Skocz do zawartości
MirekD

Chłopaki może pomożecie ...

Rekomendowane odpowiedzi

mam od kilku dni problem ze wspomaganiem w Alfie Romeo Mito, (to takie "ładniejsze" Grande Punto, mam od 2 miesięcy rocznik 2009 i do teraz bezproblemowo) co może być przyczyną i gdzie szukać. Objaw jest taki, że nagle bez przyczyny bimba bimbacz i nie ma wspomagania, wystarczy przekręcić kluczyk i wszystko wraca do normy, już czytałem , że to może być z powodu chłodu na zewnątrz (+11 stopni to już mróz dla tego auta ?) choć raz "strzeliło " przy + 30 w sierpniu, piszą jeszcze o przekaźnikach i czujniku skrętu 

Ma ktoś doświadczenie w tym temacie ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

widzę , że tu "życia " mniej niż na Marsie, już na Stilo kąciku było ostatnio bardziej emocjonująco. Nie sądze aby nikogo nie dopadła opiana przeze mnie przypadłość. dzieki za pomoc, szukam gdzie indziej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A co zgłasza ECU? Jaki kod bledu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Strzelił focha i poszedł. 

A wystarczyło wykonać diagnostykę autka i wiadomo było by gdzie szukać przyczyny. 

Edytowane przez piohol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki bimbacz bimba ? Może alternator pada i brakuje ładowania stąd wyskakuje błąd ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2018 o 10:31, DeviLLL napisał:

Ale jaki bimbacz bimba ? Może alternator pada i brakuje ładowania stąd wyskakuje błąd ?

W Grande, problemy z alternatorem to częsta sprawa, więc u kuzynki Alfy może być podobnie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie strzelił focha, nie.

problem, że błędów nie mogę odczytać z poziomu mojego programu. zainstalowałem MES'a ale znowu nic gładko nie idzie , nie znalazło ELM'a 327 BT i portu, kupiłem kabel + przejściówkę typ 3 u Viakena, czekam. Alternator ładuje, pokazuje 13 -14 volt, napięcie spada gdy obracam kierownicą ale nigdy poniżej 12, 9 volta. doszedł błąd klimatronika, mruga lewy wyświetlacz po adaptacji (lewa schodzi do zera, prawa zatrzymuje się na 02)  nie grzało na lewą stronę, mogłem kręcić regulacją ile chciałem, leci zimne, w trybie mono grzeje, w auto dmucha zimnym, prawa strona jest sprawna , grzeje ile nastawię, ogólnie franca chłodzi jak głupia lody można mrozić więc chyba z czynnikiem jest wszystko o.k.

bimbacz daje jedno "bim" i kierownica jak w starze 29, zapierasz się nogą o tunel i kręcisz, wyłączysz i odpalisz na nowo jest o.k., do następnego razu (np: za tydzień lub za dwa dni)

Edytowane przez MirekD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no i qwa wiedziałem, że tak będzie !!!

 

mam kabel od Viakena VAGKKL +Fiat Ecu Scan, przejściówke żółtą, MES w pelnej wersji, wypierd.....łem kasy w kosmos i gówno.

Nie łączy sie z samochodem, porty ustawione, wykrywa interfejs , ciągle drze ryja że potrzebuje ELM327/OBD key.

to co ch... nędzy jeszcze potrzebuję ?

co za popierd...... elektronika ?

do kijanki wchodze byle programem z ELMA 327 BT

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz ELM327, którego podłączasz przez posiadaną już żółtą przejściówkę. Możesz spróbować użyć na BT, jeśli PC z MES ma bluetooth na pokładzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.