Skocz do zawartości

Co się dzieje jak padnie cewka?


franki

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, franki napisał:

Załóżmy że w aucie pada cewka. Wyskakuje błąd, auto chodzi na 3 cylindry. Ale czy do cylindra z uszkodzoną cewką podawane jest paliwo czy elektronika go odcina żeby nie uszkodzić katalizatora?

W autach co najmniej od euro2 paliwo nie jest podawane na ten cylinder. Czyli wszystkie auta 20-24 już tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, franki napisał:

Załóżmy że w aucie pada cewka. Wyskakuje błąd, auto chodzi na 3 cylindry. Ale czy do cylindra z uszkodzoną cewką podawane jest paliwo czy elektronika go odcina żeby nie uszkodzić katalizatora?

Corsa D 1.2 jeżeli pytasz o ten silnik z podpisu w wersji twinport. To u kolegi padnięcie cewki skończyło się wymianą silnika. Check nie wyskoczył  auto z grubsza pracowało normalnie a na autostradzie wlewające się paliwo do cylindra spowodowało uwalenie UPG i trwałe uszkodzenie jednego z cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Rudobrody napisał:

Corsa D 1.2 jeżeli pytasz o ten silnik z podpisu w wersji twinport. To u kolegi padnięcie cewki skończyło się wymianą silnika. Check nie wyskoczył  auto z grubsza pracowało normalnie a na autostradzie wlewające się paliwo do cylindra spowodowało uwalenie UPG i trwałe uszkodzenie jednego z cylindrów.

Coś tu grubą nicią szyte było. W tym silniku jest euro4 lub nawet euro5 i takie lanie paliwa bez zapłonu to trochę dziwne. Prędzej uwierzę, że poszła kompresja przez nadpalony zawór, a następstwem było niespalenie mieszkanki w tym cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kaczorek79 napisał:

a następstwem było niespalenie mieszkanki w tym cylindrze.

Cytuję co koledze powiedzieli mechanicy, którzy otworzyli silnik. Cylinder, na którym cewka po przekładce do nowego silnika nie pracowała uległ uszkodzeniu we wskazany wcześniej sposób. Silnik nie dawał objawów ani BSI w postaci check. Auto jeździ na krótkich miejskich odcinkach. Zostało przegonione kawałkiem obwodnicy i skończyło na lawecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rudobrody napisał:

Corsa D 1.2 jeżeli pytasz o ten silnik z podpisu w wersji twinport. To u kolegi padnięcie cewki skończyło się wymianą silnika. Check nie wyskoczył  auto z grubsza pracowało normalnie a na autostradzie wlewające się paliwo do cylindra spowodowało uwalenie UPG i trwałe uszkodzenie jednego z cylindrów.

 

Dziwne, ze przy padnietej cewce nie wywalilo momentalnie checka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, franki napisał:

Załóżmy że w aucie pada cewka. Wyskakuje błąd, auto chodzi na 3 cylindry. Ale czy do cylindra z uszkodzoną cewką podawane jest paliwo czy elektronika go odcina żeby nie uszkodzić katalizatora?

Jest podawane paliwo, auto go nie spala...

 

8 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Coś tu grubą nicią szyte było. W tym silniku jest euro4 lub nawet euro5 i takie lanie paliwa bez zapłonu to trochę dziwne. Prędzej uwierzę, że poszła kompresja przez nadpalony zawór, a następstwem było niespalenie mieszkanki w tym cylindrze.

Vectra C 1.8 122KM chyba miała euro 4, po awarii cewki na 100 % podawała paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, franki napisał:

Załóżmy że w aucie pada cewka. Wyskakuje błąd, auto chodzi na 3 cylindry. Ale czy do cylindra z uszkodzoną cewką podawane jest paliwo czy elektronika go odcina żeby nie uszkodzić katalizatora?

U syna w Octavii  (6 lat) skończyło się zanieczyszczeniem katalizatora. po każdym błędzie jeździł do mechanika, 2 razy wymieniali cewkę. No i po drugiej wymianie auto jeździło już ok, ale check został, po odczycie błędów okazało się, że katalizator niedomaga.  

Czyli dla mnie chyba z tym niepodawaniem paliwa coś nie do końca się sprawdza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, franki napisał:

Załóżmy że w aucie pada cewka. Wyskakuje błąd, auto chodzi na 3 cylindry. Ale czy do cylindra z uszkodzoną cewką podawane jest paliwo czy elektronika go odcina żeby nie uszkodzić katalizatora?

Jak w poprzednim aucie miałem awarie cewki to był wywalony "check engine", autem trzęsło jak sieczkarnią, inny zapach spalin był.

 

Chłopaki z kącika klubowego gadały, ze paliwo cały czas jest podawane [fiat],

i radzili, aby odpiąć wtyczką od wtryskiwacza dla felernego cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kaczorek79 napisał:

W autach co najmniej od euro2 paliwo nie jest podawane na ten cylinder. Czyli wszystkie auta 20-24 już tak mają.

