Skocz do zawartości

Zmiana mechanizmu drążka biegów.


Alton88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam UNO 1.0 i.e. 97r.

Niestety biegi wchodzą bardzo kiepsko, czasami zgrzytnie czasami bieg nie wejdzie.

Mechanizm biegów jest na sztywnych drążkach, pytanie czy występowały w UNO mechanizmy drążka na linkach jak w nowszych samochodach?

Jeżeli występowały to czy taka przeróbka jest wykonalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Alton88 napisał:

Witam, mam UNO 1.0 i.e. 97r.

Niestety biegi wchodzą bardzo kiepsko, czasami zgrzytnie czasami bieg nie wejdzie.

Mechanizm biegów jest na sztywnych drążkach, pytanie czy występowały w UNO mechanizmy drążka na linkach jak w nowszych samochodach?

Jeżeli występowały to czy taka przeróbka jest wykonalna?

W 899 była skrzynia na linkach.

Dawno temu, Glaca robił jakieś patenty ze zmianą "patyków" na linki, ale co z tego wyszło nie wiem. Nie było to w każdym razie plug'n'play. Skrzynia z "dziewięćsetki" też nie podejdzie do 1.0

Sprawdź 3 rzeczy:

  1. Czy nie ma luzu, który da się zniwelować przy drążku
  2. Czy nie ma luzu przy wybieraku (u mnie latało połączenie patyka od lewarka z wichajstrem od skrzyni, po dokręceniu jest ciut lepiej)
  3. Jak ma się sprawa oleju w skrzyni.

Tyle mi przychodzi do głowy, ale fachowcem nie jestem. Najlepiej jakby się wypowiedział fachura @pawel_78, może coś pomoże @fenix8 - kilka uniaków przeszło przez jego ręce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem i ja :)

 

co do zmiany begów itp, może sprzęgło już ma dość? wysoko łapie?

 

sprawdź też poziom i stan oleju w skrzyni, sam mechanizm na drążkach (czy to dolne czy górne wybieranie) jest dość niezawodnym systemem, natomiast zgrzyt który podajesz sugerowałby jak wyżej (kończące się sprzęgło/docisk/łożysko)

 

W uno fabrycznie tylko 899 miały na linkach, jak wspomniał wyżej kolega, Glaca wykonał połączenie systemu linkowego ze skrzynią z Uno (wybieranie górne), natomiast zostało przeze mnie ulepszone do skrzyni z dolnymi wybierakami.... i tak, jest to w 100% wykonalne, ale znacznie dłuższą i droższą drogą niż naprawa patyków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju dolałem około 250ml, poprawiło się minimalnie.

Podciągnąłem sprzęgło, nic nie pomogło ale łapie wysoko, jak silnik jest dobrze rozgrzany to słychać delikatnie terkotanie na jałowym biegu przy skrzyni, po wciśnięciu sprzęgła terkot znika, rozumiem że to łożysko oporowe się kończy?

Drążek pracuje dość lekko i nie ma jakiegoś wielkiego luzu ale posprawdzam jeszcze raz dokładnie cały mechanizm.

Pytanie czy ten mechanizm da się wyregulować, widziałem że na jednym ,,patyku,, jest gwint...

UNO ma przebieg 56tyś (100% prawdziwy auto po dziadku) i trochę dziwne aby skrzynia po takim przebiegu miała zużyte wszystkie synchronizatory, bo potrafi zgrzytnąć na każdym biegu, a wsteczny wbić to istna masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ewidentnie sprzęgło... nawet bez synchronizatorów by wchodziły, z oporem ale bez zgrzytu... sprzęgło powinno łapać gdzieś w połowie, może nawet niżej... a poziom oleju powinien być do granicy otworu wlewowego...

 

regulacja na jednym z patyków służy do ustawienia drążka w pozycji środkowej (w zakresie ruchów lewo-prawo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wcześniej koledzy sugerowali - pada sprzęgło.

Co do przeróbek - to wszystko da się zrobić.

Kwestia tylko umiejętności i kosztów.

Zrób jeszcze foto skrzyni biegów - z góry na jej cześć będą  pod pompą hamulcową.
To będzie jasne, z którym typem skrzyni biegów mamy do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.