

W 1.0 jest taka elektryczna pompka oleju która nawet po wyłączeniu silnika pompuje olej na turbine 😎sprawdzone organoleptycznie 

 

może takie rozwiązanie stosowane jest we wszystkich autach z systemem Start&stop?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, gregoryj napisał:

No nie wiem. ja tam mialem kolege z pracy co na gwarancji 2 razy mu silnik wymieniali. Pozbyl sie turbo forda i kupil ..... mazde wolnossaka

No coz mial pecha 170KM ba i 200KM w sporcie robia ale wtedy silnik dlugo nie wytrzymuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wujekcybul napisał:

Tak :skromny: I w fiescie i ibizie to mam. Bulgocze jak silnik wylacze musi byc jakies sprytne bo rzeczywiscie dziala po palowaniu a nie za kazdym razem.

No i Start&Stop nie wyłączy silnika, jeżeli temperatura turbiny jest zbyt wysoka, a jeżeli zgasisz "na siłę", to faktycznie coś tam bulgocze jeszcze przez minutę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2018 o 13:27, TomekD000 napisał:

Jesteś pewien, że obecny 2.0tsi 190KM (w leonie i octavii) to ten sam co poprzednio? ;] poza tym gdzie 1.4 a gdzie 2.0 jak tu je porównywać

Tak. Wersja 190 KM jest już od jakis 2-3 lat jest stosowana w niektórych modelach koncernu obok wersji 2xx-konnych. Zastąpiła 1.8 TSI. Tak było w SUVAch VW, Passacie i w różnych modelach Audi.  Czytałem, że różni się osprzętem i oprogramowaniem od tych mocniejszych wersji. Już od dłuższego czasu było wiadomo że docelowo wszędzie zastąpi wycofywany 1.8 TSI 180 KM.

Porównywanie nie ma sensu faktycznie, bo różnica w cenie pomiędzy podstawowym 1.5 130 KM a podstawowym 2.0 190 KM, to 23 000 zł, a 1.5 TSI 150 vs 2.0 TSI 190 to 8000 zł (oba z DSG). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.09.2018 o 19:14, Cinos napisał:

VW ma za dobrą sprzedaż

ceny Leonów też w górę

Leon 1.8 TSI FR kosztował tyle co teraz 1.5 TSI 150 FR...

 

zobaczymy co będzie w Golfie

 

no właśnie. Było drogo, robi się bardzo drogo. Jak 4 miesiące temu się interesowałem, to Leon Kombi 1.8 TSI w manualu wychodził mi po rabatach jakieś 15-17 tys. pln więcej niż Astra 1.6 200KM, którą ostatecznie zamówiłem. Teraz widzę że zarówno Leon jak i Octavia dostają silnik 2.0 TSI 190KM, ale występują tylko z DSG, więc robi się jeszcze drożej. Nie wspiminając już o tym, że ja zwyczajnie nie chcę automatu, a chcę przyzwoity mocny silnik i co wtedy? Widzę, ze już nawet VAG ogranicza klientowi wybór. A Opel jak niedługo zacznie sprzedawać tylko kopie francuskich wydumek to też wybór będzie pewnie między 1.2 purtech 110KM a 1.2 purtech 130KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.09.2018 o 21:44, sowik85 napisał:

A mnie ostatnio wpadł w oko - stylizacyjnie- Hyundai i30 Fastback. Ładne auto :ok:

Silnik 1.4 T-GDI 140KM - coś wiadomo o nim? Długo jest na rynku aby jakieś opinie zebrać?

 

 

też mi się podoba to autko. Poważnie rozważałem jego zakup. Jednak silnik trochę za słaby jak dla mnie. Jakby tam wsadzali 1.6 turbo, które przecież też mają to by było naprawdę fajne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

 

też mi się podoba to autko. Poważnie rozważałem jego zakup. Jednak silnik trochę za słaby jak dla mnie. Jakby tam wsadzali 1.6 turbo, które przecież też mają to by było naprawdę fajne auto.

Może z jakimś liftingiem wrzucą mocniejszy silnik, o ile model sie utrzyma na rynku ;) Jak kiedyś znajdę chwilę to muszę podjechać do salonu pomacać  :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, sowik85 napisał:

Może z jakimś liftingiem wrzucą mocniejszy silnik, o ile model sie utrzyma na rynku ;) Jak kiedyś znajdę chwilę to muszę podjechać do salonu pomacać  :ok: 

 

fajny jest widok w lusterku wstecznym. Widać tylko wąski "pasek" świata za autem. Czujniki lub kamera obowiązkowe. No i drogo trochę to auto wychodzi, ale co dziś jest tanie... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

VW opublikował cennik Golfa 

http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/RM2019_RP2018/nowy_golf.pdf?intcmp=cennik-golf


Octavia 1.5 TSI EVO 150KM w wersji Style 89.550

Leon 1.5 TSI EVO 150KM w wersji FR kosztuje 92.800

Golf 1.5 TSI EVO 150KM Highline kosztuje 83.360

 

kosmos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.