W Fabii z silnikiem VW 1.4 16V cewki padały notorycznie. Check się zapalał, ale paliwo było podawane. Najprostszy sposób, żeby załatwić katalizator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wladmar napisał:

W Fabii z silnikiem VW 1.4 16V cewki padały notorycznie. Check się zapalał, ale paliwo było podawane. Najprostszy sposób, żeby załatwić katalizator. 

 

Godzinę temu, mikomir napisał:

Citroen C4 1,6 109KM paliwa nie odcina - na podstawie wyglądu świecy po wykręceniu oraz komunikatu o problemie z katalizatorem.

Trochę mnie to dziwi. Fiat 1.6 16V Brava/Bravo/Marea robiony od 96r już miał system odcięcia wtrysku przy braku zapłonu, BMW od roczników 98 na sterowniku Siemensa też to ma, a Opel na Siemensie nie ma? Pamiętam jeszcze, że stare Renaulty Megane itp z silnikami 16V też odcinały wtrysk przy padzie cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie to dziwi. Fiat 1.6 16V Brava/Bravo/Marea robiony od 96r już miał system odcięcia wtrysku przy braku zapłonu, BMW od roczników 98 na sterowniku Siemensa też to ma, a Opel na Siemensie nie ma? Pamiętam jeszcze, że stare Renaulty Megane itp z silnikami 16V też odcinały wtrysk przy padzie cewki.
Brava 1.2 16V 80 KM CF3 też odcinała, przejechałem 200 km bez jednego gara awaria w trasie i po świecy było widać, że odcinało paliwo.

Natomiast tak samo ten silnik przy każdym WOT odłączał sprężarkę klimy, żeby kierowca miał pełną moc, a auto typu Golf IV 1.6 jakimś cudem tego nie robi według ostatnich testów youtubera łysego co dla mnie jest jakąś totalną porażką inżynierów.

Tak samo brak odcięcia wytrysku na gar który nie pali to jakaś abstrakcja w XXI wieku... To powinien być totalny standard, to idiotycznie łatwo zrealizować w ECU.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wladmar napisał:

W Fabii z silnikiem VW 1.4 16V cewki padały notorycznie. Check się zapalał, ale paliwo było podawane. Najprostszy sposób, żeby załatwić katalizator. 

jesteś pewien? śmigałem Ibizą 1.4 16 75KM BBY

mrugający check (uwalona cewka) auto jechało słabiej, ale spalanie było mniejsze, wiec sadzilem ze nie podawał paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się wczoraj do cewki.

Na zdjęciu zdjęcie sprężynki dobrej i zaśniedziałej. Okazuje się że spece z ASO nawet nie wyczyścili tej sprężynki tylko wsadzili tak jak było. 

Czy rzeczywiście padająca cewka daje takie objawy? Zerknąłem w otwór w którym ta zaśniedziała końcówka siedzi i tam było czyściutko.

Na razie wyczyściłem delikatnie nalot...

WP_20180920_010.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.09.2018 o 21:39, kaczorek79 napisał:

 

Trochę mnie to dziwi. Fiat 1.6 16V Brava/Bravo/Marea robiony od 96r już miał system odcięcia wtrysku przy braku zapłonu, BMW od roczników 98 na sterowniku Siemensa też to ma, a Opel na Siemensie nie ma? Pamiętam jeszcze, że stare Renaulty Megane itp z silnikami 16V też odcinały wtrysk przy padzie cewki.

Komp chyba nie wie czy to cewka czy świeca, jak wypadają zapłony i nie odcina. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, franki napisał:

Od czego taki nalot się robi?

Od wilgoci. Dlatego często smaruje się styk świecy z fajką smarem silikonowym/fluorowym.

8 godzin temu, KTB napisał:

Komp chyba nie wie czy to cewka czy świeca.

Bo go to nie interesuje. Zwykle mierzy wahania obrotów przy każdym suwie i stąd wie, czy zapłon wypada, czy nie. Nawet jak wtryskiwacz się zapcha, to też odłączy jego sterowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Orochimaru napisał:

Od wilgoci.

Bo go to nie interesuje. Zwykle mierzy wahania obrotów przy każdym suwie i stąd wie, czy zapłon wypada, czy nie. Nawet jak wtryskiwacz się zapcha, to też odłączy jego sterowanie.

OK, chyba sugerujesz, że przy tych padach cewki komp paliwo odłączył i kat się zapchał z rozpaczy. No czemu nie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Orochimaru napisał:

Od wilgoci. Dlatego często smaruje się styk świecy z fajką smarem silikonowym/fluorowym.

Ale ten nalot jest od strony cewki a nie świecy..

Skoro piszesz że to od wilgoci to czemu robi się to tylko na jednej świecy?

I jeszcze jedno - to w takim razie takie zaśniedzenie jest objawem zaczynającej padać cewki czy może wystarczy wyczyścić, posmarować jakimś preparatem do styków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Orochimaru napisał:

Chodziło mi o przypadek, gdy odłącza. Jeśli nie odłączy, to - szczególnie pod obciążeniem - kat szybko się stopi.

No i właśnie ... 

Syn się parę razy do roboty tak przejechał i chyba raz awaryjnie jak mu drugi raz ta wymieniona licha cewka padła wracał z Częstochowy do Kraka bo nie chciał auta zostawiać i wystarczyło. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.